Pagina 5 van 8
Geplaatst: 09.08.2009 - 12:37
door DavidV50BE
Het is aan te raden dat je als je een nieuwe Volvo koopt dat je zeker het eerste jaar niet naar een wasstraat gaat en ook zo weinig mogelijk met hoge druk op de carroserie gaat spuiten..als ik mij niet vergis staat het zelfs in de handleiding van je nieuwe Volvo..
Het is de lak en de eerste lagen onder de verf die niet honderd procent droog zijn of niet volledig verhard zijn..
Zeg niet dat het moet maar het is aan te raden

Ikzelf ga bijna nooit naar een wasstraat, maar poets hem zelf alleen in de winter durf ik wel eens een wasstraatje meepikken..
Geplaatst: 10.08.2009 - 20:42
door sbv
Optie 5, gewoon de auto wassen als deze echt vies is. 6 maal per jaar ofzo
Geplaatst: 10.08.2009 - 23:22
door Volvo1080
Optie 6: Inruilen als hij echt te ranzig wordt. Bij mij om de anderhalf jaar ongeveer.
Geplaatst: 11.08.2009 - 13:55
door volvo
Volvo1080 schreef:Optie 6: Inruilen als hij echt te ranzig wordt. Bij mij om de anderhalf jaar ongeveer.
Zeker een auto van de baas?

Geplaatst: 11.08.2009 - 14:27
door Hans
volvo schreef:Volvo1080 schreef:Optie 6: Inruilen als hij echt te ranzig wordt. Bij mij om de anderhalf jaar ongeveer.
Zeker een auto van de baas?

wordt lastig inruilen zo'n U.S.A. import

Geplaatst: 11.08.2009 - 22:37
door bookkeeper
de keuze met de hand of wasstraat wordt zeker wel beinvloed door het gebrek aan tijd, maar waar een wil is is een weg...
het gaat allemaal om keuzes... Met mijn nieuwe V70 heb ik de keuze gemaakt om deze niet door de wasstraat te rijden maar zelf te wassen omdat ik ervan overtuigd ben dat de auto beter schoon blijft (alle hoekjes en randjes worden meegenomen door mijn handen)...
Doordat de auto er altijd stralend uitziet krijg je meer leuke reacties en geeft het mij een lekker gevoel..
Normaal reed ik wekelijks door de wasstraat met mijn V50 maar na drie jaar was dat goed te zien, nog steeds mooi maar toch zijn sporen...
Ik heb nu via Prodetailing goede spullen gekocht die mij het wassen met de hand gemakkelijker maakt (sneller) o.a. twee miracle dryers en een washmitt... ook nog smart gel, smart wax, pro detailer... is even een investering maar de auto ziet er goed uit en gaat net even gemakkelijker...
Geplaatst: 13.08.2009 - 19:15
door Volvo1080
Hans schreef:
wordt lastig inruilen zo'n U.S.A. import

Inruilen kan je alles, gaat er alleen om wat je ervoor terug wil. Inruilwaarde is lager, maar aanschaf ook. Dus per saldo geen probleem.
Geplaatst: 13.08.2009 - 19:20
door Volvo1080
Maar weer even on-topic. Als ik de Engelse test lees komen juiste de goedkopere wax producten er goed uit. Laten wij ons dan foppen of zit er wat anders achter?
http://www.autoexpress.co.uk/products/p ... olish.html
Geplaatst: 13.08.2009 - 20:13
door Driven2Shine
Zo goedkoop is een flesje Meguiars Gold Class liquid anders niet.
Met de turtles heb ik persoonlijk geen ervaring die in de test aangehaald worden.
Ik weet alleen dat de standtijd erg kort is en soms moeilijk uit te wrijven.
Geplaatst: 15.08.2009 - 21:05
door Volvo minded
Giesto-440 schreef:Dan blijf ik gewoon lekker met lauw water wassen... En een washmit aanschaffen
@ Prodetailing: Mijn oude 440 krijgt steeds meer een doffe rode kleur.. Is daar nou nog wat tegen te doen?
Bij Steve van Prodetailing langs brengen. Is zeer aan te raden!!!
Geplaatst: 15.08.2009 - 21:16
door Volvo minded
Zelf was ik mijn V50 altijd in de wasbox. ik neem 2 emmers mee. 1 met water voor de velgen en 1 met Meguiars NXT shampoo.
Eerst de velgen goed schoonmaken
Dan de auto goed afspoelen
Dan wassen met een microfiber washmit
Dan afspoelen
Hotwax
Glansspoel
3-4 keer per jaar Meguiars NXT Wax
Heeft iemand nog tips voor betere verzorging?
Geplaatst: 16.08.2009 - 00:39
door RobbertC70
Wasstraat ga ik niet meer doorheen!
Heb dat eens een winter lang gedaan met als resultaat toch doffere lak, kleine fijne beschadigingen.
Tegenwoordig is het wasbox met emmertje;
Eerst heel de wagen in het schuim zetten om in te weken.
Dan met het emmertje en spons de velgen doen.
Daarna de hogedrukspuit (op lage druk) eroverheen en met de mit erover (of eerst spons voor de hardnekkigere plaatsen als bv voorkant)
Dan een waxlaagje erover uit het pistool en dan komt er onthard water uit als afspoelertje.
Daarna achteruit de wasbox uit en zemen maar. Als nieuw!
Geplaatst: 16.08.2009 - 13:05
door volvo-jan
in de wasbox op het werk met een emmertje.
en daarna 1x in de maand door naar de poetsplaats (zit ernaast) om de auto weer mooi te poetsen

