Pagina 5 van 8

Geplaatst: 30.12.2010 - 11:46
door 945i
Toen was die er nog niet idd. Nu wel. :razz: :wink:

Geplaatst: 30.12.2010 - 13:34
door pimp
Ben het helemaal eens met 945i.
Mijn eerste keus 1,5 jaar geleden was een c70 T5, maar me overlaten halen voor een proefrit in een BMW 125i. De uitkomst laat zich raden........ondanks dat ik en de familie grote Volvo fans zijn. Er zijn gewoon betere rijders auto's. En motorisch loopt Volvo gewoon nog steeds achter. Ook de nieuwe lijn motoren is minder zuinig en minder sterk (Acceleratie valt tegen etc) dan die van de concurrentie. Vergelijk maar eens een T5 met een 2.0TFSI van Audi. Laat staan het vergelijk tussen een 3.0 v6 van Volvo en BMW.
Maar desondanks hebben mijn ouders toch gekozen voor de v60. Alleen is de keuze gemaakt op andere punten dan rijdersbeleving en de motoren. Gelukkig hebben we allemaal andere wensen en voorkeuren.

Geplaatst: 30.12.2010 - 14:31
door Edgar
945i schreef:Toen was die er nog niet idd. Nu wel. :razz: :wink:
Klopt... maar ik heb geen spijt van mijn beslissing.
Heb er inmiddels bijna 10.000 KM mee gereden sinds 14 november, binnen 1 1/2 jaar kan er weer een nieuwe worden uitgezocht ;-)

Moet eerlijk zeggen dat het in NL wel beter is om met een Volvo voor te komen rijden bij je klant dan met een BMW... Hoe belachelijk het ook is...

Geplaatst: 30.12.2010 - 14:39
door 945i
Klopt wel...
Alhoewel het er ook aan ligt welke branche je zit, soms is het goed te laten zien dat het "lekker" gaat, soms is bescheidenheid meer op z'n plaats.
Daarom rij ik in een ouwe bak.. :D ;)

Geplaatst: 30.12.2010 - 16:58
door hans98
pimp schreef:Mijn eerste keus 1,5 jaar geleden was een c70 T5, maar me overlaten halen voor een proefrit in een BMW 125i. De uitkomst laat zich raden....
Nou, dan moet je mij toch eens uitleggen waarom de uitkomst zich laat raden? Begrijp me niet verkeerd, een 125i is een bommetje op wielen maar is wel een héél andere auto dan een C70.

Een V70 en een Mazda 3 MPS, zoiets :-)

Geplaatst: 30.12.2010 - 18:31
door pimp
hans98 schreef: Nou, dan moet je mij toch eens uitleggen waarom de uitkomst zich laat raden? Begrijp me niet verkeerd, een 125i is een bommetje op wielen maar is wel een héél andere auto dan een C70.

Een V70 en een Mazda 3 MPS, zoiets :-)
De uitkomst laat zich raden, omdat ik nu een 125i rij.

Tuurlijk zijn het beide totaal verschillende auto's. De keuze voor de c70 lag eigenlijk al min of meer vast, ik was op zoek naar een 4 zits cabrio met een sterke motor. Maar het is soms niet slecht eens met een ander merk te rijden, zeker als je het geld ook nog prive uitgeeft. Dit kan zowel positief als negatief werken. Misschien is het andere merk echt niet je ding of toch wel.

Om maar aan te geven dat er nog zoveel anders op de markt is dan Volvo. Was daarom blij verrast met het verschil in rijbeleving.
Maar het was wel ff moeilijk voor de BMW te gaan, het was eigenlijk niet mijn merk en voelde mij er niet thuis. Ik vond mijzelf echt geen BMW rijder, maar nu nog steeds super blij met de keuze.

Het enige wat ik wil zeggen is rijdt ook eens met de concurrentie, zeker als je ruim 78000 euro gaat uitgeven.........

Geplaatst: 30.12.2010 - 18:34
door 945i
Precies wat ik bedoel pimp. (een echte pimp doet dat ook ;) )

Geplaatst: 30.12.2010 - 18:44
door toppertje
945i schreef: Daarom rij ik in een ouwe bak.. :D ;)
Hey,
het gaat toch wel goed met je? :wink:

Geplaatst: 30.12.2010 - 19:49
door ZX10r
Maar, volgens mij zijn we een beetje afgedwaald van het topic. De vraag was welke V60 en niet de opties en mogelijkheden welke er nog meer zijn.

Geplaatst: 30.12.2010 - 20:16
door Ireentje
:D

En vooral type, uitvoering, kleur enz.
T6 zijn we nu al uit, nu de rest van de opties nog.

Geplaatst: 30.12.2010 - 20:54
door ZX10r
O.a. naast de safety features

Keyless drive
Standkachel (met on call)
premium audio
open dak

Geplaatst: 30.12.2010 - 20:54
door ZX10r
Four C natuurlijk

Geplaatst: 31.12.2010 - 10:46
door Edgar
Een T6 verdiend gewoon het R-Design pakket, eRRug dik op een V60..
Zijn meerdere kleuren mooi, maar ik blijf erbij moet geen ouwe lullen kleur worden :lol: maar stoer en sportief:
Ice White met zwarte roofrails en privacy glas en R-Design... :tongue3:

Geplaatst: 01.01.2011 - 15:18
door Ireentje
Willen jullie me even uitleggen wat Four C inhoudt?

