Pagina 5 van 7

Geplaatst: 09.12.2010 - 14:27
door Gast
Niels_# schreef:@Derre: wellicht echter kom je vaak tegen dat bij de oudere 4WD "R" Volvo's de achterwiel aandrijving en alles wat daarbij komt kijken wordt verwijderd vanwege problemen met dat systeem. Mijn vertrouwen hierin is bij Volvo dus niet echt heel groot als ik hoor dat dit bij een nieuwere dus ook nogal wat problemen kan veroorzaken. Want het moet gezegd, in dit geval gaat er gewoon verschrikkelijk veel geld in het 4WD zitten. Zat dat er niet op dan was het garantie verhaal lang niet zo spannend...
Haldex koppeling schijnt redelijk probleemloos te zijn, in tegenstelling tot de visco-koppeling.

Geplaatst: 09.12.2010 - 14:44
door edraket
Philken schreef:waarom niet,probleem met de 4x4 is -indien tijdig opgemerkt- voor een relatief beperkt bedrag op te lossen(minder dan 1000€)
het had mij eerst ook tegengehouden tot ik van een kennis(en Volvo specialist) hoorde hoe hij 't opgelost had, 't heeft 'm wat speciaal gemaakt materiaal gekost en bij iedere auto enkele werkuren en stukken maar alle reeds bij hem aangeboden wagens zijn hersteld op zijn wijze

dit geldt niet als de slijtage te ver gezet is!!
Ik ben erg benieuwd wat en hoe hij dat dan doet!

Geplaatst: 09.12.2010 - 14:49
door VolvoRob
Ik ook!!

Geplaatst: 09.12.2010 - 15:06
door Gast
gat in de markt?

Geplaatst: 09.12.2010 - 16:12
door Philken
is gewoon simpel: bij Volvo vervangen ze ofwel de v-bak of de Haldex als er speling opzit(is beide vrij duur)
hij heeft een manier gevonden om 't koppelingstuk tussen de v-bak en de Haldex te vervangen(dit gaat meestal kapot en niet de v-bak of de haldex)
voornaamste is om er op tijd bij te zijn zodat het 'versleten' koppelingstuk geen schade veroorzaakt aan v-bak of haldex

daarmee, iedere keer dat de mijne op onderhoud zal gaan(bij hem) zal 't systeem nagekeken worden (en indien nodig uit voorzorg vervangen worden)

Geplaatst: 09.12.2010 - 16:41
door VolvoRob
Lijkt me dat dit wellicht eens wat dieper uitgespit moet worden hier op het forum.....

Geplaatst: 10.12.2010 - 10:50
door crackedtooth
BPM komt stuk hoger uit dan eerder door iemand vermeld,
via autweek site, zowel 2005 alsook 2010 berekening:

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.ph ... 5&cache=no

BPM berekening 2005
catalogusprijs (netto) € 46.437
BTW (19,0%) € 8.823
BPM (45,2%) € 20.990
BPM brandstoftoeslag € -1.540
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 0

--------------------------------------------------------------------------------

catalogusprijs (bruto) € 74.710

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 75.248%) € 4.814

BPM berekening 2010
catalogusprijs (netto) € 46.437
BTW (19,0%) € 8.823
BPM (27,4%) € 12.724
BPM brandstoftoeslag € -1.288
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 11.956

--------------------------------------------------------------------------------

catalogusprijs (bruto) € 78.652

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 75.248%) € 5.790






Dus voor die italiaanse import :
13.000 inkoop italie
1.500 transport
500 verzekering
1.500 garantie
4.800 BPM

Komt totaal op 21.650 Verschil inkoop/verkoop dus zo'n krappe 6 millle, minus de tijd welke ze kwijt waren met italie (langsgaan?) zeg 500 euro voor twee dagen heen en weer.


Dat is normale verschil wel ongeveer tussen inkoop/verkoop voor de financiele crisis bij dit doort autos.
Autoweek verschil inkoop verkoop bij NL model hiervan 2005 met 90dkm is ook 25k inkoop en 31k verkoop ter indicatie.


@philken: als ik jouw eerdere kostenindicatie in ogenschouw neem dan word het:
ALs je eerdere indicatie neemt 13k BPM 4800 + 3000 vervoer/verz + 2000 garantie rijklaar etc.... Dan kom je rond de 22.800 uit. Maar neem aan dat daar dan al een marge(winst) voor de verkoper inzit?

Geplaatst: 10.12.2010 - 10:53
door crackedtooth
Philken schreef:is gewoon simpel: bij Volvo vervangen ze ofwel de v-bak of de Haldex als er speling opzit(is beide vrij duur)
hij heeft een manier gevonden om 't koppelingstuk tussen de v-bak en de Haldex te vervangen(dit gaat meestal kapot en niet de v-bak of de haldex)
voornaamste is om er op tijd bij te zijn zodat het 'versleten' koppelingstuk geen schade veroorzaakt aan v-bak of haldex

daarmee, iedere keer dat de mijne op onderhoud zal gaan(bij hem) zal 't systeem nagekeken worden (en indien nodig uit voorzorg vervangen worden)
hoeveel kost dat normaal dan als ze wel hele stuk vervangen?
Heb in verleden geen AWD in bezit gehad

En haldex koppeling is bij welke types? en welke hebben visco? of kan ik dat zelf uitvinden voor de V70 R ?

