Pagina 5 van 8
Geplaatst: 01.09.2009 - 12:55
door Dieselross
V480-S60 schreef:Ik vind het net een Peugeot. (al eerder gezegd geloof ik) met die koplampen. Niet echt mijn stijl meer. Helaas.
Ik dacht ook meteen aan Peugeot, ik vind trouwens de achterkant van de huidige V70 ook nog steeds niet mooi...
Geplaatst: 01.09.2009 - 13:23
door arnow
Ik hoop niet dat de Facelift van de C30 er zo uit komt te zien.
Geplaatst: 01.09.2009 - 13:50
door FLA
Wat doet een 308cc op dit forum?
Achterkant is wel geslaagd!
Geplaatst: 01.09.2009 - 14:08
door Johann
FLA schreef:Wat doet een 308cc op dit forum?
Achterkant is wel geslaagd!
Je kunt toch lezen? Staat Volvo op hoor.
Geplaatst: 01.09.2009 - 14:50
door Fredhead
Niet echt mijn smaak dit, vond de vorige ook niet de mooiste Volvo ooit maar deze overtreft dat wel.
Misschien dat als ik hem in het echt zie mijn mening nog wel bijstel, maar de neus vind ik gewoonweg lelijk
Geplaatst: 01.09.2009 - 15:54
door Auk
Ik moet er ook nog aan wennen.
Geplaatst: 01.09.2009 - 15:55
door Ben
De nieuwe Volvo C70: voor levensgenieters
De nieuwe Volvo C70, die wordt gepresenteerd op de tweejaarlijkse autoshow van Frankfurt medio september, is voorzien van hetzelfde slimme, driedelige dak als zijn voorganger, biedt nog altijd vier royale zitplaatsen en loopt nog steeds voorop op het gebied van veiligheid. Dankzij een opgefrist design en een extra luxe afwerking is de Volvo C70 nu echter van wereldklasse.
De Volvo C70 is in feite twee auto's in één: een elegante sportcoupé en een aantrekkelijke, sportieve cabriolet. Beide hebben dezelfde elegante en strakke vormgeving.
‘De Volvo C70 heeft de klassieke lijnen van een cabriolet, gecombineerd met zijn eigen sterke persoonlijkheid', stelt Fedde Talsma, Exterior Chief Designer bij Volvo Cars. ‘We hebben de vormgeving van de voor- en achterzijde van de C70 aangepast aan de huidige designtaal van Volvo. Die is al zichtbaar bij nieuwe en toekomstige modellen van Volvo. Ook hebben we exclusievere materialen gebruikt voor de afwerking van de auto. Dit vergroot de beleving van luxe en exclusiviteit in de auto.'
Zelfverzekerde, moderne voorzijde
De nieuwe voorzijde van de C70 toont duidelijk overeenkomsten met de S60 Concept Car die Volvo begin 2009 presenteerde op de autoshow van Detroit. Dankzij deze opwaardering past de nieuwe C70 beter bij de stijl die Volvo hanteert voor zijn grotere modellen. Tevens zijn de voorste spatschermen aangepast, evenals diverse andere carrosseriedelen. Dit maakt deze C70 duidelijk tot een nieuwe verschijning.
De voorzijde loopt scherper toe en heeft meer diepte gekregen door het verplaatsen van elementen in de breedte en hoogte. Bijvoorbeeld de nieuwe koplampen en de delen rond de mistlampen. Die zijn onder een andere hoek geplaatst en wat meer naar achteren geschoven. Tegelijkertijd zijn de details van de onderste luchttoevoer wat steviger aangezet.
Recht van voren bezien, heeft de voorzijde een uitnodigende V-vorm. Het grotere logo en de forse luchtinlaat versterken de zelfverzekerde uitstraling van de auto. Wie zeker wil weten dat hij gezien wordt, kiest voor een nieuwe opvallende lakkleur: Flamenco Red Pearl.
‘Het gezicht van de nieuwe C70 is duidelijker, meer geprononceerd', zegt Fedde Talsma, ‘De natuurlijke elegantie van de auto is gemoderniseerd.'
Exclusieve nieuwe achterzijde
De opvallendste wijziging aan de achterzijde van de auto zijn de hightech led-achterlichtunits. Deze zijn van hetzelfde type als die op de Volvo XC60. De achterlichtunits zijn fraai geïntegreerd in de nieuwe ovale achterzijde van de C70. Net als in de voorzijde zijn ook in de achterzijde nieuwe lijnen en details aangebracht in de bumper om meer diepte en dynamiek in het ontwerp te brengen.
Interieur beloning voor bestuurder
Het interieur van de Volvo C70heeft op diverse punten een opwaardering gekregen, met een unieke ambiance als resultaat. Het instrumentenpaneel is nieuw vormgegeven en oogt ruimer van opzet en verfijnder. De afwerking van het instrumentenpaneel biedt een pure kwaliteitsbeleving. Het nieuwe instrumentarium, met de meters en lay-out die specifiek zijn voor een C70, versterken het gevoel van kwaliteit en luxe.
‘We hebben het interieur rond de bestuurder ontworpen. Daardoor voelt het als een beloning om achter het stuur te mogen zitten. De stoelen zijn bekleed met een nieuwe, zachte leersoort en de afwerking zorgt voor nog meer comfort en rijplezier', zegt Fedde Talsma.
Toonaangevend in veiligheid van cabriolets
De Volvo C70 behoort tot de veiligste cabriolets ter de wereld, zowel op het gebied van actieve als passieve veiligheid. De carrosserie bevat een geavanceerde structuur en de auto is voorzien van diverse toepassingen die uniek zijn in de wereld van cabriolets. Het ontbreken van een vaste dakconstructie bijvoorbeeld is opgevangen door elders in de auto versterkingen aan te brengen. De geavanceerde technologie aan boord doet de rest.
Beveiliging bij over de kop slaan
De Volvo C70 is uitgerust met sterke stalen rolbeugels achter de rugleuning van de achterbank. Deze schieten omhoog in het geval de auto over de kop dreigt te slaan. De rolbeugels zorgen er tevens voor dat ook achterin voldoende hoofdruimte blijft bestaan tijdens de koprol. De rolbeugels, onderdeel van Volvo's Rollover Protection System (ROPS), worden geactiveerd via een gyroscoopsensor. Aangezien de Volvo C70 een glazen achterruit heeft, schieten de rolbeugels daar doorheen in geval het dak gesloten is tijdens de koprol. De rolbeugels zijn daartoe voorzien van kleine scherpe puntjes van gehard staal om het glas eenvoudig te kunnen breken.
Unieke gordijnairbag in portieren
Een belangrijke veiligheidsvoorziening in geval van een koprol of een aanrijding van opzij, is de gordijnairbag die bij de Volvo C70 in de portieren is gemonteerd. Deze gordijnairbag is extra stijf doordat twee rijen luchtpanelen enigszins scheef ten opzichte van elkaar zijn geplaatst. Hierdoor blijft de gordijnairbag rechtop staan om zo het hoofd van de inzittenden te beschermen - zelfs als het raam is geopend. De gordijnairbag loopt na uitklappen zeer langzaam leeg, zodat hij in geval van een koprol langdurig dienst kan blijven doen.
Zijairbags voorin en gordelspanners op alle zitplaatsen
De voorstoelen zijn voorzien van zijairbags die zowel de heup als de borst van de voorste inzittenden beschermen. Bovendien is er een link tussen de gordijnairbags en de gordelspanners. De spanners worden namelijk geactiveerd zodra de gordijnairbags in actie komen. Daardoor worden de inzittenden voorin optimaal beschermd in geval van een aanrijding van opzij of een dreigende koprol. De achterpassagiers worden in dat geval op hun plaats gehouden door de veiligheidgordels met gordelspanners achterin.
Elegant driedelig stalen dak
De Volvo C70 transformeert soepel van een fraaie en comfortabele coupé in een cabriolet. Met één druk op de knop vouwt het dak snel en geluidloos weg en verdwijnt het in de kofferruimte.
Feiten over het C70-dak:
De auto moet stilstaan om het dak te kunnen openen of sluiten
2 meter vrije ruimte boven de auto is voldoende om het dak te kunnen openen of sluiten
Er is geen extra ruimte achter de auto nodig om het dak te kunnen openen of sluiten
Het duurt ongeveer 30 seconden om het dak te openen of sluiten
Het openen of sluiten van het dak gebeurt met een elektromotor en een hydraulische pomp, aangestuurd door een computer
De kofferdeksel is op twee manieren te openen: voor het openen van het dak en voor het laden van bagage
Het dak is samengesteld uit drie delen
De dakpanelen zijn gemaakt van staal
De naden tussen de dakdelen zijn afgedicht met rubber
In gesloten toestand sluiten de zijramen aan op het dak
De kofferdeksel is gemaakt van staal en aluminium
De torsiestijfheid van de carrosserie neemt met 15 procent toe als dak gesloten is
Motoren voor de Volvo C70
Een hoogwaardige motortechniek in combinatie met een systeem dat uitlaatgassen reinigt zorgen voor topprestaties en een hoge mate van milieuvriendelijkheid van de Volvo-motoren. De Volvo C70 is leverbaar met onderstaande benzine- en dieselmotoren. Het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn op basis van de uitvoeringen met een handgeschakelde transmissie en betreffen een gecombineerd verbruik.
