Pagina 5 van 6

Geplaatst: 07.10.2011 - 16:32
door v0lv0freak
Tijnieboy schreef:Ik ben van mening dat 90% van de Nederlanders uberhaupt niet kan rijden, en dan valt mij op dat het niet bijster veel uitmaakt wat voor auto die mensen rijden. Ik rijd voor mijn werk dagelijks zo'n 60km over de A2, die grotendeels voor mij 5 baans is en wat mij opvalt is, dat (bijna) niemand doorheeft dat men zo veel als mogelijk rechts dient te houden.
Dan zie ik weer zoveel kneuzen met het IQ van de buitentemperatuur die het o zo makkelijk vinden om 1 baan naar links te rijden, want dan hoeven ze al die vrachtwagens niet in te halen die 90/95 rijden terwijl men zelf 100 rijd.
Die mensen haal ik dus lekker rechts in, na eerst er achter te gaan rijden en even aan te geven dat het niet levensbedreigend is om op de rechtse baan te gaan rijden ;)
Ik werk voor de KMar, dus wel politie-gerelateerd, maar niet gemachtigd om voor jan en alleman bonnen uit te schrijven(gelukkig:P), maar wat zou ik die onnozele simpele zielen toch graag een bekeuring geven!! Dat is met stip mijn grootste ergernis op de Nederlandse A-wegen.
IK ben het HELEMAAL met je eens! Ik rijdt zelf regelmatig over de A2 in het zuiden, en sinds 1 jaar hebben we hier nu een spitsstrook (2 banen + spitsstrook). Precies hetzelfde verhaal, de spitsstrook lijkt alleen maar voor vrachtwagens bedoeld.. Vroeger ging ik dan ook van de rechtse baan helemaal naar de linkse, alwaar ik dan het andere verkeer moest ophouden (bij spitsstrook geldt slechts 100), want veel mensen rijden te hard. Ondertussen heb ik het opgegeven, en blijf ik gewoon op de rechter strook en haal dus nood gedwongen ook maar rechts in. Hierbij heb ik wel mijn hand op de claxon klaar en voet op de rem (rijd op cruise), mochten ze zich na 5 km toch bedenken en de rechter baan opzoeken..
Nederland mag wat dat betreft wel een crusus autorijden krijgen. Zo ging ik laatst met een stel jongens naar een concert in Amsterdam, en dus ook over de 5 baans A2. Half 12 's avonds, A2 bijna leeg, rijdt hij gewoon op de 4de (!!!!!) baan. Durft hij ook nog te vragen, moet ik nu eigenlijk rechts rijden? En de andere jongens wisten het ook niet. Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden, tenslotte reed ik met hun mee.. Want zo eerlijk ben ik wel als ik er iets van zeg, dan moet ik hun verstand ook met dat van het achtereind van een varken vergelijken ;) En dan hebben ze nog geen 2 jaar geleden theorie examen gedaan.... :roll:

Geplaatst: 07.10.2011 - 16:47
door Jers3n
Campy schreef:Als dat laatste klopt, zou je je niet mogen bedenken als je op een lange uitvoegstrook rijdt. Je zou dan niet terug naar de hoofdrijbaan mogen, zelfs niet als daar niemand rijdt. Lijkt me erg raar.
Het mag dan raar zijn maar volgens mij mag dat volgens de verkeersregels inderdaad niet. Zoals ik het begrepen heb, is het zo dat je de blokmarkering maar "één keer mag overschrijden" per in-/uit-/wisselstrook. Ben je dan abuis, wel de ingeslagen richting volgen en elders wederom de verkeersregels volgen om weer op de juiste route te komen. Vergelijkbaar met het wisselen van voorsorteerstrook voor een verkeerslicht, dat mag ook niet meer bij de blokmarkeringen.
Ik dacht tenminste dat dit zo is, zeg dus nadrukkelijk niet dat ik vind dat dit helemaal klopt en ook niet dat ik het zo doe als ik wel eens een 'verkeerde afslag dreig te nemen.

Overigens vind ik de eerdere opmerking dat je eventueel op de vluchtstrook je invoegactie mag doorzetten als het niet gelukt is voor het einde van de invoegstrook ook apart. Mij is toch echt geleerd dat je, hoe raar ook, dan moet stoppen aan het einde van de invoegstrook en je je voorrang af moet wachten. Of is dit inmidds aangepast?

