Geplaatst: 27.12.2009 - 15:22
72Wouterp schreef:50 of 70?Wolfs XC schreef:Blauw maar niet de KoninklijkeWouterp schreef:ps: vlieg je bij blauw, rood of groen??(o.a. paarse Feeder!)
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
72Wouterp schreef:50 of 70?Wolfs XC schreef:Blauw maar niet de KoninklijkeWouterp schreef:ps: vlieg je bij blauw, rood of groen??(o.a. paarse Feeder!)
Accu heeft wel degelijk te lijden helaas bij het gebruik van de standkachel! Om die reden zou je de standkachel niet moeten gebruiken als je alleen maar korte ritjes maakt. Hier staat veel over geschreven, zelfs in dit topiceirikur schreef:wat een prachtig accessoir is dat, met het weer van afgelopen twee weken had ik veel jalourse blikken in de straat, ruiten schoon, jas op de achterbank instappen en wegwezen, nog even de stoelverwarming aan om het leder op te warmen en klaar is kees, accu heeft inderdaad niet te lijden van dit ding, hij draait op brandstof.![]()
vandaag bij de dealer even snel naar het probleem laten kijken,hadico schreef:Alle sensoren van motor spiegel en standkachel zijn uit te lezen, de standkachel geeft in principe ongeveer de motortemp weer (als hij uitstaat)buitenspiegel de omgevingstemp en dan kan je ook nog de ruimte temperatuur uitlezen via de interieur sensor in de CCM.
Check in ieder geval of je rechts een sensor in je spiegel hebt volgens mijn vadis staat hij hier wel bij en de rechter word op de oudere mod gebruikt voor CCM en kachel of zijn er mogelijk andere spiegels gemonteerd ?
marcel,na hoeveel tijd (tijdens het rijden) schakelt hij bijMarcel V70 D5 schreef:Even een reaktie bij dit topic. Ik had zelf een vraag uitgezet onder "Koude start V70 D5". Als snel bleek dat mijn duitse import D5 voorzien is van een "hulpverwarming". Inmiddels de software bij de dealer laten aanpassen, zodat het systeem nu ook als standkachel te gebruiken is. Werkt perfect! Het systeem blijft tot ongeveer 10 minuten na de geselecteerde tijd actief, en schakelt zich dan (tijdens het rijden) zelf uit. Hij rookt overigens een stuk minder dan aan het begin van de vorstperiode. Stinken doet ie nog steeds, maar dat zal wel zijn omdat het een vrij eenvoudig verbrandingsproces is.
Motor had 15 min gedraaid op weg naar de dealer. Toen ongeveer 30 min binnen gestaan om software te installeren. Dus de motor was "lauw". Toen net voor vertrek naar huis de starttijd ingesteld op 2 min na de actuele tijd om systeem te testen. Kachel trad meteen in werking. Daarna naar huis gereden. Op exact 10 min na de ingestelde tijd schakelde het systeem zichzelf (tijdens het rijden) uit.toppertje schreef:marcel,na hoeveel tijd (tijdens het rijden) schakelt hij bijMarcel V70 D5 schreef:Even een reaktie bij dit topic. Ik had zelf een vraag uitgezet onder "Koude start V70 D5". Als snel bleek dat mijn duitse import D5 voorzien is van een "hulpverwarming". Inmiddels de software bij de dealer laten aanpassen, zodat het systeem nu ook als standkachel te gebruiken is. Werkt perfect! Het systeem blijft tot ongeveer 10 minuten na de geselecteerde tijd actief, en schakelt zich dan (tijdens het rijden) zelf uit. Hij rookt overigens een stuk minder dan aan het begin van de vorstperiode. Stinken doet ie nog steeds, maar dat zal wel zijn omdat het een vrij eenvoudig verbrandingsproces is.
jou uit?
en hoe warm is jou koelwater dan?(maw.hoe staat jou temp.meter)
maar om de hulpverwarming te laten starten,hoef je niets in te stellen.Marcel V70 D5 schreef:Motor had 15 min gedraaid op weg naar de dealer. Toen ongeveer 30 min binnen gestaan om software te installeren. Dus de motor was "lauw". Toen net voor vertrek naar huis de starttijd ingesteld op 2 min na de actuele tijd om systeem te testen. Kachel trad meteen in werking. Daarna naar huis gereden. Op exact 10 min na de ingestelde tijd schakelde het systeem zichzelf (tijdens het rijden) uit.toppertje schreef:marcel,na hoeveel tijd (tijdens het rijden) schakelt hij bijMarcel V70 D5 schreef:Even een reaktie bij dit topic. Ik had zelf een vraag uitgezet onder "Koude start V70 D5". Als snel bleek dat mijn duitse import D5 voorzien is van een "hulpverwarming". Inmiddels de software bij de dealer laten aanpassen, zodat het systeem nu ook als standkachel te gebruiken is. Werkt perfect! Het systeem blijft tot ongeveer 10 minuten na de geselecteerde tijd actief, en schakelt zich dan (tijdens het rijden) zelf uit. Hij rookt overigens een stuk minder dan aan het begin van de vorstperiode. Stinken doet ie nog steeds, maar dat zal wel zijn omdat het een vrij eenvoudig verbrandingsproces is.
jou uit?
en hoe warm is jou koelwater dan?(maw.hoe staat jou temp.meter)
Je hebt gelijk. Ik heb zo dus alleen de hulpverwarming getest, en niet de timer. Om de timerfunctie te testen, zal ik hem 's ochtends een keer moeten laten aangaan als de motor echt koud is. Dan kan ik je meteen vertellen hoe warm het koelsysteem ongeveer is geworden. Vandaag ging dat niet, want de motor had al gedraaid.toppertje schreef:maar om de hulpverwarming te laten starten,hoef je niets in te stellen.Marcel V70 D5 schreef:Motor had 15 min gedraaid op weg naar de dealer. Toen ongeveer 30 min binnen gestaan om software te installeren. Dus de motor was "lauw". Toen net voor vertrek naar huis de starttijd ingesteld op 2 min na de actuele tijd om systeem te testen. Kachel trad meteen in werking. Daarna naar huis gereden. Op exact 10 min na de ingestelde tijd schakelde het systeem zichzelf (tijdens het rijden) uit.toppertje schreef: marcel,na hoeveel tijd (tijdens het rijden) schakelt hij bij
jou uit?
en hoe warm is jou koelwater dan?(maw.hoe staat jou temp.meter)
als de motor nog niet warm genoeg was,dan schakelt de hulpverwarming
zichzelf in.
die van mij blijft waarschijnlijk te lang aan.
als ik in jou geval de standkachel instel op vertrektijd bv.08.00uur,dan is de auto redelijk lekker warm,maar dan blijft de hulpverwarming langer
branden dan die 10min.
als je gaat rijden,doen die 10 min niet terzake,als na 10min je motor
nog niet op temp. is,dan blijft je hulpverwarming branden(als het goed is)
Welke dealer was dat?En bij de dealer kan je voor een zacht prijsje (Buitenweg Baarn € 57 ex BTW) de software erop zetten.....