Jij weet niet hoe een fabrieks roetfilter werkt zeker :?driessie schreef:mep maar een buis door dat roet filter stuk goedkoper en geen gezeur haha
Roetfilter
-
- 5th Gear member
Was één V90
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Moest iemand nu maar stukkie software schrijven om heel die functie eruit te knallen...
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het is nu wel weer een stuk beter. Maar nog steeds wat te vaak. Ik houd jullie op de hoogte.Fransosowitz schreef:Helaas is het probleem bij jullie dus ook niet opgelost! Balen!
Goede reis verder! Neem aan dat jullie onderweg zijn naar Turkije?
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Maar volgens mij krijg je wel een melding als de regenereer vloeistof op is, althans ik dacht dat van iemand gehoord te hebben.Delta schreef:Voor het verwissselen van het filter krijg je geen melding.MauritsvdT schreef:Irritant zo te lezen.
De teller staat nu op 126k en nog geen melding van het filter ontvangen, had toch al 6k geleden vervangen moeten worden.
Het filter wordt door sommige dealers niet meegewisseld bij 120k omdat de kostprijs zo hoog is, als reden wordt dan opgevoerd dat zolang hij goed werkt hij kan blijven zitten.
Echter er kan wel degelijk gevolgschade zijn van een defect roetfilter zoals een beschadigde turbo, dus je neemd wel een risico als je besluit om te wachten totdat het filter stuk gaat.
Ik heb nu wel de melding motorservice vereist, maar merk verder niets.
Wel is het een keer voor gekomen bij stevig optrekken dat er een soort 'noodloop' kwam en de auto maar langzaam optrok.
Toen werkte ook de cruise control niet meer.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Delta
- 4th Gear member
Zeker als de vloeistof op is krijg je een melding, dit staat echter los van het roetfilter. Het roetfilter is of defect of goed. Het is wel zo (ervaring jammer genoeg) dat het filter niet plots kapot is maar af en toe krijg je het gevoel van tegendruk bij optrekken, later gaat dat over in noodloop.MauritsvdT schreef:Maar volgens mij krijg je wel een melding als de regenereer vloeistof op is, althans ik dacht dat van iemand gehoord te hebben.Delta schreef:Voor het verwissselen van het filter krijg je geen melding.MauritsvdT schreef:Irritant zo te lezen.
De teller staat nu op 126k en nog geen melding van het filter ontvangen, had toch al 6k geleden vervangen moeten worden.
Het filter wordt door sommige dealers niet meegewisseld bij 120k omdat de kostprijs zo hoog is, als reden wordt dan opgevoerd dat zolang hij goed werkt hij kan blijven zitten.
Echter er kan wel degelijk gevolgschade zijn van een defect roetfilter zoals een beschadigde turbo, dus je neemd wel een risico als je besluit om te wachten totdat het filter stuk gaat.
Ik heb nu wel de melding motorservice vereist, maar merk verder niets.
Wel is het een keer voor gekomen bij stevig optrekken dat er een soort 'noodloop' kwam en de auto maar langzaam optrok.
Toen werkte ook de cruise control niet meer.
Bij uitlezen krijg je dan de melding "roetfilter defect"te horen van de garage en moet je hopen op geen gevolgschade.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Duidelijk.
Zullen we volgende week maar eens een afspraak gaan maken helaas ....
(dom duur kreng!)
(dom duur kreng!)
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Delta
- 4th Gear member
Dat is zeker...............MauritsvdT schreef:Duidelijk.
(dom duur kreng!)
Ik vind het eigenlijk niet normaal dat dit roetfilter geen volvo leven mee gaat, door dit als een beurt in te passen heb je eigenlijk geen voordeel van het rijden op diesel. Gelukkig rijd het wel erg lekker !!! laat dat het voordeel dan maar zijn, heb toevallig nog gereden in een 2.0 benzine afgelopen weekend dan rijd zo'n diesel toch echt een stuk beter.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het gemiddelde verbruik is nu 10.6L/100 km. Dit is alleen in de bebouwde kom. Het wordt steeds erger lijkt het wel....
Mijn S60R loopt zuiniger !!rsnhakan schreef:Het gemiddelde verbruik is nu 10.6L/100 km. Dit is alleen in de bebouwde kom. Het wordt steeds erger lijkt het wel....
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
Oei, oei...10,6l/100km! Da's wel reusachtig veel!
Ondanks het veelvuldig regeneren bij mij haal ik nog altijd ca 5,9l/100km. Maar dat is voornamelijk snelweg en buiten de bebouwde kom.
Ondanks het veelvuldig regeneren bij mij haal ik nog altijd ca 5,9l/100km. Maar dat is voornamelijk snelweg en buiten de bebouwde kom.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Mijn vader gaat deze week weer contact zoeken met de dealer. Wij resetten de boardcomputer altijd na een tankbeurt dus die 10,6L/100km is inderdaad heel veel.
