Pagina 5 van 8

Geplaatst: 08.09.2011 - 15:26
door 945i
jpwg001 schreef: Een vierpitter kan qua beleving en geluid niet tippen aan die fijne 5-pitter. Mensen kopen een 850 om het geluid. En dan komen ze erachter dat het ook nog een mooie en goede auto is.
Dat over het geluid en een 850 is helemaal waar, maar een 4 pitter kan ook leuk klinken hoor!

(pump up the volume)

Of deze (de shiffers gaan down je spain, if joe catsch my drift) ;)

Geplaatst: 08.09.2011 - 16:57
door Walter
V70 classic schreef:
945i schreef:Speciaal voor jpwg001,
945i schreef:Maar een 5 cilinder is duurder, zwaarder en neemt meer ruimte in, bovendien moeilijker "schoon" te krijgen.
En?
welkom in 2011, waar door de overheid emotie naar de reservebank wordt gebonjourd

Geplaatst: 08.09.2011 - 17:17
door bart simpson
ach, voor een beter milieu ben ik wel bereid een potje in te leveren

Geplaatst: 08.09.2011 - 17:21
door 945i
Ach ja, ik draai er ook wel een bougie uit dan..

Geplaatst: 08.09.2011 - 19:32
door sbv
Al dat groen gedoe....

Waar is het gat in de ozonlaag ?
Toen ik jong(er) was hadden we het over zure regen is dat opgelost ?

Ik denk dat 80% enkel voor een "groene" kiest vanwege de bijtelling maar dat is dan ook de enige reden.

Persoonlijk vindt ik een 5 cylinder bij Volvo en Audi horen

Geplaatst: 08.09.2011 - 19:54
door V70 classic
sbv schreef:Al dat groen gedoe....

Waar is het gat in de ozonlaag ?
Toen ik jong(er) was hadden we het over zure regen is dat opgelost ?

Ik denk dat 80% enkel voor een "groene" kiest vanwege de bijtelling maar dat is dan ook de enige reden.

Persoonlijk vindt ik een 5 cylinder bij Volvo en Audi horen
Er zijn merken die de geitenwollen sokken prima bedienen.
Kunnen jullie niet op die fora gaan zeuren.
Een auto van 1600 Kg hoort niet in de 0 bijtelling.
Daar heb je die truttenschudders voor.

Grts

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:01
door 945i
Wie bedoel je met "jullie"?

Als je degene aanspreekt die wel voor groenere motoren zijn, dan mis je geloof ik een beetje wat er in de wereld gebeurt de laatste jaren.. :?

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:20
door V480-S60
Ik ben petrolhead in hart in nieren. Heb daarnaast een "liefde" voor het merk Volvo en rij daar dan ook in omdat het voor mij te betalen is.

Andere "liefhebbers" auto's (voor mij dan!!!) zijn mij op dit moment gewoon te duur.

Ik ben dus voor benzineslurpers en dieselburners. De zogenaamde gasguzzlers. :wink:

Maar gek genoeg ben ik afgestudeerd in de milieukunde (ja echt waar!) En werk ik ook in die branche.
Ik heb dus heel wat voor met het milieu en de rest van de omgeving. En omdat ik in die branche werk kom ik ook heel veel misverstanden tegen. Maar dat is andere koek.

Waar het mij om gaat is dat ik heel goed begrijp waarom er nu "schonere" auto's komen. Dat is gewoon nodig (Hoewel de auto lang niet de grootste boosdoener is maar dat is politiek en daar ga ik niet op verder!)
Ik ben dus persoonlijk ook voor de vergroening van het wagenpark. En daarom juich ik persoonlijk de V60 Plug-in Hybrid toe. (ook al is dat dan geen 4 cylinder :wink: ).

(Even kort reactie op BS en 945i, de gemiddelde leaserijder zal de uitstoot inderdaad worst wezen en de auto alleen kiezen voor de 14% bijtelling (en geen 0%))

Met alleen de huidige generatie motoren krijg je het wagenpark niet groener. Er moet meer gebeuren, Volvo heeft daar nu weer geld voor en zal op betrekkelijk korte termijn met meer nieuws komen.
En wat mij betreft mag elke auto die voldoet aan de norm BPM vrijstelling (of straks CO2 tax) krijgen en geen MRB betalen. Ook een 1600 kg zware auto.

Nu weer terug naar het onderwerp zelf:
Er zijn genoeg mooi draaiende 4-cylinder motoren. De cylinders moeten alleen even plat gelegd worden en tegenover elkaar liggen.

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:23
door OGA244
Ik heb een zwak voor de Volvo 4 cilinders

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:23
door witte480
gat in de onzon laag? als ik nu naar buiten kijk zie ik niks hoor. Laat volvo nou maar 5 cilinders maken, is de crisis ook weer voorbij. Of laat de amerikanen weer 7,7L V8's maken

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:24
door V480-S60
OGA244 schreef:Ik heb een zwak voor de Volvo 4 cilinders
Ja, maar jij hebt dan ook 2 van die "onverwoestbare" tanks op je opritten staan.

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:25
door bart simpson
de Opel Ampera mag zich zonder dat iemand hem ueberhaupt gezien of bereden heeft al verheugen in een grote orderportefeuille

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:26
door witte480
ik vind een dikke 40 000 euro hoop geld voor zon ding. En hoelang houden die accu's dat vol?

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:30
door V480-S60
Tja, de Ampera/Volt wat moet ik daar nog over zeggen.
Dit: Niet voor mij geschikt (mag géén caravan trekken) maar wel goed voor het "imago" van GM.
En het belooft een leasetopper te worden.

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:30
door daytonawim
Dat hele "groene"gedoe slaat helemaal nergens op, er is aangetoond dat de norm alleen op een testbaan te behalen is en dat in de praktijk gewoon de hogere uitstoot gerealiseerd wordt.

Dus lekker 5 pitters maken :-)

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:30
door OGA244
V480-S60 schreef:
OGA244 schreef:Ik heb een zwak voor de Volvo 4 cilinders
Ja, maar jij hebt dan ook 2 van die "onverwoestbare" tanks op je opritten staan.
ben er blij mee, overweeg er eentje te vervangen door een mrb vrije, maar zal er zeker eentje koesteren voor mn mogelijke kleinkinderen

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:31
door bbs2307
Als de rest nu eens in een "Groene" auto gaat blijft rijden zonder bijtelling blijf ik wel rond tuffen in m'n 5 cilinder AWD. De rest compenseert het milieu dan zodat ik nog jarenlang mijn huidige volvo kan blijven rijden. :D

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:32
door V480-S60
Je hebt gelijk dat ze de norm niet halen in de dagelijkse praktijk (helaas).
Maar het "groene gedoe" heeft er wel degelijk toe geleid dat er minder uitstoot van schadelijke stoffen plaatsvindt. En dat bij meer auto's dan ooit.

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:34
door V480-S60
OGA244 schreef:
V480-S60 schreef:
OGA244 schreef:Ik heb een zwak voor de Volvo 4 cilinders
Ja, maar jij hebt dan ook 2 van die "onverwoestbare" tanks op je opritten staan.
ben er blij mee, overweeg er eentje te vervangen door een mrb vrije, maar zal er zeker eentje koesteren voor mn mogelijke kleinkinderen
Volledig off Topic: De nederlandse of de zweedse? Ik vind die nederlandse wel heel erg mooi.

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:35
door bart simpson
Ik zie zo snel er een mrb heffing gebaseert op CO2 uitstoot komt de markt van veel CO2 uitstotende auto's in de vrije val gaan.
CO2 heffing maakt fabrikanten noodgedwongen innovatief.