De Pilot Xenon Pro set is ingebouwd

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Waarbij jouw bijdrage dan het "welles voor die immitatiezooi" is? ik blijf (al een jaar of wat) steeds ongewijzigd en met dezelfde argumenten en feiten ageren tegen het ongefundeerde enthousiasme er voor.
Volvo for life
asta
5th Gear member

Wat een stel morralridders weer hierzo zeg!
Allejezus wat zijn jullie goed bezig.
Na een tijd weggeweest te zijn vanwege dit soort gezeik op mekaar heb ik mij keurig in kunnen houden, maar dit gaat toch echt te ver boys.

Wie dacht dat volvo fabriek af xenon zo goed is zoals sommige hier nu denken komen van de koude kermis thuis.
ALLEEN de nieuwe type xenon unit's zijn voorzien van adaptieve hoogteregeling, de oudere modellen werken met een passieve regeling.
Geloof je het niet, voer de test uit door op de bumper te drukken (hoe kom je erop?).
Dit betekend dat het grootste deel van de grote mannen xenon verlichting idem functioneert als de aftermarket ROTZOOI of hoe je het wil noemen.

De xenonlampjes die gebruikt worden komen veelal van de grote fabrieken waar tevens de MERKEN hun lampjes vandaan halen, echter staat er dan geen Philips in maar zijn naamloos.
Voor de aftermarket handel hebben ze er een andere aansluiting aan gemaakt, verder is de lamp EXACT hetzelfde.

De unit's in o.a. de C30/S40/V50 waar we het hier over hebben zijn voor zover ik tot nu toe gezien heb goedgekeurt voor Xenon lampen, je lichtbeeld zal hierdoor dus niet veranderen!

De hogedrukreinigers waar men zich ook zo druk over maakt zijn net zo'n onzin als wat velen hier uitkramen, de RTL5 reclames zouden er nog een puntje aan zuigen.
Sproei gerust een keer en kijk hoe schoon je glas word (NOT), ik heb ze dus ik weet dat het zo is.
Daarnaast gaat je licht juist verstrooien als er water op komt, dus je creeert een gevaarlijkere situatie door ze te gebruiken.
Door o.a. steenslag beschadigen de kappen voor de lampen waardoor je strooilicht krijgt, ooit wel eens in een halogeenlampje gekeken die slecht afgesteld is?
Je weet dan ook dat je voor een luttele 20 seconden een witte vlek op je oog hebt zitten waardoor je verblind word, dit effect treed trouwens NOOIT bij Xenon op, mocht je anders willen beweren dan mag je met jouw wetenschap de geleerden op een andere mening gaan brengen.
Uit ervaring heb ik dus kunnen opmaken dat een slecht afgestelde halogeen lamp minstens dan wel niet gevaarlijker is dan een xenon lamp.

Laat iedereen toch eens in zijn waarde, jullie rijden zeker ook nooit te hard, en maken nooit vouten (ja met een v).
Ik word min of meer misselijk van bepaalde mensen hier die denken dat de hele wereld naar hun manier van maatstaven moet leven.
Wen er maar alvast aan, je gaat nog een moeilijke tijd tegoed.
Met vele Oost-Europese op onze wegen word het er niet veiliger op, dus waarom zo druk maken om een paar lampjes???

Maar ga zo door mannen, het forum is met jullie "opbouwende" kritiek een stuk prettiger geworden de afgelopen tijd!
Ik vraag me werkelijk waar af of ik er wel goed aan gedaan heb weer terug te komen en alles uit de kast heb getrokken om een leuke dag te organiseren voor een stel echte liefhebbers.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

tikkie lichtgeraakt?
Volvo for life
945i
8th Gear member

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:@ ewing, iedere keer dat immitatie xenon ter sprake komt geef ik die mening, het kan tenslotte maar bekend zijn dat die rommel voor medeweggebruikers levensgevaarlijke situaties op kan leveren, dat is dan wel iets is dat de gebruikers ervan steevast ontkennen danwel begataliseren.
Ag ag, levensgevaarlijk, er is best wel wat meer op de baan dat echt levensgevaarlijk is ipv wat "lampjes"

Trouwens, kijk maar eens goed in je spiegels, de auto's waar ik verschrikkelijk veel last van heb de laatste tijd met verblindende xenon zijn de audi's. En dan zijn het allemaal originele met hoogteregeling en heel de zever.

