Aankooptip V70 benzine

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Oké, de specs:
Ik kijk bij benzine auto's rond de 13k en bij diesels rond de 15k.
De kilometerstand is tot ca. 160k.
Dit moet er op zitten: boardcomputer, cruise control, volvoradio, ecc, stoelverwarming en sportstoelen.
Ik heb een voorkeur voor leer. Omdat ik een klapsleutel wil kom je in 2003 uit geloof ik.
Daarnaast hoor ik graag de verschillen tussen fase 1 en 2. Koplampen, buitenspiegels en middenarmsteun heb ik al ontdekt. Wat is er nog meer en vanaf wanneer?
Ik begin een voorkeur te krijgen voor een model na de facelift.
Thor velgen zou mooi zijn maar komen ooit nog wel (en misschien ook wel nooit). Net als de achterspoiler en sun blinds.
Ik denk dat benzine en diesel mij niet uitmaakt omdat ik rond het omslagpunt zit. Ik krijg echter meer aansprekende benzine auto's gevonden.
De kleur mag niet zwart zijn want dat vind mijn vriendin te veel op een lijkauto lijken. (en dan mag ik te veel poetsen)
Een ocean race mag ik direct op de oprit parkeren van haar! ::D


Ter vergelijk kan ik melden dat mijn vorige volvo V50 een safari green 140pk kinetic was zonder roofrails met spoiler, stoelverwarming, audio op het stuur, mesh aluminium en 17". (helft van momentrumpakket)
Qua uitrusting ga ik dus voor iets boven gemiddeld maar niet voor top. De momentrum uitvoeringen en edition II spreken mij erg aan.
Ik vond de 140pk motor wel een beetje pit missen maar tegelijkertijd was het ook nooit te weinig.
Ik houd niet van doortrekken in de toeren want dat past niet bij zo'n mooie vijfcilinder. Ofwel ik kan dus beter naar een 140pk V70 kijken dan naar een 170pk begrijp ik. En dan met BSR-chip heb ik de pit onderin van de 140pk maar het doortrekken van de 170pk. Beste van beide werelden lijkt me.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gast

Ik zou mij niet te vast bijten in die km's. Zeker gezien de km's die je gaat maken.
Voordeel: bij ruim meer dan 160d km is het groot onderhoud geweest.
Denk ook eens na over het volgende: Je draait er in 5 jaar een ton bij.
Dan maakt het toch niet meer uit of die 260 of 290 d km heeft gedraaid?
Oja, kijk hier ook maar eens voor een leuke diesel. www.wegkamp.nl
Als je niet naar de km's kijkt zit je in een beige 2005 voor nog geen 14.000 euro. :wink:
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Maar omdat niets zeker is in het leven kan het handig zijn dat ik bijv. de komende twee jaar makkelijk de auto kan verkopen. En onder de twee ton is dat makkelijker.

Die kleur is trouwens echt niet om aan te zien. Maar ik moet zeggen dat ik 'm gisteren ook al even bekeken had omdat afgezien van de kleur en geen leer het aardig klopt. Ik ben niet kritisch op kleur maar dat goud is zelfs voor mij een brug te ver. :D
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Misschien kun je hier iets mee. Alleen die Peugeot-velgen moet je van houden...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2328
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Oceanracer schreef:Misschien kun je hier iets mee. Alleen die Peugeot-velgen moet je van houden...
zwarte zetels in een beige interieur???? hier klopt iets niet
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

@ oceanracer, En dat dashboard ook..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10709
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Philken schreef:
Oceanracer schreef:Misschien kun je hier iets mee. Alleen die Peugeot-velgen moet je van houden...
zwarte zetels in een beige interieur???? hier klopt iets niet
Ken de zaak. Duitse import. Inderdaad klopt hier iets niet.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1462
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Bakboord1 schreef:Oké, de specs:
Ik houd niet van doortrekken in de toeren want dat past niet bij zo'n mooie vijfcilinder. Ofwel ik kan dus beter naar een 140pk V70 kijken dan naar een 170pk begrijp ik. En dan met BSR-chip heb ik de pit onderin van de 140pk maar het doortrekken van de 170pk. Beste van beide werelden lijkt me.
Helaas verandert zo'n chip de versnellingsbak verhoudingen niet, een echte 170 pk heeft wat andere verhoudingen, waardoor die wat meer toeren draaid in hogere versnellingen, en daardoor altijd dan wat meer pit zou houden.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Oeps! :oops: Dat is inderdaad geen gezicht! Wellicht dat er voorheen een licht stoffen interieur in zat en is er later (zwart) leer in gezet. Domme actie, maar het verklaart wel gelijk de lagere prijs.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Oceanracer schreef:En die 140 of 170 pk maakt echt niet uit. Sterker nog; onder normaal gebruik functioneert de 140 pk beter dan de 170 pk. Die laatste wordt pas echt wakker boven de 4.000 toeren en wie gebruikt dat nou?
Toch even een nuancering: bij de nieuwere types met 2.4 motor is er onderin geen verschil tussen een 140 en 170 pk versie. De 140 pk is softwarematig bovenin afgeknepen, maar onderin lopen ze krek eender. Anders was dat bij de 2.5 modellen waarvan de 144 pk versie met 10 klepjes was uitgerust en de 170 pk versie met 20 kleppen.
De 170 pk versie is dus wel de betere keuze. Je hebt gewoon merkbaar meer trekkracht, nog versterkt door de iets kortere eindoverbrenging.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1462
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

