Pagina 5 van 6
Geplaatst: 01.05.2012 - 09:49
door crackedtooth
Walter schreef:hoe bedoel je voor 10000 eu total loss verklaard? Is dat de uitkering die je gekregen heb? Of was dat de begroting van de schade?
Iedereen gaat er wel makkelijk van uit dat de verkoper wist van de schade. Misschien zit er nog een schakel tussen die de auto opgeknapt heeft verkocht aan de verkoper.
Nou de dagwaarde was rond de 9.000-10.000 en hij is dus economisch total loss verklaard maw meer kosten om te repareren dan hij waard was.
Dat was bij ABS schadeherstel met zowel hun inschatting alsook die van de expert van de verzekering. Specifieke herstelbegroting is niet meer gemaakt, mede door subframe issue.
het wrak is voor rond de 2300,- verkocht en dat waarschijnlijk ook de partij die hem online te koop gezet had voor 6500 (in zelfde stad nml)
Voor het verschil moet ie dan goed gerepareerd zijn incl stukje winst voor de verkoper/
Geplaatst: 01.05.2012 - 09:53
door Laguna-S60
wie weet heeft ie een retourtje polen gehad

Geplaatst: 01.05.2012 - 10:10
door ovlov058
verschil is €4200
Auto voor stukken (motor stuk,schade achteraan) kan je kopen voor €1000-2000. Heb je nog €2000-3000 om over te bouwen en spuiten.
De rest van de sloopwagen kan je ook nog verkopen( is als een varken, kan je alles van gebruiken

)
Geplaatst: 01.05.2012 - 10:12
door dutchlimits
Laguna-S60 schreef:wie weet heeft ie een retourtje polen gehad

Voor zover ik weet is dat onmogelijk om dan dezelfde kenteken te behouden.. Als hij is uitgeschreven dan is de oude kenteken toch niet meer geldig? (Ook niet meer te activeren dacht ik)..
Geplaatst: 01.05.2012 - 10:16
door Laguna-S60
Dat bedoel ik niet

