Pagina 5 van 6
Geplaatst: 07.11.2011 - 19:51
door Mickyman
nee hoor de accu staat achterin;-) en als je achterstevoren geparkeerd hebt, voorin zitten ook aansluitpunten voor een booster/andere accu of startkabels....
Geplaatst: 07.11.2011 - 19:56
door Mickyman
redeneren op deze manier betekent natuurlijk dat je altijd wel een reden kunt vinden waarom iets wat elektrisch is slechter is dan handmatig, elektrische ramen, ben je op vakantie in zuidfrankrijk, comfortmodule kapot, kunnen al je ramen heel de vakantie niet open.
ik heb zelf 2 autos achter elkaar gehad met een elektronische handrem en met beide bijna 200.000km gereden zonder problemen, een passat en een A4, de A4 heb ik vorige week vervangen door de V50. als ik iets onhandig vind aan mijn mooie V50 dan is het wel die handrem....
Geplaatst: 07.11.2011 - 20:06
door Elveka
neen hoor, bij mijn auto zit de accu voorin ... bovendien deed ook het electrisch slot van het kofferdeksel het niet. Bepaalde dingen kunnen je wel in de problemen brengen ! Maar verder alles prima hoor !
Geplaatst: 07.11.2011 - 20:47
door Mickyman
nou om het even af te maken dan, voor €100,- heb je een booster, dan zet je die in je garage neer en in het geval dat er na een lange tijd en zonder dat je de accu regelmatig hebt (laten) doormeten je accu toch leeg blijkt te zijn, hang je die er aan. eventueel even de 2de auto aansluiten of de pechdienst bellen behoort ook nog tot de mogelijkheden. :mrgreen:
ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad.
Geplaatst: 08.11.2011 - 13:52
door emporionelis
Gaaf man!! ik kijk zo'n beetje naar mijn eigen auto denk ik
op een paar details na krijg ik een kopie van je auto over een kleine maand!
laat maar weten hoe de auto bevalt!
Groet en veel plezier
Niels
Geplaatst: 08.11.2011 - 15:57
door Mickyman
zo, de eerste 820 km staan erop, ben erg tevreden!!
rijd lekker, zit heerlijk, goed zicht rondom, vind hem eerlijk gezegd wel erg traag, je moet altijd terug schakelen om mee te komen (dit zal wel wennen op den duur).
maar ja ik ben een echte pietlut dus:
Hier een aantal kanttekeningen/ vragen, hij schakelt erg slecht terug van de 3 naar de 2, als je de pook naar links duwt en in de 2 wilt trekken, haakt hij en wil hij er niet in, "roer" je ergens tussen de 2 en de 4 dan schiet hij er wel in! bij het achteruitschakelen schrik ik elke keer omdat na 1 seconde de pook weer omhoog schiet.
Ik moet de verwarming nogal hoog zetten voor een aangenaam klimaat, 25 graden is pas aangenaam terwijl ik normaal altijd op 21-22 graden kies wel hangt er een heerlijk klimaat als het op temperatuur is, geen tocht of wat dan ook, veel beter dan de clima die ik in mijn Audi A4 had.
tevens heb ik elke keer "1 melding" in de computer staan dat de gordels achter niet gebruikt zijn, komt dit omdat er een isofix kinderstoel van maxicosi op de achterbank staat? en kan ik dit uitzetten, dit stoort me helaas erg.
kan iemand mij vertellen of ik bij het uitschakelen ook alle deuren automatisch open kan laten gaan, staat niet in het boekje maar ik sta elke keer bij de achterklep/achterdeur en moet vervolgens de sleutel weer uit mijn zak halen of terug lopen om de boel open te doen, erg lastig vind ik.
verbruik op dit moment 6,7 liter op 100 km en daalt met de dag.
Morgen en overmorgen gaan we samen voor het eerst de Duitse Autobahn onveilig maken, dus deze week komen de kilometertjes er wel op

Geplaatst: 08.11.2011 - 20:07
door Schorpioen
Mickyman schreef:tevens heb ik elke keer "1 melding" in de computer staan dat de gordels achter niet gebruikt zijn, komt dit omdat er een isofix kinderstoel van maxicosi op de achterbank staat? en kan ik dit uitzetten, dit stoort me helaas erg.
Heb ik ook in het display staan als ik een achterportier open heb gehad.
1x op de "read" knop van de linker stuurhandel drukken en de melding is weg.
Geplaatst: 08.11.2011 - 20:39
door MS60R
Strakke V50 heb je daar! Zeker in deze kleurstelling!
Geplaatst: 09.11.2011 - 08:20
door Paul
Terugschakelen omdat hij te traag is?
Herken ik niet helemaal, tenzij je 50 rijdt in zijn 5,maar wat was je vorige auto?
Geplaatst: 09.11.2011 - 08:35
door esceau
Ik herken dat wel van de huidige 1.6 drivE van mijn vriendin. In de bebouwde kom 50 rijdend in de 4 en af moeten remmen voor een afslaande auto. Terugschakelen naar de 3 en.... niets! Vaak moet je dan terug naar de 2 om weer vooruit te komen. In mijn vorige auto (V70 2.5T) kon je zelfs in de 4 rustig verder. Nu snap ik dat dat niet te vergelijken is, maar het is toch even wennen.
Hopelijk kan ik mijn nieuwe V50 D2 volgende week in ontvangst nemen en het zelf testen. Ik hoop dat de nieuwe D2 met de 6-bak hier wat minder last van heeft, maar daar ben ik tot nu toe vrij sceptisch over. Toch jammer dat het prijsverschil met de D3 zo groot was (ivm LE), maar je kan niet alles hebben

.
