Pagina 5 van 5
Geplaatst: 09.04.2010 - 22:18
door dmenace
Ik herken me hier ook wel in. Ik heb ook een eigen bedrijf en de tevredenheid van de klant is alles wat telt.
Geplaatst: 09.04.2010 - 22:19
door dmenace
aertssenhjc schreef:PS; ik heb even in een notendop het verhaal bij een vriend neegelegd, deze gaf aan dat je dit sowieso wint..
Dus geef ze lekker nee op hun rekest, ze hebben geen poot om op te staan!
Ik weet het, ik heb al met een paar juristen overlegd. Nadeel voor van Aarle is de publiciteit en het feit dat ik dan ook de kosten die ik gemaakt heb vorder.
Geplaatst: 09.04.2010 - 22:33
door sbv
Negatieve publiciteit kan best wel wat schaden, soms meer dan je denkt.
Als je juridisch sterkt staat zou ik de strijd wel aangaan. Gewoon auto terug en geen verdere kosten.
Of laten maken, en dan wel een schriftelijke garantie op de reparatie dat deze niet binnen een x termijn terug komt.
Is er wel iets bekend wat het zou kunnen zijn trouwens ? Heeft een Volvo dealer er naar gekeken of van Aarle zelf?
Geplaatst: 09.04.2010 - 22:42
door dmenace
van Aarle zelf en Mesman (gasboer).
Dit is het rijtje:
Stilvallen op gas
In de servicestand springen (beperking tot 25km/u)
Motor management lampje brand
Emissies melding
DSTC melding+lampje
Soms geen rembekrachtiging
Schokkerig schakelen
Schokkerig stationair lopen
Auto is soms een versnelling kwijt zo lijkt het
Start steeds moeilijker
Geplaatst: 09.04.2010 - 22:45
door aertssenhjc
Das podverdomme een aardig lijstje!
Geplaatst: 09.04.2010 - 22:48
door sbv
Zwakke dynamo/accu? startprobleem
Defecte ETM ?LMM
Het schakelen lijkt me een verhaal van andere olie in de bak of een softwareupdate geven. Als dat niet werkt zou de bak wel eens op kunnen zijn.
Rijdt de auto op benzine overigens wel goed ?
In overleg met van Aarle zou je eens voro diagnose(second opinion) elders ten rade kunnen gaan.
Het mooiste zou zijn dat je de auto gewoon zonder kosten daar kan laten en verder kan naar wat anders.
PS de Avantime stond er mooi bij vanochtend in de zon
Geplaatst: 09.04.2010 - 22:50
door toppertje
dmenace schreef:van Aarle zelf en Mesman (gasboer).
Dit is het rijtje:
Stilvallen op gas
In de servicestand springen (beperking tot 25km/u)
Motor management lampje brand
Emissies melding
DSTC melding+lampje
Soms geen rembekrachtiging
Schokkerig schakelen
Schokkerig stationair lopen
Auto is soms een versnelling kwijt zo lijkt het
Start steeds moeilijker
het lijkt wel een Renault,zoveel storingen

Geplaatst: 09.04.2010 - 22:59
door dmenace
toppertje schreef:dmenace schreef:van Aarle zelf en Mesman (gasboer).
Dit is het rijtje:
Stilvallen op gas
In de servicestand springen (beperking tot 25km/u)
Motor management lampje brand
Emissies melding
DSTC melding+lampje
Soms geen rembekrachtiging
Schokkerig schakelen
Schokkerig stationair lopen
Auto is soms een versnelling kwijt zo lijkt het
Start steeds moeilijker
het lijkt wel een Renault,zoveel storingen

Hahahahahaha. Mijn Scenic was ook duur om te rijden, maar had geen boordcomputer of lampjes. Dat is een stuk beter voor de gemoedsrust.
Maar ik ben er nooit mee gestrand.
Geplaatst: 09.04.2010 - 22:59
door Jelmer de Jong
Hoeveel dagen heb je de auto nu voor de deur gehad en hoeveel van die dagen heeft hij gewerkt zoals de bedoeling is?
Geplaatst: 09.04.2010 - 23:01
door dmenace
Hij komt net terug van van Aarle, daar heeft ie twee weken gestaan, Daarvoor ben ik een keer bij Mesman geweest en twee keer bij van Aarle. Hij heeft geen dag probleemloos gewerkt. Vanaf dag 1 was er ellende.
Geplaatst: 09.04.2010 - 23:04
door toppertje
ik ben bang dat een Avantime nog wel(heel wat) duurder in
onderhoud is dan je vorige scenic.
heb je geen mogelijkheid om bij van aarle een andere(wel betrouwbare)Volvo
uit te zoeken?
Geplaatst: 09.04.2010 - 23:42
door Gast
dmenace schreef:van Aarle zelf en Mesman (gasboer).
Dit is het rijtje:
Stilvallen op gas
In de servicestand springen (beperking tot 25km/u)
Motor management lampje brand
Emissies melding
DSTC melding+lampje
Soms geen rembekrachtiging
Schokkerig schakelen
Schokkerig stationair lopen
Auto is soms een versnelling kwijt zo lijkt het
Start steeds moeilijker
Ik heb het in je andere topic ook al gezegd:
AlexV70 schreef:
Enige tip: let goed op de klepspeling ivm met LPG.
Ze kunnen de speling wel gecontroleerd en afgesteld hebben, maar als dat al te laat was. Klep(pen) verbrand.
Kan je een paar van bovenstaande problemen krijgen.
- Stilvallen op gas
- Motor management lampje brand
- Emissies melding
- Schokkerig stationair lopen
- Start steeds moeilijker
Compressie- en lektest laten doen.....
