Pagina 5 van 7
Geplaatst: 27.12.2009 - 20:24
door volvo c70 t5
als die van jou noem maar wat niet meer werk.kan je hem weg brengen naar een bedrijf die daar meer van wat,die hebben een anderen loop rol en gasgeleiding die sterker is dan die van volvo zelf,er zijn ETM´S die na 5000 of 10.000 er al mee stopen,en die set die een revisie bedrijf heb gaan zeker 10 keer langer me.
Geplaatst: 27.12.2009 - 20:27
door volvo c70 t5
In de uitzending wordt duidelijk dat de Volvodealers uitsluitend tijdelijke oplossingen bieden voor het probleem; schoonmaken van het gasklephuis (ca 250 euro), nieuwe software (marges van de potmeters bijstellen a ca 50 euro), vervanging voor een revisie-onderdeel (ander gasklephuis) met dezelfde onderdelen (ca 900 euro). Er is echter een alternatief dat Volvo officieel niet ondersteund vanwege haar binding met Magnetti Marelli, de leverancier van het gasklephuis
Geplaatst: 27.12.2009 - 20:29
door volvo c70 t5
en dit is het bedrijf die het goed maak
AC-tronics in Almelo reviseert de gasklephuizen voor een scherpe prijs en vervangt de falende sensoren door hallgevers, contactloze sensoren. Een goedkoper én duurzamere oplossing voor de problemen van honderden Volvo rijders!
Geplaatst: 27.12.2009 - 20:43
door s3wage
Oke,dus AC tronics levert wel goede producten die niet zo snel stuk gaan ?(er zijn hier op het forum mensen die origineel volvo gasklephuis verkiezen boven dat van AC tronics!?)
En is dt AC tronics ook het bedrijf dat:
"een anderen loop rol en gasgeleiding die sterker is dan die van volvo" monteert ?
BVD,
s3
Geplaatst: 27.12.2009 - 20:56
door volvo c70 t5
ja dat is gewoon een goeie,van volvo zelf loop die over een koper geleiding,die van AC ook wel maar de borstol die er overheen loop geef minder tot geen slijtage,je moet het een beetje zo zien,die racebanen waar kinderen mee spelen met die autotjes hebben van die kwastjes die op de baan stroom pakken na 100 rondjes stop het autotje geen cantact meer zo is het met het gasklephuis van volvo ook.
Geplaatst: 27.12.2009 - 21:04
door s3wage
1-Net ff die uitzending van Tros radar zitte kijken,wat een goedoe zeg !
2-Maar ik zal denk ik alles zelf moeten betalen omdat de onze al meer dan 200.000 heeft gelopen ?
3-En wat is de reden dat sommigen hier op het forum toch voor een origineel gasklephuis kiezen ipv die van AC tronics ?
4-Is het niet slim om mijn gasklephuis alvast preventief door ACtronics onder handen te laten nemen ?
BVD,
s3
Geplaatst: 27.12.2009 - 21:10
door Oceanracer
Reden 3: Omdat ze bij eerdere reparaties nogal wat steken hebben laten vallen. De ervaring van de laatste tijd lijkt overigens wel beter.
Geplaatst: 27.12.2009 - 21:14
door volvo c70 t5
200.000 man net ingereden tis volvo he.
3 denk dat niemand het echt weet of ze willen gelijk een nieuwe omdat ze de auto nodig hebben.dan zou ik wel een weekje met de bus naar me werk gaan bespaar dan toch 2 a 3 euro is de moeite wel denk ik zo.
4 ik zou het pas doen als je auto echt gek ga doen je ga niet iets vervangen wat nog niet echt nodig is.heb ik ook nog een vraag heb je de auto nieuw gekocht.
Geplaatst: 27.12.2009 - 21:17
door volvo c70 t5
Oceanracer schreef:Reden 3: Omdat ze bij eerdere reparaties nogal wat steken hebben laten vallen. De ervaring van de laatste tijd lijkt overigens wel beter.
klop maar konden hun niet echt wat aan doen,omdat de print toen nog niet werd mee vervangen nu wel.
Geplaatst: 27.12.2009 - 23:28
door s3wage
Nee de auto is bij 206.000 gekocht,maar de AC gasklephuizen zijn nu wel helemaal 100% dan ?
MVG
Geplaatst: 27.12.2009 - 23:31
door volvo c70 t5
die zijn 200%,denk dat er bij jou al wel een nieuwe in zit lekker zo laten en als die gek ga doen vervangen.
