Pagina 5 van 6

Geplaatst: 21.07.2011 - 00:06
door 2001 2.4T
2001 2.4T schreef:Die van mij had het ook zo nu en dan en nadat hij aan de kast hing voor het inleren van een koelvloeistof temp. meter maakte de chef wrkplaats de opmerking: 'zo, ben je ook gelijk weer even van die storing van je gasklephuis verlost' (de nieuwe software met grotere toleranties zat er al twee jaar in, toen had ik de eerste tekenen al, vanzelf gasgeven bij stationair stilstaan). En sindsdien (maand geleden) heeft hij ook niet meer gependeld met het toerental. En dit deed hij toch wel enkele keren per week voordien.

Ik ga dus geheel voor het gasklephuis dat begint te begeven, temeer omdat de bak verder perfect schakeld en niet slipt. Ik heb ook nog de eerste ETM er op zitten (witte sticker) en 160.000 km, dus zou ook niet heel vreemd zijn. Zijn er die bij 40.000 al de geest gaven.
Afgelopen vrijdag startte mijn auto normaal, om vrijwel direct bijna weer af te slaan en vervolgens, tijdens de rit, een telkens zoekend toerental.
Eergisteren de ETM vervangen (revisie/ruil ETM van Volvo zelf 250,- Euro ex btw) en....
Het is weg! Ik blijf dus nog steeds voor de ETM gaan... Maar nu wil ik wel eens eigenwijs zijn en sta open voor andere oorzaken. Blijf dit topic wel volgen!

Geplaatst: 09.09.2011 - 00:05
door Morgenstond
Is er enige vooruitgang geboekt op dit dossier?

Geplaatst: 09.09.2011 - 09:55
door Beers!
+1

Geplaatst: 09.09.2011 - 11:10
door V70/2.4D/2003
Morgenstond schreef:Is er enige vooruitgang geboekt op dit dossier?
Dat zou inderdaad mooi zijn om de definitieve afloop te vernemen. Te meer omdat Misha een soortgelijk probleem heeft op dit moment met zijn dansende toerentallen.

Geplaatst: 09.09.2011 - 11:21
door OGA244
mogelijk een LMM?

Geplaatst: 06.09.2012 - 11:54
door Morgenstond
Het is jammer dat er nooit meer een uitslag is gegeven in dit topic door topicstarter. Maar aangezien mijn bak er ook last van heeft, ben ik er ook mee aan de slag gegaan. Inmiddels is de bak tweemaal geflusht door Gery Slot, maar helaas houdt het pendelen daarmee niet op. De bougies zijn vervangen, omdat die behoorlijk versleten waren, maar ook dat heeft geen effect. De ETM komt nu steeds meer in zicht. Wel een duur grapje om te proberen, dus ik stel het nog even uit, voornamelijk omdat er verder geen klachten zijn.

Geplaatst: 17.09.2012 - 22:44
door jereng
Ik heb een D5 185pk MY 2006 met GT en hád daarvoor een D5 163pk MY 2003 ook met GT.

Beide auto's hebben min of meer hetzelfde probleem. Als ik de automaat 'vast' zet in een bepaalde versnelling, is het probleem verdwenen, of niet meer merkbaar. Daar maak ik uit op dat het een probleem is van de automaat?

Geplaatst: 04.03.2013 - 16:40
door Apejoekie
Ik heb een 2.4t uit 2000 met hetzelfde probleem . Vorig jaar tijdens mijn vakantie had ik ook tijdens een rit dat bij stevig doorhalen de bak weigerde te schakelen.

Bij thuiskomst gasklephuis schoongemaakt (door de garage) en toen was het heel even weg. Ook het nadenken van de bak bij wegrijden vanuit stilstand was verledentijd. Even. Toen kwam het weer terug .

Garage vroeg hoe het ermee stond en nodigde ons meteen uit om het huis goed schoon te maken. Huis verwijderd, schoon gemaakt en terug geplaatst.

Na ongeveer een maand of 4 zijn de problemen weer terug aan het komen. Afgelopen week gaf de bak bij schakelen van de2 naar 3 bij volle bak wegrijden plotseling tussengas.

10 tegen 1 dat het weer het gasklephuis is natuurlijk maar kent iemand het probleem dat ik omschrijft? En heeft een v70 2.4t uit 2000 ook een italiaans gasklephuis?

Voor de volledigheid, betreft een geartronic, 292.000 km op de teller, blok is reeds vervangen bij 118.000 km.

Geplaatst: 04.03.2013 - 16:50
door Ramon&Ramon
Dat probleem is zeer bekend,ander gasklephuis monteren is de oplossing..

Geplaatst: 04.03.2013 - 16:55
door Apejoekie
Over snel gesproken... Was nog bezig mijn avatar te veranderen van de S70 naar de de nieuwe! Was ik dus al bang voor.