Geplaatst: 07.10.2011 - 16:55
door v0lv0freak
Jers3n schreef:Overigens vind ik de eerdere opmerking dat je eventueel op de vluchtstrook je invoegactie mag doorzetten als het niet gelukt is voor het einde van de invoegstrook ook apart. Mij is toch echt geleerd dat je, hoe raar ook, dan moet stoppen aan het einde van de invoegstrook en je je voorrang af moet wachten. Of is dit inmidds aangepast?
Zo is het mij 3 jaar terug ook nog geleerd. De vluchtstrook is enkel bedoeld voor pechgevallen en voorrangsvoertuigen (bij file).
Om nog op deze discussie terug te komen. Zoals anderen al zeiden, je hoeft geen ruimte te maken voor een invoeger. Vroeger deed ik dit wel regelmatig, maar heb me dit afgeleerd. Want het is helemaal niet nodig, elk beetje auto heeft genoeg vermogen om minstens 100 te halen op de invoegstrook en netjes in te voegen. Vrachtwagens zijn een ander verhaal, die halen dit, zeker geladen, niet. En daarvoor zul je dan ook echt plaats moeten maken. Maar die zou je normaal gesporken ook inhalen als ze al op de rechter baan reden ;) probleem is vaak dat mensen gewoon niet genoeg gas geven bij het invoegen. Zo moest ik laatst met de vracthwagen van het werk zelfs gas loslaten tijdens het invoegen! En het is echt geen dikke met 600 pk, hij haalt er nog geen 200.... Blijf dan gewoon van de snelweg ;)

En om terug te komen bij de C30 rijder uit de startpost, als hij tijd had om al die gebaren te maken, dan had hij ook tijd om gas bij te geven en nog voor de topicstarter in te voegen, of om even gas los te laten en erachter in te voegen.

Geplaatst: 07.10.2011 - 21:03
door Oceanracer
Vanmiddag werd ik (of eigenlijk mijn leerling) met opzet klemgereden door de chauffeur van een lijkenwagen bij het crematorium in Groningen welke gevolgd werd door een lange rouwstoet. Als mensen zelfs op hun laatste reis al haast gaan hebben... :?

Geplaatst: 07.10.2011 - 21:15
door 945i
Ging de chauffeur ook dood dan? :shock: :wink:

Toen ik nog taxi werk deed, reed ik ook lijk en volgwagen, heerlijk mooi werk overigens. Maar dan zie je hoe weinig respect mensen hebben voor dergelijk vervoer.

Geplaatst: 07.10.2011 - 21:29
door Broabander
Voor lijkwagens/stoet stop ik sneller dan voor politiewagens, bij wijze van. Respectdingetje.

Geplaatst: 07.10.2011 - 21:49
door Schorpioen
v0lv0freak schreef: , en dus ook over de 5 baans A2. Half 12 's avonds, A2 bijna leeg, rijdt hij gewoon op de 4de (!!!!!) baan.
Op een weg met 5 rijstroken op de 4e rijstrook rijden is bijna netjes. Als je er tenminste vanuit gaat dat de telling van de rijstroken vanaf de rechts geleden vluchtstrook loopt. :wink:

Geplaatst: 07.10.2011 - 21:56
door Fredhead
Dan zou ik dus de meest rechterbaan als 1e tellen, oftewel dan is het niet meer zo netjes

Geplaatst: 07.10.2011 - 22:04
door Broabander
2e of 3e baan snap ik nog, situatie is daar wel echt verwarrend. Maar 4e baan is zwaar overdreven.

Geplaatst: 07.10.2011 - 22:06
door Schorpioen
Schorpioen schreef:
v0lv0freak schreef: , en dus ook over de 5 baans A2. Half 12 's avonds, A2 bijna leeg, rijdt hij gewoon op de 4de (!!!!!) baan.
Op een weg met 5 rijstroken op de 4e rijstrook rijden is bijna netjes. Als je er tenminste vanuit gaat dat de telling van de rijstroken vanaf de rechts geleden vluchtstrook loopt. :wink:
Ik ben even abuis.
Nummering van de rijstroken loopt vanaf de middenberm.
( Een rijbaan heeft meerdere rijstroken )

Geplaatst: 08.10.2011 - 10:45
door broembroem
Bij dergelijk gedrag komt bij mij als eerste het merk 'BMW' op. Schaamteloos in ieder geval.

Geplaatst: 08.10.2011 - 11:50
door 945i
Een beetje Grieks idd. :)

Geplaatst: 08.10.2011 - 19:33
door v0lv0freak
Excuses, dan is het de 2de van de 5 rijstroken...

Vandaag een retourtje rotterdam gegaan voor mijn werk (in totaal vandaag ruim 500 km gestuurd). Valt mij wel op dat men daar wat beter met de rijstroken kan omgaan als op de A2. Mensen blijven iets beter rechts. Maar misschien is het ook toeval.

