Pagina 5 van 9

Geplaatst: 21.11.2011 - 20:51
door Mart van der Steeg
maar Toyota's en gaspedalen is ook niet altijd een goede combi...
de D4D katalysatoren waren ook een structureel probleem,
en zo heeft elk merk wel wat.

Geplaatst: 21.11.2011 - 20:54
door 945i
Ach die gaspedalen.... Opgeblazen en de helft van de gevallen (3x) uitgelokt om verzekeringsgeld te kunnen eisen. Dat zelfde gaspedaal zat ook in de Citroen van mijn vrouw.

Geplaatst: 21.11.2011 - 20:59
door bart simpson
(hoeveel heb je gekregen?)

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:05
door bart simpson
> 300K aan kilometers is bij Volvo nog steeds veelvoorkomend, bij om het even welke japanner is dat toch nog steeds een uitzondering

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:09
door 945i
Jawel, maar doorgaans met meer investering dan in een Jap. De carrosserie voorkwam meestal de hoge kilometerstanden...

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:14
door bart simpson
we mopperen wel eens over een D5, doe mij de eerste D4D die (zonder vervanging/revisie) > 300K gedaan heeft

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:18
door 945i
Daar heb je de enige slechte te pakken........... Maar alle storingen op elektronica gebied komen bij de broeders uit het verre Oosten toch minder voor dan bij de Europese vrienden...

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:23
door bart simpson
dat geloof ik wel

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:30
door Mart van der Steeg
Tja, de een maakt betrouwbare techniek, de ander maakt de beste autostoelen en fijne 5 cyl. motoren....

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:32
door 945i
bart simpson schreef:we mopperen wel eens over een D5, doe mij de eerste D4D die (zonder vervanging/revisie) > 300K gedaan heeft
Bedoelde je deze?

http://link.marktplaats.nl/504104413

;)

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:32
door Laguna-S60
945i schreef:Ach die gaspedalen.... Opgeblazen en de helft van de gevallen (3x) uitgelokt om verzekeringsgeld te kunnen eisen. Dat zelfde gaspedaal zat ook in de Citroen van mijn vrouw.
Doet me denken aan een leuk verhaal :D

Een bekende van ons werkt bij een toyota dealer en daar kwam iemand langs met het verhaal dat zijn gaspedaal bleef hangen en daardoor een paal geraakt had (schade aan de voorkant) maar daar viel ie door de mand :D
hij had namelijk een Toyota met hydraulisch gaspedaal en die had geen problemen :twisted:
945i schreef:
bart simpson schreef:we mopperen wel eens over een D5, doe mij de eerste D4D die (zonder vervanging/revisie) > 300K gedaan heeft
Bedoelde je deze?

http://link.marktplaats.nl/504104413

;)
Stond laatst een ex taxi op internet, bj 2003 aantoonbaar 950.000 km+- op de teller (D4D 116 pk)

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:32
door Hans oet Twent
Ik heb mijn leven al genoeg auto's economisch opgereden.
Een Kadett D, 5 Vectra's waarvan 1x een1.9 CDTI, een Mondeo TD, Passat TDI, Laguna DCI, 3x een 406 Break waarvan 2x een HDI en 1x een LPG auto, een C5 Break op LPG en nog wat Frans en Engels spul.
Alle auto's hadden wel wat, maar ach dat hoort er ook wel een beetje bij. Niets is perfect en we hebben allemaal te maken met technische zaken die bij gebruik slijten. Met de C5 heb ik geloof ik het meest in de garage gestaan. De opels en de Peugeots waren voor mij het meest betrouwbaar. Met zeer vee lplezier in deze auto's gereden. De Passat was de beste gooi en smijt auto. Echter heeft me in Zweden wel laten staan met een kapotte oliekoeler. De laatste Vectra was het grootst, veel plezier aan gehad. De huidige Mondeo is ook niet betrouwbaar, slechts 80K op de klok en in de 2 maanden dat ik hem nu heb al 2x een Noodloop moment gehad. Hoop dat het nu verholpen is. Ook de V70 is niet storingsvrij. Is tot nu toe wel de 'duurste' auto die ik gehad heb. Wie weet wat er in de toekomst nog op de oprit komt te staan.

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:35
door bart simpson
945i schreef:
bart simpson schreef:we mopperen wel eens over een D5, doe mij de eerste D4D die (zonder vervanging/revisie) > 300K gedaan heeft
Bedoelde je deze?

http://link.marktplaats.nl/504104413

;)
het goudhaantje! en waar stond precies dat dit met één en dezelfde motor gedaan is?

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:36
door Laguna-S60
Er staan meerdere met 3ton + op gaspedaal :D

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:37
door 945i
Dat het bij tegenwoordige Volvo's (<15 jaar) vaak wel wat centen kost om op die hoge kilometerstanden te komen is duidelijk.

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:38
door bart simpson
de nuance van de motor gemist?

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:39
door Laguna-S60
Vaak is de motor niet het probleem bij auto's, in enkele gevallen (helaas) wel.
maar meestal is het de electronica of de carosserie die het eerder laat afweten....(anders stond de rolla nu nog voor de deur :) )

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:40
door 945i
@ Bart, Neenee.. ;)

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:41
door bart simpson
bij de D4D is de kans > 50%

Geplaatst: 21.11.2011 - 21:43
door 945i
Deze heeft het 225000 volgehouden. http://link.marktplaats.nl/502043923

Deze dingen zijn natuurlijk oersterk http://link.marktplaats.nl/499485199

Staat vol met >300.000km Landcruisers..