Pagina 5 van 6
downpipe steun en motorsteunslangetje
Geplaatst: 14.12.2010 - 08:03
door Marelli
Elianmars dat issum, bedankt !!! :x-mas:
Ik heb boek en vadis doorgespit maar niets kunnen vinden (beter zoeken misschien)
Ander vraagje maar weer: waar moet het rubberen slangetje komend van de middelste voorste motorsteun uiteindelijk aan vast? Er zit een T-stuk aan waar die nu heen loopt weet ik nu niet (zit op nu m'n werk).
Het lijkt een regeling van de karakteristiek van die motorsteun.
En...
Jongens niet zo negatief, dit gaat lukken (met jullie hulp al helemaal !). Het lijkt een ontiegelijke bende maar als ik het nu inschat: moet de automaat nog aangeloten worden (mechanisch en elektrisch), de intercooler met al zijn buizen en het luchtfilter. Ik heb helaas de draad van een tapgat (elektr. aarde en retour oliekoeler automaat) vern..kt #-o, daar moet een M8 helicoil in.
De aandrijf asssen zitten er nog niet onder en de brandstofleiding voor de parkeerkachel moet er nog in. Alles staat goed in Vadis (als je het vinden kan)
Als ik niet te veel onderdelen over houd komt het allemaal goed (ooit)
Geplaatst: 14.12.2010 - 08:09
door JSS
Rubberen slangetje zal de vacuümslang van het motorrubber zijn.
Persoonlijk zou ik er nu een kundig monteur bij halen, wie weet wat die vent nog meer gesloopt heeft. Maargoed, mocht je het toch zelf gaan doen: succes!

Geplaatst: 14.12.2010 - 09:39
door bart simpson
als een (soort) garagebedrijf dit al niet tot een goed einde weet te krijgen is het mogelijk toch net een treetje te hoog voor een goedwillende amateur
Geplaatst: 14.12.2010 - 09:45
door Marelli
Ik zal eens in vadis zoeken naar het aansluitpunt van dat slangetje.
Maar als iemand het weet: graag.
Ik kan me voorstellen dat je deskunige hulp voorstelt, probleem is hier dat je andermans werk overneemt. Je (ook een helpende monteur) weet dus niet meteen wat er gedaan is en nog gebeuren moet. Zoals ik al zei heb ik bijna 2 dagen alleen maar gekeken wat er hier en daar los ligt.
Grootste handicap nu nog is "waar zou dit onderdeeltje thuishoren?". Tot zover is de hulp via dit forum erg goed!!
Zelf ben ik redelijk handig (heb ook nog een Saab 93 V6: net nieuwe distributie erop gezet: het op tijd zetten van 2 dubbele nokkenassen is een fijn klusje voor een weekend als je niet beschikt over het originele fixeer gereedschap. en...loopt nu mooier rond dan voorheen!)
Geplaatst: 14.12.2010 - 09:50
door mehrzahl
Ben benieuwd of het lukt, maar je hebt in elk geval karakter!
Geplaatst: 14.12.2010 - 10:25
door VolvoRob
Gewoon doorzetten Marelli, met de hulp van de mensen op dit forum kom je er wel.
Geplaatst: 14.12.2010 - 10:51
door DawnBlueED
Bij mijn S60 D5 gaat dat slangetje naar een een soort elektrisch bediende klep die op het luchtfilterhuis zit. Dat dingetje is maar een paar cm groot en van zwart plastic. Zoek eens in Vadis of dat bij jouw V70 XC ook ik die buurt zit.
EDIT: Hier nr 12 is het denk ik.
Geplaatst: 14.12.2010 - 11:08
door Marelli
ik kijk vanavond wel even onder de motorkap en in Vadis, maar volgens mij zit aan het luchtfilter een hardplastic slangetje en dit is een vrij dikwandig rubber slangetje. Het klinkt overigens wel logisch: bij gas geven wil het blok kantelen en geeft lagere onderdruk in luchtfilter en daardoor een tegenkoppel in de motorsteun.
Geplaatst: 14.12.2010 - 11:18
door JSS
Zoals ik al zei moet het het vacuümslangetje zijn. De motorsteun werkt door middel van vacuüm.
En Edwin heeft gelijk: nummer 12 is in een Nederlandse VADIS "Klep motorrubber"

Geplaatst: 14.12.2010 - 17:45
door Marelli
Klopt, net gekeken. slang loopt van luchtfilterklepje naar voorste motorsteun.
Maar waar loopt dat lange deel na het T-stuk naar toe?
Geplaatst: 14.12.2010 - 17:55
door Ramon&Ramon
Ik heb geen idee!
Geplaatst: 14.12.2010 - 18:06
door t5r
Een slangetje vanaf het t-stuk naar het klepje bij de luchtfilterbak.. andere slangetje naar de voorste motorsteun, en de laatste over de bak(langs de koelwaterslang naar de achterste motorsteun.. (bij de bak boven het stuurhuis) Bovenop de achterste motorsteun zit de aansluiting..
Succes !!
Geplaatst: 14.12.2010 - 18:10
door Marelli
OK, mooi!
Geplaatst: 14.12.2010 - 22:00
door Marelli
Ramon&Ramon schreef:Ik heb geen idee!
uhh...dan lees ik bij "Resonantie motor V79 D5 185 Pk"
" Afgelopen zaterdag met Ramon & Ramon wederom gekeken en het lijkt erop dat hij de oorzaak gevonden heeft.
Auto op de brug gezet en motor op resonantie toerental en Ramon met breekijzer de motorsteunen controleren. Eerste verdachte is de voorste motorsteun die net wat te ver in zakt."
daar zitten die slangetjes toch ook aan vast?
Als ik er nog maar bij kan (bij de achterste steun) vind ik het wel best zo.
Geplaatst: 14.12.2010 - 22:22
door DawnBlueED
breekijzer :eeeek: Toch wel één met een Volvo logo er op mag ik hopen

Geplaatst: 14.12.2010 - 23:24
door Ramon&Ramon
Marelli schreef:Ramon&Ramon schreef:Ik heb geen idee!
uhh...dan lees ik bij "Resonantie motor V79 D5 185 Pk"
" Afgelopen zaterdag met Ramon & Ramon wederom gekeken en het lijkt erop dat hij de oorzaak gevonden heeft.
Auto op de brug gezet en motor op resonantie toerental en Ramon met breekijzer de motorsteunen controleren. Eerste verdachte is de voorste motorsteun die net wat te ver in zakt."
daar zitten die slangetjes toch ook aan vast?
Als ik er nog maar bij kan (bij de achterste steun) vind ik het wel best zo.
Ik heb op de motorsteun gelet en niet op de slangetjes..
Ik weet ook niet alles.
Geplaatst: 15.12.2010 - 10:21
door Ben
Ramon&Ramon schreef:Ik weet ook niet alles.
Daar gáát je reputatie

Geplaatst: 15.12.2010 - 11:55
door Quota
Ben schreef:Ramon&Ramon schreef:Ik weet ook niet alles.
Daar gáát je reputatie

En misschien wel de overwinning als forummer van het jaar!

Geplaatst: 15.12.2010 - 12:05
door Ramon&Ramon
Ik heb van die dagen dat ik het helemaal kwijt ben.

Geplaatst: 15.12.2010 - 12:16
door 945i
Maar wel een gelukte smiley! \:D/