, Polen zijn sterren in het maken van auto's voor weinig geld

Geplaatst: 01.05.2012 - 10:16
door ovlov058
Als er niets met de chassis aan de hand was en enkel losse stukken moesten vervangen worden is het ook niet echt een schadewagen, toch?
Anders is een auto waar schokdempers en subframerubbers vervangen zijn ook een schadewagen, is bijna even ver uiteengeweest
Geplaatst: 01.05.2012 - 10:17
door bart simpson
crackedtooth schreef:Ik vind het wel interessant dat je reageert bart,
mag ik je nog meer vragen.
De dealer is duur (maar ook goed, ik laat er graag mijn onderhoud doen altijd)
Maar wanneer de auto voor 10.000 euro total loss word verklaard
1)Dan wil je mij zeggen dat hij wel voor maximaal 3500 volledig goed te repareren is? (dan ga ik uit van 500-600e winst op die 6500 vraagprijs)
Of is de kans groot dat er dan wel wat hoekjes zijn afgesneden?
2)En is het dan netjes om dat bij de verkoop totaal niet te vermelden?
Ben het niet oneens met je maar hier wordt te pas en te onpas een vergelijk gemaakt met iemand die zijn uren niet rekent en hoe goedkoop iets met gebruikte delen te fixen is.
Natuurlijk is het zo dat alle hoekjes van deze kosten afgesneden zijn, ik zou een voorstander van sloop zijn van een auto met zware schade maar dat werkt helaas niet zo.
Zolang er wettelijk niets geregeld is zal die melding er niet komen, wettelijk is terugdraaien van kilometerstanden ook nog steads een grijs gebied.
O.a. door toedoen van leasemaatschappijen is een ooit wel zichtbaar schadeverleden van leaseauto's weer onzichtbaar gemaakt, de belangen zijn te zeer tegengesteld.
Ruil ik een schadeauto in gaat deze naar de hoogstbiedende en wat die ermee doet kan ik niet zien.
Geplaatst: 01.05.2012 - 10:21
door ovlov058
Hebben ooit een audi A6 gemaakt in polen binnengehad, moest terug enkeltje polen, was hier niet door de controle te krijgen.
Maar, er zullen daar ook wel goede adressen zijn....zeker?
Geplaatst: 01.05.2012 - 10:27
door Laguna-S60
Geplaatst: 01.05.2012 - 10:28
door crackedtooth
bart simpson schreef:crackedtooth schreef:Ik vind het wel interessant dat je reageert bart,
mag ik je nog meer vragen.
De dealer is duur (maar ook goed, ik laat er graag mijn onderhoud doen altijd)
Maar wanneer de auto voor 10.000 euro total loss word verklaard
1)Dan wil je mij zeggen dat hij wel voor maximaal 3500 volledig goed te repareren is? (dan ga ik uit van 500-600e winst op die 6500 vraagprijs)
Of is de kans groot dat er dan wel wat hoekjes zijn afgesneden?
2)En is het dan netjes om dat bij de verkoop totaal niet te vermelden?
Ben het niet oneens met je maar hier wordt te pas en te onpas een vergelijk gemaakt met iemand die zijn uren niet rekent en hoe goedkoop iets met gebruikte delen te fixen is.
Natuurlijk is het zo dat alle hoekjes van deze kosten afgesneden zijn, ik zou een voorstander van sloop zijn van een auto met zware schade maar dat werkt helaas niet zo.
Zolang er wettelijk niets geregeld is zal die melding er niet komen, wettelijk is terugdraaien van kilometerstanden ook nog steads een grijs gebied.
O.a. door toedoen van leasemaatschappijen is een ooit wel zichtbaar schadeverleden van leaseauto's weer onzichtbaar gemaakt, de belangen zijn te zeer tegengesteld.
Ruil ik een schadeauto in gaat deze naar de hoogstbiedende en wat die ermee doet kan ik niet zien.
Blijft gek toch.
ABS had trouwens 99% verwacht wark bij verkoop naar oost europa zou geen voor strippen onderdelen en T5 motorblok.
Maar in duitsland moet een dealer wel vermelden of het unfahlfrei wagen is wanneer e aan particulier verkopen. Het blijft raar dat dit in nederland nog steeds niet geregeld is.
En algemeen op dit forum qua kosten dealer: tuurlijk lijkt die voor een doe het zelf iemand helemaal duur,mede door niet rekenen uren/overhead. Ikzelf vind service en alles meteen maximaal doen enorrm pluspunt. Mijn autos moeten veilig en betrouwbaar zijn en wanneer er iets is.. snel verholpen, daar betaal ik graag een kleine premium voor.
Enige uitzondering bij dealer vind ik banden, dan voel ik me afgezet omdat het een doos artikel is.
Geplaatst: 01.05.2012 - 10:34
door ovlov058
Wij hebben vroeger veel schadewagens gemaakt op "bestelling".
Klant vroeg, wij zochten en maakte, soms zelf hele zware schade(celette richtbank)
Gebeurt bijna niet meer, oostblokkers kopen bijna alles op
Geplaatst: 01.05.2012 - 12:47
door Philken
volgens ik op de foto zie zijn de chassisbalken niet geraakt, is 't grotendeels enkel vervangen, onderdelen & subframe vind je makkelijk op de sloop, als de wagen volgens de regels van de kunst gemaakt is, zie ik geen probleem
't zou wel netjes zijn als de verkoper vermeld dat de qagen een schade gehad heeft
Geplaatst: 01.05.2012 - 14:13
door crackedtooth
Philken schreef:volgens ik op de foto zie zijn de chassisbalken niet geraakt, is 't grotendeels enkel vervangen, onderdelen & subframe vind je makkelijk op de sloop, als de wagen volgens de regels van de kunst gemaakt is, zie ik geen probleem
't zou wel netjes zijn als de verkoper vermeld dat de qagen een schade gehad heeft
Nee, maar gaat dat lukken voor 3500,- inclusief alles om een winst van 600 euro over houden tov de nieuwe vraagprijs?
Geplaatst: 01.05.2012 - 18:41
door Philken
crackedtooth schreef:Philken schreef:volgens ik op de foto zie zijn de chassisbalken niet geraakt, is 't grotendeels enkel vervangen, onderdelen & subframe vind je makkelijk op de sloop, als de wagen volgens de regels van de kunst gemaakt is, zie ik geen probleem
't zou wel netjes zijn als de verkoper vermeld dat de qagen een schade gehad heeft
Nee, maar gaat dat lukken voor 3500,- inclusief alles om een winst van 600 euro over houden tov de nieuwe vraagprijs?
wij niet een specialist die wrakken opkoopt misschien wel
Geplaatst: 16.05.2012 - 21:56
door w.stif

