Pagina 5 van 6
Geplaatst: 26.05.2011 - 22:28
door Pété
Je kan de garagehouder ook voorstellen dat je, per ongeluk, je auto door zijn showroomruit naar binnen gaat rijden.
Want als je je klanten niet serieus neemt ben je wel erg knullig bezig.
Onzichtbaar repareren is geen kunst maar hoort gewoon bij goed vakmanschap.
Dat van die showroomruit is natuurlijk niet letterlijk bedoeld.
Pété
Geplaatst: 27.05.2011 - 08:49
door Walter
Zoals 945i aangeeft krijg je van de verzekering er ook maar 1 uitgekeerd, hetzelfde geldt voor schokbrekers, banden en wat je meer allemaal kapot kunt rijden. Sterker nog, als jouw schokbrekers er al 300000km onder zitten, rekent de verzekering ook vaak nog met een slijtage en krijg je een paar tientjes. Dus de dealer doet het gewoon netjes, hoef je niet te dreigen de auto door de ruit naar binnen te rijden. We zijn toch allemaal beschaafde mensen die met normaal praten dingen op kunnen lossen?
Geplaatst: 27.05.2011 - 09:11
door Fulaks
Koidream schreef:Kwestie van er voor te zorgen dat de garage er twee aangeeft. En zeg nu niet dat ze dat niet kunnen...

Een typisch Belgische "oplossing" vrees ik. Ik denk niet dat we daar trots op moeten zijn. Verzekeringsfraude heet dat.
Geplaatst: 27.05.2011 - 09:33
door Thijs
Verzekeraars weten ook heel makkelijk aanvragen af te wimpelen en dus niets uit te keren. Waar twee vechten hebben twee schuld.
Geplaatst: 27.05.2011 - 11:16
door Iroll
Thijs schreef:Verzekeraars weten ook heel makkelijk aanvragen af te wimpelen en dus niets uit te keren. Waar twee vechten hebben twee schuld.
Helemaal mee eens. Verzekeraars/banken zijn de allergrootste oplichters. Dat heeft de recente geschiedenis wel geleerd.
Geplaatst: 27.05.2011 - 11:20
door 945i
Tja, maar als "wij" dat dan ook gaan doen is het einde zoek natuurlijk, beter is het om oplichterspraktijken uit te bannen...
Geplaatst: 27.05.2011 - 11:26
door Walter
deze schade wordt niet eens geclaimd bij de verzekering, eigen risico is meestal al zo hoog dat het niet rendabel is.
Geplaatst: 27.05.2011 - 11:37
door Iroll
945i schreef:Tja, maar als "wij" dat dan ook gaan doen is het einde zoek natuurlijk, beter is het om oplichterspraktijken uit te bannen...
""Wij" doen dat al zolang er verzekerd wordt en draaien terecht de bak indien betrapt en worden leeg geplukt. Maar de banken/verzekeraars kunnen grotendeels ongestraft hun gang gaan. En dan ook nogeens zichzelf een enorme bonus uitkeren, als het even kan betaald van ons belastingsgeld. En zo worden we dubbel genaaid. Maar goed ik laat me gaan :x , ik stop ermee het wordt weer teveel ot.
Geplaatst: 27.05.2011 - 12:01
door Koidream
Fulaks schreef:
Een typisch Belgische "oplossing" vrees ik. Ik denk niet dat we daar trots op moeten zijn. Verzekeringsfraude heet dat.
Wedden dat jou chiptuning niet aangegeven is aan de verzekering. Hoe noemen we dat dan?
Geplaatst: 27.05.2011 - 13:12
door RicoK
Zojuist nog maar eens de dealer met mijn bezoekje vereerd.
Op mijn vraag of zij een bestemming hebben voor de te vervangen koplamp kreeg ik de reactie dat zij niet direct een bestemming hiervoor hebben. Op de vraag of ik hierin interesse heb, gaf ik aan dat ik die wel heb. De oude koplamp wordt aanstaande woensdag achter in mijn auto gelegd. Is wel weer prettig.....
Eens bezien of een plaatsing op Marktplaats interessante biedingen gaat opleveren.
Geplaatst: 27.05.2011 - 23:09
door Fulaks
Koidream schreef:Wedden dat jou chiptuning niet aangegeven is aan de verzekering. Hoe noemen we dat dan?
Ik ben tot inkeer gekomen :shock:
Geplaatst: 27.05.2011 - 23:55
door Gast
De dealer mag het goed oplossen, zonder jouw op kosten te jagen.
Kom op zeg, spuit werk was ook al belabberd. Deze dealer maakt zich er goedkoop af.
Bij mij had ie een probleem gehad en niet zo zuinig ook.
Geplaatst: 27.05.2011 - 23:59
door Gast
945i schreef:Dat maakt voor de verzekering niks uit. 1 koplamp stuk is 1 koplamp vervangen.
Dat is niet helemaal waar. Als de licht opbrengst duidelijk verschillend is, gaat men wel over tot vervanging van 2 koplampen.
Of vergoeding (compenseren) van ± 50%
Geplaatst: 28.05.2011 - 00:05
door 945i
Zal wel, bij mij is er iig. nog nooit een expert ingetrapt. Toch best wat van die gevalletjes afgehandeld.
In zo'n geval zoek je gewoon een goeie gebruikte op. En als die andere koplamp slecht is, zoek je een slechte gebruikte op.