Geplaatst: 28.12.2009 - 13:24
door s3wage
Ja zou natuurlijk ook kunnen idd dat ze hem al een keer vervangen hebben met een nieuw origineel volvo gasklephuis.
Geplaatst: 28.12.2009 - 13:27
door volvo c70 t5
s3wage schreef:Ja zou natuurlijk ook kunnen idd dat ze hem al een keer vervangen hebben met een nieuw origineel volvo gasklephuis.
dat weet ik wel zeker er is er geen één die het zo lang vol hou.
Geplaatst: 28.12.2009 - 13:31
door s3wage
Oke,zijn er verder nog tips of dingen die ik in de gaten moet houden om lang plezier te hebben van mijn volvo zonder tegen super hoge kosten aan te lopen ?
MVG
Geplaatst: 28.12.2009 - 13:33
door Walter
volvo c70 t5 schreef:s3wage schreef:Ja zou natuurlijk ook kunnen idd dat ze hem al een keer vervangen hebben met een nieuw origineel volvo gasklephuis.
dat weet ik wel zeker er is er geen één die het zo lang vol hou.
die van mij zit er al 150000 in... En bij mijn vader al 110000 en bij mijn zwager 80000. Allemaal auto's van 2001-2002
s3wage: vraag bij de dealer of de nieuwste motor software er in zit, dat scheelt een heel stuk!
Geplaatst: 28.12.2009 - 13:35
door Wolfs XC
volvo c70 t5 schreef:s3wage schreef:Ja zou natuurlijk ook kunnen idd dat ze hem al een keer vervangen hebben met een nieuw origineel volvo gasklephuis.
dat weet ik wel zeker er is er geen één die het zo lang vol hou.
Er zijn uitzonderingen hoor die met een ETM witte stikker meer dan 200.000 gereden hebben!
De gemodificeerde ETM's van Volvo (gele stikker) zijjn gewoon goed.
Hoe de ETM's van AC tronic nu zijn weet ik niet. Het is al een tijdje stil op het ETM-vlak.
Geplaatst: 28.12.2009 - 13:44
door volvo c70 t5
bij die van me vadar is die al 4 keer naar de knope gegaan,ook met gele stikker weet niet hoe je er bij kom dat die wel goed zijn wand is gewoon het zelfde merk als de eerste.alleen een ander productie jaar,volvo zelf zeg er niet veel over vin ik niet zo gek ook wand kost ze gewoon hoop geld als ze naar 10k of 30k al stuk gaan wand is gewoon een productie fout als zeg volvo zelf van niet.AC ETM is gewoon goed laten we zegen de beste ga nooit meer stuk.
Geplaatst: 28.12.2009 - 13:54
door Walter
Sorry, wil je zelf je stukje nog eens lezen? Want ik heb er moeite mee, door gebrek aan spaties en wat d-t-wechsels vind ik het lastig te begrijpen.
Dat die van jouw vader steeds kapot gaat, komt door die verkeerde software. En die AC Tronics versie kan weer niet overweg met de nieuwe software. Al heb ik al signalen gehoord dat de AC variant ook storingen kan veroorzaken. Zo lyrisch is men daar niet meer over.
De discussie waar de fout ligt en wie dat moet betalen ed. is al een paar keer gevoerd alhier.
Geplaatst: 28.12.2009 - 15:32
door liquid_force
volvo c70 t5 schreef:bij die van me vadar is die al 4 keer naar de knope gegaan,ook met gele stikker weet niet hoe je er bij kom dat die wel goed zijn wand is gewoon het zelfde merk als de eerste.alleen een ander productie jaar,volvo zelf zeg er niet veel over vin ik niet zo gek ook wand kost ze gewoon hoop geld als ze naar 10k of 30k al stuk gaan wand is gewoon een productie fout als zeg volvo zelf van niet.AC ETM is gewoon goed laten we zegen de beste ga nooit meer stuk.
mod-edit: Kun je alsjeblieft ABN schrijven? Dit is voor bijna niemand te begrijpen. Hartelijk dank!
Geplaatst: 28.12.2009 - 15:35
door s3wage
Wat kost het dan om die nieuwe software in je volvo te laten zetten ?
En kun je die software er ook weer uit laten halen als je gasklephuis toch stuk gaat en je toch een AC tronics gasklephuis erin wil of ?(omdat ACtronics en die nieuwe software niet samen gaan als ik het goed begrijp)
He lekker verwarrend allemaal,wat moet ik nu ?