En wat ik ook al geleerd heb door de jaren heen, de grootste moraalridders zijn nog de gevaarlijkste van allemaal. Juist omdat ze denken altijd correct te handelen.

Ohja, weet je wat levensgevaarlijk is? Dat levertransplant dat we deze morgen gedaan hebben, die jonge dame met een joekel van een hersentumor van donderdag en die oudere man met zijn thoracaal pseudo-aneurisma van gisteren.
DAT zijn levensgevaarlijke zaken, niet wat domme lichtjes. Time to get back to reality...
Oceanracer
Geartronic member

Volgens asta is xenon nooit verblindend, dus ook die van Audi niet. Niet zo zeuren dus!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Sorry, verkeerde woordkeuze, "storend" dan...
Plofcop
Starter

asta schreef:Wat een stel morralridders weer hierzo zeg!
Allejezus wat zijn jullie goed bezig.
Na een tijd weggeweest te zijn vanwege dit soort gezeik op mekaar heb ik mij keurig in kunnen houden, maar dit gaat toch echt te ver boys.

Wie dacht dat volvo fabriek af xenon zo goed is zoals sommige hier nu denken komen van de koude kermis thuis.
ALLEEN de nieuwe type xenon unit's zijn voorzien van adaptieve hoogteregeling, de oudere modellen werken met een passieve regeling.
Geloof je het niet, voer de test uit door op de bumper te drukken (hoe kom je erop?).
Dit betekend dat het grootste deel van de grote mannen xenon verlichting idem functioneert als de aftermarket ROTZOOI of hoe je het wil noemen.

De xenonlampjes die gebruikt worden komen veelal van de grote fabrieken waar tevens de MERKEN hun lampjes vandaan halen, echter staat er dan geen Philips in maar zijn naamloos.
Voor de aftermarket handel hebben ze er een andere aansluiting aan gemaakt, verder is de lamp EXACT hetzelfde.

De unit's in o.a. de C30/S40/V50 waar we het hier over hebben zijn voor zover ik tot nu toe gezien heb goedgekeurt voor Xenon lampen, je lichtbeeld zal hierdoor dus niet veranderen!

De hogedrukreinigers waar men zich ook zo druk over maakt zijn net zo'n onzin als wat velen hier uitkramen, de RTL5 reclames zouden er nog een puntje aan zuigen.
Sproei gerust een keer en kijk hoe schoon je glas word (NOT), ik heb ze dus ik weet dat het zo is.
Daarnaast gaat je licht juist verstrooien als er water op komt, dus je creeert een gevaarlijkere situatie door ze te gebruiken.
Door o.a. steenslag beschadigen de kappen voor de lampen waardoor je strooilicht krijgt, ooit wel eens in een halogeenlampje gekeken die slecht afgesteld is?
Je weet dan ook dat je voor een luttele 20 seconden een witte vlek op je oog hebt zitten waardoor je verblind word, dit effect treed trouwens NOOIT bij Xenon op, mocht je anders willen beweren dan mag je met jouw wetenschap de geleerden op een andere mening gaan brengen.
Uit ervaring heb ik dus kunnen opmaken dat een slecht afgestelde halogeen lamp minstens dan wel niet gevaarlijker is dan een xenon lamp.

Laat iedereen toch eens in zijn waarde, jullie rijden zeker ook nooit te hard, en maken nooit vouten (ja met een v).
Ik word min of meer misselijk van bepaalde mensen hier die denken dat de hele wereld naar hun manier van maatstaven moet leven.
Wen er maar alvast aan, je gaat nog een moeilijke tijd tegoed.
Met vele Oost-Europese op onze wegen word het er niet veiliger op, dus waarom zo druk maken om een paar lampjes???

Maar ga zo door mannen, het forum is met jullie "opbouwende" kritiek een stuk prettiger geworden de afgelopen tijd!
Ik vraag me werkelijk waar af of ik er wel goed aan gedaan heb weer terug te komen en alles uit de kast heb getrokken om een leuke dag te organiseren voor een stel echte liefhebbers.
Was even bang dat dit topic echt geen niveau meer had, tot dat ik het stukje van Asta las.

