Svala Haarlem.liquid_force schreef:wowVolvopa schreef:Ik laat mijn onderhoud altijd bij de dealer doen omdat ik er een doosje Volvo Wilhelmina pepermunt bij krijg!welke dealer is dat?
S60 beurt - waarom eigenlijk zo prijzig ?
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
het is toch heel simpel: als je het niet eens bent met de bedrijfsvoering van "de Volvo dealer" ga dan ergens anders naar toe! Hou op met het gemekker dat die dealer te duur is. Als het echt zo is, zal die volgens de wetten van de economie vanzelf ophouden te bestaan.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40474
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mee eens Plim, vrijheid blijheid. Als het je niet bevalt heb je de vrije keus om je geluk ergens anders te beproeven.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Die kans is momenteel reëel aanwezig.plim schreef:Hou op met het gemekker dat die dealer te duur is. Als het echt zo is, zal die volgens de wetten van de economie vanzelf ophouden te bestaan.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24604
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
sorry mijne heren, ik stop met deze discussie. Ga mijn energie niet spenderen aan welles-nietus verhalen. Ik probeer zo eerlijk mogelijk te andtwoorden en het juist vanuit de klant te bekijken (mensen die mij kennen weten dat wel) maar de verwijten die hier op tafel komen en het gemak waarmee die gegeneraliseerd worden is zoals BS al zei stuitend.
Nogmaals, BS en ik proberen jullie hier eerlijk te wordt te staan. Niet als medewerker maar als liefhebber die toevallig van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt. dat moet iedereen die in een suf stoffig kantoorpand zit nog maar waarmaken. Ik ga met lol naar mijn werk, kijk de hele dag uit op een mooie PV444 van 1953.
De opmerking over dat een specialist dezlefde kosten heeft als de dealer komt van iemand die niet snapt hoe het werkt. Heeft die specialist te maken met door Volvo opgelegde standaards? Interieur, specialisme, apparatuur, etcetera? Iedereen probeert ondernemertje te spelen en de dealer heeft dan te maken met wat Volvo van hem eist. Alle dealers moeten over naar Next Face, het witte interieur. Dan krijg je een brief waarin staat dat je voor die en die datum een nieuw interieur MOET hebben. Enig idee wat dat kost? En nee, dat hoeven de berijders niet te bepalen maar het is wel iets waar je als delaer mee te maken krijgt. Denk je dat de slager zijn nieuwe messen ook niet doorbelast ?
FrankS60: ik bedoel dat je zelf bepaald wat je wilt. Jouw auto toch? Als jij alleen nieuwe olie wil dan krijg je dat. En ja je moet vertrouwen hebben maar jij bent de enige die bepaalt wat er gaat gebeuren en wat dat gaat kosten weet je dan ook. En kosten verlagen is lekker makkelijk gezegd op een moment dat alle dealers nét het hoofd boven water houden. Nogmaals, je hebt met eisen van de importeur te maken.
Alex, hoe moet iedere afdeling zijn hoofd boven water houden als de klant eerst de auto met 43% korting wil kopen met ook nog een gratis trekhaak. Vervolgens moet ie alle lampjes en olie gratis hebben, is service. Beurtje doen we niet, is te duur. Maar wel die probleem oplossing, is garantie waarvan maar een gedeelte geclaimd kan worden. Dus leggen we maar wat bij. Reken dat allemaal eens uit... Je moet het hele bedrijf op een hoop gooien, anders gaat het niet. De ene afdeling helpt de andere. En dan laat ik leasemaatschappijen nog buiten beschouwing.
24AB2, in welke dimensie leef jij? Laatste 20 jaar nog wel buiten geweest? sorry maar jouw antwoorden raken kant nog wal. Je hebt duidelijk geen idee wat er allemaal in de autobranche komt kijken.
Conclusie: de dealer moet voldoen aan de eisen van de fabrikant maar mag niet meer rekenen dan een specialist. Daarbij moet ie veel zaken als service doen, zonder rekening. De auto kopen we in Duitsland, is goedkoper maar dan moet de dealer wel onder garantie alle dingen die mijn specialist niet weet oplossen. Als ik wacht wil ik wel een lekker bakkie cappuccino en een verse krant om te lezen. Ik moet te woord gestaan worden door een intelligente man met kennis van zaken en communicatieve skills en niet door een lombrozo. Alle medewerkers doen dat voor de lol, hoeven niet betaalt te worden. Pensioen is iets voor later, hoeft ook niet betaalt te worden. De cappuccino wordt ter beschikking gesteld door een sponsor. Het pand is van de bank maar die heeft het geld niet nodig dus kost ook niets. Doen ze graag um sonst. Mijne heren, ga maandag aub eens met jullie werkgever praten en vraag eens hoe en wat er allemaal op hun bord komt, misschien snap je het dan. Ondernemersschap is niet zo simpel.
heb ik toch weer een heel betoog geschreven.... Overigens is bovenstaande mijn prive mening, heeft niets met mijn werkgever te maken.
