XC70 handbak 215pk D5 b label

Plaats reactie
lemmer
4th Gear member

diesel01 schreef:Ennn 3500rpm bij 200km/h...
Terugkomend op het automaat verhaal, de autobahn is echt de plek voor een auto met automaat, ik heb de auto nu op hogere snelheden(tot 210 op teller)gereden en dat wekt vertrouwen.
Ik heb mij laten vertellen dat de V/XC70 new een betere wegligging heeft dan het type die ik heb.
ik vind de auto juist voorspelbaar en de automaat doet het op snelheid gewoon goed, hoge mate van comfort.
met four c wel, had hiervoor zo een sport edition, stuurde heel goed, was verlaagd en had ook four c.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Jers3n
5th Gear member

diesel01 schreef:Ennn 3500rpm bij 200km/h...
Terugkomend op het automaat verhaal, de autobahn is echt de plek voor een auto met automaat, ik heb de auto nu op hogere snelheden(tot 210 op teller)gereden en dat wekt vertrouwen.
Ik heb mij laten vertellen dat de V/XC70 new een betere wegligging heeft dan het type die ik heb.
ik vind de auto juist voorspelbaar en de automaat doet het op snelheid gewoon goed, hoge mate van comfort.
Wat is dan het verschil tussen de GT en handbak op (hoge) snelheid? Hoe vaak moet er dan nog geschakeld worden? Het comfort van de GT zou toch juist in de lagere snelheden moeten zitten, in die situaties waar er vaak (of vaker) geschakeld moet worden.
In mijn optiek is het juist op snelheid prettiger om zelf te bepalen in welke versnelling je rijdt. De automaat kan het verkeersbeeld niet inschatten, ik meen van wel :wink: en kan dus afremmen op de motor (gas los of zelfs terugschaken).
Daarnaast denk ik niet dat je de wegligging van de XC kan vergelijken met de V70. Zeker niet op snelheden van 210 km/h, daarop is de onze in ieder geval begrensd.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
945i
8th Gear member

Op winterbanden gaat die (de meeste) V70 bij 210 verdacht veel op een XC lijken hoor! :lol:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
lemmer
4th Gear member

bij autobahnrijden, gaat de GT altijd in manueel, anders gaat hij bij iedere beweging van het gaspedaal schakelen. Hij denkt dat je aan het sporten bent en gaat dan in dat vervelende nerveuze sportstandje werken.
Met een getunede d5 hoef je enkel af en toe naar 5, boven de 2500 rpm trekt hij als een lier, op die tussensprints doe je niet inder voor v6 tdi dingen
BMW535D Touring X-drive
Thom
5th Gear member

Ben net terug van een uitstapje met vrienden in een Peugeot 508 SW eHDI 2 Tronic. Dat is een gerobotiseerde handbak, die stiller is en minder toeren maakt dan een D5 GT. Peugeot heeft het start/stop prima voor elkaar. De schakelmomenten zijn wat bruusk als je op volautomaat rijdt, als je zelf de flippers hanteert is het enigzins te doen. Voor Randstad fileverkeer is het een prima wagen (enorm veel ruimte, luxe en 20% bijtelling). Maar met accelereren, inhalen e.d. vind ik het ding bijkans gevaarlijk wegens het langdurig inhouden bij wisselen van verzet. In 'Manual' (pook of flippers) gaat het iets vlotter, maar ik betrapte me er op dat ik continu in de binnenspiegel keek of ik niet iemand hinderde bij tempowisselingen...
945i
8th Gear member

Liever een geartronic dan een 2tronic, echt waar. (ga nog maar eens rijden zonder drank in je lijf) :D
lemmer
4th Gear member

945i schreef:Liever een geartronic dan een 2tronic, echt waar. (ga nog maar eens rijden zonder drank in je lijf) :D
Helemaal mee eens, wat een grafding, als je er mee gaat planken ben je bang dat elk moment alles uit elkaar spat. Had laatst in spanje zo een ding gehuurd (was niets anders meer).
Zelfs ik was daarna blij met de giertronic
BMW535D Touring X-drive
Thom
5th Gear member

Ik heb het ook even iets aangepast, mijn bericht. In kritische zin dan. Ik zou het ook absoluut niet willen hebben, al kan ik me voorstellen dat met veel fileverkeer het fijner is dan een handbak.

@945i: ik rijd niet met drank op uiteraard. Bij thuiskomst heb ik wel nog even een glaasje ingeschonken.
diesel01
Geartronic member

Hahaha 945i die winterbanden blijven je dwars zitten is het niet?
@all mijn GT blijft gewoon in actie bij gas los dus steeds remmend vermogen met langzamer verkeer voor ons.
Ik heb met de software die Volvo gebruikt voor de GT liever een bak die terug schakelt om snelheid te maken dan manueel teveel gebruik maken van het koppel en zodoende geconfronteerd te worden met een oververhitte automatische transmissie.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
sanco
5th Gear member

Vwb die winterbanden, de autobahn een automaat en een XC...
- Op de Wintrac Xtreme is de auto vrijwel net zo koersvast als op mijn zomer Michelins. Dat heb ik al heel anders ervaren in het verleden.
- Ook op vrij hoge autobahnsnelheden is de XC behoorlijk koersvast, al is en blijft het een "hoge" en vrij zware auto, maar het voelt altijd safe.
- Op de autobahn heb ik absoluut geen last van een terugschakelende automaat. Alleen bij een heel flinke trap op het gas kan ik hem bewegen om terug te schakelen. Motor heeft het ook niet nodig.
Resume: voor de gemiddelde automobilist, die niet regelmatig het onderste uit de kan wil en prijs stelt op comfort, vind ik het totaal plaatje niet zo afschrikwekkend als hier door een aantal mensen al een tijdje wordt verkondigd. Ik heb daarbij soms het gevoel dat men enerzijds een XC wil, maar anderzijds niet accepteert dat je dan geen circuitwagen met uitmuntende bochteigenschappen mag verwachten.

Nogmaals: ik kan deels meegaan in de kritiek die op de Geartronic wordt gegeven, maar uiteindelijk maak je toch een bewuste keuze voor het pakket zoals het wordt aangeboden? Ik kan gelukkig zeggen dat ik nog steeds sta achter mijn keuze en dat ik geniet van elke kilometer die ik met mijn auto maak, en dat ik me bevoorrecht voel er mee te mogen rijden, en dat telt voor mij.

Dat er (inmiddels) betere bakken zijn, strakker sturende auto's en ga zo maar door vind ik allemaal prima en dat zal ik ook niet ontkennen.
Ieder zijn meug zullen we maar zeggen.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Thom
5th Gear member

Wijze woorden, edoch Volvo is een merk met een hogere positionering dan bv. Opel of Peugeot, en dan mag je kritisch zijn vind ik. Dat een XC nimmer een sportieve auto zal worden is idd waar. Veel autokopers kicken op een hogere, stoere wagen en willen het strakke rijgedrag van een V60. Dat kan wel, maar dan moet je bij een ander merk shoppen en krijg je er een stuggere vering en daarmee minder comfort voor terug.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een All Road ofzo (en die lopen muurvast op 20cm hoog knippie)
Volvo for life
Thom
5th Gear member

Een Allroad vind ik een ongelooflijk lomp, duur onding. Technisch is het vast geweldig, maar het ding heeft een vreselijke grille en weinig uitstraling. Toch zijn ze net zo waardevast als de XC70 was!

@BS: wat is een knippie :? ?
945i
8th Gear member

Afbeelding
lemmer
4th Gear member

De xc is een heel fijne wagen!! ook op de autobahn, vooral met four c, voelt hij tot zijn betuttelde top stabiel en zeker aan.
Laat ik het anders zeggen, als volvo dat ene minpunt zou verbeteren zou ik mijn ideale auto hebben!!
BMW535D Touring X-drive
Thom
5th Gear member

Ga nou eerst eens rijden met die nieuwste D5 en Geartronic, het is echt enorm verbeterd. En met de dubbele ruiten is het stil genoeg, dat toerental is dan niet zo boeiend meer. Bovendien presteert de D5 ook in hogere toerenregionen uitmuntend voor een diesel, dus het zorgt wel voor leven in de brouwerij. Tot zover mijn positieve bui :D
v70bio
3rd Gear member