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Omwille van dit verhaal ben ik er bij mij toch ook maar eens op beginnen letten. Omdat ik soms toch ook vond dat mijn verbruik vrij hoog bleef hangen. Vandaag dus na 260km alweer regeneratie. Volgende donderdag onderhoud, en dan gingen ze eens zien naar het probleem.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Die van ons is al boven die 10,6L/100km.. Ook merken we dat de kracht van de auto is afgenomen. Af en toe verschijnt er Motor Systeem Service Vereist. Dit doet zich voor wanneer je hem in de toeren jaagt. Daarna verdwijnt de melding gelijk weer.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Gisteren met de V50 naar een Turkse dealer geweest. Deze hebben de V50 eerst uitgelezen. Ze hebben de roetfilter handmatig gereinigd. Dus 10-15 minuten lang 4000 tpm draaien. Kwam aardig wat roet uit.
In Turkije heb je 2 soorten diesel. De oude diesel, wat vaak tractors etc gebruiken en euro diesel. Wij hebben een aantal keer dat oude diesel getankt. Wat we gelijk merkten, aan bijvoorbeeld het vermogen. Ze hebben dus de tank eronder uitgehaald. Deze leeg gemaakt en euro diesel in gedaan. De auto wou niet starten doordat er te veel zuurstof was in de tank. Dit hebben ze uiteindelijk opgelost. De auto startte en was een stuk krachtiger dan voorheen.
Tot slot hebben ze weer de roetfilter gereinigd. Nu maar hopen dat het gemiddelde daalt. Wat wel opvalt is dat wanneer je wat gas bij geeft het verbruik erg hoog is. Dit daalt wel gelijk wanneer je een constante snelheid hebt.
In Turkije heb je 2 soorten diesel. De oude diesel, wat vaak tractors etc gebruiken en euro diesel. Wij hebben een aantal keer dat oude diesel getankt. Wat we gelijk merkten, aan bijvoorbeeld het vermogen. Ze hebben dus de tank eronder uitgehaald. Deze leeg gemaakt en euro diesel in gedaan. De auto wou niet starten doordat er te veel zuurstof was in de tank. Dit hebben ze uiteindelijk opgelost. De auto startte en was een stuk krachtiger dan voorheen.
Tot slot hebben ze weer de roetfilter gereinigd. Nu maar hopen dat het gemiddelde daalt. Wat wel opvalt is dat wanneer je wat gas bij geeft het verbruik erg hoog is. Dit daalt wel gelijk wanneer je een constante snelheid hebt.
- Fredhead
- Geartronic member
Wat noem je erg hoog?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Bijvoorbeeld 25L/100 km. Dıt wanneer je maar een klein beetje gas geeft. Maar nu al een conclusie trekken is volgens mij wel heel snel. Misschien dat de auto nog moet bijkomen of iets dergelijks.
Niets menselijks is een V50 vreemd, maar het is toch geen operatie - dat hij nog eventjes bij moet komen van de operatie??rsnhakan schreef: Misschien dat de auto nog moet bijkomen of iets dergelijks.
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Eigenlijk wel, de ECU's zijn een beetje zelflerend.dbosker schreef:Niets menselijks is een V50 vreemd, maar het is toch geen operatie - dat hij nog eventjes bij moet komen van de operatie??rsnhakan schreef: Misschien dat de auto nog moet bijkomen of iets dergelijks.
Hele tijd terug is er eens bij 5th gear een test geweest tussen normale benzine en die hogere octaan's bij verschillende auto's. En daar werd ook duidelijk vermeld dat telkens de benzinetanks leeggehaald werden en de ECU gereset werd omdat die bepaalde parameters kan aanpassen met betrekking tot de gebruikte benzine. En als je wisselt het eventjes kan duren eer hij weer wat parameters aanpast.
Gaat dan vooral over de verhouding lucht/benzine.
- spooky202
- 3rd Gear member
Afgelopen vakantie voor het eerst ook iets gehoord van mijn roetfilter. Halverwege een lange tunnel verscheen ineens de melding: "roetfilter vol...". Voelde verder niks aan de auto (trok nog steeds goed). Bij een tolpoortje met wat extra gas weggereden, resultaat: 2 roetwolkjes en de melding verdween uit de boardcomputer. Sindsdien ook niet meer teruggezien, maar volgende week moet ie weg voor een beurt en dan kijken ze er voor de zekerheid nog even naar.
Vaag ding dat roetfilter.
Vaag ding dat roetfilter.
Casper
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
- Fredhead
- Geartronic member
Dat is best behoorlijk ja.. volgens mij red die van mij dat (zonder roetfilter dan) niet eens als ik volgas optrek.rsnhakan schreef:Bijvoorbeeld 25L/100 km. Dıt wanneer je maar een klein beetje gas geeft. Maar nu al een conclusie trekken is volgens mij wel heel snel. Misschien dat de auto nog moet bijkomen of iets dergelijks.
Zou het even goed in de gaten houden en anders inderdaad teruggaan naar de dealer toe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D