Pagina 5 van 8
Geplaatst: 16.01.2011 - 21:24
door edraket
Zo die staat wel erg hoog! Mijn S60 met Eibach stond wel een heel stuk lager:

Ook gemeten stond die een heel stuk lager. Zelfs mijn V70 met originele Volvo verlagingsveren staan vooraan exact even hoog als jouw auto met Eibach veren!
Geplaatst: 16.01.2011 - 21:25
door Zenith
@Edraket, ook bedankt voor de hulp tot nog toe. Ik las in een ander topic over het verlagen van een S60 dat je ook wat ervaring hebt met Weitec veren. Deze zouden in praktijk 25mm zakken (in theorie 35mm) en nog comfortabeler zijn dan de Eibachs naar ik lees. Zijn deze dan niet te combineren met Koni FSD's?
Geplaatst: 16.01.2011 - 21:31
door edraket
Deze zijn zeker wel te combineren met de FSD's. Je hebt 2 varianten van de Weitec veren: diesel en benzine en de diesel veren zijn een heel stuk soepeler dan de benzine veren (die laatste heb ik nog nieuw liggen). Denk dat de Weitec diesel veren een ideale oplossing voor je zijn als je maar 25 mm wilt verlagen. Alleen wat ik dan weer het nadeel vindt is dat de auto aan de achterkant weer zo laag staat en dat vind ik bij een V70 niet zo mooi. Die hoort naar mijn idee achter 1cm hoger te staan dan voor, dan is het echt helemaal af en heb je nog wat extra "laadvermogen" voordat het optisch uit balans raakt. Als je wilt kan ik wel een paar foto's plaatsen van de S60 met Weitec veren, maar dan moet ik dat even vanaf mijn andere PC doen.
Geplaatst: 16.01.2011 - 21:41
door edraket
Heb je nu de FSD dempers gekocht?
Geplaatst: 16.01.2011 - 22:11
door Zenith
edraket schreef:Heb je nu de FSD dempers gekocht?
Neej, de voorkeur gaat nog steeds uit naar de Sachs verlagingskit maar ik kan binnenkort zowel deze als de Eibach/FSD- kit van dichterbij bekijken en hopelijk ook testen op comfort.
Hoop er dan aan uit te geraken wat ik precies wil want m'n vriendin snapt nu al niet dat ik daar zo moeilijk over doe. Ze gaat het toch nog even moeten volhouden
edraket schreef:Als je wilt kan ik wel een paar foto's plaatsen van de S60 met Weitec veren, maar dan moet ik dat even vanaf mijn andere PC doen.
Bedoel je deze?

Re: Verlagen V70 max 25mm
Geplaatst: 17.01.2011 - 00:00
door Zenith
Pitte schreef:Mijn wagen met Eibach Pro kit 30mm voor en achter en rondom FSD dempers!
Zeer tevreden over het rijgedrag nu,de veren achteraan zijn zeer progressief en zakken maar weinig bij laden van zowel passagiers als vracht!
PS: De Elandstikkers zijn ondertussen gestolen in Frankrijk!!