Geplaatst: 10.10.2011 - 11:08
door Iroll
De A2 is ook een goeie melkkoe voor de schatkist blijkt uit dit artikel
Maar over bekeuren voor onnodig links rijden wordt in het artikel niet gerept.

Geplaatst: 10.10.2011 - 11:23
door 945i
Het is algemeen bekend dat de vernieuwing van de ijsselbrug bij Zwolle voor een groot deel gefinancierd is door de boetes voor de 70km/h limiet tijdens de werkzaamheden.

Geplaatst: 10.10.2011 - 12:47
door sgt.flippy
Tijnieboy schreef:Natuurlijk weet ik dat, maar een ieder die zijn rijbewijs heeft gehaald weet dat hij zoveel mogelijk rechts moet houden. Alleen vinden sommige mensen zich net iets te goed om dat te doen en daar heb ik een pest hekel aan.
Kvind dat je gelijk hebt. Waarom moet ik eronder leiden dat iemand anders niet doet wat hij moet doen? Hij blijft links, ik rij sneller, ik rij rechts voorbij. Dat is een zwaar misdrijf hier in België, maar bij ons word ook niet zo snel beboet op onnodig links rijden.
Vind het belachelijk, als iemand onnodig links rijd, pak dan die mens aan, ipv degene die zijn weg probeert verder te zetten.

Maar jah, op dit forum zitten er een heleboel die liever twijfelaars in het verkeer hebben en mensen beschermen die niet weten wat ze doen (of moeten doen).

Geplaatst: 10.10.2011 - 13:16
door diesel01
sgt.flippy schreef:
Tijnieboy schreef:Natuurlijk weet ik dat, maar een ieder die zijn rijbewijs heeft gehaald weet dat hij zoveel mogelijk rechts moet houden. Alleen vinden sommige mensen zich net iets te goed om dat te doen en daar heb ik een pest hekel aan.
Kvind dat je gelijk hebt. Waarom moet ik eronder leiden dat iemand anders niet doet wat hij moet doen? Hij blijft links, ik rij sneller, ik rij rechts voorbij. Dat is een zwaar misdrijf hier in België, maar bij ons word ook niet zo snel beboet op onnodig links rijden.
Vind het belachelijk, als iemand onnodig links rijd, pak dan die mens aan, ipv degene die zijn weg probeert verder te zetten.

Maar jah, op dit forum zitten er een heleboel die liever twijfelaars in het verkeer hebben en mensen beschermen die niet weten wat ze doen (of moeten doen).
VW kopen en dat forum bezoeken :twisted:
Ik heb een aantal posts van jouw gelezen en ik weet zekerT dat je daar meer mensen vindt die dezelfde manier van denken hebben...

Geplaatst: 10.10.2011 - 13:22
door 945i
Hou toch op man, ik ga een notoire linksrijder ook rechts voorbij als het te gek wordt, en ik heb nog nooit een VW gehad. :)

Maar wel BMW's, zou dat het zijn? (ik maak het even heel makkelijk voor je..) :lol:

Geplaatst: 10.10.2011 - 13:51
door sgt.flippy
diesel01 schreef:
sgt.flippy schreef:
Tijnieboy schreef:Natuurlijk weet ik dat, maar een ieder die zijn rijbewijs heeft gehaald weet dat hij zoveel mogelijk rechts moet houden. Alleen vinden sommige mensen zich net iets te goed om dat te doen en daar heb ik een pest hekel aan.
Kvind dat je gelijk hebt. Waarom moet ik eronder leiden dat iemand anders niet doet wat hij moet doen? Hij blijft links, ik rij sneller, ik rij rechts voorbij. Dat is een zwaar misdrijf hier in België, maar bij ons word ook niet zo snel beboet op onnodig links rijden.
Vind het belachelijk, als iemand onnodig links rijd, pak dan die mens aan, ipv degene die zijn weg probeert verder te zetten.

Maar jah, op dit forum zitten er een heleboel die liever twijfelaars in het verkeer hebben en mensen beschermen die niet weten wat ze doen (of moeten doen).
VW kopen en dat forum bezoeken :twisted:
Ik heb een aantal posts van jouw gelezen en ik weet zekerT dat je daar meer mensen vindt die dezelfde manier van denken hebben...
Dan kleef ik jou het oude zakken stickertje maar op ;) Je kan het niet hebben dat mensen xenon steken, en op de weg heb je bang van alles wat rond je rijd, ze moesten maar eens iets doen wat illegaal is maar onoverkomelijk is omdat jij niet kan rijden.

Jij bent trouwens een typisch voorbeeld van "ik weet alles beter en doe nooit iets fout", als je maar kan zagen over wat andere mensen doen.