Prettig weekend
Nogmaals, BS en ik proberen jullie hier eerlijk te wordt te staan. Niet als medewerker maar als liefhebber die toevallig van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt. dat moet iedereen die in een suf stoffig kantoorpand zit nog maar waarmaken. Ik ga met lol naar mijn werk, kijk de hele dag uit op een mooie PV444 van 1953.
De opmerking over dat een specialist dezlefde kosten heeft als de dealer komt van iemand die niet snapt hoe het werkt. Heeft die specialist te maken met door Volvo opgelegde standaards? Interieur, specialisme, apparatuur, etcetera? Iedereen probeert ondernemertje te spelen en de dealer heeft dan te maken met wat Volvo van hem eist. Alle dealers moeten over naar Next Face, het witte interieur. Dan krijg je een brief waarin staat dat je voor die en die datum een nieuw interieur MOET hebben. Enig idee wat dat kost? En nee, dat hoeven de berijders niet te bepalen maar het is wel iets waar je als delaer mee te maken krijgt. Denk je dat de slager zijn nieuwe messen ook niet doorbelast ?
FrankS60: ik bedoel dat je zelf bepaald wat je wilt. Jouw auto toch? Als jij alleen nieuwe olie wil dan krijg je dat. En ja je moet vertrouwen hebben maar jij bent de enige die bepaalt wat er gaat gebeuren en wat dat gaat kosten weet je dan ook. En kosten verlagen is lekker makkelijk gezegd op een moment dat alle dealers nét het hoofd boven water houden. Nogmaals, je hebt met eisen van de importeur te maken.
Alex, hoe moet iedere afdeling zijn hoofd boven water houden als de klant eerst de auto met 43% korting wil kopen met ook nog een gratis trekhaak. Vervolgens moet ie alle lampjes en olie gratis hebben, is service. Beurtje doen we niet, is te duur. Maar wel die probleem oplossing, is garantie waarvan maar een gedeelte geclaimd kan worden. Dus leggen we maar wat bij. Reken dat allemaal eens uit... Je moet het hele bedrijf op een hoop gooien, anders gaat het niet. De ene afdeling helpt de andere. En dan laat ik leasemaatschappijen nog buiten beschouwing.
24AB2, in welke dimensie leef jij? Laatste 20 jaar nog wel buiten geweest? sorry maar jouw antwoorden raken kant nog wal. Je hebt duidelijk geen idee wat er allemaal in de autobranche komt kijken.
Conclusie: de dealer moet voldoen aan de eisen van de fabrikant maar mag niet meer rekenen dan een specialist. Daarbij moet ie veel zaken als service doen, zonder rekening. De auto kopen we in Duitsland, is goedkoper maar dan moet de dealer wel onder garantie alle dingen die mijn specialist niet weet oplossen. Als ik wacht wil ik wel een lekker bakkie cappuccino en een verse krant om te lezen. Ik moet te woord gestaan worden door een intelligente man met kennis van zaken en communicatieve skills en niet door een lombrozo. Alle medewerkers doen dat voor de lol, hoeven niet betaalt te worden. Pensioen is iets voor later, hoeft ook niet betaalt te worden. De cappuccino wordt ter beschikking gesteld door een sponsor. Het pand is van de bank maar die heeft het geld niet nodig dus kost ook niets. Doen ze graag um sonst. Mijne heren, ga maandag aub eens met jullie werkgever praten en vraag eens hoe en wat er allemaal op hun bord komt, misschien snap je het dan. Ondernemersschap is niet zo simpel.
heb ik toch weer een heel betoog geschreven.... Overigens is bovenstaande mijn prive mening, heeft niets met mijn werkgever te maken.