Geplaatst: 10.04.2010 - 12:05
door dmenace
Ik ben er klaar mee en heb ze aansprakelijk gesteld. Jammer dat het zo moet, maar tegen zoveel koppig- en starheid kan ik niet op, dat laat ik verder aan de juristen over.
Geplaatst: 10.04.2010 - 14:17
door Gast
Jammer, want je hebt een leuke V70.
Meer veiligheid kun je voor je gezin niet kopen, met jouw budget.
Geplaatst: 10.04.2010 - 18:06
door wizzdave
dmenace schreef:Subtiel niet, maar wel een punt. It's all in the game, you win some, you lose some.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe vreemder ik het vind.
6 weken ellende en gevaarlijke situaties door een kl*te auto die al drie keer gerepareerd is en als ik er vanaf wil, dan moet ik 850 euro betalen.
Of ik moet hem weer laten repareren en de van Aarle's op hun blauwe ogen geloven dat ie dan wel goed is.
Ik denk dat ik er wel uit ben.
Ongetwijfeld is dit puur zout in de wond, maar toch even: kan ik stellen, dat je € 8500,- hebt betaald voor die T5 van je uit 2000? Dat is toch wel een hoop geld, zeker als je goed gaat prijsvergelijken op internet! Of ik heb geluk gehad met die van mij, of ik kan ontzettend goed afdingen...die van mij heb ik voor bijna 2,5K minder gekocht een 2 maand geleden...! Weliswaar bij een particulier en dus geen garantie, maar goed...garantie zegt niet altijd wat! Zeker niet als je extra moet betalen voor een beetje (stoep)garantie erop.
Geplaatst: 10.04.2010 - 18:08
door dmenace
Nee, niet zoveel. 6050 inclusief grote beurt en garantie. Een nette prijs voor een wagen die volledig dealer onderhouden is lijkt me.
En hij is uit 2001
Geplaatst: 12.04.2010 - 10:53
door Drewster
tjonge, als ik dit zo lees is die auto gewoon op...
Ik mag graag zelf aan mijn auto's sleutelen maar ik zou niet weten waar ik bij deze moest beginnen.
Heb je nou het aankoopbedrag plus 'schadevergoeding' geeist? Het zal waarschijnlijk toch op wat handjegeklap tussen de juristen uitkomen, dan kun je maar beter wat marge hebben. Naar de rechtbank gaat men tegenwoordig niet meer zo snel.
Geplaatst: 12.04.2010 - 16:45
door volvovanaarle
Graag willen wij Autobedrijf van aarle ook even reageren op bovenstaande discussie op dit mooie forum.
Wij hebben deze v-70 t-5 met 446000km netjes afgeleverd met een volledige grote beurt.De klant heeft een volledige specificatie gehad met exact alles vermeld wat vervangen is,en was ook erg tevereden over de auto wat op dit forum te zien is in een andere topic.Enige tijd na aflevering heeft berijder met ons contact opgenomen over het spontaan uitvallen tot 2 keer toe.wij hebben de auto gecheckt en diverse updates uitgevoerd en na diverse proefritten de klacht niet kunnen waarnemen.Auto weer aan klant meegegeven en al vrij snel viel hij weer uit volgens opgave klant.Met berijder afgesproken om de auto een tijdje op benzine te rijden om te kijken of de klacht zich ook op bezine voordeed.Na een week weer contact gezocht en volgens opgave klant rijdt hij op benzine prima.De klacht lijkt dus in het lpg-systeem te zitten,met berijder afgesproken om bij mesman in son langs te gaan,deze heeft een vialle inbouwstation en heeft vroeger bij vialle gewerkt in de ontwikkeling.Auto is daar op onze kosten nagekeken en heeft o.a.een nieuwe lpi-regeleenheid gehad.Ook kreeg mesman een fout signaal van de nokkenaspositiegever,wij gebruiken het originele volvo-vida diagnosesysteem en die gaf geen fout op deze gever.Met klant afgesproken om de auto naar nuland te brengen en voor reparatie aan te bieden.Wij hebben de nokkenaspositiegever vevangen en ook een origineel-volvo nieuw gasklephuis gemonteerd,en hierna flink proefgereden.Er bleef maar 1 storing inzitten,in de dstc wat lijkt te zitten in een giersensor die onder de r.v. stoel zit.Met berijder afgesproken om deze te ruilen met een auto die nog bij ons binnen moet komen om zeker te weten dat daarmee deze storing is opgelost.(dit is nl een duur onderdeel dat na montage niet geruild mag worden) Na een paar dagen neemt berijder weer contact met ons op dat auto weer storing geeft en uitvalt,wij hebben een voorstel gedaan om de auto in nuland neer te zetten en weer een gratis leenauto te verzorgen en te proberen om de klachten op te lossen.Klant gaf aan geen vertrouwen meer te hebben in de auto en deze niet te laten repareren en wilde "gewoon" het volledige aankoopbedrag terug met de mededeling dat hij anders een advocaat in de arm zou nemen en zou zorgen voor veel negatieve publiciteit.dit vonden wij erg bot en voorbarig na alle door ons gedane moeite,wij hebben aangeboden om de verkoopprijs inruil te geven op een willekeurige andere volvo of anders de auto terug te nemen met een afschrijving van 550 euro wat natuurlijk maar een fractie is van de gemaakte kosten.Wij zijn ervan overtuigd dat als we dit euvel oplossen de klant de auto de auto heeft waar hij in beginsel zo blij mee was(zie andere topic van dennis).......
Geplaatst: 12.04.2010 - 17:27
door Volvo-Forum Beheer
We hebben nu het verhaal van beide partijen kunnen lezen.
Verdere discussie kan door dmnace en van Aarle buiten het forum worden gevoerd.