Pagina 5 van 5

Geplaatst: 19.02.2012 - 18:53
door crackedtooth
qua onderhoud is ie altijd dealer onderhouden geweest, heb hem zelf dacht ik van rond 100k naar 173k gereden en was recent van plan om hem op te gaan rijden na de recente grote beurt.

de vraag bij schadebedrijf was inderdaad subframe verbogen, het schadeherstelbedrijf 9groot bedrijf) en taxateur dachten beiden van wel.

motorisch wel gechipt geweest, maar 100k naar 170k zijn veel snelwegkilometers geweest nijmegen naar barneveld oa

subframe kan wel naar zijn

Geplaatst: 19.02.2012 - 21:40
door Laguna-S60
Dannodor schreef:Dank voor de tip.
Import DLD? Mmm.
Heb er wel weer een gevonden, die al geimporteerd is in NL.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mai2eo2wqzas
Prijs vind ik aan de hoge kant, maar ziet er wel schitterend uit!
Ik ken de verkoper niet, maar zal morgen eens contact met ze opnemen.
Volgens mij kan die wel eens gechipt zijn..., kijk maar eens naar het eindstuk van de uitlaat, die is niet standaard :P

Verder ken ik het bedrijf ook wel, nooit slechte verhalen over gehoord.

Geplaatst: 19.02.2012 - 22:14
door Gast
Laguna-S60 schreef:Volgens mij kan die wel eens gechipt zijn..., kijk maar eens naar het eindstuk van de uitlaat, die is niet standaard :P

Verder ken ik het bedrijf ook wel, nooit slechte verhalen over gehoord.
Dan heb ik een mooie voor jouw om te raden.
Mijn C70 2.5 T - is deze gechipt of niet.

Geplaatst: 20.02.2012 - 07:51
door EVV
Daar zit absoluut een chip in. Ik denk zelfs wel minstens 2.

Geplaatst: 20.02.2012 - 08:09
door Gast
:D ik bedoel maar, niets is zoals het lijkt.
Vroeger wel eens iemand gehoord die dacht dat je aan het aantal achterlichten kon zien hoeveel cilinders een auto heeft.

Geplaatst: 20.02.2012 - 08:25
door Laguna-S60
dbosker schreef::D ik bedoel maar, niets is zoals het lijkt.
Vroeger wel eens iemand gehoord die dacht dat je aan het aantal achterlichten kon zien hoeveel cilinders een auto heeft.
Dat krijg je me niet te binnen..., maar meestal als er zo'n uitlaat onder zit is die 9/10x getuned..

Geplaatst: 20.02.2012 - 08:40
door V70/2.4D/2003
Gatver....wat heb jij een mooie, nette, complete garage. Daar ga ik eventjes jaloers op zijn, dat dan weer wel.

Geplaatst: 20.02.2012 - 08:42
door Gast
Laguna-S60 schreef:
dbosker schreef::D ik bedoel maar, niets is zoals het lijkt.
Vroeger wel eens iemand gehoord die dacht dat je aan het aantal achterlichten kon zien hoeveel cilinders een auto heeft.
Dat krijg je me niet te binnen..., maar meestal als er zo'n uitlaat onder zit is die 9/10x getuned..
Ja zeker, en als er lichtmetalen velgen onder zitten is hij verlaagd.
Als er een lampje knippert op het dashboard zit er alarm in.
Ik geloof er niets van dat al die golfjes met die rioolbuisdikke uitlaten getuned zijn.

Geplaatst: 20.02.2012 - 08:51
door Laguna-S60
Dan heb je het over golfjes..., waarom zou je een "dikke" uitlaat onder volvo leggen er verder motorisch niks doen?

Geplaatst: 20.02.2012 - 08:59
door Gast
waarom zou je dat niet doen.
Als bijv. de oude uitlaat lek is.
Je vindt het 5-cilinder geluid uit de sportuitlaat mooier klinken.
Het verband wat jij probeert te leggen is er niet altijd.

