Pagina 5 van 6
Geplaatst: 19.01.2011 - 20:58
door Oceanracer
Die beugels roesten nogal vlot door, waardoor de uitlaat scheef komt te hangen. Zijn bij de dealer nieuwe beugels voor verkrijgbaar. Kosten een paar euro en werkt beter dan lassen.
Geplaatst: 20.01.2011 - 08:23
door Quota
Oceanracer schreef:Die beugels roesten nogal vlot door, waardoor de uitlaat scheef komt te hangen. Zijn bij de dealer nieuwe beugels voor verkrijgbaar. Kosten een paar euro en werkt beter dan lassen.
Maar kan dat ook het geluid veroorzaken? Mijn vrouw hoorde het gisteren ook bij het schakelen (maar zij laat vaak het gas volledig los voordat ze de koppeling intrapt) :oops:
Geplaatst: 20.01.2011 - 08:59
door Oceanracer
Voor de uitlaat is natuurlijk een fraaie uitsparing in de onderkant gemaakt, maar als de uitlaat scheef in de rubbers komt te hangen, dan kan hij gemakkelijk de onderkant raken, zoals bij het nemen van een drempel. Maar als je abrupt het gas loslaat kantelt het motorblok, wat beweging in de uitlaat geeft. Normaal natuurlijk geen probleem, maar als hij er niet goed onder hangt, kan hij zeker lawaai gaan produceren.
Behalve dat het zonde is van de reeds gemaakte snelheid om eerst je gas los te laten alvorens de koppeling in te trappen, is iedere schakelbeweging op die manier tevens een aanslag op je aandrijflijn. Zeker met een diesel!
Reken haar even voor wat het vervangen van een dualmass-vliegwiel moet gaan kosten, misschien dat ze dan weer weet hoe het haar geleerd is.

Geplaatst: 24.01.2011 - 15:00
door Quota
zo, na een lange speurtocht (proefrit leverde uiteraard geen "kloink" op) twee verdachten gevonden, de bovenste motorsteun heeft volgens de monteur veel te veel speling, en verder is de stabilisatorstangrubber aan bestuurderszijde ver heen. Maar verder geen loszittende delen gevonden, de bussen van de draagarmen e.d. zagen er ook nog goed uit.
Verder zijn alle moeren van het subframe nog eens aangehaald en ook bij de tweede proefrit was er wederom niets te horen. Net op weg naar huis ook niets meer gehoord... Ik HAAT dit soort klachten... :-x
Geplaatst: 25.01.2011 - 01:00
door elianmars
Was de baksteun al genoemd?
Vanavond hebben we aan een V70N D5 gesleuteld, waarvan de baksteun finaal door was.
Geplaatst: 25.01.2011 - 10:55
door blastaway
Sow, das niet misselijk zeg. Hoe ging het vervangen?
Geplaatst: 25.01.2011 - 15:44
door Quota
elianmars schreef:Was de baksteun al genoemd?
Vanavond hebben we aan een V70N D5 gesleuteld, waarvan de baksteun finaal door was.
Zouden we die niet horen bij het moedwillig mishandelen van de koppeling? (auto fixeren en dan in de versnelling de koppeling abrubt op laten komen :oops: :roll: )
Geplaatst: 25.01.2011 - 16:52
door black smoke
Quota schreef:zo, na een lange speurtocht (proefrit leverde uiteraard geen "kloink" op) twee verdachten gevonden, de bovenste motorsteun heeft volgens de monteur veel te veel speling, en verder is de stabilisatorstangrubber aan bestuurderszijde ver heen. Maar verder geen loszittende delen gevonden, de bussen van de draagarmen e.d. zagen er ook nog goed uit.
Verder zijn alle moeren van het subframe nog eens aangehaald en ook bij de tweede proefrit was er wederom niets te horen. Net op weg naar huis ook niets meer gehoord... Ik HAAT dit soort klachten... :-x
uhmm.. is ie dan nu klachten vrij ?
of zijn er nog dingen die je niet lekker zitten ?
(aan je auto wel te verstaan..........

