Pagina 5 van 6
Geplaatst: 23.12.2010 - 22:24
door Bakboord1
Oké, de specs:
Ik kijk bij benzine auto's rond de 13k en bij diesels rond de 15k.
De kilometerstand is tot ca. 160k.
Dit moet er op zitten: boardcomputer, cruise control, volvoradio, ecc, stoelverwarming en sportstoelen.
Ik heb een voorkeur voor leer. Omdat ik een klapsleutel wil kom je in 2003 uit geloof ik.
Daarnaast hoor ik graag de verschillen tussen fase 1 en 2. Koplampen, buitenspiegels en middenarmsteun heb ik al ontdekt. Wat is er nog meer en vanaf wanneer?
Ik begin een voorkeur te krijgen voor een model na de facelift.
Thor velgen zou mooi zijn maar komen ooit nog wel (en misschien ook wel nooit). Net als de achterspoiler en sun blinds.
Ik denk dat benzine en diesel mij niet uitmaakt omdat ik rond het omslagpunt zit. Ik krijg echter meer aansprekende benzine auto's gevonden.
De kleur mag niet zwart zijn want dat vind mijn vriendin te veel op een lijkauto lijken. (en dan mag ik te veel poetsen)
Een ocean race mag ik direct op de oprit parkeren van haar! ::D
Ter vergelijk kan ik melden dat mijn vorige volvo V50 een safari green 140pk kinetic was zonder roofrails met spoiler, stoelverwarming, audio op het stuur, mesh aluminium en 17". (helft van momentrumpakket)
Qua uitrusting ga ik dus voor iets boven gemiddeld maar niet voor top. De momentrum uitvoeringen en edition II spreken mij erg aan.
Ik vond de 140pk motor wel een beetje pit missen maar tegelijkertijd was het ook nooit te weinig.
Ik houd niet van doortrekken in de toeren want dat past niet bij zo'n mooie vijfcilinder. Ofwel ik kan dus beter naar een 140pk V70 kijken dan naar een 170pk begrijp ik. En dan met BSR-chip heb ik de pit onderin van de 140pk maar het doortrekken van de 170pk. Beste van beide werelden lijkt me.
Geplaatst: 23.12.2010 - 22:42
door Gast
Ik zou mij niet te vast bijten in die km's. Zeker gezien de km's die je gaat maken.
Voordeel: bij ruim meer dan 160d km is het groot onderhoud geweest.
Denk ook eens na over het volgende: Je draait er in 5 jaar een ton bij.
Dan maakt het toch niet meer uit of die 260 of 290 d km heeft gedraaid?
Oja, kijk hier ook maar eens voor een leuke diesel.
www.wegkamp.nl
Als je niet naar de km's kijkt zit je in een beige 2005 voor nog geen 14.000 euro.

Geplaatst: 23.12.2010 - 23:04
door Bakboord1
Maar omdat niets zeker is in het leven kan het handig zijn dat ik bijv. de komende twee jaar makkelijk de auto kan verkopen. En onder de twee ton is dat makkelijker.
Die kleur is trouwens echt niet om aan te zien. Maar ik moet zeggen dat ik 'm gisteren ook al even bekeken had omdat afgezien van de kleur en geen leer het aardig klopt. Ik ben niet kritisch op kleur maar dat goud is zelfs voor mij een brug te ver.