edraket schreef:
Oceanracer schreef:En die 140 of 170 pk maakt echt niet uit. Sterker nog; onder normaal gebruik functioneert de 140 pk beter dan de 170 pk. Die laatste wordt pas echt wakker boven de 4.000 toeren en wie gebruikt dat nou?
Toch even een nuancering: bij de nieuwere types met 2.4 motor is er onderin geen verschil tussen een 140 en 170 pk versie. De 140 pk is softwarematig bovenin afgeknepen, maar onderin lopen ze krek eender. Anders was dat bij de 2.5 modellen waarvan de 144 pk versie met 10 klepjes was uitgerust en de 170 pk versie met 20 kleppen.
De 170 pk versie is dus wel de betere keuze. Je hebt gewoon merkbaar meer trekkracht, nog versterkt door de iets kortere eindoverbrenging.
Er zijn een aantal forum leden die dat weigeren te geloven, die blijven erbij dat de 140 pk beter is. Deze discussie is al zo vaak gevoerd, dat heeft geen zin meer.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Een 140 pk heeft 220 Nm bij 3750 tpm en de 170 pk heeft er 230 bij 4500 tpm. Ik denk niet dat die laatste 10 Nm er wordt uitgeperst in die 750 toeren meer. Maar daar gaat het mij hier helemaal niet om. Er werd hier gesteld dat je die 140 pk beter links kon laten liggen omdat ie "iets" zou missen maar dat is echt flauwekul.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
dieselpower
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35

edraket schreef: Toch even een nuancering: bij de nieuwere types met 2.4 motor is er onderin geen verschil tussen een 140 en 170 pk versie. De 140 pk is softwarematig bovenin afgeknepen, maar onderin lopen ze krek eender. Anders was dat bij de 2.5 modellen waarvan de 144 pk versie met 10 klepjes was uitgerust en de 170 pk versie met 20 kleppen.
De 170 pk versie is dus wel de betere keuze. Je hebt gewoon merkbaar meer trekkracht, nog versterkt door de iets kortere eindoverbrenging.
Hoe zit het eigenlijk met die 2.4 benzine blokken? Hebben de 140pk en de 170pk versies beide 20 keppen-motoren en is het verschil in pk's enkel software-matig? Volgens mij hebben toch beide pk-versies dubbele bovenliggende nokkenassen (DOCH) dus lijkt het mij logisch als de kleppentrein hetzelfde is bij beide uitvoeringen om niet teveel verschillende onderdelen en technieken te creëeren. Ze zullen daar in zweden toch wel kijken naar modulaire bouw om productiekosten laag te houden.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Beide inderdaad 20 kleppen, verhouding in de versnellingsbak is wel anders.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
dieselpower
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35

Geweldig wat ze tegenwoordig kunnen trouwens met die variabele kleptiming in combinatie met injectie. Die blokken kan je afknijpen tot zo'n 1500rpm en dan pakken die 2.4 benzines weer gewoon lekker op. Waar vroeger de benzines begonnen met schokken en stoten in lage toeren lijken ze tegenwoordig op diesels, Die 2.4 hebben een super draaicultuur en zijn echt smeuïg schakellui te rijden. 8)
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Moet je er bij de Shell (in Duitsland) eens Ron100 ingooien. Heerlijk! Dan is ie nog soepeler. :-)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Ik heb zojuist een bijzonder nette V70 2.4 comfortline + estateline gekocht uit 2002 in de kleur zilver metallic. De auto heeft verder 16" sirius velgen en een HU 603 (of was het 605?). Uiteindelijk toch voor een "onverwoestbare" 2.4 gegaan. Leek me kosten technisch veiliger dan bijv. een mooie T5.

De auto wordt over een weekje afgeleverd en gaat dan hopelijk veel veilige en probleemloze kilometers draaien. De auto heeft nu 155k op de teller en daar moeten we het dubbele van kunnen maken! :D

Een foto zal volgen.

Het to-do lijstje wat ik op langere termijn ingevuld wil hebben is:
17" (amaltea of thor als de huidige banden op zijn over een jaar of twee..)
Spoiler (ik wacht op een groupsbuy)
Tuning (BSR of RICA)
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Gefeliciteerd! Ik hoop dat het een fijne en probleemloze auto is en blijft. Audio is HU-603 en voor de spoiler kan je misschien zelf een groupbuy starten, er is hier op het forum nog 1 die graag een spoiler wil.
Zescilinder
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 26.12.2010 - 16:42

Gefeliciteerd met de aankoop, wordt 2011 nog mooier!
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Gefeliciteerd met je aankoop!
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”