Geplaatst: 29.04.2010 - 08:09
Tis toch echt 5.50 uur. Maar ze hebben ook nog moeten zoeken naar spanning 12v achter in de auto. Was iets niet goed aan gesloten dus de hele zij kant achter moest er uit en op nieuw worden aan gesloten ..
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Tjaa remblokjes weet ik niet hoelang die er op zaten heb hem gekocht met 177000 km op de teller. wat de veerpoten betreft, ja slap waren ze maar niet overdreven, alleen het knapte rechts voor bij het in veren. Heb toen opdracht gegeven voor vervanging rubbers op beide poten. Maar ja toen ze er af waren, heb het gezien, het waren net fietspompjes ze deden niets meer, dus vervangen he. :drinking: Maar heb al uit gehuild tis even slikken. Had voor dat geld wel naar de Wokchinees gewild. :bday:Tsjeesus das lekker.....
Had je problemen met de veerpoten& schokdempers? Of was de vervanging volgens volvo-norm, omdat de auto 2ton had gelopen?
Remblokken valt nog mee, hoeveel km heb je gedaan met setje wat er af ging?
Ok, dat is wel vreemd. Ik heb hier een officiele onderhoudstabel van de V70 en daar staat dat de D5244T5 (2.4D van MY06 en jonger) bij 150K een nieuwe riem moet. Blijkbaar toch veranderd na een jaar. Voorheen was het ook bij 160K, maar met de onderhouds interval van 30.000 bij de nieuwe types kom je bij die stand natuurlijk niet meer bij de garage.AEO schreef:Nope.. iig niet bij een MY 2007. Staat zelfs in het onderhoudsboekje bij 180k
Hier zijn we weer: Net de rekening gekregen en ik sloeg er bijna van achterover.... :evil:V70Rene schreef:Ik ben afgelopen week weer geweest 1 jaar na de openingspost voor een beurt. 143.000 km op de teller en wat reparaties:
1 aandrijfhoes - 2 ophang rubbers voor - remschijven + blokken achter - en dan natuurlijk de reguliere beurt.... Ik heb de rekening nog niet maar het zal wel weer janken wordenIk laat het wel horen als ik de rekening heb.
En nog rijdt de auto zo fijn en geweldig - elke keer weer een genot als ik ga rijden.
Ja natuurlijk - ik wist dat het moest gebeuren ( ze belden netjes met de te repareren zaken ) maar daarom vind ik het nog wel een behoorlijk bedrag als je het niet erg vindt .. Vorig jaar de remschijven en blokken aan de voorzijde gehad [Zie mijn openingspost ]- Nu dus de achterzijde en tevens de remvoeringen van de handrem en weet dat dit redelijke bedragen zijn.VolvoMafia schreef:Rene, ik mag er toch wel van uitgaan dat het bedrijf je eerst een prijsopgave heeft gedaan? Maw, je hebt toch akkoord gegeven voor de reparaties?
MY 2006 is zelfs noeg iets lager kwa beurt prijzen, alleen hoeft deze maar om de 30.000 km te gebeuren. Je kunt dan concluderen dat een nieuwer model echt goedkoper is om te rijden.V70/2.4D/2003 schreef:Vandaag kwam de post en bracht een mooie folder over de voordelen van de Volvocard. Het leuke was dat op de achterzijde van de folder de bedragen stonden voor de onderhoudsbeurten. Met de vermelding dat dit eenduidige prijzen en geen bijkomende kosten met zich mee gaat brengen, gebruik van alle door Volvo voorgeschreven onderdelen en 1 jaar gratis Volvo Assistance Kijk in de brievenbus en oordeel zelf of, voor de gene die de folder niet krijgt:
100k = 467,=
120k = 565,=
140k = 467,=
160k = 1130,= (Incl. vervangen distributieriem!)
180k = 505,=
200k = 526,=
220k = 467,=
240k = 565,=
Blokken en schijven voor: 355,=
Blokken en schijven achter: 335,=
Remvloeistif vervangen (bij nw blokkken en schijven) 60,=
Reken en oordeel zelf zou ik zo zeggen
Ex-lease schreef:Deze week bij de dealer de 140.000 km beurt laten doen, inclusief APK. Geen bijzonderheden, alleen ruitenwisserbladen voor en achter vernieuwd. Totale kosten bedroegen 523 euro. Fietsje in bruikleen om van en naar de dealer te komen. Prima.
Nu hopelijk weer een jaartje zorgenloos rijden, tot aan de volgende beurt (die wel wat duurder zal zijn vanwege vervanging distributieriem).
Tjee en ik maar denken dat € 30,-- voor banden wisselen duur was. Betaal ook € 30 per jaar per set voor opslag. Dus 2x per wisselen en opslag € 90,--Rob Bakker schreef:veel prijsverschil...... Mijn collega tegenover mij heeft net zijn wielen laten omzetten er. bij de Kwik fit voor € 58,- zonder opslag van de banden....Kobus gaat naar Appelscha schreef:daar betaalde ik Euro 100,- voor, maar daar en over andere malle fratsen van een volvo specialist, lezen jullie binnenkort nog.......Maar eh... € 45 voor het wisselen van winterwielen (met velg) naar een zomersetje is echt duur!
Ik betaal een tientje voor het omwisselen van de 4 wielenvolvorider schreef:Tjee en ik maar denken dat € 30,-- voor banden wisselen duur was. Betaal ook € 30 per jaar per set voor opslag. Dus 2x per wisselen en opslag € 90,--Rob Bakker schreef:veel prijsverschil...... Mijn collega tegenover mij heeft net zijn wielen laten omzetten er. bij de Kwik fit voor € 58,- zonder opslag van de banden....Kobus gaat naar Appelscha schreef: daar betaalde ik Euro 100,- voor, maar daar en over andere malle fratsen van een volvo specialist, lezen jullie binnenkort nog.......
VolvoRob schreef:Ik betaal niets.... Bij mij heet het service.
Sorry, las jouw bericht met een intonatie dat het de factuur een verrassing was. Dus zonder overleg gewoon het eea vervangen. Wat niet wegneemt dat het een behoorlijke deuk in de begroting geeft, het blijven hele bedragen. Zal de laatste zijn om dat te ontkennen.V70Rene schreef:Ja natuurlijk - ik wist dat het moest gebeuren ( ze belden netjes met de te repareren zaken ) maar daarom vind ik het nog wel een behoorlijk bedrag als je het niet erg vindt ...