Pagina 5 van 9
Geplaatst: 06.06.2012 - 18:00
door jberg
Quota schreef:Ik heb nog geen forumlid gezien die op een correcte wijze aftermarket Xenon aan de gang heeft gekregen in zijn auto. Zelfs behoorlijk technisch onderlegde mensen hebben de handdoek al in de ring gegooid.
50 watt setje uit china (ebay), voor een 10tje of 3, werkt perfect, geen storingen
Geplaatst: 06.06.2012 - 18:05
door jberg
upgrades
middenconsole s60
schermpjes in de hoofdsteunen
mediaplayer met draadoze koptelefoons in de middenconsole
andere tweeters
koplampen mj 2004
dakspoilert
Geplaatst: 06.06.2012 - 18:06
door jberg
oja, navigatie vdo pc5200 met origineel 16:9 scherm
stootstrippen in kleur van de auto
dakdragers zilver, die waren nl grijs uitgeslagen
Geplaatst: 06.06.2012 - 19:46
door evert65
middenconsole s60
hoe ziet die eruit??
Geplaatst: 06.06.2012 - 19:48
door bart simpson
zoals in een S60?
Geplaatst: 06.06.2012 - 19:48
door JeroenSpock
Veel mooier natuurlijk

Geplaatst: 07.06.2012 - 10:05
door piotrV70
Quota schreef:hmmm en ik was juist blij met de upgrade van diezelfde Bridgestone Turanza banden naar de Michelin Premacy HP3, zijn stiller en hebben meer grip, nu ook nog hopen dat ze langer meegaan (bridgestones waren na 25K helemaal op).
Hoe rij jij ? Ik heb toen ik mijn V70 kocht de Hankooks vervangen door Bridgestone Turanza's. Ik ben inmiddels 73.000km verder en ze zijn nog lang niet op.
Geplaatst: 07.06.2012 - 10:10
door piotrV70
MN-NL schreef:En jij denkt dat 1 miljard chinezen allemaal dezelfde werkwijze hanteren?

Ja. Allemaal. Het spul wordt pas duur als het in Europa aan komt. Dan komt er een fancy doos omheen.
Ik rij al 3 jaar met een setje van ebay.de, destijds 30eu voor betaald. Plug and Play was het, alleen een gaatje in de shunt geboord.
Geplaatst: 07.06.2012 - 10:28
door diesel01
piotrV70 schreef:Quota schreef:hmmm en ik was juist blij met de upgrade van diezelfde Bridgestone Turanza banden naar de Michelin Premacy HP3, zijn stiller en hebben meer grip, nu ook nog hopen dat ze langer meegaan (bridgestones waren na 25K helemaal op).
Hoe rij jij ? Ik heb toen ik mijn V70 kocht de Hankooks vervangen door Bridgestone Turanza's. Ik ben inmiddels 73.000km verder en ze zijn nog lang niet op.
Ik denk dat het heeft te maken met de rechtervoet en het vermogen van de auto....
Ik heb dezelfde band en zie nu ook een behoorlijk verlies van profiel.
Het blok is een D5 185pk met GT die bij gas los geen remmend vermogen geeft, zowel op trekken ald af remmen gebeurt op de vooras.
Ik ben al een paar weken met de tuin bezig en heb daardoor zware aanhangers aan de trekhaak gehad, niet bevordelijk voor het profiel

