Pagina 5 van 6

Geplaatst: 17.01.2010 - 11:52
door Iroll
Mwa, ik ben meer van de praktijk. Af en toe een busje in de (halfvolle) tank houdt het brandstofsysteem schoner is mijn ervaring.
Je kan beter een schoner verbrandende brandstof tanken. Dan heb je ook geen kans dat ontstane vervuiling loskomt en de boel verstopt door zo'n agressief wasmiddel of dat het leidingen/pakkingen ed oplost. Voorkomen is beter als genezen.

Geplaatst: 17.01.2010 - 12:23
door PeerTronic
945i schreef:Mwa, ik ben meer van de praktijk. Af en toe een busje in de (halfvolle) tank houdt het brandstofsysteem schoner is mijn ervaring. That's all.
En jij verricht waarschijnlijk regelmatig endoscopisch onderzoek omdat te controleren. :twisted:
945i schreef:Wat anderen ervan denken moeten zij zelf weten.
:withstupid:

Geplaatst: 17.01.2010 - 12:23
door s3wage
gsx750r schreef:
dbosker schreef:Benzine is voor pyromanen en diesel is slecht voor het mileu !

Niet rijden is nog beter voor het milieu
Helemaal geen auto kopen is nog veel beter voor het milieu.
Als je dan ook geen PC koopt ben je goed bezig, want dan worden de natuurlijke bronnen van moeder aarde nog minder belast.
Bijkomend voordeel - scheelt ook weer fysieke en mentale inspanning.
Wat probeer je nu eigenlijk duidelijk te maken met je onderschrift? - ik begrijp het niet helemaal (kan ook aan mij liggen trouwens).
Ik geef toe - off topic.
Hij bedoelt te zeggen dat wij allemaal verkeerd bezig zijn ............. tenminste indien je niet op LPG rijdt zoals hij ! :P :P :P :P :P
Nee het is meer een knipoog naar degene die zeggen "gas is om op te koken" :wink: (offtopic ook dan he)

Geplaatst: 17.01.2010 - 12:27
door gsx750r
945i schreef:Mwa, ik ben meer van de praktijk. Af en toe een busje in de (halfvolle) tank houdt het brandstofsysteem schoner is mijn ervaring. That's all. Wat anderen ervan denken moeten zij zelf weten.
Uit mijn reacties is wel te lezen dat ik weinig geloof hecht aan alles wat de fabrikanten van deze producten beweren.

Maar zoals gezegd gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf uitmaken wat echter niet wegneemt dat ik altijd erg nieuwsgierig ben hoe mensen vaststellen dat zo'n product doet wat het belooft.

M.a.w. jij schrift: '..... houdt het brandstofsysteem schoner is mijn ervaring'

Mijn logische vraag: "Hoe heb je dat vastgesteld ?"

Rob

Geplaatst: 17.01.2010 - 12:30
door 945i
Door te constateren dat het gasklephuis minder snel vervuild. En de motor langer, beter loopt

(bij regelmatig gebruik)

Geplaatst: 17.01.2010 - 18:22
door steven460
Uh schonere gasklep/throttlebody?

Gasklephuis zit bij de 900 serie motoren toch voor de injectoren? (Lees multipoint injectie techniek)

Dan komt de benzine niet langs de klep. (zoals wel het geval is met de 400 serie motor 1.8i blok, waar het 'zwarte ei' benzine spuugt op de gasklep)

Geplaatst: 17.01.2010 - 18:25
door Battlecruiser
945i schreef:Mensen die niet geloven in dit soort toevoegingen (die niet alleen theoretisch werken!) willen toch nooit horen dat het wel werkt?
Gelovigen en ongelovigen zitten immers op een andere golflengte. ;)
Inderdaad die GELOVEN niet dat het zomaar werkt, die willen bewijzen zien...

Geplaatst: 17.01.2010 - 19:01
door 945i
Tja, ik ben ook van de bewijzen.
Heb toch bij verschillende auto's met onregelmatige loop/ vervuilde injectoren/ last van van snel vervuilende gasklephuizen, goede resultaten gezien.

Het gaat hier over brandstofadditieven hè....

(Waarschijnlijk doet ook je eigen garage een busje in je tank bij een beurt, puur preventief, valt waarschijnlijk onder " klein materiaal") :)

Geplaatst: 17.01.2010 - 19:22
door Battlecruiser
Dopes zijn stoffen die bepaalde eigenschappen van de olie veranderen. De verandering van de viscositeit tegengaan, het blokje schoonhouden, de inwendige wrijving verminderen, het oxideren tegengaan, waterdamp vasthouden, koeling verbeteren....
Echter, de ene dope kan de andere tegenwerken. Dus, extra antiwrijvingsdopes betekenen bijvoorbeeld een verandering van de schoonmaak-eigenschappen.

