Een koppelrijke motor vind ik niet zo geweldig met FWD.Fwd vind ik zelf meer dan zat, winterbanden en rechtervoetje kom je ook een eind mee
wat verbruikt de xc60 in praktijk?
- XC60T6
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 02:19
Idd niet echt prettig met hoog koppel. Daarnaast, wie 's winters weleens de grens overgaat die is héél blij met AWD aangezien de weersomstandigheden daar wat heftiger zijn.
Maar voor alles nog vind ik dat je een crossover/SUV auto uitgerust moet hebben met de zaken die 'erbij horen'. Grotere motor, AWD, 't hoort erbij en trouwens, een auto van dit gewicht rijden met een 1.8'tje eronder levert mij meer irritaties op dan tevredenheid. Zo'n gewicht moet z'n juiste aandrijfkracht hebben anders krijg je het effect van een slak op wielen waarbij je een colaatje kunt inschenken terwijl je auto probeert vaart te maken.
Wil ik minder verbruiken dan kies ik voor een lagere auto, minder gewicht, dan is de verhouding kilo's en aandrijfkracht ook in orde.
Maar voor alles nog vind ik dat je een crossover/SUV auto uitgerust moet hebben met de zaken die 'erbij horen'. Grotere motor, AWD, 't hoort erbij en trouwens, een auto van dit gewicht rijden met een 1.8'tje eronder levert mij meer irritaties op dan tevredenheid. Zo'n gewicht moet z'n juiste aandrijfkracht hebben anders krijg je het effect van een slak op wielen waarbij je een colaatje kunt inschenken terwijl je auto probeert vaart te maken.
Wil ik minder verbruiken dan kies ik voor een lagere auto, minder gewicht, dan is de verhouding kilo's en aandrijfkracht ook in orde.
XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
Eigenlijk hoort AWD op een wagen zoals de XC60.
Als benzineverbruik belangrijk is, dan moet je gaan voor een wagen met een laag koetswerk, en het liefst nog een paar kilootjes lichter.
Als benzineverbruik belangrijk is, dan moet je gaan voor een wagen met een laag koetswerk, en het liefst nog een paar kilootjes lichter.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
- XC60T6
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 02:19
JuistCY325i schreef:Eigenlijk hoort AWD op een wagen zoals de XC60.
Als benzineverbruik belangrijk is, dan moet je gaan voor een wagen met een laag koetswerk, en het liefst nog een paar kilootjes lichter.

XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Niet mee eens. Ik heb een insignia gehad en deze woog 1640kg hetgeen hetzelfde was als mij Xc60 D3 gt.CY325i schreef:Eigenlijk hoort AWD op een wagen zoals de XC60.
Als benzineverbruik belangrijk is, dan moet je gaan voor een wagen met een laag koetswerk, en het liefst nog een paar kilootjes lichter.
De motivatie om een xc60 te kopen was voor mij 1 het model 2 hoog zitten. Een fwd heeft daatnaast het voordeel dat het verbruik dus veel minder is. De insignia verbruikte zeker zo veel al dan niet meer dan de xc60.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
Waar ben je dan niet mee eens?
Je noemt de Insignia als voorbeeld, maar met welk doel? Verder lijdt de Insignia van begin af aan aan obesitas.
Als ik een XC60 met een V70 vergelijk, beide met dezelfde motorisering, dan is de V70 zeker zuiniger. Een XC60 met AWD gaat het verschil in benzineverbruik alleen maar groter maken. Of redeneer ik nou zo raar?
Je noemt de Insignia als voorbeeld, maar met welk doel? Verder lijdt de Insignia van begin af aan aan obesitas.
Als ik een XC60 met een V70 vergelijk, beide met dezelfde motorisering, dan is de V70 zeker zuiniger. Een XC60 met AWD gaat het verschil in benzineverbruik alleen maar groter maken. Of redeneer ik nou zo raar?
