Pagina 5 van 6
Geplaatst: 14.01.2011 - 09:15
door bart simpson
dat zou dan eerder voor Gent zijn als voor Torslanda, denk dat een Belgisch/Chinees merk internationaal weinig glans zal hebben.
Geplaatst: 14.01.2011 - 10:00
door casper
Een Chinees/Zweeds merk wel? Ik zie het verschil niet.
Gent bouwt 60% van de Volvo's wereldwijd.
In maart komen de bazen naar buiten met hun visie.
Feit is dat naar alle waarschijnlijkheid op lange termijn er in Europa enkel nog wat honderden Volvootjes zullen gebouwd worden om de schijn hoog te houden dat het om een Zweeds product zou moeten gaan.
De klant zal zelf wel beslissen of de toekomstige Chinese Volvo's brol zijn en de naam Volvo nog waard.
Ik vrees dat het resultaat gaat zijn dat de Amerikaan Volvo laat vallen als een baksteen en idem voor Europa.
Je moet de perceptie van een klant niet onderschatten.
Geplaatst: 14.01.2011 - 10:35
door VolvoRob
Ik denk dat je het ook vanuit een ander perspectief kunt bezien: als we aannemen dat het merendeel van de Volvo's in China gebouwd zou gaan worden in de verre toekomst, en dat de kwaliteit gelijk zou blijven, dan zou het per saldo kunnen betekenen dat de prijs naar beneden zou kunnen. Daarmee zou Volvo zich meer concurrentieel kunnen opstellen in de markt.
Geplaatst: 14.01.2011 - 16:52
door Theo V70
Ik lees in het artikel: Volvo onderzoekt of zij de S80L in Amerika zullen gaan leveren.
Ach ja, het is bij die "krant" tot kunst verheven om mensen in de eerste regels op het verkeerde spoor te zetten. Verkoopt lekker.
Geplaatst: 14.01.2011 - 16:55
door Ben
Precies, als je een bericht in de Televaag leest moiet je eerst even zelf gaan onderzoeken wat er echt aan de hand is.
Geplaatst: 14.01.2011 - 20:15
door V480-S60
Oké Autovisie is, sinds ze zijn overgenomen door de Televaaggroep, niet meer wat het geweest is. Maar de journalisten zijn wel degelijk nog in staat om juiste berichten te publiceren.
Dus komt dit van de burelen van Autovisie of van een sniper van de Televaag zelf. Ik mis overigens wel een vraagteken in de kop. Dus het is wel stemmingmakerij.
Geplaatst: 14.01.2011 - 22:07
door Msuidgeest
De journalisten zijn NIET in staat om om de juiste berichten te plaatsen. Sinds de overname door de TMG publiceren ze niets meer zelf maar gaat alles langs het hoofdbureau van de Telegrof om alles aan te dikken en op te blazen.
Lees de voorstukjes van Ton Roks maar terug en je ziet de censuur eraf vallen: niks geen commentaar meer, niks geen scherpe conclusies maar een slap verhaaltje over weinig zeggende dingetjes rondom een auto..
Geplaatst: 15.01.2011 - 11:28
door Volvoman
Het is al eerder gezegd, maar laten we niet vergeten dat de hoogst ingewikkelde pc's, laptop's, dvd-spelers en HD LCD schermen ook in het verre oosten worden geproduceerd. China is wellicht niet meer het achterlijke boerenland dat het misschien ooit was?
Geplaatst: 15.01.2011 - 14:06
door Ben
Msuidgeest schreef:Lees de voorstukjes van Ton Roks maar terug en je ziet de censuur eraf vallen: niks geen commentaar meer, niks geen scherpe conclusies maar een slap verhaaltje over weinig zeggende dingetjes rondom een auto..
Zou dat de reden zijn dat hij er weg gaat.
Geplaatst: 15.01.2011 - 15:55
door ruuds70
Ben schreef:Msuidgeest schreef:Lees de voorstukjes van Ton Roks maar terug en je ziet de censuur eraf vallen: niks geen commentaar meer, niks geen scherpe conclusies maar een slap verhaaltje over weinig zeggende dingetjes rondom een auto..
Zou dat de reden zijn dat hij er weg gaat.
Nee Ben, een reorganisatie zorgt ervoor dat Ton boventallig wordt. (dit kan iedereen overkomen, vertel mij wat) De functie van Hoofdredacteur van autovisie komt te vervallen (en daarmee op termijn het hele blad). Het vertrek van Ton is dus niet
zijn keuze !