Benzinemotoren Vermogen/koppel Brandstofverbruik CO2-uitstoot
T5 230 pk/320 Nm 8,9 l/100 km 209 g/km
2.4i 170 pk/230 Nm 9,0 l/100 km 215 g/km
2.4 140 pk/220 Nm 8,9 l/100 km 212 g/km
Dieselmotoren Vermogen/koppel Brandstofverbruik CO2-uitstoot
D5 180 pk/400 Nm 6,6 l/100 km 174 g/km
2.0D 136 pk/320 Nm 6,0 l/100 km 158 g/km
Geplaatst: 01.09.2009 - 16:04
door bart simpson
2 meter vrije ruimte boven de auto is voldoende om het dak te kunnen openen of sluiten dat mag ik hopen, t zal toch wel vanaf de grond zijn?
Geplaatst: 01.09.2009 - 16:10
door Johann
Dak dicht lassen en een dikke tuf er in..
Geplaatst: 01.09.2009 - 16:41
door bart simpson
Johann schreef:Dak dicht lassen en een dikke tuf er in..
ze doen het niet snel goed...
Geplaatst: 01.09.2009 - 16:58
door liquid_force
bart simpson schreef:2 meter vrije ruimte boven de auto is voldoende om het dak te kunnen openen of sluiten dat mag ik hopen, t zal toch wel vanaf de grond zijn?
ja inderdaad ... vanaf de grond gerekend
Geplaatst: 01.09.2009 - 17:16
door Maurice Pierik
Het lijkt er op dat de vernieuwde C70 iets langer is geworden. Dat mocht wel, gezien de nogal massale bips die de C70 reeds had.
Jammer genoeg duiken de koplampen naar het midden toe naar beneden. Dit geeft in de 3/4 aanzichten een raar beeld. De onderzijde van de lichten lopen onder een grote hoek t.o.v. de zijstriping. Voorheen liep dat visueel meer in de pas. De neus oogt daardoor geforceerd.
De achterlichten en bumper is wel erg druk . Het totaal oogt wel wat dikker of duurder. In het echt maar zien voor het definitieve oordeel.
Het dashboard (de bovenzijde) lijkt meer op de V70/S80. Verders is er echter bar weinig veranderd. Het valt me ronduit tegen dat er op motorisch vlak he-lemaal niets nieuws is. Die GDTi had ik minimaal verwacht. Krijgt deze C70 dan over een jaar pas nieuwe motoren? Of hoe gaat deze auto door de Euro 5 normen komen?
Geplaatst: 01.09.2009 - 18:27
door Volvoman
Ik blijf het raar vinden dat de C70 qua interieur overeenkomt met de V50 familie en niet met de V70/S80
Geplaatst: 01.09.2009 - 18:30
door Volvoman
Geplaatst: 01.09.2009 - 18:50
door Johann
Volvoman schreef:Ik blijf het raar vinden dat de C70 qua interieur overeenkomt met de V50 familie en niet met de V70/S80
Nee, er zit nu een streepje in het dash en een zilveren randje om de klokken. Maakt toch duidelijk dat er minstens 20d Euro verschil in zit.
Geplaatst: 01.09.2009 - 18:54
door Lambert
mmmmm ik vind deze C70 eigenlijk een stuk mooier met het dak dicht, dan is die "dik", met het dak open vind ik de auto ietwat lomp???
Geplaatst: 01.09.2009 - 19:15
door Maurice Pierik
Volvoman schreef:Ik blijf het raar vinden dat de C70 qua interieur overeenkomt met de V50 familie en niet met de V70/S80
Aangezien de C70 het platform en techniek deelt met de C30, S40 en V50 is de overeenkomst volkomen logisch.
Of het marketing-technisch slim is, is een ander verhaal.
De update van het dashboard zal zijn weg naar de gefacelifte C30 ook wel vinden denk ik.
Geplaatst: 01.09.2009 - 19:31
door Poolrev
De achterkant vind ik er zeker op vooruit gegaan zo!
De voorkant wil ik eerst in 't 'eggie' zien, over 3 weekjes... Vooralsnog vind ik in ieder geval de mistlampen te groot/grof...
Geplaatst: 01.09.2009 - 19:32
door bart simpson
Maurice Pierik schreef:Volvoman schreef:Ik blijf het raar vinden dat de C70 qua interieur overeenkomt met de V50 familie en niet met de V70/S80
Aangezien de C70 het platform en techniek deelt met de C30, S40 en V50 is de overeenkomst volkomen logisch.
de z.g. 5xx serie
Geplaatst: 01.09.2009 - 22:04
door Auk
Na het zien van het promo-filmpje ben ik compleet om!
Laat maar komen, wat een pracht wagen!