Geplaatst: 21.08.2009 - 07:49
door Volvo1080
misschien kunnen de experts van prodetailing hier is op reageren... Goedkoop komt goed uit de test, waarom dan duur kopen? Wat is het addertje?
Geplaatst: 21.08.2009 - 08:55
door Driven2Shine
Volvo1080 schreef:
misschien kunnen de experts van prodetailing hier is op reageren... Goedkoop komt goed uit de test, waarom dan duur kopen? Wat is het addertje?
Dat had ik al gedaan zie een paar post boven je bericht.
Ze meten hier alleen de glans wat ik erg jammer vind en niet de standtijd van de waxen.
In de turtle wax zit geen carnauba wat niet perse een nadeel hoeft te zijn.
Hoelang houd de wax ? 1 week ? 2 weken ? wat betekend dat je daarna weer moet waxen.
De waxen en sealants die ik gebruik hebben een minimale standtijd van 3 maanden tot een half jaar net nagelang welke combo ik gebruik.
Ja het is iets duurder in aanschaf maar het verbruik is vele malen lager.
Neem nu de GoldClass liquid wax en zet daar tegenover de Roze SmartWax.
Dan is de SmartWax 1 euro duurder voor dezelfde inhoud maar de standtijd is langer.
Doe je extreem en schaf de pasta Concours Wax aan die 64,50 kost ben je een stuk duurder uit in aanschaf.
Ik ben op dit moment nogsteeds bezig met mijn pot concours en heb er nu zo`n 30 auto`s mee gedaan en er zit nog 25% in.
De standtijd van deze wax is minimaal 4~5 maanden voordat je weer een nieuwe laag mag aanbrengen.
Ik zie je met een fles Turtle nog geen 40 auto`s doen en ook geen 4~5 maanden standtijd hebben.
En dan last but not least de test is bijna 2,5 jaar oud.
Anyway je bent vrij om aan te schaffen wat je zelf het prettigste vind werken.
Ik zal niemand opdringen om dit of dat te moeten aanschaffen.
Gebruik dat waar jij goede ervaring mee hebt en blijf het gebruiken.
Mocht je eens iets anders willen proberen ben je welkom en testen we er een aantal.
Geplaatst: 21.08.2009 - 15:16
door Volvo1080
thanks.... duidelijk
Geplaatst: 22.08.2009 - 00:01
door RampantBunny
Duidelijk en compleet verhaal steve

Geplaatst: 23.08.2009 - 15:09
door Bart
Aaaargh, na bijna een jaar goed te zijn gegaan is het gisteren toch mis gegaan: een dikke flats van een vogel wel een half uur laten zitten (bij thuiskomst in Arnhem meteen schoongemaakt met veel water), met als gevolg een fijne doffe plek ter grootte van een kleine hamburger midden op het dak... Ben vandaag na de auto goed gewassen te hebben meteen in de weer geweest met de polish die ik bij Steve heb gekocht, maar het mocht niet baten. Tips om het eventueel toch nog weg te krijgen/minder zichtbaar te maken zijn welkom!
Uurtje geleden even bij Steve langsgeweest en simsalabim, weg is de plek! Man, wat een magisch spul is dat toch, in de handen van de vakman. Steve, bedankt!
Geplaatst: 23.08.2009 - 21:01
door Driven2Shine
Even langs komen dan verhelp ik je probleem voor zover het nog mogelijk is.
Heb op een andere V50 al 2 plekken voor 95% kunnen verwijderen machinaal.
Geen garantie uiteraard dat dit op jouw lak ook gaat lukken.
Oh en het mooie is het kost niks

Geplaatst: 24.08.2009 - 09:51
door Bart
Deal! Dan kom ik zaterdag even langs (of een andere dag, laat maar weten wat jou het beste schikt). Thanks!