En wat zijn nu de verschillen precies tussen R-design en Summum?

Geplaatst: 01.01.2011 - 15:35
door arnoud
Ireentje schreef:En wat zijn nu de verschillen precies tussen R-design en Summum?
Zie de prijslijst, daar staat het vrij aardig uitgelegd:

http://www.volvocars.com/nl/all-cars/vo ... 202011.pdf

Op pagina 4 staat een overzicht. Je loopt dus nog wel de kans dat je boven op het R-Design pakket nog wat opties bij moet nemen om 'm weer in de buurt van een Summum qua aankleding te krijgen.

Geplaatst: 01.01.2011 - 16:31
door ZX10r
Four-c bied de mogelijkheid je dempers stugger te zetten, maakt er een geheel andere auto van. Vergeet ook de snelheidsafhankelijk stuurbekrachtiging niet.

Dit heeft de summum en de R niet

Automatisch dimmende binnenspiegel
Bedieningselement ECC (Mannekin) voorzien van chromen afwerking
Boodschappentashouder in bagageruimte
Chromen raamomlijsting
Elektrisch inklapbare buitenspiegels met grondverlichting
High Performance Audio met USB aansluiting en geïntegreerd bluetooth® handsfree systeem
Interior Air Quality System - IAQS
Met leder bekleed stuurwiel voorzien van Silk Metal inleg
Park Assist achter
Regensensor
Shimmer Graphite aluminium inleg op dashboard
Watch Dial instrumentenpaneel
17" Balder lichtmetalen velgen met 215/50 R17 banden
Chromen omlijsting decoratieve frames voorbumper
Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie voor stoel en buitenspiegels
Koplampreinigingsinstallatie
Leder bekleding

R-design

18" Ixion lichtmetalen velgen in Diamond Cut finish met 235/40 R18 banden
R-Design voorbumper
R-Design grille in High Gloss Black met Diagonaal en omlijsting in Silk Metal finish en R-Design embleem
R-Design diffusor achter in de kleur "Ironstone"
R-Design uitlaatpijpen met 90mm diameter links en rechts
Spiegelkappen in Silk Metal finish
Raamomlijsting in Silk Metal finish
Verlaagd sportchassis (-/- 15mm)
Sterker geprofileerde sportstoelen voor
R-Design bekleding in een combinatie van Leder met T-Tec en textiel met R-Design inscriptie in de rugleuning
Leder sportstuurwiel met R-Design embleem
R-Design leder versnellingspookknop
R-Design schakelpatroon (alleen voor handgeschakelde transmissie)
R-Design inleg op dashboard
R-Design vloermatten
Sportpedalen
Watch Dial instrumentenpaneel met blauwe achtergrond

Zoek de verschillen zou ik zeggen, de summum heeft meer funcitionele extra's welke je bij een R bij zal moeten bestellen. Ik weet niet hoe anders een R rijdt in vergelijking tot een met four-c uitgeruste gewone V60.

Geplaatst: 02.01.2011 - 11:44
door Edgar
R-Design + Business pack pro + winter line + Freja 18" +evt wat losse opties (regen sensor, dimmende spiegel etc..)

+/- 70k

Dan heb je een geweldige dikke bak ;-) En alles heeft natuurlijk te maken met een persoonlijke (smaak) voorkeur.. vind hem zelf nog steeds in het zwart of wit het mooist. Ben niet echt van het rood(achtige)

Geplaatst: 02.01.2011 - 11:53
door arnoud
Ik vind de V50 in het wit dan weer mooier dan de V60...

Geplaatst: 02.01.2011 - 12:02
door Edgar
arnoud. schreef:Ik vind de V50 in het wit dan weer mooier dan de V60...
Eens als het om een "gewone" V60 gaat

Maar ik vind bij de V60 een Ice White met R-Design met 18" en privacy glas en zwarte roofrails wel eRRug mooi, dik en sportief :D wat bij een T6 wel een gave combi is.

Als keuze 2 zwart, maar dan ook donkere ramen en zwarte roofrails, geen chrome.. mooi is dan ook om de omlijsting van de grill zwart te spuiten, hebben ze bij TVK eens met een V50 gedaan. Audi biedt het aan met het black optic pakket...

Geplaatst: 02.01.2011 - 12:07
door ZX10r
Mwa, 70 K ga je niet redden.

Security line erbij
Driver support line erbij
En je zit al aan 75 K

Schuifdak
Parkeer verwarming
Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
Roofrails
En het wordt bijna 79K

Electrische stoel (ha ha)
Dimmende spiegel
IAQS etc

En het wordt 80,5 K zonder trekhaak

Als je de Freja weglaat wordt het een ruime 78K

Dit is weer ongeveer gelijk aan een zelfde Summum met styling pack