Pagina 5 van 5

Geplaatst: 09.05.2010 - 23:11
door B-lennium
omdat je wel erg laage toeren draait, maar in de U S of A knutselen ze nog al graag aan auto's, er kan makkelijk een andere achteras onder zitten :)

Geplaatst: 10.05.2010 - 07:26
door admiral
B-lennium schreef:omdat je wel erg laage toeren draait, maar in de U S of A knutselen ze nog al graag aan auto's, er kan makkelijk een andere achteras onder zitten :)
Dat zou idd wel is kunnen ja. Weet iemand welke codes bij welke type 240 achter as hoort en welke verhouding d'r bij hoort. Moet van het weekend toch onder de auto kruipen om de reactie stangen te vervangen.

Geplaatst: 10.05.2010 - 12:39
door AmazonWillem
Update: Volvo rijd weer :P
Niet heel bijzonder, maar ik heb nu losse in en uitlaat. Wou dit ook door zetten omdat de warmte overdracht nu iets minder is tussen in en uitlaat(hoop ik :P)

Hier een paar foto'tjes:
De motorruimte, lekker vies, maar functioneel :wink:
Afbeelding

Close up van de spruitstukken.
Afbeelding

En de enorme speling die er tussen de beide spruitstukken zit :shock:
Afbeelding

Hopelijk is de wand dikte van de inlaat nu niet zo dun dat het gaat scheuren maar dat zie ik vanzelf wel dan :)

En nu nog even wat anders waar ik nog wel mee zit.

De motor heeft op benzine 90 pk, met 1 carb met een doorlaat van 40 mm. LPG heeft als ideale lucht-brandstof verhouding 15,7:1 tegenover 14,7:1 op benzine. Dus om hetzelfde vermogen uit de motor te halen heb je al iets meer lucht nodig.

Maarrrrrrr... Het LPG mengstuk is maar 30mm, en op mijn andere blokken ook. Kan dat niet anders?
Ben Flierman levert wel andere mengstukken, wie heeft hier ervaring mee?

Geplaatst: 10.05.2010 - 13:26
door admiral
Die 90 pk heeft ie al lang niet meer, maar ervan uitgaan dat het wel zo is hoeveel pk verlies zou je hebben als je nu in deze situatie op gas rijd?? tussen de 5 en 10 PK??. Ik zou het niet weten. Maar Nederland is vlak dus veel zal je d'r niet van merken denk ik, wel als je de bergen in trekt dan is het wel is handig om die gemiste PK's te hebben,en zeker met een aanhanger, alhoewel ik destijds met mijn Amazon B18D (enkele carb) met 3 man en een volle bagageruimte met gemak de bergen in kon zonder al teveel terug te hoeven schakelen.

Geplaatst: 10.05.2010 - 14:44
door AmazonWillem
Het is inderdaad enigzins de planning om hem dit jaar mee te nemen naar zweden, en ik zit nog met een turbo idee'tje te spelen, dus die 10mm minder luchtdoorlaat vind ik vrij belangrijk.

In diameter is het 75% van de originele diameter, maar in oppervlakte is 30mm maar 56% van tov 40mm luchtdoorlaat. Dit moet je toch zeker kunnen merken, en ik hou er van om dat beetje vermogen dat hij heeft ook optimaal te laten lopen/benutten dus dit gaat er bij mij niet in.

Owja, de trilling die hij had is na het monteren van nieuwe pakking en ander spruitstuk ook weg, vraag me niet wat voor verband het heeft, maar hij trilt niet meer :)

Geplaatst: 10.05.2010 - 22:07
door admiral
[quote="AmazonWillem"]

Close up van de spruitstukken.
Afbeelding

quote]

Check even die slang die naar, ik denk je rembekrachtiger gaat. Ik zie een scheur in de slang bij de inlaat spruitstuk. Kan nadelige gevolgen hebben mbt de rembekrachtiging.

Geplaatst: 10.05.2010 - 22:18
door AmazonWillem
Klopt, maar is niet lek.
Al is er wel wat raars met de remmen.
Als ik hem 's ochtends pak, dan moet ik hem eerst eens helemaal intrappen, alsof ik ergens doorheen moet drukken, en daarna remt hij prima.

Geplaatst: 10.05.2010 - 23:12
door admiral
AmazonWillem schreef:Klopt, maar is niet lek.
Al is er wel wat raars met de remmen.
Als ik hem 's ochtends pak, dan moet ik hem eerst eens helemaal intrappen, alsof ik ergens doorheen moet drukken, en daarna remt hij prima.
Misschien je hoofdremcill niet helmaal goed meer, hoe is de remvloeistof qua kleur. Deze kun je op aanwezigheid van vocht laten testen. Van het weekend hebben we de voor remmetjes van mijn vader zijn fiat 850 special weer ff gangbaar gemaakt en gelijk alles weer gespoeld en verse remolie d'r in want hij staat meer stil dan dat ie rijd.

Geplaatst: 10.05.2010 - 23:17
door oudevolvo
En check even het hitteschild van je carburateur.
Dat zit op de kop.
Die flap moet naar beneden (richting uitlaat voor de vlotterkamer) en niet omhoog.

Geplaatst: 10.05.2010 - 23:45
door AmazonWillem
Dat meen je niet :P Zo zat hij, dus heb hem maar weer zo gezet... Is wel logisch eigenlijk dat hij andersom moet :)

Geplaatst: 11.05.2010 - 00:51
door biadman
AmazonWillem schreef:Klopt, maar is niet lek.
Al is er wel wat raars met de remmen.
Als ik hem 's ochtends pak, dan moet ik hem eerst eens helemaal intrappen, alsof ik ergens doorheen moet drukken, en daarna remt hij prima.
had ik ook bij m'n 144, dat was het einde van m'n rembekrachtiger... ging een maand of 2 daarna lek (membraam)

Geplaatst: 11.05.2010 - 09:59
door AmazonWillem
Ik was er al bang voor, weer even afwachten dus.

Geplaatst: 11.05.2010 - 10:06
door biadman
als je een andere gaat kopen, vraag dan wel voor enige garantie (als hij het niet doet weer kunnen omruilen) ik heb een keer een lekke gekocht waar je niets aan merkte, ook niet als je aan de slang voog.

heb toen uiteindelijk een goede gekocht bij http://www.volvoclassics.nl/

goede service en een aardige man!!

Geplaatst: 11.05.2010 - 12:24
door AmazonWillem
admiral schreef:
AmazonWillem schreef:Klopt, maar is niet lek.
Al is er wel wat raars met de remmen.
Als ik hem 's ochtends pak, dan moet ik hem eerst eens helemaal intrappen, alsof ik ergens doorheen moet drukken, en daarna remt hij prima.
Misschien je hoofdremcill niet helmaal goed meer, hoe is de remvloeistof qua kleur. Deze kun je op aanwezigheid van vocht laten testen. Van het weekend hebben we de voor remmetjes van mijn vader zijn fiat 850 special weer ff gangbaar gemaakt en gelijk alles weer gespoeld en verse remolie d'r in want hij staat meer stil dan dat ie rijd.
Ik had je reactie gister niet gezien, maar heb geen idee hoe de remolie is, wel is 1 van de klauwen voor nieuw en de andere ziet er ook heel goed uit. Blokken hebben tevens nog veel remvoering, dus heel veel achterstallig onderhoud zal het niet hebben maar ik ga hem binnenkort wel even nakijken, nog geen zin in gehad eigenlijk.

Geplaatst: 11.05.2010 - 12:57
door Boele
Kwestie van een kameraad uitnodigen voor een paar biertjes en een kwartiertje op je rempedaal laten trappen terwijl jij ze een voor een ontlucht.

Kan een hoop ellende schelen!

Geplaatst: 11.05.2010 - 14:16
door AmazonWillem
Het halve dorp komt hier om mee te sleutelen enzo, dus dat zal het probleem niet zijn, maar er zijn zoveel andere projecten nog, en hij remt zeer behoorlijk nadat ik hem de eerste keer heb ingetrapt dus kan me er niet teveel zorgen over maken momenteel.

Geplaatst: 12.05.2010 - 09:36
door ferdy
AmazonWillem schreef:Het is inderdaad enigzins de planning om hem dit jaar mee te nemen naar zweden, en ik zit nog met een turbo idee'tje te spelen, dus die 10mm minder luchtdoorlaat vind ik vrij belangrijk.

In diameter is het 75% van de originele diameter, maar in oppervlakte is 30mm maar 56% van tov 40mm luchtdoorlaat. Dit moet je toch zeker kunnen merken, en ik hou er van om dat beetje vermogen dat hij heeft ook optimaal te laten lopen/benutten dus dit gaat er bij mij niet in.

Owja, de trilling die hij had is na het monteren van nieuwe pakking en ander spruitstuk ook weg, vraag me niet wat voor verband het heeft, maar hij trilt niet meer :)
Je hebt inderdaad grotere mengstukken, alleen kan je daarmee niet garanderen dat je voldoende venturi opwekt voor je verdamper.

Afbeelding

Je kunt natuurlijk altijd nog een megasquirt met gasinjectoren kopen die zijn op t moment lekker goedkoop :D

Geplaatst: 12.05.2010 - 12:39
door AmazonWillem
Daar heb je een punt... Maar toch vind ik het raar dat je een groot deel van zijn inlaat afdekt.

Waar kun je universele gasringen kopen waar je zelf gaten in kunt boren?

Owja, Megasquirt heb ik wel liggen, maar die komt in mijn escort RS turbo :wink:

Geplaatst: 06.06.2010 - 23:00
door AmazonWillem
Na 3 weken in Brabant te hebben gewerkt en dus niks aan de volvo kunnen doen hier even wat video materiaal.
Op het werk even op de testbank gestaan, volvo bleek aan de krukas nog 76 pk te leveren, viel me niet tegen, de auto(motor waarschijnlijk niet, maarja) heeft toch bijna 6 ton op de klok.

Filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=9BPlFyqv4Hg

En ook nog een doelloos, waarschijnlijk heel saai filmpje dat ik in mijn volvo rijd.
http://www.youtube.com/watch?v=mwDYTflL5K0