Geplaatst: 07.06.2012 - 11:42
door MN-NL
Of je nu remt met de remmen of op de motor, via hoofdzakelijk de voorbanden bouw je die energie af. Dus qua bandenslijtage betwijfel ik of daar een groot verschil ontstaat.
Met mijn D5 185pk handbak zie ik ook aanzienlijke bandenslijtage juist op de vooras. Een setje nieuwe PZero's van Pirelli haalt met pijn en moeite de 30 tkm, met hoofdzakelijk snelweg kms. En ik rij toch best beschaafd, op mijn vorige auto haalde ik met gemak de 80 tkm op een setje michelin. Ook van de winterbanden (16" Dunlop) heb ik de indruk dat ze veel minder hard slijten.
Het zal wel de combi van auto met meer prestaties en de Pirelli's zijn, iig ligt er nu Conti op de vooras. Eens zien hoe die houden, ik vind dat 50 tkm toch wel het minimum is...
Marc
Geplaatst: 07.06.2012 - 12:15
door diesel01
MN-NL schreef:Of je nu remt met de remmen of op de motor, via hoofdzakelijk de voorbanden bouw je die energie af. Dus qua bandenslijtage betwijfel ik of daar een groot verschil ontstaat.
Met mijn D5 185pk handbak zie ik ook aanzienlijke bandenslijtage juist op de vooras. Een setje nieuwe PZero's van Pirelli haalt met pijn en moeite de 30 tkm, met hoofdzakelijk snelweg kms. En ik rij toch best beschaafd, op mijn vorige auto haalde ik met gemak de 80 tkm op een setje michelin. Ook van de winterbanden (16" Dunlop) heb ik de indruk dat ze veel minder hard slijten.
Het zal wel de combi van auto met meer prestaties en de Pirelli's zijn, iig ligt er nu Conti op de vooras. Eens zien hoe die houden, ik vind dat 50 tkm toch wel het minimum is...
Marc
De mate van afremmen lijkt mij weldegelijk van invloed op het slijtage patroon.
Wanneer ik bij gas los het remmend vermogen van de motor heb hoef ik niet veel bij te remmen met de voetrem, nu rem ik altijd met de voetrem op een aantal meters voor bijv een rotonde.
Ook de intensiteit van het remmen heeft mi invloed op de slijtage.
Geplaatst: 07.06.2012 - 12:24
door EVV
Het gaat er toch niet om wat het wiel afremt, de motor of de rem, maar alleen dat het wiel geremd wordt en daarmee de auto. In beide gevallen is het uiteindelijk de band die voor de grip zorgt die nodig is om langzamer te gaan rijden.
Geplaatst: 07.06.2012 - 12:56
door Thijs
diesel01 schreef:MN-NL schreef:Of je nu remt met de remmen of op de motor, via hoofdzakelijk de voorbanden bouw je die energie af. Dus qua bandenslijtage betwijfel ik of daar een groot verschil ontstaat.
Met mijn D5 185pk handbak zie ik ook aanzienlijke bandenslijtage juist op de vooras. Een setje nieuwe PZero's van Pirelli haalt met pijn en moeite de 30 tkm, met hoofdzakelijk snelweg kms. En ik rij toch best beschaafd, op mijn vorige auto haalde ik met gemak de 80 tkm op een setje michelin. Ook van de winterbanden (16" Dunlop) heb ik de indruk dat ze veel minder hard slijten.
Het zal wel de combi van auto met meer prestaties en de Pirelli's zijn, iig ligt er nu Conti op de vooras. Eens zien hoe die houden, ik vind dat 50 tkm toch wel het minimum is...
Marc
De mate van afremmen lijkt mij weldegelijk van invloed op het slijtage patroon.
Wanneer ik bij gas los het remmend vermogen van de motor heb hoef ik niet veel bij te remmen met de voetrem, nu rem ik altijd met de voetrem op een aantal meters voor bijv een rotonde.
Ook de intensiteit van het remmen heeft mi invloed op de slijtage.
Met de voetrem pak je achter ook mee, zou je meer op de motor remmen zou alle remmende vermogen alleen op de voorbanden komen

Geplaatst: 07.06.2012 - 13:03
door MN-NL
Met de voetrem erbij kan je sneller afremmen, echter de hoeveelheid energie die je af moet voeren om van zeg 75 kmh naar 0 af te remmen blijft dezelfde (in theorie), of je nu hard of zacht remt.
In de praktijk kan je wel 100 zaken benoemen die het ideale plaatje beinvloeden....
(luchtweerstand, materiaal wegdek, luchtvochtigheid, buitentemperatuur, windsnelheid, windrichting, of de remblokken al heet waren of niet, welke remvloeistof, etc. etc.).
En ja, hard of zacht remmen hoort ook in dat rijtje