Maar betreft mijn uitvoering een italiaan? en hoe is dat te controleren? (heb al Ciao tegen hem geroepen maar dat heeft geen zin...)

Geplaatst: 04.03.2013 - 17:10
door Ramon&Ramon
Met chassisnummer kan ik dat opzoeken,maar niet op afstand helaas..Of kenteken.
Het merk staat op het GKH.

Geplaatst: 04.03.2013 - 18:31
door rvo033467
Schoonmaken blijft een tijdelijke oplossing. Vervangen is je enigste optie ben ik bang.

Geplaatst: 05.03.2013 - 08:58
door Apejoekie
Had gisteren weer iets nieuws. Normaal ben ik met nieuwe dingen blij maar of ik hier blij van wordt....

Bij het starten sloeg de toerenteller van 800 naar 5000 naar 3500 naar 5500 naar 800. Heel snel, zo snel dat de motor niet eens die toeren kon behalen.

Heeft dit ook met die ETM te maken of wijst het op een (misschien wel ernstiger) electronisch probleem?

Geplaatst: 05.03.2013 - 10:38
door Morgenstond
Ramon&Ramon schreef:Dat probleem is zeer bekend,ander gasklephuis monteren is de oplossing..
Het pendelen is dus ook een bekend probleem? Als dat zo is, gaat er bij mij een nieuw gasklephuis in!

Geplaatst: 05.03.2013 - 10:54
door jpwg001
Ik heb ook problemen met mijn etm gehad. Soms bokte de auto bij rijden op de cruisecontrol, bij 120 km/u, of 100 km/u. Lichte schokjes, maar wel irritant. Ook liep de auto koud niet altijd mooi. De eerste meters had ik vaak wat last van bokken als ik in zijn twee van onderuit de toeren doorreed, bijvoorbeeld op een kruising. Geen enkele maal een storing gehad.

Toen we op vakantie gingen heb ik twee keer langs de Autobahn stilgestaan. Een softwareupdate voor de etm heeft uitkomst gebracht. Thuis heb ik de etm laten schoonmaken. Het scheelt wel in het rijgedrag. Die update kostte me in Duitsland €80,-. Je kunt laten bekijken of je die update al hebt en zo niet, hem laten uitvoeren. En maak je etm eens schoon. Kost een uurtje arbeidsloon en je weet meteen of het enige soelaas biedt.

Geplaatst: 05.03.2013 - 11:01
door Morgenstond
jpwg001 schreef:Ik heb ook problemen met mijn etm gehad. Soms bokte de auto bij rijden op de cruisecontrol, bij 120 km/u, of 100 km/u. Lichte schokjes, maar wel irritant. Ook liep de auto koud niet altijd mooi. De eerste meters had ik vaak wat last van bokken als ik in zijn twee van onderuit de toeren doorreed, bijvoorbeeld op een kruising. Geen enkele maal een storing gehad.

Toen we op vakantie gingen heb ik twee keer langs de Autobahn stilgestaan. Een softwareupdate voor de etm heeft uitkomst gebracht. Thuis heb ik de etm laten schoonmaken. Het scheelt wel in het rijgedrag. Die update kostte me in Duitsland €80,-. Je kunt laten bekijken of je die update al hebt en zo niet, hem laten uitvoeren. En maak je etm eens schoon. Kost een uurtje arbeidsloon en je weet meteen of het enige soelaas biedt.
Die schokjes klinken bekend. Eerst dacht ik aan de airco, maar ook als je die uitschakelt, zijn de schokjes er. Schoonmaken laat ik dan eerst maar eens doen. Dank voor de tip :)

Geplaatst: 05.03.2013 - 11:10
door jpwg001
Die schokjes dacht ik ook dat die aan de airco lagen, maar met airco uit waren ze er ook. We horen graag of het geholpen heeft.

Geplaatst: 05.03.2013 - 11:27
door Apejoekie
Same here, garage zei ook airco. Maar na een proefrit merkten ze het ook met airco uit. Schokjes vooral tussen de 80/110. Vol vermogen haperen bij schakelen (heel soms) en van de week dus tussengas.

Nu tweemaal schoon gemaakt en software met ruimere marges is geinstalleerd. Hele turbo circuit is ook nagelopen op lekken. Klachten waren aanvankelijk flink minder maar komen nu dus weer terug. Ben bang dat ik aan een nieuwe ETM moet....

@Ramon&Ramon, heb je een PB gestuurd met mijn kenteken. Alvast bedankt!

Geplaatst: 05.03.2013 - 11:33
door Ramon&Ramon
Ik heb geen PB ontvangen.

Geplaatst: 05.03.2013 - 12:10
door Apejoekie
@Ramon&Ramon: Heb het nogmaals geprobeerd, hij staat nu in de uit-box.