Pagina 5 van 20
Geplaatst: 02.02.2009 - 22:47
door arnoud
jeronimov70 schreef:Toch zwak van volvo dat men bij radar niet in het programma durft te komen.
Het zou de fabrikant toch sieren dat deze er ook mee in zijn maag zit ,zonder gelijk met een oplossing te komen . ::(
Misschien dat ze wel niet mogen vanuit Zwøden?
Geplaatst: 02.02.2009 - 22:52
door koenne
Ik denk eerder dat ze het probleem neergelegd hebben bij magneti marelli, de producent van die gaskleppen. Ze besteden het ontwikkelen van gasklephuizen uit aan specialisten, omdat zij dit beter moeten kunnen, krijg je zoiets??
Ik denk niet dat je volvo hier volledig de schuld van moet geven. Alleen triest dat ze verschillende garantiebepalingen hebben voor amerika tov europa.
Geplaatst: 02.02.2009 - 22:55
door S60teevijf
erikm schreef:Hehe, begint het balletje dan eindelijk te rollen?
Alleen het advies van Radar bevalt me niet zo. Een beetje teveel 'ieder voor zich'.
Kunnen we niet met z'n allen iets doen? Is er niet een advocaat die lid is van dit forum die onze gezamenlijk belangen zou willen behartigen?
Strak plan :multi:
Geplaatst: 02.02.2009 - 22:57
door Johan s60
koenne schreef:Ik denk eerder dat ze het probleem neergelegd hebben bij magneti marelli, de producent van die gaskleppen. Ze besteden het ontwikkelen van gasklephuizen uit aan specialisten, omdat zij dit beter moeten kunnen, krijg je zoiets??
Ik denk niet dat je volvo hier volledig de schuld van moet geven. Alleen triest dat ze verschillende garantiebepalingen hebben voor amerika tov europa.
Tuurlijk wel, ze hadden ook bij Bosch kunnen gaan shoppen, die zijn al jaren afgestapt van POT meters
Bovendien moet volvo op de hoogte zijn van de techische eigenschappen en kwaliteit/ levensduur van toeleveranciers
Geplaatst: 02.02.2009 - 22:59
door arnoud
Natuurlijk zijn ze niet voor niets in 2002 overgestapt op een ander ontwerp gasklephuis.
Geplaatst: 02.02.2009 - 23:46
door Auk
Geplaatst: 03.02.2009 - 00:16
door FrankM
De uitzending is nu al te bekijken (voor wie de post van Auk te cryptisch vindt

).
Radar staat wel bekend om de sensationele manier waarop ze de boel brengen. Een klapband op de A4 is ook niet prettig, valt niet onder garantie en kan toch gebeuren. Maar het is wel een beetje slordig dat iets kennelijk niet ontworpen is om zo lang mee te gaan als je zou verwachten.
Ik denk dat ik zelfs de reactie van Volvo wel een beetje kan begrijpen. Kijk, als het zo weinig voorkomt als de cijfers zeggen, dan kost een gratis vervanging niet de hoofdprijs. Maar... daarmee geeft Volvo toe dat er echt iets mis is. En dat betekent dat ze feitelijk *alle* gasklephuizen moeten gaan vervangen. Door laten rijden brengt immers mensen in gevaar. En alles vervangen, dat is dan weer wel duur... (tenminste 200 euro per huis als het via ACTronics moet -- overigens: hoe betrouwbaar is dat wat ACTronics maakt?)
Oh enneh... welkom alle mensen die door de Radar uitzending op dit forum terechtgekomen zijn. Je vindt hier Volvo-rijders, -monteurs, -hobbyisten, -etc die over allerlei dingen de gekste zaken weten en met elkaar tot een redelijk objectief oordeel kunnen leiden. Succes en wordt lid!
Gr/F
Geplaatst: 03.02.2009 - 09:26
door euerw
ik denk dat het juist te veel voorkomt en dat Volvo met een slechte(geen) oplossing komt, wel erg dom het zover te laten komen dat een eigenaar zelfs aangeeft nooit meer een Volvo te willen en nu over gaat op een Kor/Jap.
hoe je het ook probeert recht te praten of te verzachten, dit is een domme zet van Volvo en ze laten hun klanten in de kou staan.
Geplaatst: 03.02.2009 - 09:45
door Paul
Nee als Volvo dit nu herkent, komen er opeens allemaal auto's terug naar nederland om dit te laten vervangen.
Terwijl het natuurlijk bij heel veel auto's al vervangen is en bij heel veel auto's niet nodig is om te vervangen.
Geplaatst: 03.02.2009 - 09:51
door euerw
als gevolg dat evt kopers nu toch maar naar een andere auto of type kijken, juist als het zoiets klein is als men wil doen geloven dan los je het toch op?!
Geplaatst: 03.02.2009 - 09:55
door dickietotaal
Als leek sta ik wel te kijken van de onvolledigheid van zo'n uitzending.
