Pagina 5 van 6

Geplaatst: 19.04.2011 - 13:15
door diesel01
Ben schreef:Wat het formaat van de wielen betreft denk ik dat zeker wel.
Die zijn in de concept veel te groot. Anders gezegd, de wielen zijn te groot voor de wielkasten. Eis van de Zweedse autorijder is dat een Volvo ook in de winter over sneeuwbedekte gravelwegen kan rijden zonder dat de wielkasten verstopt raken. Vandaar.
Daar zeg je wat.
Afgelopen winter over een dicht gesneeuwde A28 met nieuwe winterbanden.
Ik had enorme pakken sneeuw in de wielkasten en een dicht geplakte achterruit door stuifsneeuw, eea zat de volgende morgen muurvast.

Geplaatst: 19.04.2011 - 13:20
door Rob Bakker
Grill is leuk gedaan, met de diepte werking.

Maar van voor vind ik het niet heel super, achterkant is wel zeer geslaagd ;)

Geplaatst: 19.04.2011 - 14:00
door rsnhakan

Geplaatst: 19.04.2011 - 14:11
door PeeJay
Ben schreef:Wat het formaat van de wielen betreft denk ik dat zeker wel.
Die zijn in de concept veel te groot. Anders gezegd, de wielen zijn te groot voor de wielkasten. Eis van de Zweedse autorijder is dat een Volvo ook in de winter over sneeuwbedekte gravelwegen kan rijden zonder dat de wielkasten verstopt raken. Vandaar.
Ik denk dat het aantal toekomstige verkopen van deze auto in Zweden in het niet vallen bij die in China, dus wellicht dat de wensen van de Chinezen zwaarder gaan wegen.
Lijkt mij niet geheel onlogisch in elk geval.

Hoe langer ik naar de auto kijk, hoe mooier ik hem vind.

Geplaatst: 19.04.2011 - 14:46
door Discovery

Geplaatst: 19.04.2011 - 14:56
door Fulaks
Johann schreef:Achja.. egen de tijd dat ie in de showroom staat zal het wel zoiets zijn,

Afbeelding
Hihi, da's je een van je stokpaardjes hé Johann, dat het uiteindelijk productiemodel zoveel hoger op z'n wielen staat. Wel leuk gedaan :wink:

Anyway, die Concept Universe heeft de achterkant die de Jaguar XJ had moeten hebben. Voorkant blijft toch iets vreemd. Misschien kan je als optie wel een "motorkapnet" bestellen, en dan kan je tafeltennis spelen op die grote vlakke plaat.

Geplaatst: 19.04.2011 - 15:05
door jds
Zitten mooie lijnen in, een beetje duet, een beetje jaguar en een beetje maserati gran turismo. Niet erg origineel maar wel mooi, behalve de voorzijde dan.
Het interieur is zeer mooi.

Geplaatst: 19.04.2011 - 15:41
door den toerist
Fulaks schreef:De neus is wennen (en ik weet niet of dat gaat lukken), de rest vind ik heel mooi. Langs achter inderdaad Jaguar-kenmerken, heel mooi; er zijn slechtere voorbeelden (ben zelf niet-praktiserend Jaguarliefhebber).

Ik vraag me af of die middenconsole goed afleesbaar is bij zon uit bepaalde hoeken.
De neus zou volgens de ontwerpers vergeleken kunnen worden met de Rolls-Royce. dat klopt enigzins maar nu zie ik er ook een beetje de oude Saab erin.

Geplaatst: 19.04.2011 - 15:46
door Ben
Ik zie er hoofdzakelijk een Katterug in.
Historisch weer een juist pad dus

Geplaatst: 19.04.2011 - 15:46
door den toerist
De bedoeling is vooral om de chinese markt te veroveren en om klanten weg te lokken van de Audi A8, Mercedes S-klasse, BMW 7-reeks. Hoewel die in lengte toch nog een iets groter zijn.
De Volvo zou ook voor de Amerikaanse en Europese markt beschikbaar zijn.
Bepaalde details zouden later terug te vinden zijn op de toekomstige Volvo modellen, bv: het sierlijke radiatorrooster.

Geplaatst: 19.04.2011 - 15:52
door den toerist
Ze hebben zich wel laten inspireëren door afbeeldingen van de Volvo 544 en de Amazone.
Dus inderdaad de katterug, Ben.