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
- renezzzz
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 16:03
- Locatie: Gex
Persoonlijk vind ik ook dat de XC60 een AWD systeem moet hebben. Het is een stuk actieve veiligheid. Niet alleen op die paar dagen met sneeuw, maar het hele jaar door. Maar goed, FWD wordt ook verkocht en in Nederland zelfs goed verkocht (dus veel mensen hebben een andere mening)! Waar ik woon, is het nogal bergachtig en je ziet dan ook veel meer AWD autos. Verbruik ligt iets hoger inderdaad... maar de verschillen zijn vrij klein. Een airodynamica van een tuinhuisje en zware rechtervoet hebben een grotere invloed.
Trouwens verschillende automerken met elkaar vergelijken qua verbruik is lastig. Onze vorige auto was een Toyota Corrola Verso met een verbruik van 9 tot 10 liter/100km (zelfde rijstijl, Toyota had 40pk minder en alleen FWD). Ik vind dat de Volvo XC60 het dan niet verkeerd doet met z'n 7 tot 8 liter/100km!
Trouwens verschillende automerken met elkaar vergelijken qua verbruik is lastig. Onze vorige auto was een Toyota Corrola Verso met een verbruik van 9 tot 10 liter/100km (zelfde rijstijl, Toyota had 40pk minder en alleen FWD). Ik vind dat de Volvo XC60 het dan niet verkeerd doet met z'n 7 tot 8 liter/100km!
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
- XC60T6
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 02:19
Sowieso, als we het puur over verbruik hebben, dan is dat niet een issue die op de eerste plaats moet staan als je aan de aankoop van een crossover/SUV denkt. De eerste plaatsen worden m.i. dan ingenomen door comfort, ruimte en veiligheid. Ik koop ook geen Opel Corsa met AWD en een 3.0+ motor in gedachten. En aan de andere kant geen Ferrari met een groen label in gedachten.
Er zijn mensen die dan zeggen 'goh mooie auto, XC60 maar zuipt wel veel he?' Het is maar net wat je zuipen noemt. Je rechtervoet speelt daarin een grote rol en daarnaast, datgene wat een ander wegtankt in de kroeg wekelijks, dat bespaar ik dan weer
Als we het over uitstoot gaan hebben dan is het een ander verhaal. Volvo doet pas sinds kort wat aan die materie terwijl Audi vorig jaar op de RAI al uitblonk met allemaal dikke modellen (A6/A8/Q-series) die label A-B haalden. Ik schrok wel even toen mijn XC labeltje G kreeg toebedeeld. Zo bont had ik het nog niet gemaakt met auto aankopen. Er zijn ook mensen die daar erg op letten, ik zie het meer als een vanuit de overheid gestuurde hype waar maar eens een eind aan moet komen. Er zijn zelfs mensen die expres een nóg kleinere motor in hun nieuwe crossover kiezen omdat ze dan het EcO label hebben. Terwijl als die auto moet gaan werken (vanwege tegenwind, hellingen of aanhangers) dan werkt ie zich een slag in de rondte en is ie amper in staat om vooruit te komen, laat staan het verbruik wat dan ineens niet groen meer is.
Volgend jaar is een XC invoeren uit het buitenland helemaal geen optie meer. Dan berekent het RDW de BPM voor het grootste gedeelte over de uitstoot en worden opties amper meer meegeteld. Op die manier ontstaat er een makkelijkere berekening voor het RDW, kan er niet gesjoemeld en gaan mensen bewust geen auto's meer invoeren met hogere uitstoot labels...
En als het aan bepaalde partijen ligt, wordt er vanaf volgend jaar ook geen wegenbelasting meer berekent op basis van gewicht van de auto...maar op basis van uitstoot. En dan worden de XC rijders en andere gelijkgestemden de paria's van het land.