Tja en dan ben ik de sjaak, althans m'n vrouw..
Eerst de foto dan het verhaal..[img]
Met een file snelheid achter op een vw sharan geknalt.
Nog voor dit weekend hoop ik hem te zien bij mijn dealer/schadebedrijf, om te zien of het nog wat is/word want ja ik ben maar wa+ verzekerd.
Volgens de berger valt het allemaal wel mee.
Hier de gegevens:
Airbags heel.
Gordel spanners onbekend.
Bumper, alleen het plastic gedeelte beschadicht.
Water lekkage, wat voor water???
Koplamp rechts.
Koplamp wissers L+R
Spatborden heel en ongedeukt
Grill onbekend.
Motorkap: duidelijk
Ik ben zo verzekerd omdat het een auto is van 10 jaar oud en een [door mij] getaxeerde waarde heeft van rond de 7000+
Nou heren taxateurs zegt het maar wat is de te verwachten schade en of wat zal ik doen.
Diep in mijn hart zeg ik repareren!
Een dealer onderhouden volvo met de hele bekende geschiedenis aanwezig en een nog lage km stand [212000] gun ik een tweede ronde.
Ik heb al heel wat auto's gereden maar deze rijd top [reed]
Geplaatst: 16.05.2012 - 22:03
door koen.s
Radiateur en condensor ook lek?
Geplaatst: 16.05.2012 - 22:12
door Johan s60
Balen voor jullie, ik zeg repareren
Geplaatst: 16.05.2012 - 22:15
door Philken
Johan s60 schreef:Balen voor jullie, ik zeg repareren
idd,
bumperschelp,motorkap, koplamp en voorbouw kan je vinden op de sloop(volgens mij is enkel de voorbouw geraakt en de chassisbalken niet)
evenals de radiator(s) veel hangt af van wat je eventueel zelf kan doen qua demontage, de duurste hap zullen de werkuren worden
best eens rondbellen/mailen naar sloperijen in samenspraak met degene (dealer/carroserie) die de schade zal maken
Geplaatst: 16.05.2012 - 22:22
door Philken
Philken schreef:Johan s60 schreef:Balen voor jullie, ik zeg repareren
idd,
bumperschelp,motorkap, koplamp en voorbouw kan je vinden op de sloop(volgens mij is enkel de voorbouw geraakt en de chassisbalken niet)
evenals de radiator(s) veel hangt af van wat je eventueel zelf kan doen qua demontage, de duurste hap zullen de werkuren worden
best eens rondbellen/mailen naar sloperijen in samenspraak met degene (dealer/carroserie) die de schade zal maken
snel gerekend: 1500 à 2000€ aan 2ehandsstukken(ik kan niet in detail zien wat kaduuk is) & nog eens zoiets aan werkuren/spuiten
jij weet hoe goed jou auto is, als je deze zo verkoopt & de herstellingskost erbij telt, denk ik niet datje iets soortgelijk kunt vinden
gordelspanners zullen nog ok zijn aangezien de airbags niet afgegaan zijn
Geplaatst: 17.05.2012 - 11:18
door w.stif
Ik heb de auto nog niet bekeken, hij komt nu vrijdag en anders pas maandag bij m'n dealer, vervolgens gaan hun een prijs maken wat de kosten zijn.
Is het trouwens zo dat je delen in kleur kan bestellen bij volvo?
Mijn zorgen op dit moment zijn de vakantie in de pinkstervakantie, met m'n gezin [daarom rij ik ook V70]
Misschien dat ik een auto kan "lenen"bij mijn dealer.
Ik weet ook niet wat het beste is om vervangend vervoer te regelen, de dealer of bo-rent ofzo, iemand een idee of ervaring.