Pagina 5 van 23

Geplaatst: 05.11.2009 - 03:57
door marcelV70R
T5je schreef:Ik heb het al eerder gezegd... dan is het toch maar behelpen met een gechiptunde T5... :oops:

Sorry degids, kon het niet laten.

Pracht auto Marcel. Ziet er zeker top uit. Geen spatje vet onder de motorkap.
En nu het rechtervoetje in bedwang houden aub.

Succes
jongens allemaal bedankt voor de complimenten!!!
krijg ook alleen maar positieve reacties op de auto!!
kan haast niet wachten tot dat het kenteken er is!!
de reden dat ik voor een R heb gekozen is de uitstraling van de auto
en dan niet alleen de dikke velgen en grilletje
maar het hele interieur spreekt mij meer aan dan een "gewone" T5
de snelheid is natuurlijk ook leuk
maar denk niet dat hij veel sneller zal zijn als een (al dan niet gechipte) T5
als ik niet op vakantie ben kom ik zeker naar Ysselstein!!

Marcel

Geplaatst: 05.11.2009 - 09:36
door edraket
Marcel,

Voor het interieur hoef je geen R te kopen. Dit is hetzelfde als bij een gewone V70 met de juiste bekledingskeuze. Het enige wat je mist is het R logo op het stuur en de blauwe tellerplaten.
Maar het gaat natuurlijk om de gehele uitstraling van de auto. Dit is in één keer af.

Geplaatst: 05.11.2009 - 10:49
door degids
T5je schreef:Ik heb het al eerder gezegd... dan is het toch maar behelpen met een gechiptunde T5... :oops:

Sorry degids, kon het niet laten.
:D

Ik kreeg laatst een melding op de BC dat de aut. versnellingsbak service vereiste toen ik even lekker wat vermogen vroeg. Ik heb 'm laten flushen en dat heeft geholpen, maar ik ben hierdoor wel terughoudend geworden over het chippen.
Er zit sinds kort een nagelnieuwe turbo, ETM en LMM in en nu rijdtie sowieso zoveel beter dan voorheen.
Heavy Duty Turbo Control Valve van IPD is als laatste geinstalleerd en dat heeft ook nog voor een mooie verbetering gezorgd. Turbo reageert net wat beter waardoor het schakelgedrag van de automaat rigoreus veel beter is geworden.
Al met al, het is prima zo, chippen is van de baan.
Wat Bart natuurlijk erg jammer vindt, die ziet me graag komen voor een nieuwe versnellingsbak... ;)
edraket schreef:Marcel,

Voor het interieur hoef je geen R te kopen. Dit is hetzelfde als bij een gewone V70 met de juiste bekledingskeuze. Het enige wat je mist is het R logo op het stuur en de blauwe tellerplaten.
Maar het gaat natuurlijk om de gehele uitstraling van de auto. Dit is in één keer af.
Maar die blauwe tellerplaten zijn nou juist ook zo fantastisch veel mooier dan van een "normale" V70. Dus wellicht toch een R kopen vanwege het interieur? :lol:

Geplaatst: 05.11.2009 - 12:59
door marcelV70R
t5power schreef:
BillyBob schreef:Voor wie ook op zoek zou zijn naar zo'n mooie R kwam deze tegen:

http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/217552 ... ronic.html
Niks ten nadele van die R of die van Marcel (beide prachtbakken) maar eigenlijk vind ik dat je een R eigenlijk moet kopen met een handbak. Het verschil tussen hand vs auto is gewoon te groot.
en wat is dat verschil dan??
ja hij zal sneller zijn met een handbak
maar wanneer gebruik je die snelheid nou!!
ik heb hem puur omdat ik het een beest van een auto vind
met een hoop vermogen, en dan maar een paar seconden later op de 100km/h
verder zou ik geen verschil weten tussen hb en at

Marcel

Geplaatst: 05.11.2009 - 13:25
door t5power
marcelV70R schreef:
t5power schreef:
BillyBob schreef:Voor wie ook op zoek zou zijn naar zo'n mooie R kwam deze tegen:

http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/217552 ... ronic.html
Niks ten nadele van die R of die van Marcel (beide prachtbakken) maar eigenlijk vind ik dat je een R eigenlijk moet kopen met een handbak. Het verschil tussen hand vs auto is gewoon te groot.
en wat is dat verschil dan??
ja hij zal sneller zijn met een handbak
maar wanneer gebruik je die snelheid nou!!
ik heb hem puur omdat ik het een beest van een auto vind
met een hoop vermogen, en dan maar een paar seconden later op de 100km/h
verder zou ik geen verschil weten tussen hb en at

Marcel
Marcel vooropgesteld, jouw V70R is een fantastische auto. En ik begrijp het 100% als je helemaal into automaten bent dat je voor een V70R kiest.
Had de waardes overigens al eens eerder gepost:

V70R 300 pk AWD @ handgeschakeld: 5.9s 0-100
V70R 300 pk AWD @ automaat: 7.9s 0-100


Het scheelt 2 sec, gewoon een te groot verschil. Automaten zijn vaak iets langzamer, maar 2 sec vind ik persoonlijk te veel. Maar wat je zegt, je gebruikt die power toch bijna nooit dagelijks 0-100, toch zou het bij mij knagen.

