Pagina 5 van 5
Geplaatst: 26.03.2011 - 13:52
door Ramon&Ramon
Johan s60 schreef:nauticbluepearl schreef:het zal mij niet meer gebeuren.
je moet de aandrijfas uit de wielnaaf slaan, dan is de spanning van de as af en blijft ie heel. (zie opmerkingen van R&R)
mocht dat om een of andere reden niet lukken, dan zou ik m (deels) uit de bak trekken, om 'm zo ruimte te geven.
Dit was mij ten stelligste afgeraden omdat ie dan bakolie zou gaan lekken (?)
toen eenmaal de homokineet gesloopt was moest de aandrijfas volledig uit de bak en heeft ie geen druppeltje bakolie gelekt.
vraagje voor de kenners/specialisten, hoe hoog hoort het de bakolie te staan? (stond mijn peil toevallig te laag?)
Het nivo moet gelijk staan met de rand vd gele vulplug, afh. van scheefstand vd wagen kan het zijn dat er niets wegloopt via de aandrijfas keering.
Uploaded with
ImageShack.us
niet afvullen tot aan de vulplug,want dan zit er veel te veel olie in,er gaat 2.1 liter olie in namelijk.als je hem vult tot de vulplug,prop je er dus twee liter te veel in..
Geplaatst: 26.03.2011 - 15:11
door Johan s60
Met die 2.1 liter zit je al heel dicht tegen de plug rand aan, ik heb de mijne ook ooit ververst, en er ging echt geen 4 liter in.
Vlgs. vadis zou je eerst moeten aftappen en weer opnieuw 2.1 Ltr. moeten vullen, om vervolgens te kunnen zeggen ja olie peil is goed.
terwijl ze het de nivoplug noemen!!!

Geplaatst: 26.03.2011 - 19:58
door Akkoord
Toevallig afgelopen zaterdag de bak ververst.
Alles netjes afgetapt , (auto stond netjes horizontaal) en weer gevuld.
Volgens de schaalverdeling op de flesjes is er 2,2 tot 2,3 liter ingegaan (was er van uitgegaan dat de nivoplug ook als nivoplug dient).
In Vadis nagekeken ; niet helemaal duidelijk wat de correcte werkwijze is (2,1 liter of de nivoplug).
Ik denk dat ik het er mooi in laat zitten.
Geplaatst: 28.03.2011 - 09:22
door nauticbluepearl
Ramon&Ramon schreef:hij past maar op een manier,dus niet op verschillende zoals hier wordt aangegeven.
toppertje schreef:het is een k*t werkje.
het makkelijkst is toch even de aandrijfas weer los te halen,dat werkt
het best.
ook ik heb dit meegemaakt,en zorg dat je de kogels en de ring op de juiste
manier monteert.
hij kan op 2manieren in elkaar,maar probeer dan of de homokineet
alle kanten draaien wil,zo niet dan zit de ring niet korrekt.
eigenlijk wijst het zichzelf.
hij kan op twee manieren in elkaar, de juiste, en de foute, waarbij de homokineet niet meer wil knikken. uit elkaar wil dan ook niet meer, en monteren in de auto hebben we maar achterwege gelaten.
bedankt iedereen voor bakoliepeil informatie
Geplaatst: 28.03.2011 - 13:09
door Ramon&Ramon
dus is er maar een manier de goeie,zoals ik al aangaf..
Geplaatst: 29.03.2011 - 09:58
door nauticbluepearl
Duh, natuurlijk is er maar een manier de goede, maar hij kan wel degelijk fout in elkaar gezet worden.
Geplaatst: 29.03.2011 - 13:20
door Ramon&Ramon
nee,want dan draait hij niet!
Geplaatst: 30.03.2011 - 09:58
door nauticbluepearl
Ramon&Ramon schreef:hij past maar op een manier,dus niet op verschillende zoals hier wordt aangegeven.
hij past in elkaar, hij past terug in de auto (hij is nog de juiste lengte), maar hij knikt niet.
hij past wel, maar hij werkt niet
Geplaatst: 30.03.2011 - 12:17
door Ramon&Ramon
conclusie,er is dus maar een goeie manier om hem in elkaar te zetten..
Geplaatst: 30.03.2011 - 12:51
door Oceanracer
Zeg Ramon, zou dat niet voor meer, zo niet alle, onderdelen gelden? :?
Geplaatst: 30.03.2011 - 15:48
door Ramon&Ramon
lijkt mij ook!
De enige goeie manier is dus om te zorgen dat de as niet uit elkaar valt.