Er zijn mensen die dan zeggen 'goh mooie auto, XC60 maar zuipt wel veel he?' Het is maar net wat je zuipen noemt. Je rechtervoet speelt daarin een grote rol en daarnaast, datgene wat een ander wegtankt in de kroeg wekelijks, dat bespaar ik dan weer

Als we het over uitstoot gaan hebben dan is het een ander verhaal. Volvo doet pas sinds kort wat aan die materie terwijl Audi vorig jaar op de RAI al uitblonk met allemaal dikke modellen (A6/A8/Q-series) die label A-B haalden. Ik schrok wel even toen mijn XC labeltje G kreeg toebedeeld. Zo bont had ik het nog niet gemaakt met auto aankopen. Er zijn ook mensen die daar erg op letten, ik zie het meer als een vanuit de overheid gestuurde hype waar maar eens een eind aan moet komen. Er zijn zelfs mensen die expres een nóg kleinere motor in hun nieuwe crossover kiezen omdat ze dan het EcO label hebben. Terwijl als die auto moet gaan werken (vanwege tegenwind, hellingen of aanhangers) dan werkt ie zich een slag in de rondte en is ie amper in staat om vooruit te komen, laat staan het verbruik wat dan ineens niet groen meer is.
Volgend jaar is een XC invoeren uit het buitenland helemaal geen optie meer. Dan berekent het RDW de BPM voor het grootste gedeelte over de uitstoot en worden opties amper meer meegeteld. Op die manier ontstaat er een makkelijkere berekening voor het RDW, kan er niet gesjoemeld en gaan mensen bewust geen auto's meer invoeren met hogere uitstoot labels...
En als het aan bepaalde partijen ligt, wordt er vanaf volgend jaar ook geen wegenbelasting meer berekent op basis van gewicht van de auto...maar op basis van uitstoot. En dan worden de XC rijders en andere gelijkgestemden de paria's van het land.
XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Tja je moet er mee om kunnen gaan.XC60T6 schreef:Idd niet echt prettig met hoog koppel..
Na de Rica tuning is het koppel feest nog groter geworden en is fwd nog steeds geen probleem

XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Toen mijn V70 total loss gereden werd was ik al 99% zeker dat de opvolger een XC60 zou worden, maar AWD was geen vereiste, met de V70 met goeie winterbanden heb ik nooit een probleem gehad in de sneeuw in NL en B.
Nu is het natuurlijk erg genant als je met een XC60 FWD zou komen vast te zitten en er een gewone personenauto met AWD voorbij komt...
Ik heb nu AWD maar die keuze was meer omdat dit de meest interessante XC60 was die op dat moment beschikbaar was, ik wou absoluut Sensus en leder interieur, met die keuzes bleef er maar 1 XC60 beschikbaar (helaas een zwarte).
Tot nu toe erg tevreden ermee, meerverbruik t.o.v. de V70 24D GT is ongeveer 0,5L/100km dus erg fraai vind ik.
Nu is het natuurlijk erg genant als je met een XC60 FWD zou komen vast te zitten en er een gewone personenauto met AWD voorbij komt...
Ik heb nu AWD maar die keuze was meer omdat dit de meest interessante XC60 was die op dat moment beschikbaar was, ik wou absoluut Sensus en leder interieur, met die keuzes bleef er maar 1 XC60 beschikbaar (helaas een zwarte).
Tot nu toe erg tevreden ermee, meerverbruik t.o.v. de V70 24D GT is ongeveer 0,5L/100km dus erg fraai vind ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Omdat het een XC60 moest worden en ik alleen bij mijn dealer wilde kopen (uit respect) omdat die me super geholpen heeft na mijn ongeval.
Tijd voor een nieuwe was er niet omdat ik slechts recht had op 6 dagen vervangwagen, dus was de keuze beperkt.
Als ik hem zelf had mogen samenstellen was het een blauwe OR met licht interieur geworden, en waarschijnlijk een D3 FWD in kinetic of misschien momentum uitvoering met wat opties.
Het voordeel van deze is dat ie bijna full option is (summum en xenium pack) voor een prijs lager dan een D3 FWD kinetic, dan leg je je bij exterieur en interieur kleuren maar neer.
Tijd voor een nieuwe was er niet omdat ik slechts recht had op 6 dagen vervangwagen, dus was de keuze beperkt.
Als ik hem zelf had mogen samenstellen was het een blauwe OR met licht interieur geworden, en waarschijnlijk een D3 FWD in kinetic of misschien momentum uitvoering met wat opties.
Het voordeel van deze is dat ie bijna full option is (summum en xenium pack) voor een prijs lager dan een D3 FWD kinetic, dan leg je je bij exterieur en interieur kleuren maar neer.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- snrbcb
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18.03.2011 - 19:10
- Locatie: Ronald Spijkenisse
Verbruik blijft donders hoog, ook na een jaar "inrijden" zoals de dealer dat zo mooi kon vertellen.
