Pagina 5 van 62

Geplaatst: 24.02.2012 - 22:53
door Thom
Hebben ze nou nog steeds geen minder lompe oplossing gevonden voor die domme broodrooster in de grille van de DSL (die, hoe on-scandinavisch, er bij een btje sneeuw al de brui aan geeft.. :?)? Ben wel heel benieuwd naar het interieur, stoelen zien er in ieder geval fantastisch uit!

Geplaatst: 25.02.2012 - 01:21
door Cavallino
Herko_ter_Horst schreef:Het gaat wel iets verder dan dat, m.i.: de ligging van de koplampen, de 'vouw' boven de achterwielen en het zijprofiel zijn behoorlijk vergelijkbaar.

De Focus is mij overigens te "gladjes".

Ik hoop overigens dat dit inderdaad echte beelden/renders zijn van de V40 (ik vraag me dit nog wel af, waarom zijn deze betrouwbaarder dan eerdere beelden?), want ik zou deze zonder twijfel voor de deur zetten :) Wel met die iets 'rustiger' spoiler, dat wilde apparaat op de eerste plaat zint me niks.

"Helaas" is de lease van m'n huidige (2009) C30 pas over anderhalf jaar afgelopen...
Met name de achterkant wordt met de Focus vergeleken, dat zie ik niet. De schouders achter, de achterspoiler en misschien de basislijn van de C-stijl en het derde zijraampje hebben wel wat weg van de Focus, maar dan eleganter.

Geplaatst: 25.02.2012 - 08:41
door Autogek
John Vermeulen schreef:Voor wat het waard is. Op deze websites wordt beweerd dat de bagageruimte circa 400 liter is (en dat dit bij de V50 417 liter is, ik weet niet of dat zo is), dat de lengte circa 4,50 meter bedraagt en de instapprijs rond de Euro 26.995 zal liggen. Het laatste komt mij niet onredelijk voor.

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=20721
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... lekt-.html
Dan denk ik dat ze zichzelf uit de markt prijzen.

Golf 5 deurs vanaf 18.500
a3 sportsback vanaf 23.950
alfa giulietta vanaf 23.950
bmw 1 vanaf 27.950
mercedes b vanaf 26.995
( en mercedes a is afwachten )

Geplaatst: 25.02.2012 - 09:01
door V70/2.4D/2003
Ben benieuwd wat ze straks van een eventueel nieuw model V70 of S80 gaan maken. Maar dat de degelijke vierkante solide uitstraling wat zo "des Volvo's" is de geschiedenisboeken in kan, dat is wel duidelijk. Hoe jammer ook.
Vanuit de klant-emotie en on topic: Geen uitstraling, het had evengoed een japanner of een Ford Focus kunnen zijn. Aldus: No Buy.

Geplaatst: 25.02.2012 - 11:27
door casper
V70/2.4D/2003 schreef:Ben benieuwd wat ze straks van een eventueel nieuw model V70 of S80 gaan maken. Maar dat de degelijke vierkante solide uitstraling wat zo "des Volvo's" is de geschiedenisboeken in kan, dat is wel duidelijk. Hoe jammer ook.
Vanuit de klant-emotie en on topic: Geen uitstraling, het had evengoed een japanner of een Ford Focus kunnen zijn. Aldus: No Buy.
De vierkante uitstraling is slechts een deel van de geschiedenis van Volvo. Deze modellen werden vooral in de jaren 70, 80 en 90 gebouwd. Daarvoor en daarna was en is het anders. En solide zijn ze altijd geweest, vierkant of niet. Vierkant strookt nu eenmaal niet met het ontwerpen van een energiezuinige wagen, hoe graag je het ook zou wensen.

Geplaatst: 25.02.2012 - 11:32
door Volvoman
Ik zou zelfs zeggen: jaren 70 en 80. Eigenlijk alleen de 100, 200 en 700 serie. We kunnen vast nog ergens vinden hoe het volk reageerde toen de 850 kwam: zelfs met voorwielaandrijving. Hoe on-volvo's....

Geplaatst: 25.02.2012 - 12:29
door Giuseppo
jds schreef:
Lengte 4.50m, 2 cm korter dan de V50?
De wielbasis blijft hetzelfde, maar de overhang achter lijkt me toch meer dan 2cm minder achter.
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 25.02.2012 - 13:28
door sanco
Toen ik in 2003 voor het eerst de V50 zag, heb ik mezelf beloofd: als dat enigszins betaalbaar wordt, dan ga ik ervoor. Aldus eentje uit de folder gekocht. Deze "foto's" maken dit gevoel nog niet in me los. Nu is dit natuurlijk niet helemaal eerlijk meer, tov wat ik nu rijdt, maar toch...