Geplaatst: 20.02.2012 - 08:59
door EVV
Misschien omdat het anders klinkt? Sterker nog, het laatste stukje uitlaat is niet echt de beperking in het uitlaat systeem, dat heeft weinig zin om te vervangen als er gechipt wordt.

Geplaatst: 20.02.2012 - 09:11
door V70/2.4D/2003
En zolang als er maar voldaan wordt aan de eisen gesteld ten aanzien van geluid en milieu zoals ooit bij de typegoedkeuring is bepaald, is er niets aan de hand. En dat laatste kun je van veel "petjemannen-Golfjes" die voorzien zijn van deze of gene tweedehands brulpijp waar de dB-killer uit is gehaald niet zeggen. (Zonder nu overigens een hele discussie te willen starten over de zin of onzin van een sportpijp annex demper onder gelijk welke auto dan ook)

Geplaatst: 20.02.2012 - 10:41
door Dannodor
Tot nu toe, 2 opties overgehouden.
V70 T5 RTI automaat http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wutxo4m4gxhc

en de door mij eerder genoemde...
Ik ben op zoek naar een automaat!
Ik ben ondertussen ook zoekende naar een v70 (zonder t5), haha.
Op het moment staat mijn V40 bij de garage(volvospecialist) ...oliedrukpeilzendertje moet worden vervangen, maar waarschijnlijk de turbo ook kaduuk..
Maw tijd voor een echte volvo! :).

Geplaatst: 20.02.2012 - 11:21
door Doeke Dobma
De zwarte is erg mooi, maar wel een beetje hoog in prijs. En geen mistlampen, maar wel stoelverwarming.
De 'grijze' van 7500 is vriendelijker geprijsd, met mistlampen, maar zonder stoelverwarming en ik vind een donker interieur mooier(maar dat is persoonlijk).

Ik vrees dat je het beste gewoon beide auto's kunt gaan bekijken.

Geplaatst: 20.02.2012 - 11:28
door Doeke Dobma
En de marktplaats auto's dan?

http://link.marktplaats.nl/516860436
http://link.marktplaats.nl/526544080
http://link.marktplaats.nl/528853551

Allemaal electrisch bedienbare bestuurderstoel, stoelverwarming en (volgens mij) inklapbare buitenspiegels(misschien is dat ook wel standaard op T5). De laatste heeft niet echt een spannend interieur, geen roofrails en geen achterspoiler.

Geplaatst: 21.02.2012 - 15:01
door jpwg001
Bakboord1 schreef:Brandstofverbruik scheelt toch niet zo heel veel tussen de benzine v70's. Het verbruik is bij alle motoren ongeveer gelijk dacht ik.
De t5 is niet onbetrouwbaar en is veel verkocht, dus geen exoot.

Laat gewoon een aankoopkeuring doen bij de dealer dan weet je iets meer.
Duurder dan een 1.8 v40 is het allicht.

Wil je echt mooi kijk dan voor een R.
Hey, ik zie Eindhoven staan. Aan welke kant van Eindhoven? Moet toch spotbaar zijn dan...

Geplaatst: 21.02.2012 - 15:21
door crackedtooth
R heeft toch wel substantieel hoger verbruik :Lp

Geplaatst: 21.02.2012 - 16:54
door Bakboord1
jpwg001 schreef: Hey, ik zie Eindhoven staan. Aan welke kant van Eindhoven? Moet toch spotbaar zijn dan...
Om precies te zijn in geldrop.

Qua verbruik doet volgens pritmonitor een 2.4 140pk 9,7l/100kim en een R 11,4l/100km. Dit scheelt wel iets maar een rustige R rijder kan zuiniger rijden dan een "wilde" 2.4 rijder.
Gezien het veschil in vermogen zou een groter verschil verwachten. Met 1000 km per maand een verschil van drie tientjes per maand.