)
Geplaatst: 25.01.2011 - 20:45
door Quota
black smoke schreef:Quota schreef:zo, na een lange speurtocht (proefrit leverde uiteraard geen "kloink" op) twee verdachten gevonden, de bovenste motorsteun heeft volgens de monteur veel te veel speling, en verder is de stabilisatorstangrubber aan bestuurderszijde ver heen. Maar verder geen loszittende delen gevonden, de bussen van de draagarmen e.d. zagen er ook nog goed uit.
Verder zijn alle moeren van het subframe nog eens aangehaald en ook bij de tweede proefrit was er wederom niets te horen. Net op weg naar huis ook niets meer gehoord... Ik HAAT dit soort klachten... :-x
uhmm.. is ie dan nu klachten vrij ?
of zijn er nog dingen die je niet lekker zitten ?
(aan je auto wel te verstaan..........

)
Ja, hij lijkt nu klachtenvrij te zijn, geen rare geluiden meer en een iets hoger verbruik.
klopt het trouwens dat de regeneratie van het RPF alleen bij 2000 + toeren plaats vindt? Ik rij namelijk merendeels van het woon werk verkeer over de provinciale weg (en dan draait de motor rondom de 1500 toeren)., en ik denk dat de 12 km snelweg daarna (als ik dan inderdaad 130 kan cruisen) niet voldoende is om de regeneratie uit te voeren. Heb namelijk ook het idee dat het oliepijl wat hoog staat.
iemand tips ideeen?
Geplaatst: 25.01.2011 - 23:54
door Little feat
Hoy Hoy,
weekje is voorbij, hebben ze wat gevonden en wat dan? kosten aan verbonden of door verkoper op zich genomen??
grtz LF
Geplaatst: 21.03.2011 - 18:43
door Quota
Geplaatst: 21.03.2011 - 20:25
door mehrzahl
Erg mooie auto Quota! Ik ben wel een beetje jaloers, ik vind titanium grey nóg wat mooier dan zwart...en je ziet er minder op (krasjes, vuil).
Is het regeneratieprobleem inmiddels onder controle?
Geplaatst: 21.03.2011 - 20:49
door Quota
dank voor de complimeten. Het scheelt heel veel of er lichtmetaal onder zit of niet. De regeneratieproblemen lijken er niet te zijn, heb nou de software update gekregen en we kijken maar even wat dat doet voor het oliepeil.
Wat die krasjes betreft, stel je je er niet al te veel van voor, ik heb vandaag weer heel wat dingen gezien die eigenlijk wel een keer aangepakt moeten worden
Geplaatst: 21.03.2011 - 20:57
door blastaway
Heerlijke auto! Prachtig werk!!!
Geplaatst: 21.03.2011 - 21:21
door Quota
blastaway schreef:Heerlijke auto! Prachtig werk!!!
Jaha, nu alleen nog even kijken of we voor sunblinds gaan of getint glas. Weet iemand wat het percentage is van het OEM privacy glass?
Geplaatst: 23.03.2011 - 08:06
door Quota
$%^#%^#&!@!!
Gisteren dus voor het eerst (want maandag is pappa dag) een stuk met de auto gereden, meen ik toch weer achterin een "klonk" gehoord te hebben! Vandaag flink wat zakelijke km's maken dus even goed opletten of ik het weer hoor, maar dan zou het dus iets te maken hebben met de wielen die er op en er af zijn geweest? of omdat de veerpoten helemaal uitgeveerd zijn geweest?
iemand suggesties?
Ik hoop dat het de moersleutel in het smokkelvak is geweest.... :oops: :roll:
Geplaatst: 23.03.2011 - 08:15
door BlackcurrantV70
Mooie V70, alleen nog een achterspoilertje ?
Ik heb OEM privacy glass in groene kleur, maar geen idee hoeveel % het is, ik vermoed om en bij de 30%.
De graad van transparantie verschil veel bij zonlight of bewolkt, zie hieronder
Geplaatst: 23.03.2011 - 09:45
door diesel01
Netjes, staat erg goed.
Geplaatst: 23.03.2011 - 14:18
door mehrzahl
@Quota, de "klonk" komt nu van achteren als ik het goed lees? Heb je de handremvoeringen gecheckt? Hangt de uitlaat goed in zijn rubbers, maw kan hij de carosserie niet raken bij hobbels?
Geplaatst: 23.03.2011 - 14:54
door Quota
Die uitlaat hebben we in januari nog gechecked, en toen zat er alleen wat oppervlakte roest op de beugels en de rubbers waren nog prima. Handrem doet het ook prima, dus het lijkt mij ook niet aan de voering te liggen. Vandaag overigens alweer 200 km gereden zonder het te horen... :evil: