Pagina 5 van 162

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:58
door NielsPHEV
945i schreef:Reken er maar niet op dat deze auto 0% bijtelling en/of belastingvrij zal zijn, daar wil ik een goeie fles op wedden.
Een waarom niet dan ?

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:59
door 945i
Ja, klinkt goed.
Bij BMW activehybrid die dit type aandrijving allang heeft, is het verschil niet zo groot nog, omdat ze het tot nu toe bij een V8 benzine hebben toegepast.

We zullen het zien. :)

Geplaatst: 15.08.2011 - 23:00
door 945i
@NielsV70. Lees even bovenstaande berichten...

Geplaatst: 15.08.2011 - 23:06
door NielsPHEV
Het komt allemaal omdat men denkt dat electriciteit "schoon" is en men die niet meeteld in de CE standaard meting van verbruik. De batterijtjes zitten vol genoeg uit het stopcontact om een substantieel deel van de standaard meting zonder motor te rijden vandaar de lage CO2 uitstoot. Dat dit natuurlijk een onzin redenatie komt omdat men over CO2 spreek ipv over de uitnutting van fossiel brandstoffen....

V480-S60 al iets meer wat je met ons kunt delen, inhoud brandstof tank ? max snelheid ?, wanneer een V70 plugin hybrid ?

Geplaatst: 16.08.2011 - 07:34
door Paul
945i schreef:Well i'll be damned.... Dat had ik niet meegekregen... :oops:
Geestig!

Geplaatst: 16.08.2011 - 07:35
door Paul
Wanneer een V70 Plugin Hybrid? Er komt toch een V60?

Geplaatst: 16.08.2011 - 07:37
door bart simpson
hoop dat 945i genoeg "goede flessen" heeft!

Geplaatst: 16.08.2011 - 08:04
door RubyRedV50
Het "jammere" aan de huidige D5 motor is, dat in het huidige Belgisch belastingsklimaat, deze zwaar wordt belast.
De BIV is voor dit type motor (215 pk) 5.000€, terwijl de vorige generatie (ik dacht 205pk) deze BIV 2.500€ bedroeg.

Met de plug-in-hybrid zal de BIV het minimum bedrag zijn, namelijk 61,5€. Enkel als de wagen ingeschreven is door een natuurlijk persoon (geen bedrijf).
Dus op de lease markt zal deze in Belgie het misschien toch niet zo goed doen, omdat de BIV en jaarlijkse taksen vrij hoog blijven. Want hoe je het draait of keert, bedrijven betalen nu ook eenmaal niet al te veel taksen en zulllen dan ook sneller naar een DrivE stappen :-(

Geplaatst: 16.08.2011 - 08:33
door V480-S60
NielsV70 schreef:V480-S60 al iets meer wat je met ons kunt delen, inhoud brandstof tank ? max snelheid ?, wanneer een V70 plugin hybrid ?
V70: niet verwacht.
Brandstoftank: geen informatie
Vmax: normaal als D5

Geplaatst: 16.08.2011 - 10:54
door NielsPHEV
Paul schreef:Wanneer een V70 Plugin Hybrid? Er komt toch een V60?
Origineel is het project gestart met een V70 als basis, voorzover ik weet reden daar ook de eerste proto typen mee rond. Later is men geswitched naar de V60 mijn vermoeden is dat dit wellicht een meer toekomst bestendig platform is. Zelf hoopte ik op een V70 plug in hybrid aangezien ik de V60 wat krap vindt, vandaar de vraag of de V70 plug in hyrbrid wellicht nog onderweg was.

Geplaatst: 16.08.2011 - 10:57
door NielsPHEV
V480-S60 schreef:
NielsV70 schreef:V480-S60 al iets meer wat je met ons kunt delen, inhoud brandstof tank ? max snelheid ?, wanneer een V70 plugin hybrid ?
V70: niet verwacht.
Brandstoftank: geen informatie
Vmax: normaal als D5
Dat ziet er goed uit had ergens in een engels artikel gelezen dat men zou begrenzen op 200 km/h. Bij 0 % bijtelling denk ik dat mijn LE snel weer ingeruild gaat worden, Wanneer bestellen / leveren ?

Geplaatst: 17.08.2011 - 15:38
door V480-S60
Over begrenzing werd met geen woord gesproken.
Letterlijk werd gezegd: alle voordelen van de D5 in combinatie met een geciviliseerde elektromotor.

Geplaatst: 17.08.2011 - 21:00
door sanco
Eigenlijk zouden ze alle spaar auto's met excessief belastingvoordeel met een begrenzer moeten uitrusten, dan wordt het echt kiezen of delen... ;-)

geeft ruimte op links zullen we maar zeggen

Geplaatst: 17.08.2011 - 21:07
door bart simpson
mee eens

Geplaatst: 17.08.2011 - 21:15
door 945i
Ook mee eens.

Geplaatst: 17.08.2011 - 21:17
door bart simpson
een 1.6D had van mij ook al gemogen

Geplaatst: 17.08.2011 - 21:34
door 945i
Tja, een zuipert betaalt, en veel belasting, BPM en BTW over de brandstof, de kniepert een fractie daarvan. En toch mag een schokkende D2 op de linkerbaan mij de weg versperren, schande! :lol:

Geplaatst: 17.08.2011 - 21:41
door bart simpson
+1

Geplaatst: 17.08.2011 - 23:28
door Broabander
bart simpson schreef:+2
Betaal genoeg aan accijnzen, me dunkt dat ik dan ook de linkerbaan naar mijn eerlijke deel mag benutten.

Geplaatst: 18.08.2011 - 12:26
door fmgillis
sanco schreef:Eigenlijk zouden ze alle spaar auto's met excessief belastingvoordeel met een begrenzer moeten uitrusten, dan wordt het echt kiezen of delen... ;-)

geeft ruimte op links zullen we maar zeggen
Mja het jakkeren van de muesli auto's op de linkerbaan maakt ze inderdaad alles behalve zuinig.
Dus inderdaad begrenzen op max 130 (maximumsnelheid) lijkt me dan prima.

Top Gear heeft een keer een test gedaan van een BMW M3 en een Prius met flink doorrijden.
http://www.youtube.com/watch?v=_JdOH7GrE6Q

Dan ga je je toch afvragen waar zijn we nou eigenlijk mee bezig met zn alle.