Ik dacht deze V70 al herkend te hebben
vanop ACTuning.nl. Daar wordt je foto gebruikt als voorbeeld voor G&M verlagingsveren. Je reviewt ze ook op die site dus ik ga ervan uit dat dit de G&M veren zijn of verkeerde foto van je auto?
Geplaatst: 17.01.2011 - 11:40
door Pitte
Neen,niet de verkeerde auto maar wel verkeerde veren!
Ik had in eerste instantie G&M veren gekocht(in promotie)bij AC maar na een paar maand zakte de achterkant helemaal door,zodanig zelfs dat met 2 passagiers de auto volledig tegen de aanslagrubbers zat! Volgens AC en G&M onmogelijk!!?? Na veel discussie andere veren gekregen en wat blijkt,na een paar maand hetzelfde scenario!Nog altijd onmogelijk voor AC en G&M(auto overladen?Verkeerd gemonteerd!!??enz.)
Ik heb dan besloten om alles er onderuit te gooien en direct Eibach en FSD te plaatsen!Kost natuurlijk een pak meer maar er is ook geen vergelijk mogelijk.
En wat betreft dat hoogteveschil in de topic van Zenith dat begrijp ik ook niet goed!?Kan het dan zijn dat een diesel zoveel meer weegt dan een benzine motor??En wat met de achterkant dan 10mm?Ik ga even ten rade bij Eibach zelf denk ik,mischien weten die meer.
Verlagen V70 max 25mm
Geplaatst: 17.01.2011 - 15:07
door Pitte
Deze morgen foto genomen hoe hij nu staat(met wintervelgen en banden 16")
Geplaatst: 17.01.2011 - 18:52
door FrankS60
Wat zit daar voor uitlaat onder?!
Geplaatst: 17.01.2011 - 20:16
door Pitte
FrankS60 schreef:Wat zit daar voor uitlaat onder?!
Gewoon een eindpijp 100mm van BSR
Geplaatst: 17.01.2011 - 20:30
door Paul
Lijkt wel of de niveauregeling is uitgewerkt

Geplaatst: 18.01.2011 - 01:24
door Zenith
Deze avond naar het autosalon geweest in Brussel en deze keer extra aandacht voor de afstand die tussen de band en de spatrand wordt gehouden tegenwoordig. Er zijn héél wat modellen van o.a. Volvo waar max. 2 vingers of +-4cm (≈ effect van de Eibach-kit) tussen te krijgen zijn, zowel voor als achter (fotoreportage volgt!!).
Het komt allesbehalve té 'getuned' over, en dat is iets wat mij tot nu toe altijd geremd heeft om die Eibachs boven het sportchassis van Volvo te verkiezen.. maar ik heb nog geen kwaad woord gehoord over de Koni FSD's icm V70 en wil ze dus wel een kans geven. Als ik niet kan wennen aan het comfortverlies stel ik ze terug te koop. Rond februari meer..
oh, ja verdict van het autosalon:
meest comfortabele: BMW 525d touring M-pakket
mooiste interieur: BMW 525d touring M-pakket - Citroën C5 tourer exclusive edition
budget €25'000€: tweedehands V70R
budget van €50'000: Volvo V60 D5 of Audi A4 S-line met 3.0tdi
budget van €100'000: Range Rover TDV8
Bedankt voor de foto Pitte, perfect referentiemateriaal!
Geplaatst: 18.01.2011 - 07:33
door blastaway
Sterkte met beslissen!
Ik ben benieuwd! Keep us informed! Dit zijn de betere topics voor mij

Geplaatst: 18.01.2011 - 23:51
door Zenith
edraket schreef:Dat is inderdaad standaard voor een V70 met nivomats. Als je de auto verlaagd met bijvoorbeeld Eibach zit je op 340mm voor 350mm achter. Dat staat heel erg netjes. Met de Volvo verlagingsveren zit ik op 355mm aan de voorkant.
Zijn dit waarden die je zelf gemeten hebt? En zijn er dat voor een S60 of een V70?
Ik zie anders niet in wat de reden voor het verschil tussen die van jou en die van Pitte zou kunnen zijn :-k
Een 235/40 ZR18- band heeft theoretisch een buitendiameter van 645,20 mm. Stel 640mm door slijtage en voor 't gemak
om een idee te krijgen wat de afstand tussen de bovenzijde van de band en de onderkant van de spatrand kan zijn (die toch liefst rond de 40mm ligt voor mij), berekend met wat Pitte gemeten heeft:
voorkant: 355mm - (640mm/ 2) = 35mm
achterkant: 360mm - (640mm/ 2) = 40mm
Als de verlaging met de Eibach kit bij mij ook op die waarden uitkomt zal ik zeer tevreden zijn, maar als je dezelfde rekensom maakt met jouw metingen heb ik slechts 20mm marge vooraan en 30mm achteraan.. en dat is wel heel erg weinig! Any thoughts?
Geplaatst: 19.01.2011 - 08:56
door blastaway
Gewoon doen. Ik heb als VB een Passat, maar denk dat het verschil gelijk zal zijn bij Volvo.
Een vriend had een Sportline en ik een comfortline Passat. De sportline was lager standaard. Allebei verlaagd metd ezelfde eibach veren en stonden na verlaging op gelijke hoogte. Mijne was 3 cm gezakt en de zijne 1,5 cm
Geplaatst: 19.01.2011 - 17:33
door edraket
Dat zijn inderdaad de waardes die ik zelf gemeten heb. Ik heb het vermoeden dat de eerste foto van Pitte met de G&M veren is. De laatste fot klopt wel en deze lijkt me ook lager dan de 355 mm die hij opgeeft. Klopt die waarde wel echt Pitte?
Geplaatst: 19.01.2011 - 17:45
door Zenith
@ Pitte: voor alle zekerheid de meetwijze eens tonen:

