Pagina 5 van 18
Geplaatst: 18.03.2011 - 16:43
door Walter
daar is vooralsnog bij mijn weten niets concreets over gezegd
Geplaatst: 18.03.2011 - 16:59
door steveo_veranes
Heb een offerte gekregen van de dealer, de orderboeken zijn dus open.
En....één van de genoemde opties is....
High Perf. Multimedia + 7" scherm + bluetooth
Dat kan dus maar 1 ding betekenen

Geplaatst: 18.03.2011 - 17:01
door NielsPHEV
De wielen zijn ook nog een verassing, welke turbo er inzit weet ook nog niemand....
Geplaatst: 18.03.2011 - 17:17
door Dieselaar
Lijkt mij niet dat het "beperkt leverbaar" is; ze kunnen er altijd meer maken als het goed loopt maar het zal wel een actie zijn.
Geplaatst: 18.03.2011 - 17:18
door Volvoman
steveo_veranes schreef:Heb een offerte gekregen van de dealer, de orderboeken zijn dus open.
En....één van de genoemde opties is....
High Perf. Multimedia + 7" scherm + bluetooth
Dat kan dus maar 1 ding betekenen

Wat dan?
Geplaatst: 18.03.2011 - 17:20
door Volvoman
NielsV70 schreef:De wielen zijn ook nog een verassing, welke turbo er inzit weet ook nog niemand....
Hoeveel turbo's zijn er dan??
Geplaatst: 18.03.2011 - 17:21
door Volvoman
Ben wel benieuwd naar de wielen. 17" in mooi en 5 of 6 spaken heeft mijn voorkeur. Mijn vrouw weet inmiddels dat ik onrustiger slaap...
Geplaatst: 18.03.2011 - 17:38
door NielsPHEV
Volvoman schreef:NielsV70 schreef:De wielen zijn ook nog een verassing, welke turbo er inzit weet ook nog niemand....
Hoeveel turbo's zijn er dan??
D'r zit er maar eentje in natuurlijk maar heb begrepen dat er verschillende turbo's grbuikt zijn voor de diverse D3 (en D4) motoren en dit nu een en andere wordt die (naar verwachting) wat groter is.
Geplaatst: 18.03.2011 - 22:23
door bolleke
Zo staat de LE in de leasecalculator van ING Carlease. Ik kan hem alleen nog niet bestellen. Dus waarschijnlijk een pre order bij de dealer en later defintief te maken.
Verder staat er ook een beschrijving in, maar op basis van eerdere posts zal deze niet correct zijn.
Type V70 D3 120kW Limited Edition
Brandstofsoort Diesel
Cons. prijs (incl. opties en access.) 43,995.00
Leasetarief incl. BTW 1,331.62
--------------------------------------------------------------------------------
Exterieur
Trim exterieur Onderzijde voorspoiler, dorpels en achterbumper in exterieurkleur
Solid lak
Velgen en banden 17" Balder lichtmetalen velgen met 225/50 R17 banden (801)
Banden reparatie kit
Verlichting exterieur EBL (Emergenct Brake Light), bij een vertraging van > 0,7g
Home safe verlichting
Mistlampen voor (016)
Side markers (geintegreerd in lampen voor en achter)
Volvo Safety Lights (automatische dimlichten)
Interieur
Instrumenten Tripcomputer (actueel en gemiddeld brandstofverbruik, actieradius en gemiddelde snelheid)
Trim interieur Inleg Cross Brushed Aluminium op dashboard, tunnelconsole, portieren en ventilatie uitstroomopeningen (437)
Lederen stuurwiel (029)
Schakelpookknop in leder uitgevoerd (333)
Select lederen bekleding (E1xx)
Silk Metal inleg in leder stuurwiel
Silk Metal inleg in leder versnellingspookknop
Vloermatten, textiel (100)
Ventilatie en verwarming Electronic Climate Control (ECC) (007)
IAQS (Interior Air Quality System) multi-actief interieurfilter (439)
Luchtvochtigheidssensor (727)
Quick Heater functie (781)
Verlichting interieur Approach verlichting
Leeslampjes voor en achter
Zetels ISO-fix bevestigingspunten achterbank (2x)
In drie delen neerklapbare achterbank (40/20/40)
In hoogte verstelbare voorstoelen met lendensteunen
Middenarmsteun achter met twee bekerhouders en opbergruimte
Comfort
Audio, tv en 12v access 12 Volt aansluiting in voor- en achterkant tunnelconsole en bagagecompartiment
High Performance Audio (4 x 40W) met 8 High Performance luidsprekers (502)
Comfort aandrijving Cruise Control (033)
Communicatie / navigatie Bluetooth Handsfree Systeem geïntegreerd (732)
Ruiten en glas Elektrisch bedienbare ramen voor en achter (met blokkeerfunctie achter)
Stuurinrichting Stuurwiel in hoogte en axiaal verstelbaar
Stuurwielbediening voor audio (235)
Veiligheid
Alarm
Gordels en airbags Airbags aan passagiers- en bestuurderszijde (dual stage)
Automatische gordelspanners voor en achter
Inflatable Curtains (IC), hoofdairbags zitplaatsen voor en achter
Reminder dragen veiligheidsgordels voor en controle op dragen veiligheidsgordels achter
SIPS-bags (zijdelingse airbags zitplaatsen voor)
Uitschakelbare passagiersairbag (PACOS) (641)
WHIPS (Whiplash Protection System) op zitplaatsen voor
Ophanging
Remmen ABS-Remsysteem
EBA (Emergency Brake Assist)
Electonic Brake Distribution (EBD)
Elektrische handrembediening
RAB (Ready Alert Brakes)
Sloten Afsluitbare laadruimte
Automatische deuurvergrendeling tijdens het rijden (kan gedeactiveerd worden)
Comfortopening: mbv afstandsbediening wordt de auto ontgrendeld en openen de ramen
Comfortsluiting: mbv afstandsbediening zet u de auto op slot en sluiten alle ramen en schuifdak
Kindersloten op achterportieren
Veiligheid aandrijving Dynamic Stability & Traction Control (CSTC)
Wettelijke kit EHBO kit (DIN goedgekeurd) (166)
Zichtbaarheid Automatisch dimmende binnenspiegel (168)
Elektrisch bedienbare buitenspiegels
Elektrisch inklapbare buitenspiegels met verlichting (167)
Park Assist achter (529)
Regensensor (370)
Verlichte make-up spiegel bestuurder- en passagierszijde
Verwarmbare buitenspiegels, achterruit en ruitensproeierkoppen voor
Koffer Bagagehouder opklapbaar in kofferuimte (346)
Bagagerolhoes
Bevestigsogen in de zijpanelen van de bagageruimte (4x)
Geintergreerde aluminium laadrails in de vloer van de bagageruimte met 4 verschuifbare en vergrendelbare haken
Veiligheidsnet (nylon 60/40)
Laadkleppen en -deuren Elektrisch bedienbare achterklep (115)
Lading interieur Kledinghaken (plafond achter en hoofdsteun passagiersstoel)
Pennenhouder en credit card houder
Twee bekerhouders voor
Diversen
Anti-corrosie behandeling
Divers Decoratieve (chroom) elementen rondom 'manekin', bediening ventilatieroosters en rondom ontwasemingsroosters
Gevarendriehoek
Intelligent Driver Information System (IDIS)
SIPS (Side Impact Protection System)
Silk Metal omlijsting van de middenconsole (centre stack)
Verchroomde raamomlijsting
Roetfilter Diesel filter (DPF
Geplaatst: 18.03.2011 - 22:36
door Paul
TV aansluiting?
Geplaatst: 19.03.2011 - 15:09
door Volvoman
Ik zou gaan voor Oyster.... Kijken of m'n dealer ook wat wil!
Heeft iemand hier al ervaring met de T4 motor?
Geplaatst: 19.03.2011 - 23:06
door timewa
Ik heb vorige week met de T4 motor gereden i.c.m. een powershift bak. Deze combinatie heb ik als positief ervaren, met enkele kanttekeningen. Dit was overigens een korte en vrij rustige rit, gaat dus om een eerste indruk.
De powershift transmissie is niet helemaal mijn ding. Hij schakelt wel vrij smooth maar ook langzaam. Dit uit zich ook in de cijfers: Zo zit er bijvoorbeeld meer dan 1 seconde verschil in de 0-100 acceleratie tussen de T4 handbak en automaat. Het staat me ook niet zo aan dat de "manual" stand eigenlijk een wassen neus is: De bak overrulet je in deze stand continu. Niet dat je die stand veel zult gebruiken, maar toch jammer.