.
Marc
Geplaatst: 07.06.2012 - 16:47
door vincent65
Wat een geleuter allemaal...
Van ruig rijden slijten je banden harder.
Klaar.
D-stijl speaker "modificatie"
Geplaatst: 08.06.2012 - 09:58
door Edwin
Nadat ik de D-stijl speakers een tijd afgesloten heb gehad miste ik toch wel wat hoge tonen en detaillering in het geluidsbeeld, vooral achterin. Ik heb ze toen weer aangesloten maar vond het op de achterbank nog steeds veel en veel te schel.
Ik heb daarop een "modificatie" bedacht die n.m.m. goed werkt.
Het klankbeeld is nu ruimtelijk, de hoge tonen zijn aanwezig, maar niet schel (eigenlijk precies zoals ik het mooi vind) en de detaillering is ook meer in balans dan zonder de D-stijlers aan te sluiten.
Wat ik heb gedaan is het rooster van de D-stijlspeakers dichtgeplakt met duct tape. Hoge (en midden) tonen zijn weliswaar gevoelig voor richting, dus afplakken resulteert normaliter in een vlak en gedempt klankbeeld, maar aangezien deze tweeters "iets" te enthousiast hun werk doen, kan het totale klankbeeld dit n.m.m. prima hebben! Ik heb daarbij de treble instelling op de radio wèl iets bijgeplust. Die staat nu ongeveer zo tussen "10 en 15 over 12".
Ik vind de hoge tonen nu precies goed op de achterbank en ze klinken qua aanwezigheid nu hetzelfde als op de voorstoelen. Al blijft ook geluid natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak....
Mijn voorkeur heeft i.i.g. altijd een zo natuurgetrouw mogelijke geluidsreproductie, zonder teveel verkleuring. Nu is dit in een auto wat ingewikkelder, zeker onder het rijden met alle bijgeluiden ed., maar met de HU-803 op 3-CH, bass op "5 over 12", de treble tussen "10 en 15 over 12" en bovengenoemde D-stijl"modificatie" vind ik het geluid voor in de auto nu alleszins goed!
Wellicht voor een ieder die de D-stijlers ook te schel vind en ze tòch wil gebruiken ook het proberen waard. Kost geen drol en is in 2 minuten uitgevoerd!
gr. Edwin.
Geplaatst: 08.06.2012 - 23:17
door Bakboord1
Ik heb na aankoop meteen de volvo halogeenpitjes eruit gegooit en er osram lampjes ingezet. Scheelde een heel stuk.
Re: D-stijl speaker "modificatie"
Geplaatst: 09.06.2012 - 00:25
door JeroenSpock
Edwin schreef:Hel verhaal over geluid van de D-stijl...
Je weet dat je de hoge tonen achter apart kan regelen? Je moet er even mee prutsen voor en achter om het geluid redelijk goed te krijgen, maar het kan wel.
HU-803: Radio uit doen, rechter draaiknop indrukken en ingedrukt houden, dan de radio aan doen, dan krijg je na 5 seconden een EQ menu.
wat ik nog aan mijn V70 T5 summum automaat nog kon doen
Geplaatst: 09.06.2012 - 17:20
door hansk
kon niet zoveel meer aan doen : lederen vierspaaks stuur vervangen door houten driespaaks , R imitatie velgen 17 inch voor de zomerbanden,
European tuning grill gemonteerd , alu deurpinnen compleet vervangen , grote letters Volvo op achterklep
Geplaatst: 09.06.2012 - 18:54
door Bakboord1
Mooie auto. Nette grille. Achterspoiler erop.