Pagina 5 van 15
Geplaatst: 10.12.2011 - 12:40
door kuupertie
4 injectoren zijn vervangen..dus ik denk niet dat het hier aan ligt.
Ik tank altijd dezelfde brandstof (tankkaart). Ik kan wellicht eens proberen dit elders te doen.
Zeker zijn er veel verschillen. De grensdiesel is bijvoorbeeld een drama....maar wel goedkoop (= duurkoop)
Geplaatst: 10.12.2011 - 12:56
door edraket
kuupertie schreef:Gebonk en geratel is weg na het vervangen van de rollers en stoters.
Koud houdt de motor de eerste paar 100 meter bij 2000 rpm nog steeds in.
Was er ook schade te zien aan de onderdelen, en hadden ze allemaal dezelfde schade? Zijn ze allemaal vervangen? Ben erg benieuwd wat de kosten voor vervanging waren. Je hebt het toch laten doen?
Geplaatst: 10.12.2011 - 14:40
door kuupertie
Er zat een heel klein vlak stukje op de rollers. Dit hadden ze allemaal en ze zijn ook allemaal vervangen. Er is wel een ander soort ingezet. Volgens mij zijn/waren er meer problemen met het type dat er bij mij inzat. Verder was er niet veel te zien. Factuur volgt.
Geplaatst: 11.12.2011 - 00:55
door edraket
Ok. Zijn het overigens nog hydraulische stoters?
Geplaatst: 11.12.2011 - 12:13
door kuupertie
Volgens mij zijn het nog wel dezelde stoters (visueel) maar was het materiaal anders.
Geplaatst: 11.12.2011 - 15:09
door Thijs
Is dit eigenlijk een geval van weer een (nog net niet) in elkaar gelopen D5? Balen man.. Zal inmiddels genoeg gekost hebben?
Geplaatst: 11.12.2011 - 19:54
door kuupertie
Waarschijnlijk wel Thijs.
Heeft met die kloterige emissierommel te maken...en het vervuilen van de olie er van.
Inderdaad genoeg gekost; oftewel...dit jaar geen geld verdiend met mijn auto.
Geplaatst: 11.12.2011 - 20:06
door edraket
Ah jij rijd blijkbaar met km declaratie

Geplaatst: 11.12.2011 - 20:59
door Gast
kuupertie schreef:Heeft met die kloterige emissierommel te maken...en het vervuilen van de olie er van.
Dus nu elke 15d km de olie vervangen. Doe ik ook, neem dan ook het filter mee.
En dat hoeft dus niet die dure Volvo-olie te zijn.
Als je het ook nog eens zelf doet, kun je weer wat terug verdienen....

Geplaatst: 12.12.2011 - 05:44
door kuupertie
@ Ed...ja..ik heb een paar jaar lease gereden, echter dit is veel goedkoper.
@ Alex...reken er maar op dat dat gaat gebeuren.
Geplaatst: 12.12.2011 - 09:54
door edraket
Doe ik ook al jaren. Hoef ik niet in zo'n 13 in een dozijn leasebak te rijden.
Geplaatst: 14.12.2011 - 18:50
door kuupertie
NU in de garage om te achterhalen wat het inhouden veroorzaakt.
Geplaatst: 14.12.2011 - 19:37
door edraket
Tjeez, rijd je nog wel met plezier in je auto? Je hebt er volgens mij geen geluk mee. Kunnen ze hem daar wel goed uitlezen?
Geplaatst: 14.12.2011 - 20:47
door kuupertie
Ik heb als ruilbak een V70 2.4D geartronic uit 2006.....ik ben zo blij met mijn D5 6-handbak....wat een zenuwpees zeg.
Ik word langzaam wel paranoide.
Geplaatst: 15.12.2011 - 18:33
door kuupertie
The neverending story:
Temp sensor OK
Gloeibougies OK
EGR OK
Brandstoffilter OK
Afwijking: de nieuwe injektoren (geleverd door dieselservice en geinstalleerd door mijn eigen huisgarage).
Morgen klim ik maar eens in de telefoon.
Geplaatst: 15.12.2011 - 18:52
door Thijs
Zucht... Das wel een gekloot zeg..
Geplaatst: 15.12.2011 - 21:28
door kuupertie
Idd...zoals Edraket al poste....de correctie van een van de injectoren.
Hoewel dit een ander gevolg heeft dan het voorheen beschreven probleem ??!!!?
Kortom.
Geluid probleem = stoters / rollers
Inhouden bij 1500 - 2000 rpm < 8*C = correctie injectoren ?
GJ
Geplaatst: 17.12.2011 - 20:40
door kuupertie
Weet iemand btw hoe de correcties in te stellen zijn ?
Geplaatst: 18.12.2011 - 01:29
door Ramon&Ramon
Ga is naar een bedrijf of dealer die wel de oplossing hebben,of naar een gespecialiseerd bedrijf bij je in de buurt,in Harderwijk bijv,stukje rijden,maar dan weet je tenminste wat er loos is.
http://www.buchli.nl/
Geplaatst: 18.12.2011 - 11:00
door kuupertie
Ramon,
Ik ben bij drie gespecialiseerde bedrijven geweest die allemaal een ander verhaal hebben. Hiervan waren twee dealers en een dieselspecialist. Wat jij gespecialiseert noemt is dus voor mij alweer subjectief.
Derhalve vraag ik niet naar tips, maar naar antwoorden.
GJ