Pagina 5 van 8
Geplaatst: 01.09.2010 - 19:02
door rsnhakan
Misschien dat we toch de keuze weer richten op de S60.
Dan wordt het waarschijnlijk een S60 D2 Summum uitvoering, met een RTI navigatie, metallic lak en een styling pakket.
Dit allemaal bij elkaar opgeteld zit buiten het leasebudget. Wat is de maximale korting dat een dealer kan geven aan de consument zelf? Bij onze V50 hadden we een korting ontvangen van €1250,- Dit zou dan onze 3e Volvo worden.
Geplaatst: 01.09.2010 - 22:28
door Rylix
@X60Lover,
de d3 en d5 zijn op dezelfde blok gebaseerd maar er is echt wel een verschil in de cilinderinhoud 2L vs 2.4L, dit zal wel een invloed hebben op het toerental vermoed ik, misschien ook op het geluid?. Zover ik weet zijn de cilinderkoppen dieper geplaatst bij de d3 waardoor het motorvolume is afgenomen. Het is dus niet puur een software verschil maar ook effectief hardware.
Geplaatst: 02.09.2010 - 07:17
door V480-S60
En daar komt nog bij dat de D5 een dubbele turbo heeft.
Geplaatst: 02.09.2010 - 11:40
door XC60Lover
ja dat is waar, ben het volledig met je eens..
Het geeft een klein verschil in toerental maar niet zo heel veel, ik had me puur op het zicht gebaseerd..
De D5 heeft een dubbele turbo daar zit natuurlijk het verschil..
Het is wel een echte Volvo motor en daar wou ik naartoe gaan..
Geplaatst: 02.09.2010 - 13:23
door Discovery
rsnhakan schreef:Misschien dat we toch de keuze weer richten op de S60.
Dan wordt het waarschijnlijk een S60 D2 Summum uitvoering, met een RTI navigatie, metallic lak en een styling pakket.
Dit allemaal bij elkaar opgeteld zit buiten het leasebudget. Wat is de maximale korting dat een dealer kan geven aan de consument zelf? Bij onze V50 hadden we een korting ontvangen van €1250,- Dit zou dan onze 3e Volvo worden.
Als jullie toch gaan wachten op de s60 D2(begin volgend jaar), waarom dan geen v60 D2? Of is dat net buiten budget?
Geplaatst: 02.09.2010 - 15:20
door rsnhakan
Discovery, dat ligt aan de prijs van de V60.
Geplaatst: 03.09.2010 - 11:10
door Rylix
Gisteren nog eens een nieuwe s60 gezien, denk dat ik me toch maar 200kg zandzakken ga aanschaffen voor in de koffer.

Ik kan maar niet wennen aan die hoge achterkant. Hoop echt dat het met een donkere kleur beter overkomt.
Geplaatst: 03.09.2010 - 11:22
door Walter
rsnhakan schreef:Discovery, dat ligt aan de prijs van de V60.
1000 eu bovenop de S60 prijs. ongeveer. Maar als het dan net niet past, waarom kijk je dan niet voor een Momentum?
Geplaatst: 03.09.2010 - 11:39
door rsnhakan
Een Summum standaard lukt wel met nog een klein beetje ruimte. Maar natuurlijk wilt een mens altijd meer... een Exterior Sytling kit (wat zit hier allemaal in?) is mooi, en een RTI moet er ook in. 18" willen we eigenlijk ook maar dat kan er niet meer bij.
Geplaatst: 03.09.2010 - 11:52
door Discovery
rsnhakan schreef: (wat zit hier allemaal in?)
Die XC-zilverlook delen voor, achter en aan de zijkant. Hier betaal je 1000 euro voor, dus deze schrappen en je zou een v60 hebben. En het is mogelijk dat de v60 (relatief) goedkoper in de lease is, omdat stations een hogere restwaarde hebben.
Geplaatst: 03.09.2010 - 11:56
door Paul
Hey Hakan, toch weer een Volvo? Na de 10.000km die jullie net gereden hebben, kan je het zeker niet over je hart verkrijgen?
Geplaatst: 03.09.2010 - 12:48
door rsnhakan
Eerst maar eens een proefrit maken met de nieuwe D2. Als die goed bevalt wordt het waarschijnlijk weer Volvo. Een S60 Summum is ook niet verkeerd toch?
Discovery, dat kan... ik hoop dat die binnenkort in de leaseconfigurator verschijnt.
Geplaatst: 04.09.2010 - 17:09
door rsnhakan
Vandaag een proefrit gemaakt met een Audi A4 2.0TDI 136pk, een V50 D2 met 115pk en een S60 D3 Geartronic met 163 pk.
De Audi viel al snel af, vorige week een proefrit gemaakt met de 120 pk versie en het verschil was gering. Bij Audi kun je het gevoel ook niet krijgen dat je in een Volvo zit...
Dus op naar de Volvo dealer in Arnhem, een proefrit gemaakt met de V50 D2. Eerst indruk: het valt reuze mee! Deze voelt wel een stukje krachtiger aan dan de 1.6DRIVe.
Keuze was al snel gemaakt. Waarschijnlijk wordt het dus de nieuwe S60 met een D2 motor. Maar we twijfelen tussen de V60 en S60.
Tot slot een proefrit gemaakt met de S60 D3. Puur om het gevoel te krijgen hoe het is om een S60 te rijden. Dit overtrof echt al mijn verwachtingen. Een erg fijne auto. Een stuk comfortabeler dan de V50. De D3 is een krachtige motor. Jammer dat die net buiten de norm valt.
Geplaatst: 05.09.2010 - 08:30
door Bart
Leuk jullie weer even gezien te hebben Hakan! Geluidje van zo'n D3 is wel erg lekker hoor! Maar de D2 is zeker niet verkeerd, met een beetje overtuigingskracht (vnl. van schoonmoeder) gaat mijn schoonvader er ook een bestellen (de V50 dan he...).
Geplaatst: 05.09.2010 - 08:32
door rsnhakan
De D3 maakt inderdaad een lekker geluidje
Nu vertelde jouw dealer dat er ook een optie is om hem te laten chippen. Door Volvo dan he... heeft iemand enig idee hoe dit in z'n werk zal gaan? Hoe zal de leasemaatschappij hierop reageren? Het wordt tenslotte door Volvo gedaan.
Geplaatst: 05.09.2010 - 09:00
door trimitie
die chiptuning van volvo is eigenlijk een aanpassing van de software van de motor; duurt een kwartiertje, is zoals een programma op je pc installeren, de pk en het koppel zullen dan hoger zijn. en wat leasing betreft, die hoeven dat niet te weten toch?? die tuning staat toch nergens vermeld ...
Geplaatst: 05.09.2010 - 09:34
door Bart
Tja, hoe de/jullie leasemaatschappij er tegenover staat weet ik niet, maar volgens mij behoudt je met de originele Volvo Polestar tuning wel de fabrieksgarantie.
Geplaatst: 05.09.2010 - 10:13
door rsnhakan
Trimitie, wij willen die risico niet nemen. Stel dat ze er achter komen...
De fabrieksgarantie behoud je volgens mij. (als ik het gisteren goed begrepen heb) Dus maandag maar even contact opnemen met de leasemaatschappij.
Geplaatst: 05.09.2010 - 11:57
door Paul
Inderdaad met originele garantia als je het via polestar doet. Maar heeft hij al iets voor de D2?
Geplaatst: 05.09.2010 - 12:05
door Discovery
Polestar heeft om dit moment geen tuning voor de D2.