Maar nu vind jij dat je het recht hebt om een groot bakkes op te zetten, omdat jij niet zelf durft te zeggen hoe je je zit op te naaien achter een linksrijder. Je moest maar eens naar dezelfde plek gaan, 100 km verderop, met het verschil dat jij misschien op tijd op een afspraak moet zijn, en hij niet.

Hoe vaak zit jij eigenlijk op de baan trouwens? Het lijkt me dat mensen die in zulke dingen geen problemen zien, gewoon niet vaak op de baan zitten en nooit ergens op tijd moeten zijn, MET een strak tijdschema. Als je constant dag in, dag uit op de baan zit, dan pas besef je waarom verkeersregels er zijn en waarom ze zo handig zijn om te volgen. Tot iemand je dwingt ze te breken, omdat zij niet doen wat ze moeten doen.


Ander voorbeeld: je staat voor een rood licht, om links af te slaan, maar deze werkt met een elektronische lus en ziet jou niet staan, hij is defect. Resultaat: na 3x groen in alle richtingen, sta jij nog altijd voor het rood.
Laat me raden, jij blijft staan tot hij groen word? En we hebben uit dit topic al geleerd dat je niet meer van richting mag veranderen...

Nood breekt wet, een idioot die niet naar rechts gaat, is nood.

Geplaatst: 10.10.2011 - 15:15
door diesel01
sgt.flippy schreef:
diesel01 schreef:
sgt.flippy schreef: Kvind dat je gelijk hebt. Waarom moet ik eronder leiden dat iemand anders niet doet wat hij moet doen? Hij blijft links, ik rij sneller, ik rij rechts voorbij. Dat is een zwaar misdrijf hier in België, maar bij ons word ook niet zo snel beboet op onnodig links rijden.
Vind het belachelijk, als iemand onnodig links rijd, pak dan die mens aan, ipv degene die zijn weg probeert verder te zetten.

Maar jah, op dit forum zitten er een heleboel die liever twijfelaars in het verkeer hebben en mensen beschermen die niet weten wat ze doen (of moeten doen).
VW kopen en dat forum bezoeken :twisted:
Ik heb een aantal posts van jouw gelezen en ik weet zekerT dat je daar meer mensen vindt die dezelfde manier van denken hebben...
Dan kleef ik jou het oude zakken stickertje maar op ;) Je kan het niet hebben dat mensen xenon steken, en op de weg heb je bang van alles wat rond je rijd, ze moesten maar eens iets doen wat illegaal is maar onoverkomelijk is omdat jij niet kan rijden.

Jij bent trouwens een typisch voorbeeld van "ik weet alles beter en doe nooit iets fout", als je maar kan zagen over wat andere mensen doen.

Maar nu vind jij dat je het recht hebt om een groot bakkes op te zetten, omdat jij niet zelf durft te zeggen hoe je je zit op te naaien achter een linksrijder. Je moest maar eens naar dezelfde plek gaan, 100 km verderop, met het verschil dat jij misschien op tijd op een afspraak moet zijn, en hij niet.

Hoe vaak zit jij eigenlijk op de baan trouwens? Het lijkt me dat mensen die in zulke dingen geen problemen zien, gewoon niet vaak op de baan zitten en nooit ergens op tijd moeten zijn, MET een strak tijdschema. Als je constant dag in, dag uit op de baan zit, dan pas besef je waarom verkeersregels er zijn en waarom ze zo handig zijn om te volgen. Tot iemand je dwingt ze te breken, omdat zij niet doen wat ze moeten doen.


Ander voorbeeld: je staat voor een rood licht, om links af te slaan, maar deze werkt met een elektronische lus en ziet jou niet staan, hij is defect. Resultaat: na 3x groen in alle richtingen, sta jij nog altijd voor het rood.
Laat me raden, jij blijft staan tot hij groen word?
En we hebben uit dit topic al geleerd dat je niet meer van richting mag veranderen...

Nood breekt wet, een idioot die niet naar rechts gaat, is nood.
I rest my case. :twisted:
Bovenstaand reply, exact mijn punt.....
En ja ik blijf staan, voor het zelfde geld komt er een taxichauffeur over het kruisingsvlak die groen heeft en met 80+ in mijn Volvo zet.
Het is onvoorstelbaar dat ze jouw uberhaupt een taxipas hebben gegeven, opgewonden standje.
En voor jouw info, ik deed vroeger 125.000km per jaar en heb een 2-tal dodelijke aanrijding van dichtbij meegemaakt, het gekerm van mensen in doodsnood gaat door merg en been.
Nitwit...