ja ik ben er niet 100% zeker van. ik heb een verdeling 60-40-20-0 aan de meter. ik heb het berekend als hij van 60 tot 40 ging. misschien klopt deze verdeling niet echt? of kan ik hier niet op voortgaan.
Volgende keer zal ik vol tanken en tot in reserve rijden. eens kijken wat het dan word.
alvast bedankt
kan het nog zuiniger?
- Iroll
- 6th Gear member
Je kan niet op deze manier het verbruik berekenen. De metertjes van de 400 zijn nou niet bepaalt betrouwbaar. Volgende keer volgooien dagteller op 0. De volgende keer weer volgooien en de gereden km's delen door de liters getankte diesel. Ik denk dat je dan ineens een heel ander verbruik hebt.
-
- 2nd Gear member
Precies, zo heb ik het de laatste keer ook gedaan.Iroll schreef:Je kan niet op deze manier het verbruik berekenen. De metertjes van de 400 zijn nou niet bepaalt betrouwbaar. Volgende keer volgooien dagteller op 0. De volgende keer weer volgooien en de gereden km's delen door de liters getankte diesel. Ik denk dat je dan ineens een heel ander verbruik hebt.
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
-
- 5th Gear member
Zit rond de 1op17.
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik hou het verbruik van mijn S40 102pk diesel al bij vanaf dat ik hem heb.
Je kunt dit zien op http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/176809.html
Als ik de ritjes met aanhanger hierbij niet mee tel, zit ik op een 142496 kilometer, waar ik 7648 liter diesel heb getankt. Gemiddeld: 1 op 18,631
In het begin heb ik elke dag 140 kilometer gereden, waarvan 60% snelweg. Toen zat ik op een verbruik van 1:19. Sinds anderhalf jaar heeft mijn vrouw de auto altijd mee, en rijdt vaker in de file.
Goed voor je verbruik:
- Lange stukken snelweg
- Niet remmen, maar afremmen op de motor (dus goed anticiperen)
- Veel cruisecontrol gebruiken
- Geen files hebben
- Niet in de winter gaan rijden
Iedereen begrijpt dat met die laatste twee punten niet zo veel kunt... Het verbaast me dat de andere punten voor sommige mensen 'nieuw' zijn. Die hebben al jaren cc in hun auto, maar gebruiken het niet. Of bij elke afrit op de snelweg trappen ze de koppeling in...
Je kunt dit zien op http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/176809.html
Als ik de ritjes met aanhanger hierbij niet mee tel, zit ik op een 142496 kilometer, waar ik 7648 liter diesel heb getankt. Gemiddeld: 1 op 18,631
In het begin heb ik elke dag 140 kilometer gereden, waarvan 60% snelweg. Toen zat ik op een verbruik van 1:19. Sinds anderhalf jaar heeft mijn vrouw de auto altijd mee, en rijdt vaker in de file.
Goed voor je verbruik:
- Lange stukken snelweg
- Niet remmen, maar afremmen op de motor (dus goed anticiperen)
- Veel cruisecontrol gebruiken
- Geen files hebben
- Niet in de winter gaan rijden
Iedereen begrijpt dat met die laatste twee punten niet zo veel kunt... Het verbaast me dat de andere punten voor sommige mensen 'nieuw' zijn. Die hebben al jaren cc in hun auto, maar gebruiken het niet. Of bij elke afrit op de snelweg trappen ze de koppeling in...
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994