Frikke schreef:Bijna gelijk met de mijne. Ik wacht nog even met inschrijven tot 1 maart. Daarna zal ik mezelf eens deftig introduceren op het forum. Nu ben ik vooral een lurker.
In ieder geval: Veel plezier ermee, en jammer dat het niet zo gepland was. Maar laten we vooruit kijken naar de vele kilometers!
Frikke, het is nu al april en nog geen update gezien... is je XC60 al geleverd ?
proficiat met je aankoop ! de wagen zal je of heeft je al zeker bekoord ?
enige wat je waarschijnlijk zal missen is de kleur van je vorige wagen ?! ik heb dat toch, die black currant kleur is volgens mij toch de mooiste kleur en dat zwart, is moeilijk en kwetsbaar kleur... maar de wagen zelf maakt dit natuurlijk wel goed !!
Als je in Goteborg bent, is het zeker verstandig om even bij Volvo langs te gaan....
erg leuk om een factory visit en het Volvo museum te bekijken. Wij hebben onze XC60 afgelopen November in Goteborg opgehaald (Volvo FDC- Factory Delivery Center), erg leuke ervaring!
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Na 2 maand en een goeie 9000km verder even een update en vergelijk met de V70 MY06.
- stoelen in de V70 bevielen me beter, die in de XC60 zijn me te hard, hopelijk betert dit nog.
- HP audio in de V70 gaf meer ruimtelijk geluid d.m.v. De D stijl speakers, in de XC60 komt alle geluid van beneden omdat alle speakers onderaan in de deuren zitten.
- iPod bediening in de XC60 met Sensus is handiger dan de iMIV in de V70.
- wegligging en feedback zijn beter in de XC60 dan de V70
- verbuikt van de XC60 is verrassend maar iets hoger dan de V70, alleen bij snelheden boven de 120km/u is de XC merkelijk dorstiger.
- panoramadak in de XC60 is zaaaalig, heerlijk gewoon.
- bi-xenon in de XC60 is een hele vooruitgang t.o.v. halogeen in de V70N, bakken meer licht op donkere wegen. (op verlichte wegen maakt het weinig uit)
Verder zie je bijna aan alles dat de XC60 een auto van een nieuwere generatie is, alles is geupdate i.v.m de V70N.
Vreemd dat je de stoelen van de V70 beter vind ik heb nu kort achter elkaar van V 70 naar V60 en Xc60 mogen overstappen en daarbij vind ik de zitting en zijdelinkse steun van deV60/XC60 veel beter dan in de V 70. Deze had echt een veel te platte zitting. En nu 3000 km verder in de XC60 is de wat hogere zit tov de V60 wel weer een pretiige ervaring. Alleen de 20 inch velgen zoeken wat veel decsporen op buiten de bebouwdekom maar ja looks kost comfort.
Volvo XC 90 T8 R-design 2022? Volvo XC60 T8 R-design 2018 Volvo V70 T5 black edition 2014 Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011 Volvo V60 D5 R-design 2011 Volvo V70 D5 2008 summum Volvo XC90 D5 Sport 2007 Volvo S60 R 2005 Volvo XC 90 D5 Summum 2003