Mooi verwoord...... en een sneue reactie van Bart Simpson..... maar om hem heb ik nooit kunnen lachen.....
945i
8th Gear member

Hoe je het ook wendt of keert, zelfs na de "prachtige" reactie van plofkop.. Het blijft rommel die voor irritatie en verblinding bij overige weggebruikers zorgt.
Evenals verkeerd afgestelde halogeen verlichting trouwens.
kawaman
5th Gear member

Zucht
Erik

S60 T5 R-design
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ik ben dan wel geen moderator maar de conclusie is wel gerechtvaardigd dat verder posten op dit topic in de richting van zinloos gaat.

Een idee zou kunnen zijn:

1: Dit topic op slot
2: Een pool op de stelling: Aftermarket xenon is net zo goed als xenon af fabriek/origineel. En dan alleen de mogelijkheid om ja of nee te klikken, geen text. :P
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
945i
8th Gear member

Dat zou hetzelfde zijn als vragen; roken is goed voor je gezondheid ja/nee.
heeft ook niet veel zin dus.. ;)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

vroeg of laat is er een helder wettelijk kader, zou de oude spullen daarom ook goed bewaren
Volvo for life
kawaman
5th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Ik ben dan wel geen moderator maar de conclusie is wel gerechtvaardigd dat verder posten op dit topic in de richting van zinloos gaat.

Een idee zou kunnen zijn:

1: Dit topic op slot
2: Een pool op de stelling: Aftermarket xenon is net zo goed als xenon af fabriek/origineel. En dan alleen de mogelijkheid om ja of nee te klikken, geen text. :P
Ik ga voor: op slot

Met een afsluitend woord van: De Volvo-Forummer van 2009
Erik

S60 T5 R-design
Iroll
6th Gear member

Zet het gezond verstand eens aan. Als er zoveel mensen klagen over verblind worden dan zit daar toch een kern van waarheid in? Het roept niet voor niets zoveel weerstand op. Dan kan je wel blijven beweren dat het niet zo is maar dan ben je toch echt behoorlijk egoistisch bezig "ik heb er profijt van en dat anderen er last van hebben zal mij een grote rotzorg zijn want ik vind het mooi en stoer en ik zie een stuk beter" daar komt dit hele topic op neer.
945i
8th Gear member

Niets aan toe te voegen.
tjitte_de_jong
Starter

Door het slechte zicht ben ik ook op zoek gegaan naar een xenon set. Na het lezen van dit forum heb ik eerst maar eens de lens gedemonteerd uit de koplichtunit. Deze was behoorlijk smerig geworden door een witte aanslag. met een beetje glasex aan bijde zijden schoongemaakt. Wat een verschil!! ik denk dat ik wel 30-40% meer licht heb gekregen alleen door schoonmaken! Na 2x klagen bij de garage over het zicht + onnodige kosten erna voor opnieuw de hoogte afstellen(garage wist dit ook niet) ben ik nu weer tevreden over het originele resultaat. Voor mij is xenon niet meer nodig.
groeten Tjitte
(V50 bj11-2005 1.6d)
Oceanracer
Geartronic member

Kijk, dat is nog eens een mooie afsluiting van dit topic!

En voor diegenen die zich aan de inhoud van dit draadje storen: Sla dit topic gewoon over! Niets of niemand verplicht je toch om dit te lezen en/of inhoudelijk te reageren?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Frederik Welvaert
5th Gear member

Hoe haal je de unit volledig open om de lens te reinigen?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
sequence
5th Gear member

Freddy dat had Marten op de 1e pagina van dit topic geplaatst:

Je kan de H7 houder losschroeven, bij de rechterlamp zijn dat 2 torxschroeven bij de linker 3. Bij de linker moet je de torxjes die het witte hoogteophangingsysteem vasthouden een beetje losdraaien zodat je de ophanging wat naar je toe kan halen om bij de 3e schroef te kunnen, deze zit achter het verstelmotortje.
Als je dan de H7 houder een slag draait en eruit haalt neem je de complete lens die eraan vast zit mee.

Bij mij zat er inderdaad (na 270dkm) een behoorlijke witte laag op. Zodra ik er een doekje overheen haalde zag je dat er een glans op de lens hoort te zitten. De wittige laag maakt hem helemaal dof. Je ziet dat zelfs vanaf de buitenkant als je het eenmaal weet.
V40 T2 Nordic+
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”