Desondanks: prijs wordt erg bepalend, en voor een definitief oordeel wacht ik de echte foto's en daarna de showroom wel af. Hoop voor het merk en de dealers wel dat het een redelijk succesvolle auto wordt.

Geplaatst: 25.02.2012 - 15:56
door Maurice Pierik
Autogek schreef:
John Vermeulen schreef:Voor wat het waard is. Op deze websites wordt beweerd dat de bagageruimte circa 400 liter is (en dat dit bij de V50 417 liter is, ik weet niet of dat zo is), dat de lengte circa 4,50 meter bedraagt en de instapprijs rond de Euro 26.995 zal liggen. Het laatste komt mij niet onredelijk voor.

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=20721
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... lekt-.html
Dan denk ik dat ze zichzelf uit de markt prijzen.

Golf 5 deurs vanaf 18.500
a3 sportsback vanaf 23.950
alfa giulietta vanaf 23.950
bmw 1 vanaf 27.950
mercedes b vanaf 26.995
( en mercedes a is afwachten )
Dat zal wel meevallen. De bovenstaande concurrenten hebben in de basis slechts een 1.2 motor. Aangenomen dat de vanafprijs van € 26 995 geldt voor de V40 T3 (1.6/150pk), dan ligt de prijs netjes onder het niveau van Audi en BMW, ongeveer op het niveau van de VW Golf en boven dat van de Focus.
Prijzen volgens AutoWeek:
Audi A3 Sportback 1.4TSFI (1.4/125pk) vanaf € 26 790
Audi A3 Sportback 1.8TSFI (1.8/160pk) vanaf € 31 660
BMW 116i 5drs (1.6/136pk) vanaf € 27 950
BMW 118i 5drs (1.6/170pk) vanaf € 30 750
VW Golf 5drs 1.4 TSI (1.4/122pk) vanaf € 23 135
VW Golf 5drs 1.8 TSI (1.8/160pk) vanaf € 27 235
Ford Focus 5drs 1.6TI-VCT (1.6/125pk) vanaf € 21 995
Ford Focus 5drs 1.6 Ecoboost (1.6/150pk) vanaf € 24 495 (Leaseuitv € 21 595)
Ford Focus 5drs 1.6 Ecoboost (1.6/182pk) vanaf € 26 245
Redelijke prijzen voor de V40:
Volvo V40 T3 (1.6/150pk) vanaf € 27 000 ?
Volvo V40 T4 (1.6/180pk) vanaf € 29 000 ?

Geplaatst: 25.02.2012 - 17:16
door Giuseppo
Maurice Pierik schreef:Dat zal wel meevallen. De bovenstaande concurrenten hebben in de basis slechts een 1.2 motor. Aangenomen dat de vanafprijs van € 26 995 geldt voor de V40 T3 (1.6/150pk), dan ligt de prijs netjes onder het niveau van Audi en BMW, ongeveer op het niveau van de VW Golf en boven dat van de Focus.
Zou best kunnen dat de T3 niet de basis motor wordt, immers Ford heeft nu ook een 1.0 in de focus met 100 en 125pk

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:17
door casper
bron : motortalk.de

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:19
door rsnhakan
De achterkant is even wennen denk ik, maar wow!

Bij de voorwiel daar zo, op de voorbumper, is dat een parkeersensor?

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:22
door MichelR
Achterkant inderdaad flink wennen..

Staan nog 14 andere foto's en ook van interieur.. op de site

http://www.motor-talk.de/bilder/erste-b ... 58437.html

Zie dat casper zijn post nog aan het laden is..

Maar ziet er nu toch wel definitief uit.. of dit moeten ook weer renders zijn..
Mag best wel bij me in de garage komen staan.. :-)

Panoramadak is wel heel mooi..

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:23
door casper
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:24
door casper
bron : motortalk.de

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:25
door rsnhakan
Dat interieur is prachtig. Versnelling lijkt op die van BMW niet waar?

Dat start/strop knopje (A) mocht wel weggelaten worden. Doet afbreuk aan die chromen strip.

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:33
door NielsPHEV
moet meestal wennen aan een nieuw volvo model, deze is meteen mooi !

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:39
door nossy
hmmm

dan toch geen photoshop's?

ik ben niet echt weg van die 17 haaievinspoiler ophoopingen toestanden van de DrivE of hybride versie

Voor de rest vind ik hem steeds fantastischer :D

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:42
door MichelR
Zitten ook foto's bij met normale achterspoiler zonder de extra vinnen..

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:43
door rsnhakan
Zie ik nu ook stoelkoeling?