Pagina 5 van 8
Geplaatst: 18.11.2010 - 15:06
door bart simpson
doe eens een min pool op je ene oor en een pluspool op je andere oor, schakel daarna de 220volt in....
Geplaatst: 18.11.2010 - 15:45
door sju_art
Zomaar een opmerking, in het verleden deden wij dat wel eens op de camping; met 3 man op de motorkap (voorzichtig) zitten voor meer grip op de voorbanden. Weet niet of je ook mensenlijke resources tot je beschikking hebt, maar wie weet maakt het verschil (90 kg x 3 = 270 kg).
De T5 zal in kracht toch niet falen lijkt me?
Geplaatst: 18.11.2010 - 16:03
door bart simpson
De T5 heeft teveel kracht, die heeft daardoor vrij snel tractieproblemen.
1 of 3 man op je motorkap maakt qua uitdeukkosten niets uit, neem dan idd altijd 3 man
Geplaatst: 18.11.2010 - 16:14
door Thijs
Ik vindt die trekhaak knop aan een sleepoog bevestigen niet eens zo een gek idee! De vraag is alleen of het gedeelte waar je het sleepoog in draait voldoende sterk is om de verticale beweging (kogeldruk) op te vangen?
Geplaatst: 18.11.2010 - 16:18
door EVV
Ze staan er normaal tijdens scheepstransport mee vastgemaakt, dus dat zal wel wat kunnen hebben.
Geplaatst: 18.11.2010 - 16:20
door bart simpson
Tarman T schreef:ik vind die trekhaak knop aan een sleepoog bevestigen niet eens zo een gek idee! De vraag is alleen of het gedeelte waar je het sleepoog in draait voldoende sterk is om de verticale beweging (kogeldruk) op te vangen?
als je er 1,5 ton auto aan weg kunt slepen zal een caravan ook wel lukken
Geplaatst: 18.11.2010 - 16:30
door sju_art
bart simpson schreef:De T5 heeft teveel kracht, die heeft daardoor vrij snel tractieproblemen.
1 of 3 man op je motorkap maakt qua uitdeukkosten niets uit, neem dan idd altijd 3 man
Mja je zou ze ook kunnen vragen niet midden op motorkap te gaan zitten. Tis een kwestie van opvoeding lijkt me....
Wij kregen wel zware caravans met een mazda 323 diesel uit 2000 weg en dien staan niet bekend om tractie of vermogen.
Maar de topicstarter moet maar zien wat hij er mee kan. Als je niemand bij jehbt/in de buurt hebt wordt het zowieso lastig

...
Geplaatst: 18.11.2010 - 16:40
door bart simpson
haak/sleepoog voor is ook met een bootrailer geen gekke optie, je kunt er langs heen kijken en je aangedreven wielen hebben wat meer tractie
Geplaatst: 18.11.2010 - 17:14
door oddball
bart simpson schreef:doe eens een min pool op je ene oor en een pluspool op je andere oor, schakel daarna de 220volt in....
hahaha!
Ik ga het direct proberen!
Geplaatst: 18.11.2010 - 18:16
door Gast
bart simpson schreef:je hebt meer druk op je aangedreven wielen dus meer tractie, je overbrengingsverhouding is in achteruit doorgaans ook wat gunstiger dan in 1, dus ik zou niet weten waarom niet
Heb je idd gelijk aan. Maar of het gaat passen?
Geplaatst: 18.11.2010 - 19:23
door bart simpson
eh... wat zou niet gaan passen?
Geplaatst: 18.11.2010 - 19:38
door Thijs
bart simpson schreef:Tarman T schreef:ik vind die trekhaak knop aan een sleepoog bevestigen niet eens zo een gek idee! De vraag is alleen of het gedeelte waar je het sleepoog in draait voldoende sterk is om de verticale beweging (kogeldruk) op te vangen?
als je er 1,5 ton auto aan weg kunt slepen zal een caravan ook wel lukken
Trekken wel, maar de kogeldruk van plm 75 kg???
Geplaatst: 18.11.2010 - 19:41
door bart simpson
je hoeft niet achteruit naar huis te rijden....
(wat dacht je van wat gewicht even tijdeljk achterin de boot leggen?)
Geplaatst: 18.11.2010 - 19:47
door Oceanracer
bart simpson schreef:1 of 3 man op je motorkap maakt qua uitdeukkosten niets uit, neem dan idd altijd 3 man

Whahaha...
Geplaatst: 18.11.2010 - 20:36
door 945i
Even terug naar het probleem van TS, hoe krijgt hij op een normale manier zijn boot incl. trailer de helling op.
Ik dat er een aantal oplossingen zijn :
1: de trailer mover.
2: Andere banden...
3: Boom van de trailer verlengen.
4: 3 man op de motorkap zetten.
5: andere minder steile helling zoeken.
6: 4 x 4 kopen.
Of een combinatie van deze punten..
Ik zie zat mensen met doodnormale auto's een trailer uit het water trekken, dan zal een V70 T5 dat toch ook moeten kunnen.
Geplaatst: 18.11.2010 - 22:01
door Msuidgeest
Wat dacht u van een automaat? Wij hebben achterwielaandrijving en in combinatie met de automaat toch zonder problemen wel eens een hellinktje genomen.
De enige beperking was soms de hoeveelheid koppel: de Trollstigveien nemen met 80 per uur gaat niet goed lukken ...
Geplaatst: 18.11.2010 - 22:05
door 945i
Tja, achterwielaandrijving... :love4:
Het marktaandeel van het RWD tijdperk zijn nooit meer gehaald.
Geplaatst: 18.11.2010 - 22:21
door bart simpson
rij je achteruit met een FWD kom je het dichtst in de buurt
Geplaatst: 18.11.2010 - 22:25
door 945i
Ja klopt, dat was geen slecht idee, een (afneembare) kogel aan de voorkant.
Geplaatst: 18.11.2010 - 22:27
door bart simpson
heb zo'n ding ooit in elkaar geknutseld, verrekte handig in het gebruik