Afgelopen vrijdag startte mijn auto normaal, om vrijwel direct bijna weer af te slaan en vervolgens, tijdens de rit, een telkens zoekend toerental.2001 2.4T schreef:Die van mij had het ook zo nu en dan en nadat hij aan de kast hing voor het inleren van een koelvloeistof temp. meter maakte de chef wrkplaats de opmerking: 'zo, ben je ook gelijk weer even van die storing van je gasklephuis verlost' (de nieuwe software met grotere toleranties zat er al twee jaar in, toen had ik de eerste tekenen al, vanzelf gasgeven bij stationair stilstaan). En sindsdien (maand geleden) heeft hij ook niet meer gependeld met het toerental. En dit deed hij toch wel enkele keren per week voordien.
Ik ga dus geheel voor het gasklephuis dat begint te begeven, temeer omdat de bak verder perfect schakeld en niet slipt. Ik heb ook nog de eerste ETM er op zitten (witte sticker) en 160.000 km, dus zou ook niet heel vreemd zijn. Zijn er die bij 40.000 al de geest gaven.
Eergisteren de ETM vervangen (revisie/ruil ETM van Volvo zelf 250,- Euro ex btw) en....
Het is weg! Ik blijf dus nog steeds voor de ETM gaan... Maar nu wil ik wel eens eigenwijs zijn en sta open voor andere oorzaken. Blijf dit topic wel volgen!