Waarschijnlijk moeten een aantal mensen hun verwachtingspatroon van Volvo bijstellen. Volvo was en is geen sportieve auto. Comfort daar gaat het bij Volvo om. Dat is ook de reden dat ik voor Volvo gekozen heb. Anders had ik wel een Audi of BMW genomen.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
NederKees
2nd Gear member

Goed nieuws dat die Geartronic eindelijk een beetje goed gaat schakelen. Tot voor kort vond ik het een echt bompa-bak. (opa-bak in het NL). Zo traag.
Kan ik over vier jaar eens gaan kijken of ik dan oud genoeg ben voor een automaat.
lemmer
4th Gear member

sanco schreef:Vwb die winterbanden, de autobahn een automaat en een XC...
- Op de Wintrac Xtreme is de auto vrijwel net zo koersvast als op mijn zomer Michelins. Dat heb ik al heel anders ervaren in het verleden.
- Ook op vrij hoge autobahnsnelheden is de XC behoorlijk koersvast, al is en blijft het een "hoge" en vrij zware auto, maar het voelt altijd safe.
- Op de autobahn heb ik absoluut geen last van een terugschakelende automaat. Alleen bij een heel flinke trap op het gas kan ik hem bewegen om terug te schakelen. Motor heeft het ook niet nodig.
Resume: voor de gemiddelde automobilist, die niet regelmatig het onderste uit de kan wil en prijs stelt op comfort, vind ik het totaal plaatje niet zo afschrikwekkend als hier door een aantal mensen al een tijdje wordt verkondigd. Ik heb daarbij soms het gevoel dat men enerzijds een XC wil, maar anderzijds niet accepteert dat je dan geen circuitwagen met uitmuntende bochteigenschappen mag verwachten.

Nogmaals: ik kan deels meegaan in de kritiek die op de Geartronic wordt gegeven, maar uiteindelijk maak je toch een bewuste keuze voor het pakket zoals het wordt aangeboden? Ik kan gelukkig zeggen dat ik nog steeds sta achter mijn keuze en dat ik geniet van elke kilometer die ik met mijn auto maak, en dat ik me bevoorrecht voel er mee te mogen rijden, en dat telt voor mij.

Dat er (inmiddels) betere bakken zijn, strakker sturende auto's en ga zo maar door vind ik allemaal prima en dat zal ik ook niet ontkennen.
Ieder zijn meug zullen we maar zeggen.
Sanco,
Ik geloof dat jij de versie met 175 pk heb? Heb ik ook een tijdje in gereden in een v70 en was toen erg positief verrast.
Een FWD volvo en een AWD verschillen in veel meer zaken dan een opgehoogde v70. De FWD is meer te vergelijken met de normale v70. Om die reden zal er dezelfde aandrijftrein in liggen als de v70 met dito overbrenging, test jij maar eens hoeveel RPM jou wagen maakt bij 120, zal rond de 2000 rpm liggen als ik het juist heb.
Het verbaast mij dan ook dat volvo in een zwaardere wagen, doch met veel sterkere motor als de 175pk, een andere eindreductie kiest.
BMW535D Touring X-drive
sanco
5th Gear member

Jep, 175pk MY 2010. Bak is inderdaad al wel degelijk anders dan in de diverse proefritmodellen met de185pk versie, maar of mijn eindoverbrenging nu zoveel anders is, waag ik te betwijfelen.... Ik zal er morgen eens op letten Lemmer, maar volgens mij zit ik zo rond de 2100 en een beetje bij 120 in zijn 6.

oh.. eh ik bedenk me ineens: 'k heb deze nog van de wintersportreis in Dld... A7 omgeving Ulm denk ik...

Afbeelding

terugrekendend kom ik dan inderdaad uit rond de 2120.
Is dat bij die van jou nog substantieel anders?

Overigens, ik respecteer jullie mening. Ik vind de huidige Beamers ook mooie stukjes techniek, maar ergens houd / hield het voor mij op. En na een gewenning aan de GT kan ik er goed mee leven. Zelf schakelen is zeker geen straf en in vele gevallen zeker zo goed, maar dit is wel erg relaxed in druk verkeer. ;-)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”