Geplaatst: 05.11.2009 - 13:43
door degids
t5power schreef:
degids schreef:En als je nou heel graag automaat rijdt... en in mijn geval alleen automaat kan rijden... mag je dan geen R kopen? :(
Klopt, mag niet. :twisted:
Ik dacht dat het alleen van m'n vrouw niet mocht, maar het is generaly not done dus...
Kan ik haar het niet zo kwalijk meer nemen dus ;)

Geplaatst: 05.11.2009 - 16:03
door gsx750r
degids schreef:En als je nou heel graag automaat rijdt... en in mijn geval alleen automaat kan rijden... mag je dan geen R kopen? :(
Natuurlijk mag dat en zeker als je om welke reden dan ook niet anders kunt dan automaat rijden.
Bovendien is handmatig schakelen de meest stompzinnige bezigheid in een auto.
Tegenwoordig gaan zelfs de ruitenwissers al automatisch aan maar zelf schakelen ...... ja hoor, dát is nog steeds sportief.
Laat me niet lachen ! Zelfs in de Formule I is het schakelen al gereduceerd tot een 'computerspelletje' ! :twisted: :twisted:

Ik wou dat 'ie van mij was, die V70R Automaat van Marcel !

Rob

Geplaatst: 05.11.2009 - 18:24
door buikijn
Niks mis met een automaat, ook niet met de snelheid van het schakelen hiervan, maar het koppel van de R in automaat is met 50Nm geknepen. De bak kan gewoon niet meer aan.

Geplaatst: 05.11.2009 - 19:38
door piotrV70
t5power schreef:
marcelV70R schreef:
t5power schreef: Die 5.9 haalt een normale bestuurder nooit, ik denk dat je in de praktijk niks van dat verschil gaat merken. Ennuh, stoplicht sprintjes zijn voor petjes in golfjes :)

Geplaatst: 05.11.2009 - 20:37
door t5power
piotrV70 schreef:
t5power schreef:
marcelV70R schreef: Stoplicht sprintjes zijn zo nu en dan leuk :) Een 5 cylinder op benzine met high pressure turbo koop je niet alleen om te cruisen ;).

Wat interessant is, het verschil tussen T5 en R:

Telkens handgeschakeld vs automaat

T5 2001-2004 @ 250 pk : 7.1 vs 7.5
R 2003-2004 @ 300 pk: 5.7 vs 7.5

T5 2005 @ 260 pk: 6.8 vs 7.2
R 2005 @ 300: 5.7 vs 6.7

Dus T5 met automaat scheelt 0.4 sec vs handbak en R MY2003 scheelt 1.8 sec. Maar ineens R MY2005 scheelt 1 sec, andere geartronic?

Geplaatst: 05.11.2009 - 21:09
door V70 T5 assen
Wel apart dat als je voor een automaat gaat de T5 en de R even snel zijn , mits het droog is en niet te koud .
Immers T5 geen 4 wiel aandrijving , dus in de praktijk is de R altijd iets sneller .
Heb mijn T5 nu meer dan een jaar en droom altijd nog van die R zal het dan op het geweldige in en extrieur na een beetje een tegenvaller zijn kwa motorvermogen?

Geplaatst: 05.11.2009 - 21:29
door t5power
V70 T5 assen schreef:Wel apart dat als je voor een automaat gaat de T5 en de R even snel zijn , mits het droog is en niet te koud .
Immers T5 geen 4 wiel aandrijving , dus in de praktijk is de R altijd iets sneller .
Heb mijn T5 nu meer dan een jaar en droom altijd nog van die R zal het dan op het geweldige in en extrieur na een beetje een tegenvaller zijn kwa motorvermogen?
Niet als je handgeschakeld neemt :).
Heb je nu automaat? Dan ga je met automaar R uit 2005 van 7.5 sec nu naar 6.7 met een R.

Geplaatst: 05.11.2009 - 21:37
door buikijn
Koppel is begrenst op 350Nm met de 5 bak gt automaat op de R.. Dan is het toch logisch dat het dichter tegen elkaar aan kruipt.. Je hebt al een behoorlijke bak aan extra pk's nodig om een auto 'even een volle lengte' voorbij te komen bij een kort sprintje

Geplaatst: 05.11.2009 - 21:43
door V70 T5 assen
Heb nu handgeschakeld vandaar mijn vraag.
Met 300pk verwacht ieder heel wat , maar sommige (waaronder ik) hebben nu een T5 en dan is het verschil waarschijnlijk wat kleiner dan dat je bv uit een 140 of 170 pk versie komt .
De hand geschakelde R is een beest , maar stel je hebt nu een hand T5 en neemt een automaat R dat zou een kleine teleurstelling kunnen zijn..