Rij zelf veelal korte stukjes, maar zelfs naar spanje kom ik niet onder de 11,5L /100km
Ja, die downsize motorenheb ie wat aan vwb verbruik.
Een V70 Met labeltje F motor was zuiniger.
Rij zelf veelal korte stukjes, maar zelfs naar spanje kom ik niet onder de 11,5L /100km
Ja, die downsize motorenheb ie wat aan vwb verbruik.
Een V70 Met labeltje F motor was zuiniger.
XC90 T8 Recharge, crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en massage.
XC90 2.0T8 R-design , crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en ventilatie in de stoelen.
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)
XC90 2.0T8 R-design , crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en ventilatie in de stoelen.
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mijn D3 AWD zit al sinds de aankoop in feb 2012 aan gemiddeld 7,8 l/100km,
Teller staat nu op 36000km
Ik doe maandag en vrijdag 200km snelweg en dindag tot donderdag 2 ritjes per dag van 7km.
Op de snelweg respecteer ik grotendeels de max snelheid, stoplichtsprintjes hou ik dan weer wel van....kan het moeilijk verdragen dat er iemand sneller weg is dan ik
Teller staat nu op 36000km
Ik doe maandag en vrijdag 200km snelweg en dindag tot donderdag 2 ritjes per dag van 7km.
Op de snelweg respecteer ik grotendeels de max snelheid, stoplichtsprintjes hou ik dan weer wel van....kan het moeilijk verdragen dat er iemand sneller weg is dan ik

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Lijkt mij niet goed als ik zie wat mijn T6 (gechipt ) gebruikt.snrbcb schreef:Verbruik blijft donders hoog, ook na een jaar "inrijden" zoals de dealer dat zo mooi kon vertellen.
Rij zelf veelal korte stukjes, maar zelfs naar spanje kom ik niet onder de 11,5L /100km
Ja, die downsize motorenheb ie wat aan vwb verbruik.
Een V70 Met labeltje F motor was zuiniger.
Importeur inschakelen?
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Mooi, de mijne helaas een litertje meer: 8,7/100km, maar is aan het minderen sinds ik een andere route neem naar het werk, 5km langer rijden, maar wel grotendeels autosnelweg ipv 70-baan waar ik vaker op de rem moest dan aan het gas (en met veel lichten waar ik het ook niet kan verdragen dat de wagen naast me sneller is dan mij)BlackcurrantV70 schreef:Mijn D3 AWD zit al sinds de aankoop in feb 2012 aan gemiddeld 7,8 l/100km,
Teller staat nu op 36000km
Ik doe maandag en vrijdag 200km snelweg en dindag tot donderdag 2 ritjes per dag van 7km.
Op de snelweg respecteer ik grotendeels de max snelheid, stoplichtsprintjes hou ik dan weer wel van....kan het moeilijk verdragen dat er iemand sneller weg is dan ik
Maar jij hebt waarschijnlijk ook al de nieuwere software in de automaat? (met sportstand) De mijne heeft dat niet, en vooral bij koud vertrekken duurt het soms even voordat de lockup erin gaat.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- renezzzz
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 16:03
- Locatie: Gex
Nog even een positieve ervaring. Eergisteren vanaf Nederland naar huis gereden (960km). Inclusief een kleine aanhanger met lading (~350kg) erachter. Airco hele dag aan. Gemiddelde snelheid lag op iets meer dan 90km/h (het was erg rustig op de weg). In totaal 12 uur erover gedaan, waarvan de laatste 3 uur niet meer over de snelweg (b-wegen door de Jura). Tot aan het moment van de snelweg afrijden stond de verbruiksmeter op 5.7l/100km! Uiteindelijk stond ie bij thuiskomst op 6.6l/100km (laatste stuk is behoorlijk bergop). Positief verrast aangezien er een kar achter hing...
XC60 D5 MY2012, handbak en 20.000km op de teller.
XC60 D5 MY2012, handbak en 20.000km op de teller.
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si