Ik laat hem inderdaad eerst goed drogen. Vanmiddag om 3 uur heb ik een laatste laag erop gespoten, hij heeft tot vanochtend (het is al weer 01:25...) de tijd om te drogen. Moet ruim voldoende zijn lijkt me.
Dan gaat de blanke lak er in een aantal dunne lagen overheen.
Ik dacht dat het geen metallic was omdat dat er niet bijstaat in de kleurbeschrijving. Er staat alleen 240 Turkish Green. Bij andere kleuren die sommige 400 series van voor '94 hebben, zoals 321 Green Metallic, staat het er wel bij vermeld. Het zou logisch zijn dat ze het dan door de hele serie doen. Maar zeker weten doe ik het niet.
Ik heb ondertussen nieuwe Cetus velgen er onder liggen (zie blz. 2 in dit topic), maar eventueel ben ik nog wel geïnteresseerd. Stuur daarover anders ff een PM met prijs en profiel van de banden die erom zitten.
Verdere plannen met de auto op korte termijn:
-Spoiler monteren natuurlijk

-Ik verwacht komende week dinsdag/woensdag een airbox. Die ga ik monteren. Ik verwacht er geen pk's van, maar ik ben nieuwsgierig of het nog
wat uitmaakt qua motorgedrag en/of geluid. En het ziet er iets mooier uit onder de kap.
-Vanmorgen heb ik in Duitsland nieuwe remschijven voor achter besteld. Verschillende mensen vonden toch dat ze wat dunnetjes waren, dus preventief vervangen.
Iets langere termijn:
-Nieuwe wielranden laten inlassen. Ik vind die wielkasten toch lelijk, en ben bang dat onderhuids nog erger is met de roest.
En verder kan ik soms ineens inspiratie krijgen voor een leuk plannetje met de auto en dan gaat dat gebeuren. Een goede tip daarbij is om volvo club websites over de hele wereld af te schuimen. Vaak kom je nog verrassend mooie 400 series tegen, waar je ideeën kan opdoen voor je eigen auto.