Pagina 5 van 6
Geplaatst: 04.01.2010 - 16:16
door Frederik Welvaert
fredhead schreef:Die van jou weet gewoon niet wat het wil zijn

Beetje identiteitscrisis waarschijnlijk

Geplaatst: 04.01.2010 - 19:44
door Summum
Klopt, meegespoten stootstrips is altijd vanaf momentum standaard geweest.
Geplaatst: 04.01.2010 - 20:05
door Exeres
Knappe "nieuwe" V50! Bij m'n 1.6D moet ik niks duwen of trekken om hem in R te krijgen. Wellicht is dit enkel bij de 2.0D's?
Geplaatst: 04.01.2010 - 21:39
door Rob M
@ Maarten: Ja, dit heeft te maken met de 6-bak.
Als ik goed geinformeerd ben heeft de 1.6D een 5-bak met de achteruit 'onder' de 5e versnelling.
Bij de 6-bak zit de achteruit links van de 1e versnelling.
Geplaatst: 04.01.2010 - 21:58
door M@estro
Ik heb vorig jaar een V50 1.6d als huurauto (Hertz) gereden. Ik meen me inderdaad te herinneren dat de achteruit hier tegenovergesteld van de 5 zat. Dus dat zou kunnen kloppen.
Geplaatst: 04.01.2010 - 23:17
door Exeres
R zit inderdaad onder de 5 bij een 1.6D
Geplaatst: 06.01.2010 - 18:20
door M@estro
Vandaag contact met de verzekering en garage gehad.
Verzekeringsgeld is onderweg en de auto staat zaterdag klaar voor aflevering.
Zaterdagochtend gaan we daarom wederom naar Friesland.
Alleen nu om onze "nieuwe" auto op te halen!

:D
Ik kan haast niet wachten...
Geplaatst: 06.01.2010 - 18:22
door Wiebe
=D> Goed nieuws!
Geplaatst: 06.01.2010 - 19:03
door rsnhakan
Gefeliciteerd!
Geplaatst: 18.01.2010 - 18:37
door M@estro
Ik rijdt inmiddels alweer een week rond in mijn "nieuwe" V50.
Na twee weken zonder auto, en de laatste week in een golf 1.4 benzine te hebben gereden moet ik zeggen dat het wederom een verademing is om de 2 liter diesel voor me te laten werken...
Ik heb inmiddels de handgrepen vervangen voor nieuwe. Handleiding hiervoor volgt elders. De oude, gelakte handgrepen waren (vooral voor) nogal beschadigd. Ik heb ze nu meteen vervangen voor de aluminium grepen waardoor ze hetzelfde zijn als de middenconsole.
Voor:
Na:
Opvallend aan deze nieuwe V50 is, dat deze voor mijn gevoel wat sneller is dan mijn vorige. Ook ligt het gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer hoger. (Misschien doordat hij wat sneller is...

)
Om een of andere reden blijft het gemiddelde rond 7,2 ltr/100km staan. Bij de vorige kwam ik keer op keer onder de 7 uit. (meestal 6,8 ofzo). Bij de eerstvolgende tankbeurt kan ik het echte verschil berekenen.
Het enige technische verschil aan deze auto is, dat er geen retrofit roetfilter gemonteerd is. Kan dit het hogere verbruik en de snellere acceleratie verklaren?
----
Verdere plannen met de V50
[ ] Winterbanden
[ ] Mogelijkheid om MP3 af te spelen (Dension Gateway o.i.d.)
[ ] Xenon verlichting
[ ] Binnenzijde van de koplampen zwart spuiten
[ ] Chromen kentekenplaathouders en kentekenplaten met "dikke" letters
[ ] ...
Geplaatst: 18.01.2010 - 19:39
door rsnhakan
Dat is een mooie to-do list

Ben benieuwd!
Geplaatst: 18.01.2010 - 20:02
door Frederik Welvaert
Mooi, mijn pa z'n V50 heeft ook dat plastic in de middenconsole en in de handgrepen. Ik vind het maar niks en ben blij dat de mijne alu heeft

Geplaatst: 18.01.2010 - 20:32
door iksee90
M@estro,
Kan ik nog een bod doen op het "wrak"??
Geplaatst: 18.01.2010 - 22:49
door M@estro
iksee90 schreef:Kan ik nog een bod doen op het "wrak"??
Het "wrak" is door de verzekering aan een opkoper verkocht. Grote kans dat deze auto komend jaar weer gewoon op de weg komt...
Geplaatst: 19.01.2010 - 09:19
door iksee90
Schade valt op zich wel mee, hoofdzakelijk plaatdelen en een beetje richtwerk aan de rechter chassisbalk. De onderdelen maken het duur. Mooie schade. Ik had hem wel willen hebben. Die zal inderdaad weer snel op de weg staan.
Geplaatst: 19.01.2010 - 09:34
door 945i
Zeker nooit een Volvo met schade gehad? Aan deze zit meer werk dan je denkt...
Geplaatst: 19.01.2010 - 09:44
door M@estro
Volgens de expert goed voor >18000 euro schade.
Alleen het dashboard met de airbags al >3500 euro.
Technisch, koeling en aircosysteem, motorsteunen en leidingen (remleidingen, uitlaat en dergelijke) afgebroken door het kantelen van de motor. Door het "opduwen" van het blok, ook het schutbord ontzet.
Ik denk inderdaad dat het veel meer werk is dan zo even gedacht...
Inmiddels ben ik er wel achter waar de auto naar toe is. Het is een garage in de buurt.
Misschien wandel ik daar binnenkort eens binnen...
Geplaatst: 19.01.2010 - 22:51
door iksee90
945i schreef:Zeker nooit een Volvo met schade gehad? Aan deze zit meer werk dan je denkt...
je wil het niet weten, het is mijn vak.
Geplaatst: 19.01.2010 - 23:20
door 945i
Dan had je kunnen/moeten zien dat het richtwerk iets meer is dan "een beetje richtwerk aan de rechter chassisbalk". :razz:
Afgezien nog van de ravage die je aantreft onder de motorkap.
Geplaatst: 20.01.2010 - 19:36
door Virgin drive
Beste 945I sommige mensen beleven nou eenmaal veel plezier aan hun werk en draaien hun hand niet om voor iets wat wij met veel benoemen, De inhoud van het woord veel is net als weinig in iedere situatie voor ieder verschillend.
En zoals ik het begrijp uit alle reacties van 'iksee90' is het iemand met liefde voor het vak van schade herstellen. dus kort om ieder zijn hobby(werk)
On topiq,
Vind de genoemde bedragen wel erg hoog voor de schade, als het inderdaad zoveel kost is het voor een handelaar toch ook niet meer de moeite waard om deze auto op te knappen?