BPM komt stuk hoger uit dan eerder door iemand vermeld,
via autweek site, zowel 2005 alsook 2010 berekening:
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.ph ... 5&cache=no
BPM berekening 2005
catalogusprijs (netto) € 46.437
BTW (19,0%) € 8.823
BPM (45,2%) € 20.990
BPM brandstoftoeslag € -1.540
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 0
--------------------------------------------------------------------------------
catalogusprijs (bruto) € 74.710
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 75.248%) € 4.814
BPM berekening 2010
catalogusprijs (netto) € 46.437
BTW (19,0%) € 8.823
BPM (27,4%) € 12.724
BPM brandstoftoeslag € -1.288
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 11.956
--------------------------------------------------------------------------------
catalogusprijs (bruto) € 78.652
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 75.248%) € 5.790
Dus voor die italiaanse import :
13.000 inkoop italie
1.500 transport
500 verzekering
1.500 garantie
4.800 BPM
Komt totaal op 21.650 Verschil inkoop/verkoop dus zo'n krappe 6 millle, minus de tijd welke ze kwijt waren met italie (langsgaan?) zeg 500 euro voor twee dagen heen en weer.
Dat is normale verschil wel ongeveer tussen inkoop/verkoop voor de financiele crisis bij dit doort autos.
Autoweek verschil inkoop verkoop bij NL model hiervan 2005 met 90dkm is ook 25k inkoop en 31k verkoop ter indicatie.
@philken: als ik jouw eerdere kostenindicatie in ogenschouw neem dan word het:
ALs je eerdere indicatie neemt 13k BPM 4800 + 3000 vervoer/verz + 2000 garantie rijklaar etc.... Dan kom je rond de 22.800 uit. Maar neem aan dat daar dan al een marge(winst) voor de verkoper inzit?