Ik zal hem zeer missen, (niet zo zeer als Nico de Jong, maar wel voldoende om mijn lidmaatschap na ruim dertig jaar op te zeggen)
En nu weer on topic...de Chinese streek.....
Geplaatst: 15.01.2011 - 19:10
door V480-S60
Sorry voor het Off Topic

. Maar dat wat Ruud aanhaalt vind ik wel een belangrijk punt. Dit zou ook voor mij tot gevolg hebben dat ik mijn lidmaatschap na ruim 25 jaar op zal kunnen gaan zeggen. (En net nu ze 55 jaar bestaan).
Maar nu echt weer On Topic.
Ik denk niet dat er wat voor productiecapaciteit in Europa weg gaat vallen voor Volvo. Wel denk ik dat er op termijn ook, in eerste instantie voor de chineese markt, in China geproduceerde auto's geëxporteerd zullen gaan worden zoals de S80Lang.
Geplaatst: 15.01.2011 - 19:29
door Ben
Het is juist de bedoeling dat er meer Volvo's gemaakt gaan worden dus ik denk dat de productiecapaciteit in China hard nodig zal zijn.
Geplaatst: 15.01.2011 - 20:08
door Msuidgeest
Toch nog een keer off-topic (sorry): respect voor Nico. Met werkelijk alle soorten van genoegen heb ik destijds zijn artikelen gelezen.
Geplaatst: 17.01.2011 - 06:28
door ruuds70
Geplaatst: 18.01.2011 - 09:41
door JCF
De overname door Geely is de redding van Volvo, de Chinese markt is een goudmijn voor een westers automerk, Volvo valt met de neus in de boter, menig (duits) concurrent zou een soortgelijke toegang tot China graag gerealiseerd zien.
Kijk naar SAAB, dat is binnen enkele jaren afgelopen, alle bluf van Victor Muller ten spijt, het is een lot waar Volvo op het nippertje aan is ontkomen. Dus het is een in China geproduceerde Volvo of het is een Volvo uit het museum, een andere realiteit is er niet.
En met de kwaliteit zit het meer dan goed; uw prachtige iPad komt ook uit China, evenals uw dure merk pullover.
Geplaatst: 18.01.2011 - 10:01
door VolvoRob
Ik ben het met JCF eens!
Veel mensen leven nog in de veronderstelling dat China een achtergesteld land is, onderontwikkeld, en met een slechte economie. Niets is minder waar. Ondanks het feit dat er nog grote gebieden zijn waar de ontwikkeling achtergebleven is, is China in mijn ogen de grootste wereldmacht op dit moment. China is de grootste buitenlandse investeerder in de USA. Als China morgen zijn state bonds verzilverd is de USA failliet. Hetzelfde geldt voor Angola. Toevallig hebben de USA en Angola wat bijna alle andere landen niet hebben: toegang tot alle grondstoffen, te weten ijzer, bauxiet, goud, zilver, koper, kolen, olie, etc, etc.
Ook in Europa krijgt China steeds meer voet aan de grond, en het zou mij niet verbazen als we over 10 - 15 jaar Mandarijn in het pakket hebben op de middelbare school.
Geplaatst: 18.01.2011 - 10:10
door abbabak1
JCF schreef:En met de kwaliteit zit het meer dan goed; uw prachtige iPad komt ook uit China, evenals uw dure merk pullover.
China is natuurlijk allang de werkplaats van de wereld. Maar alleen als de controle op het eindprodukt aan anderen wordt overgelaten.
En daar zit hier net mijn angst, wij worden niet blij van spullen die voor de CN-thuismarkt worden geproduceerd....
Wel blij worden we van spullen die hier zijn gedeigned en alleen na Zweedse Quality Control worden doorgelaten ën lage CN produktiekosten hebben. Zoals dat in heel autoland al jaren gebeurt...
Geplaatst: 18.01.2011 - 19:14
door menjo
VolvoRob schreef:China in mijn ogen de grootste wereldmacht op dit moment. China is de grootste buitenlandse investeerder in de USA. Als China morgen zijn state bonds verzilverd is de USA failliet.
Dit is uiteindelijk veel slechter voor China zelf dan voor de VS. De Yuan zou in waarde toenemen en de Chinese export zou instorten en daar zijn ze sterk afhanelijk van. De reden dat China Amerikaanse bonds koopt is om de Yuan stabiel te houden. Daarnaast is de Dollar devalueren niet bepaald slim als je er nog heel veel van in voorraad hebt (in tegenstelling tot de VS die een enorme schuld in dollars hebben).
Geplaatst: 25.01.2011 - 13:16
door ruuds70
Geplaatst: 19.02.2011 - 11:50
door ruuds70