Prettig weekend
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Tja, ik begrijp dat ze moeten voldoen aan de standaards (showroom) van Volvo-NL.VolvoMafia schreef:De opmerking over dat een specialist dezlefde kosten heeft als de dealer komt van iemand die niet snapt hoe het werkt. Heeft die specialist te maken met door Volvo opgelegde standaards? Interieur, specialisme, apparatuur, etcetera? Iedereen probeert ondernemertje te spelen en de dealer heeft dan te maken met wat Volvo van hem eist. Alle dealers moeten over naar Next Face, het witte interieur. Dan krijg je een brief waarin staat dat je voor die en die datum een nieuw interieur MOET hebben. Enig idee wat dat kost? En nee, dat hoeven de berijders niet te bepalen maar het is wel iets waar je als delaer mee te maken krijgt. Denk je dat de slager zijn nieuwe messen ook niet doorbelast ?
Als je dit als dealer niet goed doorrekent, kom je aan het eind te kort.
Kortom dit zal je moeten verdienen met de verkoop en zeker niet met de werkplaats.
In mijn tijd gingen er al vanuit de werkplaats "rekeningen" naar de verkoop.
Die verkopers sloten "mooie" deals die de werkplaats goed mocht maken.
Zie je in 1 keer verkopers wakker worden..... Geweldig.

Wat je nu al veel ziet is dat er steeds meer merkspecialisten komen (Mercedes is daar ook een goed voorbeeld van).
Die ook nieuwe auto’s verkopen. Voordeel voor hen, niet meer gebonden aan een importeur die idiote eisen stelt.
Ik zou ook niet in de strop van een importeur willen hangen.
Dit antwoord is heel simpel, geen 43% korting geven en niks gratis weggeven. Zijn we nu zot met z’n allen?VolvoMafia schreef:Alex, hoe moet iedere afdeling zijn hoofd boven water houden als de klant eerst de auto met 43% korting wil kopen met ook nog een gratis trekhaak. Vervolgens moet ie alle lampjes en olie gratis hebben, is service. Beurtje doen we niet, is te duur. Maar wel die probleem oplossing, is garantie waarvan maar een gedeelte geclaimd kan worden. Dus leggen we maar wat bij. Reken dat allemaal eens uit... Je moet het hele bedrijf op een hoop gooien, anders gaat het niet. De ene afdeling helpt de andere.
Eerlijke handel, normale prijzen en vertellen wat garantie kost en wat je aan marge wil hebben.
Zo doe ik al jaren zaken in de handel, open en bloot. Het is dus gunnen en gegund worden.
De handelaar waar ik mijn auto heb gekocht, heeft in 15 seconden € 1000,- "verdient".
(inkopen en doorstoten en hij draaide op voor de transport kosten en marge kosten veilingsite - lease).
Ik stond er bij (bieding via internet) en keek er naar. En toch nog ruim 7000,- onder de dealer prijs.
Een heel bedrijf op een hoop gooien is failliet gaan, zo kom er je nooit achter waar de verliezen zitten.
Ik beloof je hierbij dat de verliezen niet in de werkplaats zitten.
Het is al een aantal jaren een feit dat de werkplaats het autobedrijf draaiende houdt.
Let op: klanten die je niet meer in de werkplaats hebt, heb je zeker niet meer in de showroom!
Het moet iedereen bekend voorkomen dat als je even staat de wachten ivm een reparatie, je ook even door de showroom loopt.
Ook een goed weekend.

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24604
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
AlexV70 schreef:Tja, ik begrijp dat ze moeten voldoen aan de standaards (showroom) van Volvo-NL. Als je dit als dealer niet goed doorrekent, kom je aan het eind te kort. Kortom dit zal je moeten verdienen met de verkoop en zeker niet met de werkplaats. In mijn tijd gingen er al vanuit de werkplaats "rekeningen" naar de verkoop.VolvoMafia schreef:De opmerking ... niet doorbelast ?
Wordt bij ons ook gedaan, als we een auto afleveringsklaarmaken moet de werkplaats dat toch niet betalen? Gaat echt wel op de transactie hoor. En de standaards gelden niet alleen voor de showroom, ook werkplaats, pand, lokatie, ga maar door. Maar je verdient het echt niet meer op de verkoop hoor, das war einmal!