Ik stel mezelf een aantal vragen:"
- betreft het probleem zowel Benzine als Dieselmotoren?
- ik lees ook dat vanaf 2002 er aanpassingen hebben plaatsgevonden aan de
gashuisklep problematiek. Is dat zo en zo ja Welke?
- Geldt het probleem ook voor de 2.4 benzine en dieselmotoren na 2007 ?
Graag uw reactie
Geplaatst: 03.02.2009 - 10:06
door Paul
Nee is alleen benzine tussen 1999 en 2002 en verder geldt het absoluut niet voor auto's van 2007.
Ook zijn de enige auto's die er last van hebben de S60/V70/XC70 en S80 (uit die jaren)
Een V50 heeft dus absoluut niet dit probleem zoals op het forum daar stond.
Geplaatst: 03.02.2009 - 10:13
door bart simpson
de S40/V40 evenmin
Geplaatst: 03.02.2009 - 10:19
door josas
Denkweb schrijft:
"Met een toestemming van Magnetti Marelli kan AC-tronics voor alle modellen andere software schrijven bij hun oplossing,
potmeters eruit en een contactloze 'hall-sensor' er voor in de plaats.
Dit lost het probleem definitief op.
Helaas geven zij er geen toestemming voor waardoor in ca 5% van de gevallen geen oplossing volgt."
Dus originele ETM's van na 2002, hebben geen potmeter meer, die vervuilt kan raken, waardoor de auto stil kan vallen?
Zijn de nieuwere ETM's óók van Magnetti?
Hebben ETM's van na 2002, andere software?
Geplaatst: 03.02.2009 - 10:22
door Ben
Een programma als RADAR, en hetzelfde geldt voor KASSA kan nooit volledig zijn. Dat is ook niet de intentie van de programmamakers. Ze willen televisie maken met sprekende onderwerpen. De bedoeling is dan om zo veel mogelijk sensatie te creeeren en daarmee zo hoog mogelijke kijkcijfers te kunnen noteren. Het motto bij de omroep is nog steeds 'alles voor de kijkcijfers'.
Geplaatst: 03.02.2009 - 10:25
door josas
Ben schreef:Een programma als RADAR, en hetzelfde geldt voor KASSA kan nooit volledig zijn. Dat is ook niet de intentie van de programmamakers. Ze willen televisie maken met sprekende onderwerpen. De bedoeling is dan om zo veel mogelijk sensatie te creeeren en daarmee zo hoog mogelijke kijkcijfers te kunnen noteren. Het motto bij de omroep is nog steeds 'alles voor de kijkcijfers'.
Eens, Ben, Al is Radar in mijn ogen wel meer een sensatie zoekend programma, itt Kassa.
Geplaatst: 03.02.2009 - 10:56
door Hans
Het onderwerp kwam zelfs ter sprake in de koffiekamer van de operatieafdeling

Ze kennen mij als vervent Volvo liefhebber. Kun je nagaan op een afdeling waar 98% van het personeel vrouwelijk is...zeg Hans: heb jij ook zo'n Volvo die stuk gaat??
Beetje jammer weer...
Geplaatst: 03.02.2009 - 11:07
door euerw
tja jullie hebben gelijk het ligt aan Radar!
Geplaatst: 03.02.2009 - 11:14
door FrankM
Ik ben gebeld over de uitzending door mensen waarvan ik het het minst had verwacht. Wat dat betreft wel goed...
Een programma als Radar kan niet volledig zijn, maar Radar is altijd meester in het langs de minimale lijn lopen. Zo werd in de uitzending WEL gezegd dat het alleen om benzinemotoren ging, maar ook dat dat gold VANAF 1999 (dus zonder eindjaar).
En wat ook zo'n irritante constructie is: het introduceren van niet-bewezen alternatieven. Zoals zo'n ACTronics oplossing, waarvan ik in de uitzending niet hoor dat daarvan 100% het nog doet na 5 jaar. Of iemand die voor een Koreaan kiest... want dat bevalt een stuk beter. Oh ja? Net zoals de Volvo beviel totdat het gasklephuis kapot ging? En hoe doet die Koreaanse firma dan als dat wel kapot gaat.
Wat Volvo m.i. zou moeten doen (overigens niet alleen met gasklephuizen) is zeggen: wij vinden dat een onderdeel tenminste X00.000 kilometer mee moet gaan (met X 2 of hoger). Als een onderdeel minder lang meegaat is de reparatie gratis, staat de teller hoger dan betaalt de klant een percentage dat oploopt naarmate de teller hoger staat.
Volgens mij ben je dan als Volvo eerlijk bezig, zonder een al te groot risico te lopen op idiote schadeclaims.
Gr/F
Geplaatst: 03.02.2009 - 11:17
door Ben
euerw schreef:tja jullie hebben gelijk het ligt aan Radar!
dat er nu grote onduidelijkheid is? Dat klopt. Radar had ook volledig kunnen zijn.