Pagina 5 van 6
Geplaatst: 17.10.2009 - 21:34
door diesel01
Netjes heel mooi, zoals je kunt lezen ben ik er nog steeds mee bezig en er zijn meerdere sets die goed samenwerken met Volvo.
Waar ik mee zit zijn de weerstanden van pilot die heet worden daar ben ik niet zo'n fan van, bovendien moet het een set zijn die betrouwbaar is.
Geplaatst: 17.10.2009 - 21:41
door Eagletje
Dank u
De bovenvermelde sets kunnen worden geïnstalleerd zonder al die poespas van kabels en weerstanden. Ben benieuwd welke sets dit nog meer kunnen.
Zal eens proberen om met mijn camera een foto in het donker te maken van het lichtbeeld op de weg. Superstrak lichtbeeld, sterk contrast te zien op het wegdek e.d.
Geplaatst: 17.10.2009 - 21:43
door asta
En zoals beloofd net even foto's gemaakt vanuit diverse hoeken.
Geplaatst: 17.10.2009 - 21:45
door hadico
Ziet er goed uit maar neem eens een foto tegen een muur oid zal er dan ongeveer zo uit moeten zien.
Geplaatst: 17.10.2009 - 21:49
door Eagletje
Bedankt Hadico, zo ziet het er uit bij mij ook dacht ik. Sterk gebundeld lichtbeeld, top!
@Asta: door de foto lijkt alsof het licht verstrooid, maar dat zal fototechnisch zijn.... Wel vrij blauw licht lijkt het of....?
Geplaatst: 17.10.2009 - 21:55
door hadico
Op een foto lijkt het meest een vlek, beste dus tegen een vast object projecteren dan kun je de afscheiding zien.
ziet er beter uit dan dit denk ik hier hebben ze zelfs de kapjes voor de lampen eruitgehaald omdat anders de lampen niet pasten(inbouwer) zijn ze nog trots op het resultaat ook.
Geplaatst: 17.10.2009 - 22:00
door diesel01
Heren,
allen bedankt voor de foto's.
Ik wacht nog even de berichten af van de winkelier, de volgende auto van ons zal std zijn uitgerust met xenon.
Ik weet dat het een prettig lichtbeeld geeft omdat ik voor een werkgever heb gewerkt die het std op zijn vrachtwagens liet monteren.
Geplaatst: 17.10.2009 - 22:15
door asta
Blauw komt door de lens, dat nemen onze ogen niet waar.
En je kijkt in de bundel bij mij.
Geplaatst: 20.10.2009 - 14:50
door diesel01
Ik heb nu definitief een afspraak staan voor zaterdag 30 okt.
Het wordt een Pilot set met een nieuwe virtual ballast die ze sinds 3 maanden in productie hebben, kleur wordt 5000k.
De Target zou ex inbouw €575 en dat had te maken met het feit dat onze auto van na de update was en dan zijn ze speciale virtual ballasten voor nodig A €175.
Geplaatst: 20.10.2009 - 15:11
door MauritsvdT
Allemaal een hoop geld vind ik.
Mijn set was € 179,- (Pilot ProLine II), ff zelf erin zetten is op zich niet zo'n probleem.
Plek zat in een V50 om die (zeer platte) ballasten weg te werken.
Ik had alleen een can-bus kabel die defect in de doos zat, ff mailtje gestuurd en ik werd een half uur later terug gebeld, maandag zat het kabeltje al in de brievenbus.
Al met al, goede service en ook een goed lichtbeeld.
Geplaatst: 20.10.2009 - 15:31
door diesel01
Maurits,
Bij jouw functioneerd het allemaal begrijp ik.
Mooi zo ik hoop dat het bij mij ook allemaal in 1x lukt.
V40 Opgepast met xenon
Geplaatst: 21.10.2009 - 11:55
door Jan2855
Hallo,
Graag wil ik mijn ervaring met xenonverlichting in een V40 phII met jullie delen. Ongeveer 2½ geleden heb ik Pilot Xenon in mijn "dual heads" gemonteerd.
Een geweldige verbetering van het zicht bij rijden in het donker natuurlijk. Het was geweldig.
Toch ben ik nu weer overgegaan op gewone H7 X-treme powerlampen. De reden is dat ik op beide lampen nieuwe reflectors en glazen heb moeten monteren. Na verloop van een jaar zag ik dat de binnenkant van het glas dof begon te worden. Dit was precies op de plaats van de lichtbundel van het dimlicht (xenon). Het is daarna steeds erger geworden zodat ik bij de APK een opmerking kreeg over het koplampglas en de reflectors.
Ik heb ze inmiddels vernieuwd en toen bleek dat de coating aan de binnenkant van het glas craquelé was geworden. Hetzelfde was te zien bij de reflectors dicht bij de lampvoet.
De temperatuur kan de oorzaak niet zijn, waarschijnlijk geven de xenonlampen een bepaalde straling af die het craquelé aan de reflectors en coating veroorzaakt.