Mooi credo maar in de grote boze buitenwereld gaat het vandaag aan de dag anders. Als je geen megakorting geeft heb je de order gewoon niet. Dus als je stelt "ik heb lagere tarieven of autoprijzen maar je krijgt geen korting meer, is al verrekend" ben je met een maand kapot. Want ze willen toch korting. Zo gaat het nou eenmaal, kunnen wij helaas niet veranderen. En ja, we lijken wel zot. Eerlijke handel met gunnen doe ik zelf ook, heb met veel leveranciers een lange relatie.AlexV70 schreef:Dit antwoord is heel simpel, geen 43% korting geven en niks gratis weggeven. Zijn we nu zot met z’n allen? Eerlijke handel, normale prijzen en vertellen wat garantie kost en wat je aan marge wil hebben. Zo doe ik al jaren zaken in de handel, open en bloot. Het is dus gunnen en gegund worden.VolvoMafia schreef:Alex, hoe moet iedere ... helpt de andere.
Het bedrijf is onderverdeeld in afdelingen maar die wel met elkaar verbonden staan. We hebben echt wel inzicht waar de verliezen/winsten zitten. De tijd dat de werkplaats het licht aan houd is echt voorbij, iedereen kent maar 1 woord: korting. Over welk bedrag is niet belangrijk, als ze maar kroting krijgen... Wel een met een leasemaatschappij te maken gehad? En je zegt net dat je het moet verdienen met de verkoop, niet de werkplaats... Je spreekt jezelf tegenAlexV70 schreef:Een heel bedrijf op een hoop gooien is failliet gaan, zo kom er je nooit achter waar de verliezen zitten. Ik beloof je hierbij dat de verliezen niet in de werkplaats zitten. Het is al een aantal jaren een feit dat de werkplaats het autobedrijf draaiende houdt.
Waarheid als een koe! Maar tegen alle kosten?AlexV70 schreef:Let op: klanten die je niet meer in de werkplaats hebt, heb je zeker niet meer in de showroom! Het moet iedereen bekend voorkomen dat als je even staat de wachten ivm een reparatie, je ook even door de showroom loopt.
Ik draai al lange tijd mee in de branche op een dergelijk niveau dat ik pretendeer wel te weten wat er speelt in een autobedrijf.
Ook een goed weekend.

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
topic bestaat nu 2 dagen
kijk even naar het aantal reacties en hits
duidelijke 2 deling tussen 2 partijen
de kern van de vraag is toch :
weten U en Uw branche genoten ( potentíële ) klanten te overtuigen met een plausibel verhaal ?
indien deze vraag positief beantwoord kan worden is het voor de hand liggend dat U allen een voorspoedige toekomst in het verschiet ligt
kijk even naar het aantal reacties en hits
duidelijke 2 deling tussen 2 partijen
de kern van de vraag is toch :
weten U en Uw branche genoten ( potentíële ) klanten te overtuigen met een plausibel verhaal ?
indien deze vraag positief beantwoord kan worden is het voor de hand liggend dat U allen een voorspoedige toekomst in het verschiet ligt
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Laat het goedkope uurloon van VOLVO nu juist één van de redenen zijn dat ik voor dit merk gekozen heb, anders had ik wel Bentley, Lamborghini of Bugatti gereden.
Met andere woorden Koop en rij wat je kan betalen.
Allemaal met een
natuurlijk. Maar misschien nog zo gek niet geredeneerd...
Met andere woorden Koop en rij wat je kan betalen.
Allemaal met een

BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een flinke dealer, met ongeveer 60 personeelsleden ,is aan vaste kosten per maand gemiddeld 250000 euro kwijt alleen aan loonkosten,energie,afschrijving enz enz.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Wat een vreemde stelling! Als of de toekomst van de dealers uitsluitend afhangt van deze forum leden. Zoals je zelf al stelt: 2 kampen hier op het forum. Zo zal het in de echte wereld ook wel zijn. Dealers bestaan al X jaar en zullen in een of andere vorm de volgende X jaar ook wel bestaan. Daar zijn het ondernemers voor! Ze hebben klanten nodig om te overleven. Sommige Volvo berijders kiezen bewust voor een andere vorm van onderhoud (doe het zelf, beun de haas, specialist, etc.etc. ) anderen voor de dealer.24AB2 schreef:topic bestaat nu 2 dagen
kijk even naar het aantal reacties en hits
duidelijke 2 deling tussen 2 partijen
de kern van de vraag is toch :
weten U en Uw branche genoten ( potentíële ) klanten te overtuigen met een plausibel verhaal ?
indien deze vraag positief beantwoord kan worden is het voor de hand liggend dat U allen een voorspoedige toekomst in het verschiet ligt
Jij en anderen hebben duidelijk een keuze voor de andere vorm gemaakt. Prima ! daar is helemaal niets mis mee ! Maar waarom wil je perse bevestiging dat jullie keuze goed is en dat de dealer TE duur is ? Voor jullie TE duur, voor anderen niet. Daar is helemaal niets mis mee.
