Pendelen toerental

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
2001 2.4T
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 11.02.2009 - 03:04
Locatie: Twente

2001 2.4T schreef:Die van mij had het ook zo nu en dan en nadat hij aan de kast hing voor het inleren van een koelvloeistof temp. meter maakte de chef wrkplaats de opmerking: 'zo, ben je ook gelijk weer even van die storing van je gasklephuis verlost' (de nieuwe software met grotere toleranties zat er al twee jaar in, toen had ik de eerste tekenen al, vanzelf gasgeven bij stationair stilstaan). En sindsdien (maand geleden) heeft hij ook niet meer gependeld met het toerental. En dit deed hij toch wel enkele keren per week voordien.

Ik ga dus geheel voor het gasklephuis dat begint te begeven, temeer omdat de bak verder perfect schakeld en niet slipt. Ik heb ook nog de eerste ETM er op zitten (witte sticker) en 160.000 km, dus zou ook niet heel vreemd zijn. Zijn er die bij 40.000 al de geest gaven.
Afgelopen vrijdag startte mijn auto normaal, om vrijwel direct bijna weer af te slaan en vervolgens, tijdens de rit, een telkens zoekend toerental.
Eergisteren de ETM vervangen (revisie/ruil ETM van Volvo zelf 250,- Euro ex btw) en....
Het is weg! Ik blijf dus nog steeds voor de ETM gaan... Maar nu wil ik wel eens eigenwijs zijn en sta open voor andere oorzaken. Blijf dit topic wel volgen!
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Is er enige vooruitgang geboekt op dit dossier?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Beers!
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 29.07.2007 - 17:50
Locatie: Leeuwarden

+1
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Morgenstond schreef:Is er enige vooruitgang geboekt op dit dossier?
Dat zou inderdaad mooi zijn om de definitieve afloop te vernemen. Te meer omdat Misha een soortgelijk probleem heeft op dit moment met zijn dansende toerentallen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13707
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

mogelijk een LMM?
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Het is jammer dat er nooit meer een uitslag is gegeven in dit topic door topicstarter. Maar aangezien mijn bak er ook last van heeft, ben ik er ook mee aan de slag gegaan. Inmiddels is de bak tweemaal geflusht door Gery Slot, maar helaas houdt het pendelen daarmee niet op. De bougies zijn vervangen, omdat die behoorlijk versleten waren, maar ook dat heeft geen effect. De ETM komt nu steeds meer in zicht. Wel een duur grapje om te proberen, dus ik stel het nog even uit, voornamelijk omdat er verder geen klachten zijn.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
jereng
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02.02.2010 - 22:41

Ik heb een D5 185pk MY 2006 met GT en hád daarvoor een D5 163pk MY 2003 ook met GT.

Beide auto's hebben min of meer hetzelfde probleem. Als ik de automaat 'vast' zet in een bepaalde versnelling, is het probleem verdwenen, of niet meer merkbaar. Daar maak ik uit op dat het een probleem is van de automaat?
V70 D4 181pk AUT8 2016
V70 D5 Edition Sport 185pk GT6 2006
V70 D5 163pk GT5 2003
740 Estate Turbo Intercooler AUT
245 GLE Estate AUT
Apejoekie
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
Locatie: Purmerend

Ik heb een 2.4t uit 2000 met hetzelfde probleem . Vorig jaar tijdens mijn vakantie had ik ook tijdens een rit dat bij stevig doorhalen de bak weigerde te schakelen.

Bij thuiskomst gasklephuis schoongemaakt (door de garage) en toen was het heel even weg. Ook het nadenken van de bak bij wegrijden vanuit stilstand was verledentijd. Even. Toen kwam het weer terug .

Garage vroeg hoe het ermee stond en nodigde ons meteen uit om het huis goed schoon te maken. Huis verwijderd, schoon gemaakt en terug geplaatst.

Na ongeveer een maand of 4 zijn de problemen weer terug aan het komen. Afgelopen week gaf de bak bij schakelen van de2 naar 3 bij volle bak wegrijden plotseling tussengas.

10 tegen 1 dat het weer het gasklephuis is natuurlijk maar kent iemand het probleem dat ik omschrijft? En heeft een v70 2.4t uit 2000 ook een italiaans gasklephuis?

