Pagina 5 van 8
Geplaatst: 21.02.2011 - 23:09
door kip88
De laatste tijd gaat er vanalles verrot aan de Turbo. En ik wil alles in 1 keer aanpakken.
Ik denk dat ik volgende week echt kan beginnen met het overzetten en vervangen.
Geplaatst: 28.02.2011 - 23:39
door kip88
Ben afgelopen zaterdag begonnen om het onderstel van de 440 te vervangen. De achteras met alle toebehoren is er nu onder vandaan. De nieuwe achteras heb ik ook al grotendeels opgebouwd, ik wacht alleen nog op de wiellagers.
De CSC uitlaat, stalen remslangen en nieuwe handremkabels heb ik er vanavond ondergezet. Verder heb ik gelijk alle delen waar ik niet meer bij kan als alles weer gemonteerd is in de Tectyl Bodysafe gezet.
De Koni's heb ik voor ingesteld op 75% hardheid en achter op 50%.
gestraald en in de hamerslag lak

oud vs nieuw

Koni geel en Intrax verlaginsveren

zo staat ze er nu bij

Geplaatst: 01.03.2011 - 16:32
door Shockwave
Hij ziet er mooi uit

Geplaatst: 01.03.2011 - 21:26
door duracell-konijntje
gaaf..ben benieuwd naar het eindresultaat..

..
Geplaatst: 02.03.2011 - 00:16
door kip88
Vanavond heb ik de achteras eronder gezet. Morgen krijg ik de wiellagers binnen en kan ik de remmerij ook monteren. Het vastzetten van alle bouten doe ik pas als de auto weer op zijn wielen staat, dan kunnen alle rubbers zich goed zetten.
De CSC uitlaat geeft in ieder geval een leuk geluid

Mijn oude Bosal uitlaat ook al, maar die had een los schotje, waardoor die boven de 4000 toeren wat rammelde.
De achteras is trouwens overal vastgezet met R.V.S. moeren en waar mogelijk R.V.S. bouten, dat roest dan ook nooit meer vast.

CSC uitlaat

Geplaatst: 02.03.2011 - 07:58
door Shockwave
Zeer verstandig om zoveel mogelijk RVS te doen. De laatste weken heb ik bij de mijne nogal is lopen schelden op verroeste bouten en moeren...
Geplaatst: 02.03.2011 - 12:56
door Guidooo
Kijk... vorderingen!
RVS bouten, ook goed bezig! Rotte bouten heb ik wel zo'n hekel aan, dat gemartel met pijpen eraan, griptangen en slijptollen.
Geplaatst: 03.03.2011 - 00:08
door kip88
Geplaatst: 03.03.2011 - 11:52
door telegraphroad
Bij de verlagingsset voor de 480 werd aangegeven dat je 2,5 cm van de bumperstop moest afsnijden.
Geplaatst: 03.03.2011 - 12:36
door kip88
Dan ga ik die 2,5 cm eraf snijden. Bedankt voor de tip!
Geplaatst: 10.03.2011 - 22:54
door kip88
Ik ben nu aan de voorzijde begonnen. Het eraf slopen wilde niet gelijk lukken, 2 bouten van de remklauw wilden niet los. Toen heb ik complete fusee er maar afgehaald, moest er toch af.
Stuurkogel vs kogeltrekker, werkt wat beter en veiliger dan een hamer

Zo staat de auto er nu bij

Nieuwe stuurkogel

Nieuw rubber stabilisatorstang voor
Een half jaar geleden heb ik de bovenste veerpootlagers vervangen. Deze waren nu alweer flink aan het roesten, is trouwens origineel Volvo! Heb ze nu maar kaalgehaald en flink in de Tectyl gezet. Ik gebruik daarvoor Valvoline Bodysafe tectyl, geweldig spul. Het wordt niet hard en blijft een beetje flexibel, een soort bitumen.

Homokineet rechts in de Tectyl

veerpoottoren in de Tectyl

Toen ik toch bezig was de wielkasten ook gelijk maar even meegenomen

Geplaatst: 11.03.2011 - 00:02
door sven-
Fantastisch om te zien allemaal! Je zult wel niet kunnen wachten totdat je er mee kunt rijden?

Geplaatst: 11.03.2011 - 18:57
door duracell-konijntje
je maakt er wel een hoop werk van

.
geweldig om te zien dat er nog mensen zijn die zoveel om hun 400serie geven

.
Geplaatst: 12.03.2011 - 11:57
door kip88
Iedereen bedankt voor zijn positieve reacties, dat geeft me weer energie om verder te klussen

Was het behoorlijk zat van de week, een beetje teveel gewerkt denk ik. Van het weekend maar even tot rust komen.
@sven-: Ik kan inderdaad niet wachten om weer met de turbo te rijden, maar dat gaat nog wel even duren.
De planning is om de auto begin juni helemaal af te hebben. Dat duurt nog wel even, maar dan is ze ook 110% in orde!
Geplaatst: 12.03.2011 - 13:52
door herbie5152
zijn ze wel sterk genoeg die rvs bouten en moeren,als er a2 opstaat is t dezelfde sterkte als bouten 8.8 geloof ik
Geplaatst: 14.03.2011 - 17:52
door kip88
Die rvs bouten en moeren zijn wel sterk genoeg. De specificatie is A2 70, dat schijnt nog iets sterker te wezen als de normale 8.8 kwaliteit.
Geplaatst: 15.03.2011 - 14:34
door kip88
Netjes geverfde draagarm en fusee. Uiteraard voorzien van: nieuwe draagarmbussen, fuseekogel en wiellager.

Homokineet l.v. verwijderd vanwege gescheurde hoes

binnenzijde homokineet

buitenkat homokineet netjes in de Tectyl

Links de nieuwe ashoes. De rechtse bleek niet helemaal goed te zijn, is voor 400 serie met automaat.

Geplaatst: 16.03.2011 - 17:40
door kip88
Hierbij wat foto's van mijn nieuwste aanwinst. Een Volvo 440 GLT met bodykit uit 1990. Hier rij ik voorlopig even in rond totdat de turbo klaar is.
De handchoke en de afwezigheid van stuurbekrachtiging is wel even wennen. Maar het heeft wel wat; lekker ouderwets werken
Verder is de auto voorzien van een sportonderstel, orgineel Volvo. Dat rijd lekker strak en de auto blijft goed op de weg liggen bij stevig bochtenwerk.
mooi zo'n bodykit

Borbet velgen

Die lelijke antenne wordt nog vervangen door een orginele

sportstoelen

Geplaatst: 16.03.2011 - 17:54
door duracell-konijntje
gave bak met die bodykit.

Maar wat is er dan met de automaat gebeurt kip?
Geplaatst: 16.03.2011 - 18:09
door sven-
Dus je hebt nu je Turbo, je DL en deze GLT met bodykit in bezit? Niet slecht