Geplaatst: 05.11.2009 - 22:16
door T5je
degids schreef:
T5je schreef:Ik heb het al eerder gezegd... dan is het toch maar behelpen met een gechiptunde T5... :oops:

Sorry degids, kon het niet laten.
:D

Ik kreeg laatst een melding op de BC dat de aut. versnellingsbak service vereiste toen ik even lekker wat vermogen vroeg. Ik heb 'm laten flushen en dat heeft geholpen, maar ik ben hierdoor wel terughoudend geworden over het chippen.
Er zit sinds kort een nagelnieuwe turbo, ETM en LMM in en nu rijdtie sowieso zoveel beter dan voorheen.
Heavy Duty Turbo Control Valve van IPD is als laatste geinstalleerd en dat heeft ook nog voor een mooie verbetering gezorgd. Turbo reageert net wat beter waardoor het schakelgedrag van de automaat rigoreus veel beter is geworden.
Al met al, het is prima zo, chippen is van de baan.
Wat Bart natuurlijk erg jammer vindt, die ziet me graag komen voor een nieuwe versnellingsbak... ;)

Tot nog toe ben ik tevreden, sinds één jaar over, het chippen. Heb er geen last van gehad alleen maar gemak. Is zelfs 6% zuiniger. Maar rij de auto dan ook erg rustig. Heel soms het vermogen loslaten en de geartronic gebruiken. Gewoon omdat de kwajongen dan in mij de overhand neemt. Zat laatst naast een snelle vw met een oud baasje er in. Hij trok snel op maar kon het toch niet halen. Bleef bij het volgende stoplicht achter mij staan. Maar doe ik echt zelden. Spaar liever de T5 dan dat ik hem met een paar jaar op rij.

En toch kijk ik verlekkerd naar een R. Heb al in een paar gereden en moet zeggen dat het best uitnodigd.

@ Marcel:
Vandaag toevallig ritje langs Muiden gemaakt? Kwam daar een zwarte R tegen. Kon de kleur van de bekleding echter niet zien.

Geplaatst: 05.11.2009 - 22:27
door T5je
V70 T5 assen schreef:Heb nu handgeschakeld vandaar mijn vraag.
Met 300pk verwacht ieder heel wat , maar sommige (waaronder ik) hebben nu een T5 en dan is het verschil waarschijnlijk wat kleiner dan dat je bv uit een 140 of 170 pk versie komt .
De hand geschakelde R is een beest , maar stel je hebt nu een hand T5 en neemt een automaat R dat zou een kleine teleurstelling kunnen zijn..
Ben het met je eens dat het eigenlijk nergens om gaat. Die paar seconden winst? Maar zou je een R zo rijden dan? Istie snel op denk ik.

Denk dat de emotie de overhand heeft bij de aanschaf van een R. Heb een T5 met ca 300 pk en halfautomaat. En ja, je merkt het verschil als je in een handgeschakelde R rijdt. Heb al drie keer een proefrondje gemaakt. Verschil in bijbetalen is mij alleen net te groot. Bij normaal gebruik merk je het verschil in vermogen niet. Als je anticiperend rijdt zul je die 300 pk alleen gebruiken als je haastig in wilt halen. En soms eens laten zien wat hij kan natuurlijk. Maar gaat er denk ik meer om dat een R gewoon begeerte oproept. Bij mij wel tenminste.

Geplaatst: 06.11.2009 - 02:33
door marcelV70R
T5je schreef:
degids schreef:
T5je schreef: @ Marcel:
Vandaag toevallig ritje langs Muiden gemaakt? Kwam daar een zwarte R tegen. Kon de kleur van de bekleding echter niet zien.
nee mag nog steeds niet rijden
verwacht vandaag het kenteken met de post
dan ff snel platen laten maken en rijden!!!

Marcel

Geplaatst: 06.11.2009 - 06:35
door Paul
Wel opgedrukte letters nemen he!

Geplaatst: 06.11.2009 - 10:36
door marcelV70R
Paul schreef:Wel opgedrukte letters nemen he!
uiteraard!!!! :wink:

Geplaatst: 06.11.2009 - 16:02
door marcelV70R
nou das ff lekkervanmorgen met RDW gebeld om te checken hoe de status is van mijn kenteken
is er helemaal niks bekend over mijn auto!!
chassis nr niet bekend bij RDW
moet maar even kontakt opnemen met Arnhem
en die zijn er vanmiddag niet meer
dus wordt wachten tot maandag!!! :(

Marcel