Geplaatst: 19.04.2011 - 16:31
door Nik0la
casper schreef:
Nik0la schreef:mijn ochtend is na het zien van deze beelden goed verpest... Waar zijn ze mee bezig zeg, hier kan je anno 2011 toch niet mee aan komen zetten?! Als volvo iig niet. Ik herken 0% volvo dna, ja misschien het logo dan..
Dan moet je eens in de geschiedenis van Volvo duiken en dan merk je veel verwijzingen naar oudere modellen ( PV 544 bijvoorbeeld).
Of het daarom geslaagd is is nog wat anders...
Ik ken de geschiedenis van Volvo vrij goed. Met het volvo "DNA" bedoel ik de designtaal die de laatste tijd ingezet is. En geslaagd vind ik het idd dus totaal niet.

Geplaatst: 19.04.2011 - 17:53
door JCF
Het beste nieuws wat het concept betreft is het nieuws over het zgn "Scalable Platform", het begin van een nieuwe reeks puur door Volvo ontworpen auto's en dus het eind van de afschuwelijke Fordperiode sinds 2004.
Eindelijk geld voor nieuwe, eigen ontwerpen. Eindelijk weg met die Fords-voor-het dubbele-geld, weg met de Ford-motoren, weg met de waardeloze automaten, en niet te vergeten, weg met het ordinaire Ford-design van de huidige Volvo's. Misschien dat ik mij dan weer thuisvoel in de Volvo showroom, ipv tussen de Opel- en Ford- en VW-kopers te lopen.

Geplaatst: 19.04.2011 - 18:01
door M@rcel
Volledig elektrisch? 1000km aktieradius? Binnen 10 minuten oplaadbaar?

Zet hem dan maar hier voor de deur. \:D/

Geplaatst: 19.04.2011 - 18:02
door Rob Bakker
Het design van de 'wereld' auto focus is al heel verschrikkelijk ten opzichte van de huidige serie V50 / 60.

Doe mij dan de nieuwe V60 maar!

Geplaatst: 19.04.2011 - 18:39
door JCF
Ja, de achterkant van de V60 is goed gelukt, dat is waar, een echte Volvo achterzijde. De neuzen daarntegen zijn zonder uitzondering erg anoniem tegenwoordig, terwijl dat juist zo'n sterk punt was van Volvo. (juist de achterkanten van vooral de sedans waren altijd erg mislukt)

Geplaatst: 19.04.2011 - 19:47
door Live
JCF schreef:^^^ in de "S100-klasse" is voorwielaandrijving geen aanbevelenswaardige strategie als je als nieuwkomer een naam wilt vestigen tenminste. De motor zal overigens waarschijnlijk dwarsgeplaatst blijven, dat wel. Een V8 blok hoeft er toch niet meer in gezien de downsizing trend, en een compacte gebouwde 6 cylinder past zeker goed dwars in een auto die groter is dan de huidige S80.
Ik verwacht de komende jaren een volledig nieuwe motorenlijn evenals een volledig nieuw platform.
Dan mag Volvo eerst een nieuwe safety concept bedenken, aangezien de hele 'front structure' nu zo gebouwd is dat alles in bepaalde zones en volgordes in elkaar gedrukt wordt: de motor is dwarsgeplaatst voor extra ruimte en valt soort van 'schuin uit' de auto bij een zware aanrijding. '' transverse engines offer greater deformation capacity and help reduce the risk of the engine penatration the passenger compartment in a frontal collision.''

Daarnaast bieden FWD de voordelen zuiniger en veiliger zijn. En laten dat nou nét twee dingen zijn waar Volvo erg mee bezig is. FWD it is.


Geplaatst: 19.04.2011 - 20:03
door casper
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 19.04.2011 - 20:10
door 945i
Live, kijk eens bij andere merken hoe zij dat oplossen, veilig en zuinig tegelijk....

Ik vind hem helemaal goed, en hij krijgt RWD (denk ik)
Zou echt van karakter getuigen als ze deze voorkant behouden en niet de anonieme commerciële kant op gaan.

Geplaatst: 19.04.2011 - 20:29
door Ben
Hoe groot zou dat ding in het echt zijn?