Deze hele discussie draad zal niet gewonnen kunnen worden, door helemaal niemand.
Respect !

Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24604
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
zeker mooi Plim, dit is een oeverloze ja-nee discussie, dat zei ik toch al. Overtuigen zal niet gaan lukken en dat wil ik ook niet. Maar wil wel de nuances aanbrengen!
Laten we het eens anders gaan stellen: wat willen jullie dat de dealer jullie kan leveren? Wij zijn bezig met een project wat "Service op Maat" heet, we zijn daar pilotdelear voor en hebben op korte termijn daar een speciale ruimte voor ingericht. In die ruimte kunnen eigenaren samen met een technicus de auto op de brug zetten en kijken wat er echt aan onderhoud nodig is. Zeker als je heel weinig km's rijdt kan dat erg interessant zijn.
24AB2:wat voor reactie verwacht u?
Laten we het eens anders gaan stellen: wat willen jullie dat de dealer jullie kan leveren? Wij zijn bezig met een project wat "Service op Maat" heet, we zijn daar pilotdelear voor en hebben op korte termijn daar een speciale ruimte voor ingericht. In die ruimte kunnen eigenaren samen met een technicus de auto op de brug zetten en kijken wat er echt aan onderhoud nodig is. Zeker als je heel weinig km's rijdt kan dat erg interessant zijn.
24AB2:wat voor reactie verwacht u?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
Plim
de woordkeuze "U en Uw branchegenoten " heb ik met opzet gekozen om duidelijk te maken dat ik niet een persoon - merk - etc aanspreek
Uw opmerking m.b.t. wisselwerking forumleden / toekomst dealers is zoals U zelf al opmerkte absurd - geheel mee eens
alhoewel dit forum vele leden kent reageert slecht een beperkt percentage nog afgezien van het gegeven dat de vele forumleden eveneens een beperkt percentage is van het totaal aan Volvo eigenaren
met dit in acht nemende : is Uw reactie in feite niet gelijk de mijne ?
U bent klaarblijkelijk tevreden met Uw dealer ( en zo hoort het ook )
maar is het dan ook niet in Uw eigen belang dat het voortbestaan verzekerd is ?
t.a.v. de juiste beslissing nemen : tjsa de grap van dit is dat het altijd een achteraf verhaal is , dus een ieder zal nimmer kunnen zeggen dat een beslissing die hij/zij op dit moment neemt de enige juiste is
VolvoMafia ( whats in a name ?
sorry geintje moet kunnen toch ? )
hoop dat U zich realiseerd dat ook ondergetekene het belang van een dealer kent / erkent
1 : als ondernemer zorgt U er voor dat mensen een baan en derhalve een naar ik mag aannemen redelijk bestaan hebben
2 : U zorgt dat de benodigde kennis en materialen etc voorhanden zijn
( ongetwijfeld zult U mensen in dienst hebben die aan een specifiek geluidje al kunnen herkennen wat het probleem is )
3 : en ja , vanuit nabije omgeving weet ik ook dat een zaak runnen geen sinecure is , dus laat de buitenstaander daar niet te licht over denken
goedkoop / duur is zoals Plim al aangaf een subjectief begrip
maar : die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
U gaf zelf al een pilot project aan
goed dat er over dit soort zaken word nagedacht maar geeft het eveneens niet aan dat men zich realiseert dat er iets dient te veranderen ?
de woordkeuze "U en Uw branchegenoten " heb ik met opzet gekozen om duidelijk te maken dat ik niet een persoon - merk - etc aanspreek
Uw opmerking m.b.t. wisselwerking forumleden / toekomst dealers is zoals U zelf al opmerkte absurd - geheel mee eens
alhoewel dit forum vele leden kent reageert slecht een beperkt percentage nog afgezien van het gegeven dat de vele forumleden eveneens een beperkt percentage is van het totaal aan Volvo eigenaren
met dit in acht nemende : is Uw reactie in feite niet gelijk de mijne ?
