Pritchard schreef:Voila, de kogel is door de kerk, de V70 is besteld. Normaal staat hij begin januari op de oprit, wanneer juist is nog niet zeker, zal volledig afhangen wanneer mijn vriendin bevalt, want ons 2e kindje komt rond die periode...
Wat is nu eigenlijk de optielijst geworden, of is dat een indiscrete vraag ?
Het is dus een V70 D3 R-design geworden. Black Sapphire metallic en als interieur de select leder Sport R-design, offblack/Nordic Ceramic.
Naast het standaard R-design heb ik het convenience pack genomen (Elektr. achterklep, elektr. buitenspiegels, Autom. dimmende binnenspiegel, regensensor, HP audio, Park assist achter, Bluetooth)
Daarnaast nog het familypak en de verwarmbare zetels vooraan, schuifdak, getinte ruiten, vergrendelbare wielbouten en zwarte roofrails.
Dit is het zo'n beetje...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
@Pritchard;
U mag tevreden zijn met dez evolgeladen V70. Dat is een hele serieuze voiture geworden. Nu maar even wachten totdat hij bij U voor de deur staat. Ach hij wordt om de hoek in elkaar gezet dus levertijd zal wel meevallen. Altijd een week korter dan in de rest van Europa.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Tiens was een week of 2 geleden met een Volvo werknemer aan de praat en die vertelde dat er een nieuwe model naar Gent kwam, hij zei V30 (!), maar ik nam dus aan dait ie V60 bedoelde.
Ik heb een klein vraagje ivm lederen zetels. Ik heb nog geen auto gehad met dit soort zetels en weet dus niks over onderhoud. Mijn Dala T-tec ziet er na 4 jaar nog precies zo uit als toen ik de V50 kocht. Maar ik heb eens gehoord dat leer wel degelijk moet onderhouden worden... tips?
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Ik doe dat met een lederonderhoud setje van den Ikea (lederzeep en iets om leder te voeden).
Hier moet je "ik doe" wel interpreteren als: 1 keer om de 2 jaar
De stoelen (uit 2001) zien er in mijn auto er ook nog 'als nieuw' uit, met uitzondering van de klassieke sleetplek (nog niet dramatisch) op linkerwang van de chauffeursstoel.
Mijn ervaring is ook dat als het leder niet te 'droog' staat je er allerlei koek en andere resten (kinderen weet je wel) er vrij gemakkelijk afkrijgt dit in tegenstelling tot stoffen zetels. Zelfs als deze resten daar al enige tijd aanhangen :oops: .
Ik heb er een productje voor van Steven (forumsponsor), Driven2shine. Merk is Smart, product is "Leather". Niet vettig, brengt aangenaam aan en maakt de zetels niet te glad. Glanst ook niet zo hard, wat ik prettig vind.
Ik doe dit ook niet vaak, heb m'n auto nu bijna 3 jaar en nog maar 1 keer gedaan. De kwaliteit van het leder vind ik wel goed (ik heb geperforeerd leder, dus wat moeilijker om te poesten, je mag de gaatjes niet dichtsmeren).
Steve geeft ook graag en goed advies, superservice van z'n webshop, snelle verzending, alles erg correct en er zat in m'n pakje nog een leuke attentie.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Moet je het leder dan onmiddellijk behandelen of is dat niet nodig?
Ik heb ook al veel gelezen over inrijden van nieuwe wagens. Nu is de D3 een nieuwe moter en ik vroeg me af wat nu de beste methode is om goed in te rijden. Men zegt dat het belangrijk is om de eerste 2000km niet boven de 3000 toeren te gaan, maar is het dan belangrijk om bij het optrekken altijd tot 3000 toeren te gaan? Of moet je dan als een opa rijden gedurende de eerste 2000km??