Volvo1080 schreef:
misschien kunnen de experts van prodetailing hier is op reageren... Goedkoop komt goed uit de test, waarom dan duur kopen? Wat is het addertje?
Dat had ik al gedaan zie een paar post boven je bericht.
Ze meten hier alleen de glans wat ik erg jammer vind en niet de standtijd van de waxen.
In de turtle wax zit geen carnauba wat niet perse een nadeel hoeft te zijn.
Hoelang houd de wax ? 1 week ? 2 weken ? wat betekend dat je daarna weer moet waxen.
De waxen en sealants die ik gebruik hebben een minimale standtijd van 3 maanden tot een half jaar net nagelang welke combo ik gebruik.
Ja het is iets duurder in aanschaf maar het verbruik is vele malen lager.
Neem nu de GoldClass liquid wax en zet daar tegenover de Roze SmartWax.
Dan is de SmartWax 1 euro duurder voor dezelfde inhoud maar de standtijd is langer.
Doe je extreem en schaf de pasta Concours Wax aan die 64,50 kost ben je een stuk duurder uit in aanschaf.
Ik ben op dit moment nogsteeds bezig met mijn pot concours en heb er nu zo`n 30 auto`s mee gedaan en er zit nog 25% in.
De standtijd van deze wax is minimaal 4~5 maanden voordat je weer een nieuwe laag mag aanbrengen.
Ik zie je met een fles Turtle nog geen 40 auto`s doen en ook geen 4~5 maanden standtijd hebben.
En dan last but not least de test is bijna 2,5 jaar oud.
Anyway je bent vrij om aan te schaffen wat je zelf het prettigste vind werken.
Ik zal niemand opdringen om dit of dat te moeten aanschaffen.
Gebruik dat waar jij goede ervaring mee hebt en blijf het gebruiken.
Mocht je eens iets anders willen proberen ben je welkom en testen we er een aantal.