U bent klaarblijkelijk tevreden met Uw dealer ( en zo hoort het ook )
maar is het dan ook niet in Uw eigen belang dat het voortbestaan verzekerd is ?
t.a.v. de juiste beslissing nemen : tjsa de grap van dit is dat het altijd een achteraf verhaal is , dus een ieder zal nimmer kunnen zeggen dat een beslissing die hij/zij op dit moment neemt de enige juiste is
VolvoMafia ( whats in a name ?

hoop dat U zich realiseerd dat ook ondergetekene het belang van een dealer kent / erkent
1 : als ondernemer zorgt U er voor dat mensen een baan en derhalve een naar ik mag aannemen redelijk bestaan hebben
2 : U zorgt dat de benodigde kennis en materialen etc voorhanden zijn
( ongetwijfeld zult U mensen in dienst hebben die aan een specifiek geluidje al kunnen herkennen wat het probleem is )
3 : en ja , vanuit nabije omgeving weet ik ook dat een zaak runnen geen sinecure is , dus laat de buitenstaander daar niet te licht over denken
goedkoop / duur is zoals Plim al aangaf een subjectief begrip
maar : die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
U gaf zelf al een pilot project aan
goed dat er over dit soort zaken word nagedacht maar geeft het eveneens niet aan dat men zich realiseert dat er iets dient te veranderen ?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40474
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Kenmerk van een goed ondernemer is dat hij/zij zich aanpast aan de geldende situatie. Zowel de Dealer als de Specialist zullen hun strategie constant moeten aanpassen om te kunnen overleven.
Het 'ondernemer zijn' wordt helaas nog door veel mensen onderschat.
Het 'ondernemer zijn' wordt helaas nog door veel mensen onderschat.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Even terug gaand naar het eerste bericht van Pygmee, die dit topic begonnen is:
Hij betaalt € 330,00 ex BTW voor een kleine beurt, daar waar ik morgen voor mijn Golfje TDI bij de VW-dealer voor de zelfde kleine beurt € 90,00 ex BTW moet betalen. Ook mijn dealer heeft te maken met de eisen die VW stelt, moet ook zorgen voor goed personeel en de juiste apparatuur. En die monteur verdient echt niet minder dan die bij de Volvo-dealer. Kan iemand mij dan uitleggen waarom het bij Volvo dan toch 3,5 keer zo duur moet zijn?
Hij betaalt € 330,00 ex BTW voor een kleine beurt, daar waar ik morgen voor mijn Golfje TDI bij de VW-dealer voor de zelfde kleine beurt € 90,00 ex BTW moet betalen. Ook mijn dealer heeft te maken met de eisen die VW stelt, moet ook zorgen voor goed personeel en de juiste apparatuur. En die monteur verdient echt niet minder dan die bij de Volvo-dealer. Kan iemand mij dan uitleggen waarom het bij Volvo dan toch 3,5 keer zo duur moet zijn?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
@Oceanracer,
Dat vindt ik nou een goede vraag!
Ik heb net de 330,- euro beurt achter de rug, en zie idd eigenlijk alleen olie en filters op de bon staan..
Dat vindt ik nou een goede vraag!
Ik heb net de 330,- euro beurt achter de rug, en zie idd eigenlijk alleen olie en filters op de bon staan..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Owh, dat wil ik best doen hoor! Factuur is geen probleem. En ik krijg er ook altijd zo'n computeruitdraai bij van de uitgevoerde werkzaamheden. Dus die wil ik er met alle plezier even bij doen. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 02.03.2009 - 19:31
hallo
bij de volvo moet je alleen komen, of als als je problemen heb die
alleen de volvo kan oplosse, of als je onderdelen nodig heb voor je auto.
orginale onderdelen zijn vaak het beste.
er zijn zat goede alround bedrijven (geen kwikfit ) die gewoon goed
een onderhouds beurd uit kunnen voeren. voor banden moet je helemaal
niet bij de volvo zijn das veel ste duur.
wij werken voor 30 euro per uur
mvg dre
bij de volvo moet je alleen komen, of als als je problemen heb die
alleen de volvo kan oplosse, of als je onderdelen nodig heb voor je auto.
orginale onderdelen zijn vaak het beste.
er zijn zat goede alround bedrijven (geen kwikfit ) die gewoon goed
een onderhouds beurd uit kunnen voeren. voor banden moet je helemaal
niet bij de volvo zijn das veel ste duur.
wij werken voor 30 euro per uur
mvg dre