Ik denk dat dit desondanks een prima automaat is voor de rustige rijder die gewoon comfortabel wil voortglijden. Voor mij persoonlijk heb ik besloten dat ik een handbak neem als het de V70 wordt voor mij. De laatste automaat waar ik mee reed was overigens de 8-traps bak van de F10 5-serie, daarmee vergeleken is de powershift een tegenvaller. Zijn natuurlijk wel appels en peren (dualclutch vs klassieke automaat) maar het verschil is toch wel groot hoor.
Dan de T4 motor. Daarover ben ik erg te spreken. Bij de start valt het geluid in positieve zin op: Mooi donker gedempt geluid dat in geen enkel opzicht een 1.6je doet vermoeden. Ook tijdens het rijden klinkt ie fijn. Ik ben overigens niet erg hoog in de toeren geklommen want het betrof een nieuwe auto.
Het viel me op dat de gasrespons erg goed was. Ik rijd met veel verschillende auto's en hoewel de nieuwe benzine downsize motoren (TFSIs, THPs) vaak fijne krachtbronnen zijn, is de gasrespons soms te langzaam. Is ook een kwestie van afstelling voor een gunstig verbruik denk ik. Bij de T4 heb je geen last van een powerlag: De motor reageert vrijwel direct op het gaspedaal.
Ik heb nog geen hogere snelheden gereden maar qua power kom je weinig tekort bij normale snelheden. Je merkt dat de koppelkromme lekker vlak is over een breed toerengebied. Het blijft lekker stil binnen qua motorgeluid, en wat je hoort klinkt prima. Een erg fijne motor die de 2.0T snel zal doen vergeten.
Ik neig nu heel sterk naar het bestellen van de V70 T4 handbak volgende week, de rit met de T4 motor heeft hier zeker sterk in positieve zin aan bijgedragen.
Geplaatst: 20.03.2011 - 00:30
door Volvoman
Dank voor je uitvoerige bericht!
Geplaatst: 20.03.2011 - 09:59
door NielsPHEV
Bart, je screef eerder dat de roofrails er opzitten. Weet je dat heel zeker ?
Geplaatst: 20.03.2011 - 10:24
door Volvoman
NielsV70 schreef:Bart, je screef eerder dat de roofrails er opzitten. Weet je dat heel zeker ?
ik ging ervan uit, en hoop eigenlijk, dat er geen roofrails op zitten....
Geplaatst: 20.03.2011 - 11:19
door timewa
De LTD heeft standaard geen roofrails. Zijn wel als optie te bestellen, maar dan in zwart. Zilverkleurige roofrails zijn niet te combineren met de LTD. Bron: Bestelsysteem dealer.
Voor mij niet relevant want ik wil geen roofrails, vind ze niet mooi. Ze hebben overigens ook geen enkel praktisch nut, dakdragers zijn namelijk ook mogelijk als je geen roofrails bestelt.
Geplaatst: 20.03.2011 - 12:22
door NielsPHEV
timewa, weet je toevallig ook wat voor een stuur er in zit en of dynamic leder geslecteerd kan worden zou graag een r-design achtig stuur met van die duim dingetjes hebben maar weet niet of dat bij de r styling pakket hoort cq wat er standaard al inzit
Geplaatst: 20.03.2011 - 16:11
door bart simpson
NielsV70 schreef:Bart, je screef eerder dat de roofrails er opzitten. Weet je dat heel zeker ?
deze waren std in de eerste mededeling van Volvo als, in 2e instantie zijn ze dat niet
Geplaatst: 20.03.2011 - 16:34
door Discovery
timewa schreef: Zijn natuurlijk wel appels en peren (dualclutch vs klassieke automaat) maar het verschil is toch wel groot hoor.
Powershift is ook dual clutch, dat is het verschil niet. Daarnaast zou ik niet naar de 0-100 tijden kijken, je schakelt in de praktijk toch niet sneller dan een automaat. In de review van autoblog wordt ook geklaagd over de T4 powershift automaat:
http://www.abhd.nl/video/volvo-v60/
Geplaatst: 20.03.2011 - 17:01
door timewa
NielsV70 schreef:timewa, weet je toevallig ook wat voor een stuur er in zit en of dynamic leder geslecteerd kan worden zou graag een r-design achtig stuur met van die duim dingetjes hebben maar weet niet of dat bij de r styling pakket hoort cq wat er standaard al inzit
Het MY12 stuur krijgt volgens mij een update met navi bediening zoals in de XC60, maar dat weet ik niet zeker. Bron: dealer. Er zijn voor zover ik weet geen mogelijkheden om een ander stuur te kiezen, maar achteraf kan dit wel gemonteerd worden.