Dus leek me een waarschuwing op zijn plaats. :!:
Groet Jan2855
Geplaatst: 21.10.2009 - 12:30
door diesel01
He thanks.
Daar is een forum voor, toch maar even over nadenken dan.
Nogmaals dank.
Geplaatst: 21.10.2009 - 13:44
door MauritsvdT
Bij mijn Seat nooit last van gehad in ieder geval.
En de auto was toch al een aantal jaren oud voordat de lampen erin gingen,
13 jaar later nog steeds zonder opmerkingen door de keuring gekomen.
Geplaatst: 21.10.2009 - 14:52
door Jan2855
MauritsvdT schreef:Bij mijn Seat nooit last van gehad in ieder geval.
Hallo,
Nu heb ik het over een Volvo V40 en dat is een ander merk als Seat. :roll:
Maar een feit blijft dat bij een V40 de koplampunit van origineel-xenon er anders uit ziet als die met H4 of H7 lampen. De garage vertelde mij dat bij origineel-xenon het glas niet eens vervangen kan worden. Dat schijnt dan een nieuwe unit te kosten. Waarschijnlijk zijn er bij origineel-xenon ook andere, voor xenon geschikte, materialen gebruikt. Waarschijnlijk zit er aan de binnenzijde van het glas bij origineel-xenon ook geen coating. Bij mij was de coating het probleem, niet het glas.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat de hoeveelheid licht met m'n nieuwe reflectors en glas en X-tremepower lampen mij erg meevalt.
Jan2855
Geplaatst: 21.10.2009 - 14:58
door MauritsvdT
Ik bedoel ermee dat mijn oude Seat geen last had van reflectors en dergelijke die kapot gingen, mat werden of andere problemen terwijl die auto 13 jaar oud was en origineel ook geen Xenon had.
Maar goed, je bent in ieder geval weer tevreden, daar gaat het uiteindelijk om.
Geplaatst: 21.10.2009 - 15:53
door Rob Bakker
/offtopic
Jan2855 schreef:.......
Maar een feit blijft dat bij een V40 de koplampunit van origineel-xenon er anders uit ziet als die met H4 of H7 lampen. De garage vertelde mij dat bij origineel-xenon het glas niet eens vervangen kan worden. Dat schijnt dan een nieuwe unit te kosten. Waarschijnlijk zijn er bij origineel-xenon ook andere, voor xenon geschikte, materialen gebruikt. Waarschijnlijk zit er aan de binnenzijde van het glas bij origineel-xenon ook geen coating. Bij mij was de coating het probleem, niet het glas.
......
Ik heb bij mijn V40 ooit de inleg vervangen, en had origineel Xenon erin.
De lampen kon je op dezelfde manier open maken als de andere lampen. enigste verschil was dat er op de lamp bij Xenon een 'dop'zat welke verblinding tegen ging. Het glas is in ieder geval gewoon los te halen.
Geplaatst: 21.10.2009 - 17:25
door euerw
wat ik alleen niet begrijp is dat men voor giga hoge prijzen gaat terwijl dat spul echt gewoon uit china komt, als je een beetje goed rond kijk dan heb je een cpl kit geschikt voor can-bus systeem voor 1/3 van de prijs hier
Geplaatst: 21.10.2009 - 21:19
door Paul
MauritsvdT schreef:Allemaal een hoop geld vind ik.
Dan zal je het niet zo snel bestellen als optie als je een nieuwe auto zou kopen

Re: V40 Opgepast met xenon
Geplaatst: 21.10.2009 - 23:01
door DirkT4
Jan2855 schreef:Hallo,
Graag wil ik mijn ervaring met xenonverlichting in een V40 phII met jullie delen. Ongeveer 2½ geleden heb ik Pilot Xenon in mijn "dual heads" gemonteerd.
Een geweldige verbetering van het zicht bij rijden in het donker natuurlijk. Het was geweldig.
Toch ben ik nu weer overgegaan op gewone H7 X-treme powerlampen. De reden is dat ik op beide lampen nieuwe reflectors en glazen heb moeten monteren. Na verloop van een jaar zag ik dat de binnenkant van het glas dof begon te worden. Dit was precies op de plaats van de lichtbundel van het dimlicht (xenon). Het is daarna steeds erger geworden zodat ik bij de APK een opmerking kreeg over het koplampglas en de reflectors.
Ik heb ze inmiddels vernieuwd en toen bleek dat de coating aan de binnenkant van het glas craquelé was geworden. Hetzelfde was te zien bij de reflectors dicht bij de lampvoet.
De temperatuur kan de oorzaak niet zijn, waarschijnlijk geven de xenonlampen een bepaalde straling af die het craquelé aan de reflectors en coating veroorzaakt.
Dus leek me een waarschuwing op zijn plaats. :!:
Groet Jan2855
Herkenbaar, ik heb deze aanslag van die coating ook op de binnenkant van mijn glazen na het gebruik van een pilot setje. Heb wegens steenslag nu nieuwe losse koplampglazen gekocht en gelijk 5000k ipv 6000k xenonpitjes aangeschaft. Eens kijken of dit gaat schelen.