Voor de volledigheid, betreft een geartronic, 292.000 km op de teller, blok is reeds vervangen bij 118.000 km.
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat probleem is zeer bekend,ander gasklephuis monteren is de oplossing..
Apejoekie
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
Locatie: Purmerend

Over snel gesproken... Was nog bezig mijn avatar te veranderen van de S70 naar de de nieuwe! Was ik dus al bang voor.

Maar betreft mijn uitvoering een italiaan? en hoe is dat te controleren? (heb al Ciao tegen hem geroepen maar dat heeft geen zin...)
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Met chassisnummer kan ik dat opzoeken,maar niet op afstand helaas..Of kenteken.
Het merk staat op het GKH.
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Schoonmaken blijft een tijdelijke oplossing. Vervangen is je enigste optie ben ik bang.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Apejoekie
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
Locatie: Purmerend

Had gisteren weer iets nieuws. Normaal ben ik met nieuwe dingen blij maar of ik hier blij van wordt....

Bij het starten sloeg de toerenteller van 800 naar 5000 naar 3500 naar 5500 naar 800. Heel snel, zo snel dat de motor niet eens die toeren kon behalen.

Heeft dit ook met die ETM te maken of wijst het op een (misschien wel ernstiger) electronisch probleem?
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ramon&Ramon schreef:Dat probleem is zeer bekend,ander gasklephuis monteren is de oplossing..
Het pendelen is dus ook een bekend probleem? Als dat zo is, gaat er bij mij een nieuw gasklephuis in!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ik heb ook problemen met mijn etm gehad. Soms bokte de auto bij rijden op de cruisecontrol, bij 120 km/u, of 100 km/u. Lichte schokjes, maar wel irritant. Ook liep de auto koud niet altijd mooi. De eerste meters had ik vaak wat last van bokken als ik in zijn twee van onderuit de toeren doorreed, bijvoorbeeld op een kruising. Geen enkele maal een storing gehad.

Toen we op vakantie gingen heb ik twee keer langs de Autobahn stilgestaan. Een softwareupdate voor de etm heeft uitkomst gebracht. Thuis heb ik de etm laten schoonmaken. Het scheelt wel in het rijgedrag. Die update kostte me in Duitsland €80,-. Je kunt laten bekijken of je die update al hebt en zo niet, hem laten uitvoeren. En maak je etm eens schoon. Kost een uurtje arbeidsloon en je weet meteen of het enige soelaas biedt.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

jpwg001 schreef:Ik heb ook problemen met mijn etm gehad. Soms bokte de auto bij rijden op de cruisecontrol, bij 120 km/u, of 100 km/u. Lichte schokjes, maar wel irritant. Ook liep de auto koud niet altijd mooi. De eerste meters had ik vaak wat last van bokken als ik in zijn twee van onderuit de toeren doorreed, bijvoorbeeld op een kruising. Geen enkele maal een storing gehad.

Toen we op vakantie gingen heb ik twee keer langs de Autobahn stilgestaan. Een softwareupdate voor de etm heeft uitkomst gebracht. Thuis heb ik de etm laten schoonmaken. Het scheelt wel in het rijgedrag. Die update kostte me in Duitsland €80,-. Je kunt laten bekijken of je die update al hebt en zo niet, hem laten uitvoeren. En maak je etm eens schoon. Kost een uurtje arbeidsloon en je weet meteen of het enige soelaas biedt.
Die schokjes klinken bekend. Eerst dacht ik aan de airco, maar ook als je die uitschakelt, zijn de schokjes er. Schoonmaken laat ik dan eerst maar eens doen. Dank voor de tip :)
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Die schokjes dacht ik ook dat die aan de airco lagen, maar met airco uit waren ze er ook. We horen graag of het geholpen heeft.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Apejoekie
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
Locatie: Purmerend

Same here, garage zei ook airco. Maar na een proefrit merkten ze het ook met airco uit. Schokjes vooral tussen de 80/110. Vol vermogen haperen bij schakelen (heel soms) en van de week dus tussengas.

Nu tweemaal schoon gemaakt en software met ruimere marges is geinstalleerd. Hele turbo circuit is ook nagelopen op lekken. Klachten waren aanvankelijk flink minder maar komen nu dus weer terug. Ben bang dat ik aan een nieuwe ETM moet....

@Ramon&Ramon, heb je een PB gestuurd met mijn kenteken. Alvast bedankt!
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik heb geen PB ontvangen.
Apejoekie
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
Locatie: Purmerend

@Ramon&Ramon: Heb het nogmaals geprobeerd, hij staat nu in de uit-box.
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”