Geplaatst: 19.01.2011 - 20:28
door Pitte
Heb het nog eens nagemeten en het klopt wel degelijk op een paar mm na!
Ik zet wel mijn rolmeter met het begin tegen de onderkant van het spatbord en meet dan tot het center van het wiel!
Wat mij wel opvalt is dat het altijd een paar mm meer of minder is als de auto bewogen heeft!
Geplaatst: 20.01.2011 - 22:50
door Zenith
Een klant vertelt.. Deze klant heeft ook de Koni FSD's met de Eibach Pro Kit gecombineerd:
- Nu na 3 dagen rijden (circa 250 km afgelegd) kan ik u meer vertellen over de wagen:
-
- *wegligging en comfort met de EIBACH veren en verlaging:
- BETER dan de standaard vering van een V70, dat is duidelijk...
- -veel minder deining in bochten
- -ligt gewoon veel strakker op de weg ook op rechte stukken
-
- AANRADER voor iedereen die dit van plan is maar nog twijfels heeft.
-
- Ik had wel wat schrik dat passagiers zouden opmerken dat de wagen te hard afgeveerd zou zijn maar de mensen merken er niets van;
- wat ik als een compliment beschouw. Ik merk natuurlijk veel verschil in rijgedrag, dat is het belangrijkste.
-
- Ook esthetisch is het duidelijk dat de wagen veel mooier oogt, en dit dan nog zelfs met de huidige winterbanden.
- Wagen zal er strak uitzien met de 17” Thor velgen als het wat beter weer wordt.
- Die verlaging met 30 mm in combinatie met die Eibach set is werkelijk perfect.
[/i]
Ga het er maar op wagen.. ik mik wel op een 4- tal cm ruimte tussen banden en wielkast, anders wordt het toch wat anders. [-o<
edit: dat het de Eibach Pro Kit wordt staat nu ook zo goed als vast omdat ik ervan uitga dat een onderstel niet bestaat uit wat bij elkaar gemikte spullen. Een onderstel krijgt het hard te verduren en ik wil mij ervan verzekeren dat schokbrekers en veren ook 'in harmonie' zijn bij eventuele noodsituaties en/of moeilijke situaties (zoals daar zijn: de afrit Gent-centrum komende van Brussel..). Eibach en Koni hebben namelijk samen gewerkt aan deze kit.
Ook het feit dat de Eibach Pro kit in praktijk geen 30-35mm verlaagt vr&ar zoals door henzelf beweerd wordt draait goed uit voor mij.. eindelijk beslist!

Geplaatst: 21.01.2011 - 12:14
door edraket
Hoe kom je erbij dat Koni en Eibach hebben samengewerkt aan deze kit? Volgens mij is dat echt niet het geval namelijk. De Eibach veren bestonden al veel langer, en iemand heeft deze met de Koni FSD dempers gecombineerd. Dat is geen ontwikkelde kit, maar een samengestelde.
Als jij de Eibach veren besteld heb je precies 2 vingers tussen scherm en voorband (mits de juiste maat banden). Dat is iets meer dan 4 cm.