Pagina 5 van 8

Geplaatst: 27.12.2009 - 15:22
door Wolfs XC
Wouterp schreef:
Wolfs XC schreef:
Wouterp schreef:ps: vlieg je bij blauw, rood of groen??
Blauw maar niet de Koninklijke :) (o.a. paarse Feeder!)
50 of 70?
72

Geplaatst: 28.12.2009 - 20:23
door eirikur
wat een prachtig accessoir is dat, met het weer van afgelopen twee weken had ik veel jalourse blikken in de straat, ruiten schoon, jas op de achterbank instappen en wegwezen, nog even de stoelverwarming aan om het leder op te warmen en klaar is kees, accu heeft inderdaad niet te lijden van dit ding, hij draait op brandstof. :P :P

Geplaatst: 28.12.2009 - 20:31
door mad
Stond vanmorgen bij het verkeerslicht.. je ziet de mensen kijken...want:
róken vanmorgen, róken...witte rook... en een stank! Het leek wel een auto uit Vaticaanstad.... Geweldig...

Geplaatst: 28.12.2009 - 21:58
door Wolfs XC
eirikur schreef:wat een prachtig accessoir is dat, met het weer van afgelopen twee weken had ik veel jalourse blikken in de straat, ruiten schoon, jas op de achterbank instappen en wegwezen, nog even de stoelverwarming aan om het leder op te warmen en klaar is kees, accu heeft inderdaad niet te lijden van dit ding, hij draait op brandstof. :P :P
Accu heeft wel degelijk te lijden helaas bij het gebruik van de standkachel! Om die reden zou je de standkachel niet moeten gebruiken als je alleen maar korte ritjes maakt. Hier staat veel over geschreven, zelfs in dit topic :wink:

Geplaatst: 29.12.2009 - 10:04
door Medusa
Hij verbrandt brandstof , maar de pomp, gloeikaars en ventilator draaien wel op stroom.

Geplaatst: 29.12.2009 - 10:06
door diesel01
Ik ook hebbe hebbe :D :D .

Geplaatst: 30.12.2009 - 20:39
door toppertje
hadico schreef:Alle sensoren van motor spiegel en standkachel zijn uit te lezen, de standkachel geeft in principe ongeveer de motortemp weer (als hij uitstaat)buitenspiegel de omgevingstemp en dan kan je ook nog de ruimte temperatuur uitlezen via de interieur sensor in de CCM.
Check in ieder geval of je rechts een sensor in je spiegel hebt volgens mijn vadis staat hij hier wel bij en de rechter word op de oudere mod gebruikt voor CCM en kachel of zijn er mogelijk andere spiegels gemonteerd ?
vandaag bij de dealer even snel naar het probleem laten kijken,
en laten uitlezen.
hier kwam niets naar voren.
het enigste wat opviel was dat de linker sensor een buitentemp. aangaf
van 0gr,en de rechter zijde 13,8gr(auto stond op dat moment dus in de garage).
volgens de monteur kon dit niet de oorzaak van mijn probleem zijn,aangezien de standkachel bij een op bedrijfstemp. zijnde motor vanzelf moet uitgaan.
dus tot nog toe geen oplossing.

Geplaatst: 30.12.2009 - 21:43
door hadico
toppertje, Zou toch proberen met een andere sensor in het linkerportier bij een foute lezing links/rechts nemen de via het can netwerk aangesloten systemen ter compensatie van een foute lezing een vervanging aan deze vervanging word gegenereerd via de CEM welke dit op het cplte netwerk zet
De kachel kan mogelijk hierop reageren door aangezet te worden door de CCM en de ECM als deze denken dat het extreem koud is buiten (door een fout ontvangen temp signaal)
Het systeem met twee (vergelijkings) metingen word tegenwoordig niet meer toegepast is nu alleen nog de linkerkant die een meting doet en als een signaal op het netwerk word gezet.
Over hoe lang de kachel zou mogen branden of geactiveerd blijft als hulpverwarming heb ik nog niets kunnen vinden alleen dat de CCM en ECM zelf bepalen of het nodig is om hem aan te zetten om de CCM te ondersteunen afhankelijk van ingestelde temperaturen in het interieur.
Mogelijk kun je eens proberen om als de kachel draait de binnentemperatuur naar koud te zetten (niet fijn :x ) en dan zien of de kachel uitgaat?