Geplaatst: 10.12.2010 - 16:03
door Philken
crackedtooth schreef:BPM komt stuk hoger uit dan eerder door iemand vermeld,
via autweek site, zowel 2005 alsook 2010 berekening:

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.ph ... 5&cache=no

BPM berekening 2005
catalogusprijs (netto) € 46.437
BTW (19,0%) € 8.823
BPM (45,2%) € 20.990
BPM brandstoftoeslag € -1.540
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 0

--------------------------------------------------------------------------------

catalogusprijs (bruto) € 74.710

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 75.248%) € 4.814

BPM berekening 2010
catalogusprijs (netto) € 46.437
BTW (19,0%) € 8.823
BPM (27,4%) € 12.724
BPM brandstoftoeslag € -1.288
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 11.956

--------------------------------------------------------------------------------

catalogusprijs (bruto) € 78.652

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 75.248%) € 5.790






Dus voor die italiaanse import :
13.000 inkoop italie
1.500 transport
500 verzekering
1.500 garantie
4.800 BPM

Komt totaal op 21.650 Verschil inkoop/verkoop dus zo'n krappe 6 millle, minus de tijd welke ze kwijt waren met italie (langsgaan?) zeg 500 euro voor twee dagen heen en weer.


Dat is normale verschil wel ongeveer tussen inkoop/verkoop voor de financiele crisis bij dit doort autos.
Autoweek verschil inkoop verkoop bij NL model hiervan 2005 met 90dkm is ook 25k inkoop en 31k verkoop ter indicatie.


@philken: als ik jouw eerdere kostenindicatie in ogenschouw neem dan word het:
ALs je eerdere indicatie neemt 13k BPM 4800 + 3000 vervoer/verz + 2000 garantie rijklaar etc.... Dan kom je rond de 22.800 uit. Maar neem aan dat daar dan al een marge(winst) voor de verkoper inzit?
je berekening voor de BPM zal juist zijn hoor(ik begrijp van die BPM toestand niks) ik had eens uit nieuwsgierigheid geïnformeerd bij Wegdam en hij doet een goede 6800€ van dit bedrag er van af voor export zonder garantie en 80000km beurt

ik vind Wegdam's prijs(mits een beetje onderhandelmarge) correct voor NL(met de BPM inbegrepen)


dus kopen die handel :P :P :P

Geplaatst: 10.12.2010 - 16:14
door crackedtooth
Philken: Ik ben je een private message gestuurd, kan je aangeven of je die kunt lezen?

Alvast dank

Geplaatst: 10.12.2010 - 16:29
door Philken
crackedtooth schreef:Philken: Ik ben je een private message gestuurd, kan je aangeven of je die kunt lezen?

Alvast dank
gelezen & beantwoord

Geplaatst: 11.12.2010 - 20:24
door Philken
dat is een citytrip met 't vrouwtje naar Barcelona waard:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... SJ-SM-DP-S

Geplaatst: 11.12.2010 - 20:30
door V70/2.4D/2003
@ Philken, *Ryanair graag boeken wil maar vrouw zegt dat het niet mag * :(

Geplaatst: 11.12.2010 - 21:00
door Philken
V70/2.4D/2003 schreef:@ Philken, *Ryanair graag boeken wil maar vrouw zegt dat het niet mag * :(
slimmeke, eerst tegen 't vrouwke spreken over een citytrip, dan adres vragen waar de Volvo te koop staat, dan eenmaal ginder, wandelingetje maken en 'per ongeluk' daar langskomen


tssss je moet nog véééééél leren hoor :roll:

Geplaatst: 11.12.2010 - 21:02
door 945i
En een enkele reis boeken natuurlijk. :mrgreen:

Geplaatst: 11.12.2010 - 21:06
door Philken
945i schreef:En een enkele reis boeken natuurlijk. :mrgreen:
Dat valt teveel op, dan heeft ze je door hoor, beter een retourtje, dan kan je ze terug afzetten op het vliegveld, en kan jij volop genieten van je terugreis(en van 't volle potentieel van de R(er zit navigatie in, dus thuisraken zonder co-pilote :twisted: :twisted: doe je wel :evil: )

Geplaatst: 11.12.2010 - 21:32
door Paul
En als je het goed doet heb je 3 weken later ook nog de foto's ;-)

Geplaatst: 11.12.2010 - 21:38
door Philken
Paul schreef:En als je het goed doet heb je 3 weken later ook nog de foto's ;-)
heb zo ooit eens in Frankrijk aan 250km/u geflitst geweest met mijn 850R, 'spijtig' genoeg stuurde ze de boetes niet door 8)

en ik had het lef niet om de foto te gaan 'opeisen' :oops:

in NL daarentegen heb ik in diezelfde periode kennis gemaakt met 'Marie Josée' en begreep ik snel wat een pinpas was :evil: 500gulden onmiddelijk te betalen

Geplaatst: 12.12.2010 - 15:36
door crackedtooth
Hij is verkocht en helaas niet aan mij.

Geplaatst: 13.12.2010 - 08:35
door drowel
ach, staan aan V70r's nog wel alternatieven te koop!

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l32uso1lpljq

is ook niet zo extreem ver weg vanaf nl!

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bshpprsppqgu