Geplaatst: 09.11.2011 - 09:59
door massey35x
Complete auto's die Limited Editions.
Ik heb er zelf ook een besteld:
Titanium Grey Metallic
17" Spider LM velgen
Interior Sport styling pack
Exterior Sport styling pack
Aluminium roofrails
En.... een chip van Rica, 141 pk / 357 Nm ::D
Levering in Januari.
Ik rijd nu een V50 1.6D DrivE Start/Stop Advantage MY 2010 die mij nooit heeft teleurgesteld. Eigenlijk rijdt zo'n 5 bak best fijn (en vooral rustig). Ik ben straks bang dat je met die 6 bak maar aan het schakelen blijft... We zullen het zien. Vanaf komende week zal ik me tijdelijk moeten vermaken met een Hyundai i40 (tot de levering van de Limited Edition)... zal wel even wennen worden...
Geplaatst: 09.11.2011 - 18:48
door Mickyman
Paul schreef:Terugschakelen omdat hij te traag is?
Herken ik niet helemaal, tenzij je 50 rijdt in zijn 5,maar wat was je vorige auto?
niet vergelijkbaar, een (witte) Audi A4 avant 170pk TDI. ik snap dat dat echt geen vergelijk is, daarom schreef ik ook dat het wel zal wennen....
Geplaatst: 10.11.2011 - 07:22
door Paul
Ja, maar ik zal je zeggen dat je dan even je manier van rijden moet aanpassen. Je wendt namelijk zo aan de motor. En ik schakel inderdaad als ik HAAST heb, terug naar zijn 4 op de snelweg en haal dan zo iemand in, maar vanuit zijn 6 (je rijdt 110/120) dan schiet hij zo naar de 160-170km/u
Geplaatst: 10.11.2011 - 16:29
door Mickyman
ik heb inmiddels 1950km gereden, eigenlijk is ie nu pas een beetje ingereden (al hoewel de dealer aangaf dat hij helemaal niet ingereden hoeft te worden), eerlijk is eerlijk, hij is met name vandaag (600km) een stuk sneller geworden, met name onderin pakt hij vlotter op, eigelijk kun je pas na een 10.000km zeggen dat een motor goed ingelopen is.
het brandstof verbruik is nog wel schrikbarend hoog (7,4 op 100), maar dat zal door de Duitse snelweg komen, aangezien ik wel redelijk doorgereden heb.
de laatset 100 km in Nederland heb ik hem gereset en de cruise op 130 gezet, gemiddeld verbruik bij thuiskomst 6,1.
heerlijk stil is hij en de geluidsinstallatie is echt helemaal top.
Geplaatst: 12.11.2011 - 18:43
door JettaFreak
massey35x schreef:Eigenlijk rijdt zo'n 5 bak best fijn (en vooral rustig). Ik ben straks bang dat je met die 6 bak maar aan het schakelen blijft...
Dat gevoel heb ik ook. De 1.6d heeft ook een heel ander karakter dan de D2. In mijn herinnering kon je de 1.6d nog een beetje door de toeren trekken, dat heeft bij de D2 echt helemaal geen zin. Daarentegen, als hij in z'n 6 zit zo rond de 110, dan sleurt hij hem op commando best snel weer terug richting de 150. Ben benieuwd naar het effect van je chippie.
Geplaatst: 13.11.2011 - 18:11
door Schorpioen
Mijn ervaring is dat je de D2 lekker in zijn toeren kan doortrekken.
Je kan hierbij zelfs versnellingen overslaan en is hij in rap tempo op snelheid.
Volgens fabrieks gegevens "maar" 3,5 seconde langzamer van 0 - 100 km dan m'n vorge auto Mazda 6 2,5 met 170 pk.
Dat verschil is echter niet merkbaar.
Geplaatst: 13.11.2011 - 18:17
door rsnhakan
Verder doortrekken dan 3500 toeren heeft GEEN zin. Ik weet niet of er veel verschil is tussen de D2 in de verschillende modellen, maar als je alleen in de auto zit, voldoet de motor prima. Maar snel is die zeker niet. Je mist op sommige momenten gewoon vermogen.
Geplaatst: 18.11.2011 - 01:21
door Mickyman
gisteren de 3500km aan getikt, weet iemand hoe je als je een nummer speelt vanaf een usb stick, 1 nivo omhoog kunt gaan (dus weer een overzicht krijgt van alle nummers op de "cd"), ik moet steeds boven in de root beginnen en dan eerst alle artieseten, vervolgens weer alle albums doorscrollen voordat je een nummer kunt kiezen.
kwaliteit van de carkit is trouwens zeer goed!
Geplaatst: 13.03.2012 - 19:00
door JHV
Hele mooie V50!
Ik zie twee opties (dagrijverlichting en chrome strip op achterhandgreep) die ik nog zou willen, maar dat zal bij de dealer wel errug duur zijn....
P.S. Ben ook op het Audiforum, onder de naam HJV (naam was hier al bezet?).
Geplaatst: 13.03.2012 - 20:20
door Mickyman
JHV schreef:Hele mooie V50!
Ik zie twee opties (dagrijverlichting en chrome strip op achterhandgreep) die ik nog zou willen, maar dat zal bij de dealer wel errug duur zijn....
P.S. Ben ook op het Audiforum, onder de naam HJV (naam was hier al bezet?).
ik weet het niet, beide zaten er bij mij op vanwege de uitvoering,
grappig dat je ook op het Audiforum zit, zo kom je elkaar nog eens tegen!