Geplaatst: 30.12.2009 - 23:07
door toppertje
hadico,
dat van dat extreem koud worden,zou kunnen,maar de monteur zei dat het niet uitmaakte.
op het moment dat de motor(koelwater)een bepaalde temp heeft,behoord de hulpverwarming uit te gaan.
dit zou het signaal van de buitentemp.op dat moment overrulen?
iig,ga ik denk ik de sensor ad linkerbuitenspiegel wel vervangen.
dit zal de hoofdprijs wel niet kosten hoop ik.
is dit zelf makkelijk te doen?
en moet de nieuwe sensor aangemeld/geactiveerd worden?

ps.volgens de monteur hebben de li en re sensors verschillende functies
volgens mij had hij het over li kant is voor motormanagement,rechts voor
ecc+std kachel?

ohja,dat van de binnentemp. lager zetten had ik al geprobeerd,maar dit
had geen effect.

Geplaatst: 31.12.2009 - 11:45
door hadico
Sensoren hebben beide verschillende functie's maar worden door de CEM met elkaar vergeleken, is er dus een defect zal de Cem een vervangende waarde op het netwerk zetten hoog/laag?
Kachel gaat op zijn inwendige temoperatuur uit maar als de aansturing aan blijft staan zal hij dus als het koelwater onder de temperatuur van kachel komt weer gaan meebranden.
Mogelijk te proberen door met de auto aan de kast de temperatuur van een werkende kachel met een draaiende motor te controleren beide zullen ongeveer gelijk moeten zijn,weet het niet 100 meer maar dacht dat de kachel uitgaat rond de 82graad

Geplaatst: 03.01.2010 - 15:27
door Wolfs XC
Vandaag de waterpomp van de standkachel vervangen. Het viel me erg mee totdat het boutje van de bevestiging van de pomp bij het aandraaien brak :evil:

Na een half uur klooien om een passend boutje te gebruiken en vast te krijgen het geheel weer gemonteerd.

Na het starten van de kachel was er geen snerpend geluid zoals voorheen - missie geslaagd :razz:

De oude pomp open gemaakt en daar zat zoals ook op de foto's van hadico roest.

Mocht iemand hulp nodig hebben om de pomp te vervangen hoor ik het wel :P

Geplaatst: 04.01.2010 - 16:26
door Polar334
Even een reaktie bij dit topic. Ik had zelf een vraag uitgezet onder "Koude start V70 D5". Als snel bleek dat mijn duitse import D5 voorzien is van een "hulpverwarming". Inmiddels de software bij de dealer laten aanpassen, zodat het systeem nu ook als standkachel te gebruiken is. Werkt perfect! Het systeem blijft tot ongeveer 10 minuten na de geselecteerde tijd actief, en schakelt zich dan (tijdens het rijden) zelf uit. Hij rookt overigens een stuk minder dan aan het begin van de vorstperiode. Stinken doet ie nog steeds, maar dat zal wel zijn omdat het een vrij eenvoudig verbrandingsproces is.

Geplaatst: 04.01.2010 - 16:37
door toppertje
Marcel V70 D5 schreef:Even een reaktie bij dit topic. Ik had zelf een vraag uitgezet onder "Koude start V70 D5". Als snel bleek dat mijn duitse import D5 voorzien is van een "hulpverwarming". Inmiddels de software bij de dealer laten aanpassen, zodat het systeem nu ook als standkachel te gebruiken is. Werkt perfect! Het systeem blijft tot ongeveer 10 minuten na de geselecteerde tijd actief, en schakelt zich dan (tijdens het rijden) zelf uit. Hij rookt overigens een stuk minder dan aan het begin van de vorstperiode. Stinken doet ie nog steeds, maar dat zal wel zijn omdat het een vrij eenvoudig verbrandingsproces is.
marcel,na hoeveel tijd (tijdens het rijden) schakelt hij bij
jou uit?
en hoe warm is jou koelwater dan?(maw.hoe staat jou temp.meter)

Geplaatst: 04.01.2010 - 16:47
door Polar334
toppertje schreef:
Marcel V70 D5 schreef:Even een reaktie bij dit topic. Ik had zelf een vraag uitgezet onder "Koude start V70 D5". Als snel bleek dat mijn duitse import D5 voorzien is van een "hulpverwarming". Inmiddels de software bij de dealer laten aanpassen, zodat het systeem nu ook als standkachel te gebruiken is. Werkt perfect! Het systeem blijft tot ongeveer 10 minuten na de geselecteerde tijd actief, en schakelt zich dan (tijdens het rijden) zelf uit. Hij rookt overigens een stuk minder dan aan het begin van de vorstperiode. Stinken doet ie nog steeds, maar dat zal wel zijn omdat het een vrij eenvoudig verbrandingsproces is.
marcel,na hoeveel tijd (tijdens het rijden) schakelt hij bij
jou uit?
en hoe warm is jou koelwater dan?(maw.hoe staat jou temp.meter)
Motor had 15 min gedraaid op weg naar de dealer. Toen ongeveer 30 min binnen gestaan om software te installeren. Dus de motor was "lauw". Toen net voor vertrek naar huis de starttijd ingesteld op 2 min na de actuele tijd om systeem te testen. Kachel trad meteen in werking. Daarna naar huis gereden. Op exact 10 min na de ingestelde tijd schakelde het systeem zichzelf (tijdens het rijden) uit.

