Pagina 5 van 23
Geplaatst: 25.11.2009 - 18:53
door ruuds70
Ja, het is wat. Eerst Opel/Vauxhall en nu SAAB. Je vraagt je stiekem af wanneer bij VOLVO.
Van de andere kant lijken ze bij Geely de productie niet weg te willen halen uit Europa, maar uit te breiden in China.
Mercedes geeft al aan dat het niet meer lang duurt voordat China de 2e markt is voor het merk. Daar gebeuren wel de verkopen in de toekomst.
Geplaatst: 25.11.2009 - 20:11
door menjo
Zijn al die SAAB fans nu ook nog zo gelukkig met hun "echte zweedse" koper ipv een willekeurige chinees met wel genoeg geld?
Geplaatst: 25.11.2009 - 20:39
door bart simpson
GM is imho de kwade genius hier
Geplaatst: 25.11.2009 - 21:09
door menjo
Schijnbaar was het vooral de Zweedse regering, die de lening waarvoor ze garant zouden staan in 18 maanden terugbetaald wilden hebben.
Geplaatst: 25.11.2009 - 21:12
door bart simpson
ik begreep dat SAAB de helft van de SAAB's in de US moest laten bouwen door ex medewerkers van Pontiac, daar wil de "B.V." Zweden niet in investeren
Geplaatst: 25.11.2009 - 21:19
door menjo
De echte waarheid zal wel nooit boven tafel komen (dat Pontiac verhaal lijkt me onzin trouwens, die hebben helemaal geen eigen produktie), maar het lijkt er op dat het einde verhaal is voor SAAB. Maar hopen dat het met Volvo beter afloopt.
Geplaatst: 25.11.2009 - 23:27
door hvl
zoals de onderhandelingen nu lopen blijft volvo waar hij is
Geplaatst: 26.11.2009 - 15:17
door menjo
hvl schreef:zoals de onderhandelingen nu lopen blijft volvo waar hij is
Hoe kom je daar bij?
Geely feeling secure about Volvo purchase.
1. Geely has secured loans and funding from the Bank of China to initiate a buyout of Volvo
2. Geely plans to keep Volvo as an independent company, rather than merging it into Geely.
3. Allow Volvo to buy parts from China
4. Allow Volvo to continue with its current sales network set up in China
5. Volvo keeps its current production set up, and self R&D ability
6. Volvo keeps its current contract with workers
7. Volvo keeps its international dealer network set up.
Geplaatst: 26.11.2009 - 15:53
door guidof
Mischien een stomme vraag, maar wordt er nooit gedacht aan een gezamelijke toekomst van Volvo en Saab?
Zover liggen Göteborg en Trollhättan ook niet uit elkaar.
Geplaatst: 26.11.2009 - 16:36
door hvl
menjo schreef:hvl schreef:zoals de onderhandelingen nu lopen blijft volvo waar hij is
Hoe kom je daar bij?
Geely feeling secure about Volvo purchase.
1. Geely has secured loans and funding from the Bank of China to initiate a buyout of Volvo
2. Geely plans to keep Volvo as an independent company, rather than merging it into Geely.
3. Allow Volvo to buy parts from China
4. Allow Volvo to continue with its current sales network set up in China
5. Volvo keeps its current production set up, and self R&D ability
6. Volvo keeps its current contract with workers
7. Volvo keeps its international dealer network set up.
niet van de media, dat is stemming makerij
Geplaatst: 26.11.2009 - 16:58
door diesel01
guidof schreef:Mischien een stomme vraag, maar wordt er nooit gedacht aan een gezamelijke toekomst van Volvo en Saab?
Zover liggen Göteborg en Trollhättan ook niet uit elkaar.
Waar gaat men de centjes vandaan halen?
Ik denk niet dat de Zweedse overheid een paar miljard heeft liggen om de Zweedse automobiel branche te laten bloeien.
Een samenhang zou opzich wel mooie auto's kunnen opleveren, waarbij ze mss een veel groter publiek=afzetmarkt kunnen aanspreken.
Geplaatst: 26.11.2009 - 17:41
door Ben
Dan krijg je een SALVO

Geplaatst: 27.11.2009 - 17:32
door casper
Ford en Geely zijn het eens over de intellectuele eigendomsrechten van Volvo. Daarmee is een belangrijke hindernis voor de overname van Volvo door de Chinese autobouwer van de baan.
Een woordvoerder van Geely heeft het akkoord bevestigd aan het Chinese nieuwsagentschap Xinhua. Als de overname doorgaat, verwerft Geely alle kerntechnologie en intellectuele eigendom van Volvo. Bovendien mag het bepaalde Ford-technieken blijven gebruiken, onder meer qua veiligheid en milieubescherming.
Geely is volgens Ford de preferred bidder voor Volvo, de uitverkoren overnamekandidaat. Over de intellectuele eigendom was er echter nog geen akkoord. Het hindert Chinese autobouwers wel vaker in hun plannen om internationaal bekende automerken over te nemen. Zo noemt Beijing Auto intellectuele eigendom als reden waarom in het juli afviel als mogelijke Opel-koper.
Neen, neen, neen, ....
Spaar ons alsjeblieft van die Chinezen !!!!

Geplaatst: 28.11.2009 - 00:35
door imker
Na de Chinezen zal er voor mij geen volvo meer zijn. Ik begrijp niet dat Europeanen niet trotser zijn.
Geplaatst: 28.11.2009 - 07:23
door ruuds70
guidof schreef:Mischien een stomme vraag, maar wordt er nooit gedacht aan een gezamelijke toekomst van Volvo en Saab?
Zover liggen Göteborg en Trollhättan ook niet uit elkaar.
In 1977 heeft Volvo een 'fusie' aangeboden aan Saab-Scania, maar ik denk dat je Volvo en Saab het beste met Ajax en Feyenoord kunt vergelijken. Die zullen ook wel niet zomaar fuseren en Amsterdam en Rotterdam liggen ook niet zover van elkaar.
Geplaatst: 28.11.2009 - 12:32
door Rob Bakker
Ik dacht dat het amerikaanse consortium deze week eindelijk met het bod zou komen?
Heft iemand daar nog wat info over?
Opzich klinken de plannen zeker niet verkerd hoor. als de chinezen dan het testcentrum van volvo gaan gebruiken wordt dat ook nog wat en worden de dinkytoy auto's ook wat beter voor de beginnende besturders.
Geplaatst: 01.12.2009 - 09:54
door tvc15
Er zit voortgang in de onderhandelingen met Geely, Intellectual Property schijnt geen issue meer te zijn:
FORD’s VOLVO sale deal passes intellectual property test. Zhejiang GEELY Holding told journalists in Beijing that it had reached a deal with FORD on the terms of VOLVO's intellectual property. Source: Detroit Free Press
Geplaatst: 01.12.2009 - 20:40
door Gijsiejjj
Geplaatst: 01.12.2009 - 21:30
door bart simpson
zou ik ook wel willen
Geplaatst: 01.12.2009 - 21:39
door BillyBob
wat is nu een miljardje?