Geplaatst: 23.12.2010 - 23:14
door Oceanracer
Misschien kun je
hier iets mee. Alleen die Peugeot-velgen moet je van houden...
Geplaatst: 23.12.2010 - 23:24
door Philken
Oceanracer schreef:Misschien kun je
hier iets mee. Alleen die Peugeot-velgen moet je van houden...
zwarte zetels in een beige interieur???? hier klopt iets niet
Geplaatst: 23.12.2010 - 23:26
door 945i
@ oceanracer, En dat dashboard ook..
Geplaatst: 23.12.2010 - 23:27
door Hans oet Twent
Philken schreef:Oceanracer schreef:Misschien kun je
hier iets mee. Alleen die Peugeot-velgen moet je van houden...
zwarte zetels in een beige interieur???? hier klopt iets niet
Ken de zaak. Duitse import. Inderdaad klopt hier iets niet.
Geplaatst: 24.12.2010 - 09:01
door EVV
Bakboord1 schreef:Oké, de specs:
Ik houd niet van doortrekken in de toeren want dat past niet bij zo'n mooie vijfcilinder. Ofwel ik kan dus beter naar een 140pk V70 kijken dan naar een 170pk begrijp ik. En dan met BSR-chip heb ik de pit onderin van de 140pk maar het doortrekken van de 170pk. Beste van beide werelden lijkt me.
Helaas verandert zo'n chip de versnellingsbak verhoudingen niet, een echte 170 pk heeft wat andere verhoudingen, waardoor die wat meer toeren draaid in hogere versnellingen, en daardoor altijd dan wat meer pit zou houden.
Geplaatst: 24.12.2010 - 09:43
door Oceanracer
Oeps! :oops: Dat is inderdaad geen gezicht! Wellicht dat er voorheen een licht stoffen interieur in zat en is er later (zwart) leer in gezet. Domme actie, maar het verklaart wel gelijk de lagere prijs.
Geplaatst: 24.12.2010 - 11:12
door edraket
Oceanracer schreef:En die 140 of 170 pk maakt echt niet uit. Sterker nog; onder normaal gebruik functioneert de 140 pk beter dan de 170 pk. Die laatste wordt pas echt wakker boven de 4.000 toeren en wie gebruikt dat nou?
Toch even een nuancering: bij de nieuwere types met 2.4 motor is er onderin geen verschil tussen een 140 en 170 pk versie. De 140 pk is softwarematig bovenin afgeknepen, maar onderin lopen ze krek eender. Anders was dat bij de 2.5 modellen waarvan de 144 pk versie met 10 klepjes was uitgerust en de 170 pk versie met 20 kleppen.
De 170 pk versie is dus wel de betere keuze. Je hebt gewoon merkbaar meer trekkracht, nog versterkt door de iets kortere eindoverbrenging.
Geplaatst: 24.12.2010 - 11:17
door EVV
edraket schreef:Oceanracer schreef:En die 140 of 170 pk maakt echt niet uit. Sterker nog; onder normaal gebruik functioneert de 140 pk beter dan de 170 pk. Die laatste wordt pas echt wakker boven de 4.000 toeren en wie gebruikt dat nou?
Toch even een nuancering: bij de nieuwere types met 2.4 motor is er onderin geen verschil tussen een 140 en 170 pk versie. De 140 pk is softwarematig bovenin afgeknepen, maar onderin lopen ze krek eender. Anders was dat bij de 2.5 modellen waarvan de 144 pk versie met 10 klepjes was uitgerust en de 170 pk versie met 20 kleppen.
De 170 pk versie is dus wel de betere keuze. Je hebt gewoon merkbaar meer trekkracht, nog versterkt door de iets kortere eindoverbrenging.
Er zijn een aantal forum leden die dat weigeren te geloven, die blijven erbij dat de 140 pk beter is. Deze discussie is al zo vaak gevoerd, dat heeft geen zin meer.
Geplaatst: 24.12.2010 - 11:41
door Oceanracer
Een 140 pk heeft 220 Nm bij 3750 tpm en de 170 pk heeft er 230 bij 4500 tpm. Ik denk niet dat die laatste 10 Nm er wordt uitgeperst in die 750 toeren meer. Maar daar gaat het mij hier helemaal niet om. Er werd hier gesteld dat je die 140 pk beter links kon laten liggen omdat ie "iets" zou missen maar dat is echt flauwekul.
Geplaatst: 25.12.2010 - 18:57
door dieselpower
edraket schreef:
Toch even een nuancering: bij de nieuwere types met 2.4 motor is er onderin geen verschil tussen een 140 en 170 pk versie. De 140 pk is softwarematig bovenin afgeknepen, maar onderin lopen ze krek eender. Anders was dat bij de 2.5 modellen waarvan de 144 pk versie met 10 klepjes was uitgerust en de 170 pk versie met 20 kleppen.
De 170 pk versie is dus wel de betere keuze. Je hebt gewoon merkbaar meer trekkracht, nog versterkt door de iets kortere eindoverbrenging.
Hoe zit het eigenlijk met die 2.4 benzine blokken? Hebben de 140pk en de 170pk versies beide 20 keppen-motoren en is het verschil in pk's enkel software-matig? Volgens mij hebben toch beide pk-versies dubbele bovenliggende nokkenassen (DOCH) dus lijkt het mij logisch als de kleppentrein hetzelfde is bij beide uitvoeringen om niet teveel verschillende onderdelen en technieken te creëeren. Ze zullen daar in zweden toch wel kijken naar modulaire bouw om productiekosten laag te houden.
Geplaatst: 25.12.2010 - 19:15
door Oceanracer
Beide inderdaad 20 kleppen, verhouding in de versnellingsbak is wel anders.
Geplaatst: 25.12.2010 - 19:27
door dieselpower
Geweldig wat ze tegenwoordig kunnen trouwens met die variabele kleptiming in combinatie met injectie. Die blokken kan je afknijpen tot zo'n 1500rpm en dan pakken die 2.4 benzines weer gewoon lekker op. Waar vroeger de benzines begonnen met schokken en stoten in lage toeren lijken ze tegenwoordig op diesels, Die 2.4 hebben een super draaicultuur en zijn echt smeuïg schakellui te rijden.

Geplaatst: 25.12.2010 - 19:35
door Oceanracer
Moet je er bij de Shell (in Duitsland) eens Ron100 ingooien. Heerlijk! Dan is ie nog soepeler.

Geplaatst: 30.12.2010 - 16:48
door Bakboord1
Ik heb zojuist een bijzonder nette V70 2.4 comfortline + estateline gekocht uit 2002 in de kleur zilver metallic. De auto heeft verder 16" sirius velgen en een HU 603 (of was het 605?). Uiteindelijk toch voor een "onverwoestbare" 2.4 gegaan. Leek me kosten technisch veiliger dan bijv. een mooie T5.
De auto wordt over een weekje afgeleverd en gaat dan hopelijk veel veilige en probleemloze kilometers draaien. De auto heeft nu 155k op de teller en daar moeten we het dubbele van kunnen maken!
Een foto zal volgen.
Het to-do lijstje wat ik op langere termijn ingevuld wil hebben is:
17" (amaltea of thor als de huidige banden op zijn over een jaar of twee..)
Spoiler (ik wacht op een groupsbuy)
Tuning (BSR of RICA)
Geplaatst: 30.12.2010 - 18:15
door Discovery
Gefeliciteerd! Ik hoop dat het een fijne en probleemloze auto is en blijft. Audio is HU-603 en voor de spoiler kan je misschien zelf een groupbuy starten, er is hier op het forum nog 1 die graag een spoiler wil.
Geplaatst: 30.12.2010 - 18:19
door Zescilinder
Gefeliciteerd met de aankoop, wordt 2011 nog mooier!
Geplaatst: 30.12.2010 - 19:23
door Quota
Gefeliciteerd met je aankoop!