Geplaatst: 04.01.2010 - 17:54
door toppertje
Marcel V70 D5 schreef:
toppertje schreef:
Marcel V70 D5 schreef:Even een reaktie bij dit topic. Ik had zelf een vraag uitgezet onder "Koude start V70 D5". Als snel bleek dat mijn duitse import D5 voorzien is van een "hulpverwarming". Inmiddels de software bij de dealer laten aanpassen, zodat het systeem nu ook als standkachel te gebruiken is. Werkt perfect! Het systeem blijft tot ongeveer 10 minuten na de geselecteerde tijd actief, en schakelt zich dan (tijdens het rijden) zelf uit. Hij rookt overigens een stuk minder dan aan het begin van de vorstperiode. Stinken doet ie nog steeds, maar dat zal wel zijn omdat het een vrij eenvoudig verbrandingsproces is.
marcel,na hoeveel tijd (tijdens het rijden) schakelt hij bij
jou uit?
en hoe warm is jou koelwater dan?(maw.hoe staat jou temp.meter)
Motor had 15 min gedraaid op weg naar de dealer. Toen ongeveer 30 min binnen gestaan om software te installeren. Dus de motor was "lauw". Toen net voor vertrek naar huis de starttijd ingesteld op 2 min na de actuele tijd om systeem te testen. Kachel trad meteen in werking. Daarna naar huis gereden. Op exact 10 min na de ingestelde tijd schakelde het systeem zichzelf (tijdens het rijden) uit.
maar om de hulpverwarming te laten starten,hoef je niets in te stellen.
als de motor nog niet warm genoeg was,dan schakelt de hulpverwarming
zichzelf in.
die van mij blijft waarschijnlijk te lang aan.
als ik in jou geval de standkachel instel op vertrektijd bv.08.00uur,dan is de auto redelijk lekker warm,maar dan blijft de hulpverwarming langer
branden dan die 10min.
als je gaat rijden,doen die 10 min niet terzake,als na 10min je motor
nog niet op temp. is,dan blijft je hulpverwarming branden(als het goed is)

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:35
door Polar334
toppertje schreef:
Marcel V70 D5 schreef:
toppertje schreef: marcel,na hoeveel tijd (tijdens het rijden) schakelt hij bij
jou uit?
en hoe warm is jou koelwater dan?(maw.hoe staat jou temp.meter)
Motor had 15 min gedraaid op weg naar de dealer. Toen ongeveer 30 min binnen gestaan om software te installeren. Dus de motor was "lauw". Toen net voor vertrek naar huis de starttijd ingesteld op 2 min na de actuele tijd om systeem te testen. Kachel trad meteen in werking. Daarna naar huis gereden. Op exact 10 min na de ingestelde tijd schakelde het systeem zichzelf (tijdens het rijden) uit.
maar om de hulpverwarming te laten starten,hoef je niets in te stellen.
als de motor nog niet warm genoeg was,dan schakelt de hulpverwarming
zichzelf in.
die van mij blijft waarschijnlijk te lang aan.
als ik in jou geval de standkachel instel op vertrektijd bv.08.00uur,dan is de auto redelijk lekker warm,maar dan blijft de hulpverwarming langer
branden dan die 10min.
als je gaat rijden,doen die 10 min niet terzake,als na 10min je motor
nog niet op temp. is,dan blijft je hulpverwarming branden(als het goed is)
Je hebt gelijk. Ik heb zo dus alleen de hulpverwarming getest, en niet de timer. Om de timerfunctie te testen, zal ik hem 's ochtends een keer moeten laten aangaan als de motor echt koud is. Dan kan ik je meteen vertellen hoe warm het koelsysteem ongeveer is geworden. Vandaag ging dat niet, want de motor had al gedraaid.

Geplaatst: 09.01.2010 - 14:59
door oudegroen
En bij de dealer kan je voor een zacht prijsje (Buitenweg Baarn € 57 ex BTW) de software erop zetten.....
Welke dealer was dat?

Geplaatst: 09.01.2010 - 15:26
door Wolfs XC
Dat staat er toch! :roll: :)

Geplaatst: 09.01.2010 - 15:35
door oudegroen
Oeps! Nu voel ik me echt dom.....

Evengoed bedankt!

Geplaatst: 09.01.2010 - 15:44
door Wolfs XC
Lekker dichtbij Baarn!