Geplaatst: 28.05.2011 - 10:32
door Walter
AlexV70 schreef:Of vergoeding (compenseren) van ± 50%
Is dat niet net wat de dealer voorstelt?
Geplaatst: 28.05.2011 - 21:48
door RicoK
AlexV70 schreef:Dat is niet helemaal waar. Als de licht opbrengst duidelijk verschillend is, gaat men wel over tot vervanging van 2 koplampen.
Of vergoeding (compenseren) van ± 50%
Ik moet hierbij wel zeggen dat IK vind dat de lichtopbrengst duidelijk verschillend is. Volgens de dealer zit de afwijking nog binnen de 'APK-norm', wat deze norm ook moge inhouden natuurlijk.
Ik heb wel vrede met het aanbod dat de dealer mij heeft gedaan om een nieuwe koplamp voor 50% af te nemen, waarbij de montage voor zijn rekening komt.
Geplaatst: 29.05.2011 - 00:41
door Gast
RicoK schreef:AlexV70 schreef:Dat is niet helemaal waar. Als de licht opbrengst duidelijk verschillend is, gaat men wel over tot vervanging van 2 koplampen.
Of vergoeding (compenseren) van ± 50%
Ik moet hierbij wel zeggen dat IK vind dat de lichtopbrengst duidelijk verschillend is. Volgens de dealer zit de afwijking nog binnen de 'APK-norm', wat deze norm ook moge inhouden natuurlijk.
Ik heb wel vrede met het aanbod dat de dealer mij heeft gedaan om een nieuwe koplamp voor 50% af te nemen, waarbij de montage voor zijn rekening komt.
Sorry, dit geval vind ik toch wel iets anders. Schade door een ongeval waar jezelf bij bent betrokken.
Of in dit geval, waar het een dealer (gragebedrijf) betreft die schade maakt.
Kom zeg die krijgt de onderdelen voor inkoopsprijs en dan ook nog betalen voor de inbouw (zo als ik het heb begrepen).....
Dan ook nog eens willen bezuinigen op het spuitwerk (tot 3 x toe slecht werk)
Diep triest deze afhandeling. Nog even en ze gaan er ook nog winst op maken.

Geplaatst: 29.05.2011 - 20:15
door RicoK
AlexV70 schreef:Sorry, dit geval vind ik toch wel iets anders. Schade door een ongeval waar jezelf bij bent betrokken.
Of in dit geval, waar het een dealer (gragebedrijf) betreft die schade maakt.
Kom zeg die krijgt de onderdelen voor inkoopsprijs en dan ook nog betalen voor de inbouw (zo als ik het heb begrepen).....
Dan ook nog eens willen bezuinigen op het spuitwerk (tot 3 x toe slecht werk)
Diep triest deze afhandeling. Nog even en ze gaan er ook nog winst op maken.

Dat van die inkoopprijs vind ik wel een goede. Maar dat van dat inbouwen heb je verkeerd begrepen. De dealer neemt de kosten van inbouw voor zijn rekening. Ik krijg de rekening van 50% op de koplampunit gepresenteerd.
Dat het slecht werk is, is een feit. Ik hoop echt van ganser harte, zowel voor mij als voor de dealer (....), dat het aanstaande woensdag écht driemaal is scheepsrecht is. Ik ben er goed zat van.
Geplaatst: 29.05.2011 - 22:48
door Gast
Nu maar hopen dat ook de Volvo-dealer in Almere mee leest, want dit is zeker geen reclame.
Geplaatst: 31.05.2011 - 01:07
door Thijs
AlexV70 schreef:Nu maar hopen dat ook de Volvo-dealer in Almere mee leest, want dit is zeker geen reclame.
Volgens mij was dit niet de dealer in Almere maar die in de plaats waar hij werkt.. Even zo goed hopen dat die dan mee leest!