Stoffen als Wynns, Slick50 kunnen heel goed werken. Maar welke verversingstermijn hoort daarbij? Welke dopes zitten er in de olie die jij gekocht hebt? Welke dopes van die olie gaan minder werken door de Slick50? En, hoeveel wil jij de wrijving verminderen?

Kortom: koop gewoon een goede uitgebalanceerde olie die geschikt is voor het doel waarvoor je de olie gebruikt. Dan heeft er een gifmenger met verstand van zaken de dopes zitten mengen.....
Die gifmengers verkopen het met handige specificaties zoals "geschikt voor benzinemotoren, API SF/SG"...

Geplaatst: 17.01.2010 - 19:27
door Ludo
945i schreef:Tja, ik ben ook van de bewijzen.
Heb toch bij verschillende auto's met onregelmatige loop/ vervuilde injectoren/ last van van snel vervuilende gasklephuizen, goede resultaten gezien.

Het gaat hier over brandstofadditieven hè....
Dat kan inderdaad.
Een brandstofadditief reinigt vooral de injectoren.
Als je dit écht wil bewijzen, moet je de opbrengst laten meten, vóór en ná toevoeging van het goedje.
Bij bedrijven die injectoren ook ultrasoon reinigen, krijg je doorgaans zo'n meet rapportje mee. :P

Geplaatst: 17.01.2010 - 19:31
door 945i
@ gevechtskruiser,
Zozo, dat heb je mooi ge-copy-paste (en een beetje van jezelf, oké.....):D

Brandstofadditieven had ik het over, verhaaltje over de olie ben ik het helemaal eens.

Geplaatst: 17.01.2010 - 19:32
door 945i
Ludo, als het torretje weer lekker knort, vind ik het goed ;)

Geplaatst: 17.01.2010 - 19:54
door Battlecruiser
Het komt inderdaad uit een lesboek over motoroliën...

Geplaatst: 18.01.2010 - 14:13
door iksee90
Ik ben van mening dat als je brandstof en motorolie van een gerenomeerd merk gebruikt, op tijd de olie ververst en de auto behandeld waarvoor hij gemaakt is. (dus best eens op zijn staart trappen) de motor en brandstofsysteem niet hoeft te vervuilen. Ik rij nu 4 jaar met een R classic die veel stadswerk rijdt, maar ook regelmatig de 240 km/h aantikt. Nooit heb ik last van enige vervuiling... Wat mensen willen geloven moeten ze zelf weten, maar ik vind dat het zonde is van het geld. Uiteraard zal er enige vervuiling zijn. Logisch, dat heeft elke verbranding. Maar dat wil niet zeggen dat iedere vervuiling kwaad kan.

Geplaatst: 18.01.2010 - 14:17
door MDA
945i schreef:
Brandstofadditieven had ik het over, verhaaltje over de olie ben ik het helemaal eens.
Kijk, dan zijn we het allemaal eens. Want de topicstarter had het toch echt over:
"Womi/Wynn's/Xeramic/Forté/TSL/fin 25/SLICK 50/motor up enzo voorts! en allerlij middeltjes gebaseerd op teflon !?"

En middeltjes gebaseerd op teflon zijn olietoevoegingen, geen brandstoftoevoegingen.

Geplaatst: 18.01.2010 - 14:19
door 945i
Klopt MDA, helemaal gelijk.

Geplaatst: 18.01.2010 - 15:53
door s3wage
Ik ben na mijn zoektoch op internet en bedrijven toch wel overtuigd dat Forte een heel goed middel is(ongeacht voor bij de olie of de brandstof)

Geplaatst: 18.01.2010 - 16:07
door V480-S60
Natuurlijk, Forté is een goed product. Niets op af te dingen. Maar neem nu alle objectieve meningen daarover even goed in je op.

Als je een premium oliemerk gebruikt dan zitten daar al dopes in. Die kunnen tegengewerkt worden door de dopes in Forté.

Dus ga met een premium oliemerk (volsyntheet) nu niet met andere dopes in de olie "knoeien".

Echt NIET DOEN. Ook al is het product op zich goed!. Het is bij gebruik van premium oliemerken niet nodig en kan zelfs averechts werken. (en dat zet Forté niet op z'n site!)

Geplaatst: 18.01.2010 - 17:30
door s3wage
Aankomende wissel pak ik Kroon en dan gooi ik er niks bij daarna pak ik een keer een niet premium volsyntheet en dan gooi ik er Forte bij.

Geplaatst: 18.01.2010 - 17:37
door toppertje
s3wage schreef:Aankomende wissel pak ik Kroon en dan gooi ik er niks bij daarna pak ik een keer een niet premium volsyntheet en dan gooi ik er Forte bij.
je hebt erecht helemaal nietsvan begrepen.